wiadomości

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Dom Małego Dziecka potrzebuje pomocy po pożarze warsztatu samochodowego

W wybuchu, do którego doszło na skutek wtorkowego pożaru warsztatu samochodowego przy Trakcie św. Wojciecha, poważnie uszkodzony został sąsiedni budynek, w którym znajduje się dom dziecka.

fot. Paweł/czytelnik trojmiasto.pl

W wybuchu, do którego doszło na skutek wtorkowego pożaru warsztatu samochodowego przy Trakcie św. Wojciecha, poważnie uszkodzony został sąsiedni budynek, w którym znajduje się dom dziecka.

Na skutek pożaru, który wybuchł we wtorek w warsztacie samochodowym przy Trakcie św. Wojciecha, ucierpiał jeden z sąsiednich budynków. Znajduje się w nim Dom Małego Dziecka prowadzony przez Gdańską Fundację Innowacji Społecznej.



Dom, w którym mieszkały dzieci, znajduje się tuż obok warsztatu samochodowego, w którym wybuchł pożar.

fot. Paweł/czytelnik trojmiasto.pl

Dom, w którym mieszkały dzieci, znajduje się tuż obok warsztatu samochodowego, w którym wybuchł pożar.

Choć w pożarze nikomu nic się nie stało, to budynek domu małego dziecka, znajdujący się przy Trakcie Świętego Wojciecha, poważnie ucierpiał. Był co prawda ubezpieczony, ale nie wiadomo, czy oszacowane na 70 tys. straty zostaną zaakceptowane przez ubezpieczyciela.

W czasie pożaru w placówce znajdowało się dziewięcioro dzieci (z czternaściorga podopiecznych). Nikomu z nich nic się nie stało. Na czas remontu budynku wszyscy zostali ewakuowani do innych placówek.

- Maluszków przenieśliśmy do ośrodka na Kaszubach, położonego niedaleko Przywidza. Są pod opieką naszych wychowawców oraz psychologa. Mogą tam zostać do końca tygodnia, a być może, w razie potrzeby, dłużej. Starsze dzieci, które chodzą już do szkoły, przeniesione zostały do naszych innych domów dziecka. Całe szczęście przyjaciele nie opuścili nas w biedzie, za co jestem wdzięczny i bardzo dziękuję. Wciąż proponowane są nowe miejsca, w których mogłyby przebywać nasze dzieci - opowiada Piotr Wróblewski, dyrektor gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej.

Akcja gaszenia pożaru w warsztacie samochodowym sąsiadującym z Domem Małego Dziecka w św. Wojciechu.

Akcja gaszenia pożaru w warsztacie samochodowym sąsiadującym z Domem Małego Dziecka w św. Wojciechu.

Zniszczeniu uległo wiele elementów budynku. Ściana od strony warsztatu oraz róg dachu (już rozebrany) zostały mocno nadpalone i naruszone. Popękały szyby w oknach, poodpadały tynki. Zniszczone zostały nowe, oddane do użytku w zeszłym sezonie rynny. Ogień przedostał się do środka budynku, do jednego z pokoi dziecięcych. Choć strażacy szybko ugasili pożar to ogień zajął wykładziny, dwupiętrowe łóżko, materace oraz pościel dziecięcą. Kłęby dymu osmoliły też wnętrze budynku, mocno je zanieczyszczając i pozostawiając silny zapach spalenizny.

Budynek w obecnym stanie nie nadaje się do użytku. Trzeba go odremontować, wymienić okna, ocieplić, dogrzać i pozbyć się swądu spalenizny.

Jak pomóc fundacji w odnowie Domu Małego Dziecka? Przyda się każdy wolontariusz, każde wsparcie i pomoc, zaczynając od chętnych wspierających prace remontowe (sprzątanie i odmalowywanie budynku) a kończąc na zakupie niezbędnych i potrzebnych do remontu materiałów, np. farb, pędzli, czy podstawowych rzeczy: łóżek, materaców, pościeli, czy wykładzin (o wymiarach 4,5 m na 4,5 m).

Darowizny rzeczowe składać można w siedzibie Fundacji Innowacji Społczenych, która mieści się przy ul. Gościnnej na Oruni. Na prośbę naszych czytelników podajemy również nr konta Fundacji i dane potrzebne do przelewu: 40116022020000000088274255, Gdańska Fundacja Innowacji Społecznej, ul. Gościnna 14, 80-032 Gdańsk.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 158)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730557 2012-02-22 11:01 (7)

I NA TAKIE COS DAM KASE,WARTO .A NIE NA JAKIS DACH W KOŚCIELE.

DZIURAFIX

popieram opinię 286 / nie zgadzam się 29
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730574 2012-02-22 11:08 (1)

dokładnie. kościołów teraz się porobiło pełno, w ich ramach sklepiki z dewocjonaliami i płatne msze 'za dusze zmarłych'.

DArek

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 2730763 2012-02-22 12:02 Zartujesz...?

Przeciez flaszka musi za cos jesc i pic/chlac.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 2730657 2012-02-22 11:33 Na nowe nie warto, ale zabytki...

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2730716 2012-02-22 11:48

ja juz dolozylem sie do orderow komorowskiego i nic wiecej nie mam...

?

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730770 2012-02-22 12:05 (1)

widzisz gdybys wiedział to ta placówka mieści się u salezjanów:)

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2730840 2012-02-22 12:24 ale nie jest placówką kościelną. Tylko się mieści na tym terenie i nie ma nic wspólnego z kościołem.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2730973 2012-02-22 12:54 No to leć i zapłać

a drugim w portfele nie zaglądaj.

wrzatek-x

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730558 2012-02-22 11:01 ja dam (5)

10 złotych polskich

dzieciak

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730565 2012-02-22 11:03 na 100% nie dasz (1)

sknero!

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2730582 2012-02-22 11:10 skąd wiesz, że nie da?

Ja nie wiem kto, co i kiedy komu da....wiem tylko, że jak każdy komentujący/czytający wpłaciłby 10 pln to parę groszy by było...

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2730590 2012-02-22 11:11

Jedź do michała on za tę kasę sprawdzi amorki....

spajki

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2730764 2012-02-22 12:03 Nie pisz ile dasz...tylko daj.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2730852 2012-02-22 12:26 no i brawo

każdy grosz sie liczy, a liczyc te dzieciaki moga tylko na nas

ludmiła

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730567 2012-02-22 11:05 nie wiadomo, czy oszacowane na 70 tys. straty zostaną zaakceptowane przez ubezpieczyciela (3)

Proponuję, żeby redakcja przypilnowała sprawy a jeśli ubezpieczyciel zacznie się wykręcać to upublicznić na portalu co to za ubezpieczyciel.
Jestem pewien że perspektywa takiej "reklamy" podziała mobilizująco ubezpieczyciela.

darthmarhev

popieram opinię 228 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2730617 2012-02-22 11:22 Pewnie

Uniqua - bo jak nazwa wskazuje oni unikają wypłaty odszkodowań - trzeba z nimi walczyć o swoje. Jak kupujesz samochód dajesz 2000 pln a w razie wypadku wyceniają na 1400 pln. Ale warto walczyć z nimi i tak jak piszesz rozpowszechniać publicznie ich dane - warunek że masz podstawy i mówisz prawdę i w razie sprawy w sądzie o pomówienia jesteś w stanie udowodnić dokumentami że mówisz prawdę.

Janusz

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731039 2012-02-22 13:12 W

tych firmach ubezpieczeniowych same cwaniactwo i kańciarze ich główny cel to wykiwać ubezpieczonego do granic możliwości !!!

Pzu

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731521 2012-02-22 16:02 co to znaczy zostana zaakceptowane

maja plakac i placic nie ma lekko a po skladke łapy wyciągają

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730568 2012-02-22 11:06 Coś szybko nastąpiła wycena strat. (6)

Jeśli jest to wycena ubezpieczyciela, ubezpieczeni powinni zwrócić się do jakiejś kancelarii odszkodowawczej. Dam sobie głowę uciąć, że wynegocjują więcej.

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730850 2012-02-22 12:26 na ubezpieczeniu nie mozesz zarobić, tylko doprowadzić do stanu przed szkodą. (5)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730902 2012-02-22 12:37 Bzdury piszesz - spokojnie można. (4)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730913 2012-02-22 12:39 oczywiście mozesz wyłudzić, ale piszemy tutaj o praworządnym prowadzeniu sprawy. (3)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730961 2012-02-22 12:50 O czym Ty piszesz? (2)

Skoro firma ubezpieczeniowa próbuje robić Cię w bambuko zaniżając wartość wypłacanej kwoty, to jak można mówić o jakiejkolwiek uczciwości?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2731053 2012-02-22 13:16 tak to niestety jest: (1)

ubezpieczenie cię dyma, bo nie chce zapłacić kwoty z umowy, a Ty nie mozesz ich naciagnąć, bo to prokuraturą smierdzi. Sa równi i równiejsi.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2731147 2012-02-22 13:47 Możesz i to bezproblemowo. Bez żadnych ciagań po sądach, czy problemów z prokuraturą.

W dodatku obie strony są z takiego rozwiązania zadowolone. Tak przynajmniej dzieje się poprzez zastosowanie pewnego myku w przypadku szkód komunikacyjnych. Dzięki niemu możesz uzyskać w okolicach trzech tysięcy od głowy. Serio.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730570 2012-02-22 11:06 czemu ubezpieczycieł miałby nie wypłacić odszkodowania? (1)

skoro było ubezpieczone od nieszczęśliwych wypadków, w tym pożarów, to w czym problem?

poza tym, zawsze jak byłem w tym warsztacie co się spalił, dziwiłem się jak to możliwie że warsztat samochodowy (a ten był dość uciążliwy bo przerabiali wydechy, mieli hamownie gdzie smochody wkręca się do wysokich obrotów itd...) jest tak blisko domu dziecka, gdzie jednak jest wymagany względny spokój.

Mario Bros

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 2730628 2012-02-22 11:26 czemu???

Bo znajdzie jakiś zapis w umowie który wskazuje na to że dom nie był ubezpieczony od tego typu wypadku, że trzeba było wykupić osobne ubezpieczenie dodatkowe na drzwi szyby w oknach itd itp. Nie wiesz że jak ubezpieczasz (płacisz składkę) opowiadają czego to nie ma to ubezpieczenie a w razie wypadku pokazują Ci w umowie że się nie należy bo coś tam w umowie podpisałeś. Jak składkę to biorę jak płacić odszkodowanie to zaniżają.

głodzilla

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730571 2012-02-22 11:06 W siedzibie? (6)

a może jakiś nr konta do wpłat? bo jeżeli trzeba jechać osobiście aby pomóc to znacznie ograniczy liczbę darczyńców

DArek

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730618 2012-02-22 11:24 chcesz mój (1)

j.w

szukam sponsora na flache

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2730769 2012-02-22 12:04 Glodz?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730688 2012-02-22 11:41 Czytaj ze zrozumieniem (1)

Dla wpłat podany jest nr konta, jeśli chcesz przekazać pomoc RZECZOWĄ to przelewem raczej ci sie nie uda ;)

MMon

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2730708 2012-02-22 11:45

TERAZ jest podany nr konta, wcześniej go nie było

DArek

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2731691 2012-02-22 17:26 nr konta

tu jest podany numer konta i wszystkie informacje

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2742828 2012-02-27 14:36

40116022020000000088274255, Gdańska Fundacja Innowacji Społecznej, ul. Gościnna 14, 80-032 Gdańsk.

kasia

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730579 2012-02-22 11:09 może flaszka coś pomoże? (4)

nie ubędzie mu

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 20

zgłoś do moderacji opinię 2730752 2012-02-22 11:59 Pomoze jak bedzie mogl postawic obok kosciol.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730864 2012-02-22 12:28 skąd ten sarkazm (2)

na pewno pomoże, oni zawsze pomagaja w takiej sytuacji

ludmiła

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730964 2012-02-22 12:51 Haha, to Ci się żart udał... (1)

nie powiem, nawet się zaśmiałem!

ludwik

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2733146 2012-02-23 11:05 flaszka

Flaszka robi w firmie, która jak każda firma, ma przynosić zyski, nie rozdawać szmal. A kopsających coraz mniej...

gdańszczanin

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730581 2012-02-22 11:10 Te dzieci nie potrzebują przechowalni jakim jest dom dziecka (14)

Te dzieci nie potrzebują przechowalni jakim jest dom dziecka - tylko miłości i prawdziwego domu z rodziną z którą będą mogły pójść do kościoła (który ma dziurawy dach i potrzebuje wsparcia finansowego).
Lepiej adoptować dzieci i nie skazywać ich na męczarnie w małym więzieniu bez miłości. Dotując takie ośrodki skazujecie je na wieczne odrzucenie. To kościół potrzebuje pieniędzy - natomiast dzieci prawdziwego ciepłego domu z rodziną

olo

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 74
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730595 2012-02-22 11:12 (2)

no dobrze to prosze, zaadopuj dzieciaczki, masz miejsce i czas oraz pieniadze to daj przyklad innym

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730607 2012-02-22 11:16 mam swoich 3 i jestem w trakcie adopcji (1)

mam swoich 3 i jestem w trakcie adopcji - ty natomiast kupujesz swoje sumienie za srebrniki - na 100% co roku dotujesz WOŚP żeby pomóc swojemu sumieniu ,a nie innych w potrzebie

olo

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 2730686 2012-02-22 11:41

tylko że nie każdy może i chce adoptować dzieci.

dlaczego zakładasz że ktoś kto daje pieniądze kupuje swoje sumienie,a ktoś kto adoptuje tego nie robi?

każdy czyn człowieka jest warunkowany jego własnymi potrzebami.

DArek

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2730601 2012-02-22 11:14

To adoptuj, na co czekasz!

trollencio czarna mafia

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730604 2012-02-22 11:16 (6)

no to pochwal się ile dzieci adoptowałeś(aś)? jasne że te dzieci potrzebują rodziny ale jest ich więcej niż potencjalnych rodzin które chcą je zaadoptować. lepiej więc żeby ta 'nadwyżka' żyła w domu dziecka niż na ulicy.

a jak kościół potrzebuje pieniędzy to niech sobie je uczciwie zarobi.

DArek

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730624 2012-02-22 11:25 Co za bzdury piszesz (5)

Wiekszość rodzin ma 1 dziecko lepiej wprowadzić rządowy program pomocy finansowej dla rodzin które chcą adoptować dzieci tylko ich na to nie stać - tzw. rodzinne domy dziecka - natomiast większośc egoistów woli przekazac kaskę i mieć złudna nadzieję że dziecko będzie szczęśliwe.
ps. kościół zarabia pieniądze odprawiając msze - jak chcesz dać to daj jak nie to nikt ci ich z gardła nie wyciągnie tak jak wróżbita Maciej i inne wróżki ;)

olo

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 2730653 2012-02-22 11:33 hahaha kościół zarabia prowadząc msze - dobry żarcik. to co należy do ich obowiązków sluby, pogrzeby, itp zrobią oczywiście ale

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2730658 2012-02-22 11:34

tak, kolejny cudowny rządowy program który opiera się na przelewaniu z kieszeni do kieszeni cudzych pieniędzy. widzisz, w ten sposób pomagają ci którzy chcą pomagać i nikt nie jest zmuszany do tej pomocy.

a rządowe programy spowodują uprzedmiotowienie dziecka, część ludzi będzie adoptować dzieci dla pieniędzy a nie z chęci pomocy.

a jak kościół jest taki super zaradny i rentowny z samego odprawiania mszy to dlaczego ciągle wyciąga łapę po kasę od ludzi i państwa?

ps. skoro odprawianie mszy to normalna usługa to niech po pierwsze płaci normalne podatki a po drugie przestanie tworzyć otoczkę wielkiej misji moralno-duchowej

DArek

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2730694 2012-02-22 11:43

ps. piszesz że nie każdego stać na adopcję. a rząd niby skąd weźmie pieniądze na ten cudowny program jak nie od ludzi, w większości od tych których na adopcję nie stać? dodrukuje??

tak, może i większość rodzin ma 1 dziecko ale może więcej nie chce mieć?

DArek

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2730710 2012-02-22 11:45 A konkordat 10 mld zł rocznie

Na utrzymanie watykanskich katabasów.

xxx

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2739292 2012-02-25 20:11 Re: Co za bzdury piszesz

wiele dzieci jest zabieranych do bidula bo panstwo nie pomaga ubogim rodzina ale pieniadze plyna szerokim strumieniem jak dzieci sa w brew swojej woli porywane z rodzinnyh domow to hanba spoleczna bo wasze podatki pokrywaja cierpienie dzieci w rodzinah zastepczyh i bidulah 80 procent dzieci jest na sile odbierane rodzica bo nie maja warunkow mieszkaniowyh i materialnych myslicie ze te dzieci benda wam wdzieczne odrywanie od kozeni jest najgorsza zbrodnia i te dzieci sa pod presia tak zwanej pomocy dziecku przez panstwo i sponsorow oraz tych ktuzy zbijaja kapital na niesieniu pomocy ubogiej rodzinie to wielka maszynka do robienia kapitalu bo dzieci i tak nic z tego nie maja prucz bulu zycia pod presjia

jacus

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2730646 2012-02-22 11:31 ani grosza na kościół

wylęgarnię darmozjadów, pedofilów, oszustów, obżartuchów

zu

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2732190 2012-02-22 21:41

Jak możesz nazywać dom na trakcie "wiezieniem bez miłości"?! Jest to wspaniały dom, gdzie tym dzieciom niczego nie brakuje. Nigdy nie wyobrażałam sobie, ze tak właśnie wygląda dom dziecka! Dzieci są tam szczęśliwe i kochane, nie są absolutnie traktowane bezosobowo jak można by to sobie wyobrazić. Przestańcie się wypowaiadać, jeśli nie macie na ten temat pojęcia. Ja mam. Dla wielu z nich Dom na Trakcie, to najlepsze po im się w życiu przytrafiło.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2733908 2012-02-23 15:06 Dzieci

To so dzieci z rodzin patoligicznych, rodzicom zabrano prawa rodzicielskie z mozliwoscia odwiedzin. Moze jest to ciezkie dzicinstwo i zadne dziecko nie powinno czegos takiego doswiadczac, ale - tutaj jest kwestia zycia w spokoju, wyuczenia sie i usamodzielnienia. Podziwiam zwlaszcza te starsze dzieci, one opiekuja sie mlodszymi i sa przedwczesnie dorosle.

Maja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2730589 2012-02-22 11:11 NUMER KONTA PODAJCIE (2)

j.w.

Kriss

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 2731546 2012-02-22 16:10 Kriss...

Doczytaj do końca artykuł...Czytanie ze zrozumieniem też się przyda...

Wika

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2742832 2012-02-27 14:38

Gdańska Fundacja Innowacji Społecznej, ul. Gościnna 14, 80-032 Gdańsk. 40116022020000000088274255,

kazik

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2730606 2012-02-22 11:16 a ja dam komuś za darmo

tzn. dochód z "dania" przekażę na dom dziecka w 100%

Dżesika

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 4

dodaj swoją opinię