- 1 16 chętnych na budowę nowej szkoły w dzielnicy Piecki-Migowo (19 opinii)
- 2 Coraz więcej rodziców odmawiających szczepienia dzieci (195 opinii)
- 3 Kicia Kocia, Lego, Park Ewolucji, a może atrakcje w Akwarium? Planujemy weekend
- 4 Niemal 180 marzeń do spełnienia. Czekają podopieczni hospicjum (13 opinii)
- 5 Dom Samotnej Matki daje nadzieję. "Czasami mama trafia do nas prosto z dworca" (73 opinie)
- 6 Kizo pokazał swoje nieznane oblicze (60 opinii)
Druga karta zniżkowa dla dużych rodzin
Od 16 czerwca będzie można składać wnioski o Ogólnopolską Kartę Dużej Rodziny, przeznaczoną dla tych, którzy wychowują co najmniej troje dzieci. Podobne programy realizują od lat Gdańsk, Sopot i Gdynia - dlatego ich mieszkańcy będą mieli możliwość korzystania z obu kart równolegle.
Rodziny wielodzietne z Trójmiasta, które na mocy gminnych kart już korzystają z ulg i zniżek, wciąż będą mogły je utrzymać. Z karty ogólnopolskiej można będzie bowiem korzystać równolegle.
- Z jaką datą karty ogólnopolskie zostaną wręczone rodzinom nie wiemy, najprawdopodobniej ma to się stać jeszcze w lipcu - mówi Ewa Kamińska, zastępca prezydenta ds. polityki społecznej w Gdańsku. - Na terenie Gdańska, podobnie jak w przypadku 100 innych gmin w Polsce, obowiązywać będzie dalej karta Dużej Rodziny, bo zakres ulg, a także miejsca przysługujących zniżek, zasadniczo się różnią.
Z gdańskiej Karty Dużej Rodziny korzysta ponad 4 tys. rodzin wielodzietnych, czyli blisko 20 tys. osób (dorosłych i dzieci). Najwięcej dużych rodzin to rodziny posiadające troje dzieci: 87,17 proc. Rodzinom tym przysługuje szereg zniżek, m.in. do bezpłatnego podróżowania komunikacją miejscą, do darmowych wejść do placówek miejskich, instytucji kultury czy ZOO, a także ulg w placówkach prywatnych, które przyłączą się do akcji. Łącznie przystąpiło do programu 41 podmiotów. Pełen katalog ulg dostępny jest na stronie MOPR, ZTM oraz Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Podobna karta funkcjonuje też w Gdyni. Tam jednak dotyczy ona tylko ulg w przejazdach komunikacją miejską i wystawiana jest jedna na całą rodzinę (w Gdańsku każdy członek wielodzietnej rodziny otrzyma swoją). Także Sopot wspiera rodziny wielodzietne, które od 1 października 2013 r. mogą w siedzibie sopockiego MOPSu składać wnioski o przyznanie Karty Rodziny 3+.
W Gdańsku, od 16 czerwca wnioski o przyznanie karty na podstawie rządowego programu można składać w trzech Punktach Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku: Punkt Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9 A (dawny sklep meblowy Heban), Punkt Reklamacji w siedzibie ZTM przy ul. Na Stoku 49, Punkt Obsługi Klienta nr 4 przy ul. Świętokrzyskiej 15. Wnioski będzie można pobrać ze strony internetowej ZTM, MOPR w Gdańsku i ze strony Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Zostaną tam zamieszczone również wszelkie informacje dotyczące rządowego programu dla rodzin wielodzietnych.
W Sopocie i Gdyni wnioski będzie można składać w Miejskich Ośrodkach Pomocy Społecznej.
Miejsca
Opinie (75) 3 zablokowane
-
2014-06-12 13:50
Następna bzdura (7)
za moją kasę. Trójka to zniżki. Dwójka to norma. Ci co zarabiają dużo śmieją się, że mają coraz więcej kasy
- 47 56
-
2014-06-12 14:08
pokaż no mi tego PIT-a z wysokością twoich podatków
- 10 4
-
2014-06-12 14:17
tylko biedaki narzekają
- 7 5
-
2014-06-12 15:01
Dwójka nie zapewnia przyrostu populacji (2)
a trójka już tak :) Proponuję zerknać w tabelki demograficzne a potem narzekać, że ciapatych sprowadzają....
- 24 8
-
2014-06-12 15:35
przysorstu biedaków nie potrzebujemy
- 10 12
-
2014-06-12 15:49
Wyemigrują potem i też nie będzie przyrostu.
- 9 0
-
2014-06-13 09:02
Zrób sobie trzecie dziecko i po kłopocie. No tak, ale Ty pewnie nie masz jeszcze dzieci... dzieciaku
- 1 0
-
2014-06-15 11:19
Kolejny .....
Jak słyszę, że za dwójkę nie ma dodatku i tak płaczesz człowieku, to sprawcie sobie trzecie dziecko a będziesz miał zniżki. Nikt Tobie nie broni mieć jeszcze jedno lub dwoje dzieci? Jak masz problem? Że potrafisz tylko narzekać a nie dostosować się do sytuacji? Żal mi Ciebie że potrafisz tylko narzekać :(
- 2 0
-
2014-06-12 14:30
A dwójka dzieci to już mniejszy problem? (15)
Tylko dlatego że mam 2 dzieci nie mam zniżek? Uważam to za dużą niesprawiedliwość? Wychować 2 dzieci też jest ciężko. Chcę im zapewnić dobry byt i skoro jest pomoc od miasta to dlaczego już jestem pomijany?
przecież dzieci będą pracowały na te podatki i Zusy? SKANDAL- 69 42
-
2014-06-12 14:42
3 to więcej niż 2 ;) (6)
twoja dwójka będzie pracowała tylko na twoją i współmałżonka emeryturę ;) a moje trzecie dziecko będzie dodatkowo pracować na emeryturę jakiegoś singla, czy "innego" bezdzietnego :P
Po za tym przy trójce dzieci to już ciężko jest kobiecie wrócić do pracy => często woli się poświęcić i opiekować się domem i dziećmi.... pranie, sprzątanie, gotowanie, itp... nie wspominając już ile to jest pracy gdy ma się jeszcze więcej tych cudownych pociech pod swoją opieką. Pozdro.- 31 19
-
2014-06-12 14:56
dlaczego zakładasz, że wszystkie twoje dzieci będą pracować?
- 18 9
-
2014-06-12 18:51
a nie przyszło Ci głowy, (1)
że ten singiel zarabia więcej niż wielodzietna rodzina bez ambicji i wyobraźni i płaci składki na Twoje ubezpieczenie zdrowotne?
- 13 18
-
2014-06-13 02:19
ale pieniadze maja wartosc (podobnie jak wszytko inne) tylko wtedy, gdy istnieja ludzie, ktorzy chca to kupic
Potencjalnie mieszkania w Gdansku kosztuja 10mld zlotych (liczba z sufitu). Jelsi jednak nagle okazaloby sie, ze ludzi w Gdansku zostalo tylko 50%, to cena spadlaby do kilkuset milionow.
Brak zastapienia pokolenia nie wplywa korzystnie na dobrobyt. Niewazne jak wiele zarabiajacy singiel nie "wytwarza" przyszlego bogactwa, jakim zawsze sa przede wszystkim zasoby ludzkie.
I to mowie ja, singiel, bezdzietny :)- 8 5
-
2014-06-13 07:55
CO ZA BZDURY (1)
sam pracuję na swoją emeryturę!
to z MOJEJ pensji są pobierane składki i z MOICH składek będzie wyliczana i wypłacana MOJA emerytura
przestańcie powtarzać populistyczne slogany...- 7 14
-
2014-06-13 09:27
a to ciekawe
bo na Twoją emeryturę pracując sam pokrywasz tylko 33 %, ponieważ na emeryturę jedej osoby muszą pracować trzy inne - więc potrzeba Ci jeszcze przynajmniej dwójki dzieci, które wspólnie z Tobą zarobią na Twoją emeryturę oraz kolejnej dwójki, która zarobi na emeryturę ich mamy.
- 4 5
-
2014-06-15 08:24
A przy dwójce łatwiej wrócić do pracy?! Nie sądzę. Wychowuję dwójkę dzieci i tak samo ciężko jest się nimi opiekować. Uważam, że na dzisiejsze warunki dwójka to już dużo. Polityka prorodzinna powinna przewidywać i obejmować zniżkami wszystkie dzieci. Niech Ci co mają jedno dziecko też mają zniżki -powinny być jak najbardziej mniejsze niż Ci którzy mają troje.
- 1 2
-
2014-06-12 14:46
(2)
zrób sobie 3 dziecko i zobacz jak jest łatwo a nie narzekaj
- 20 6
-
2014-06-18 05:50
(1)
A po jakiego grzyba mi 3 dziecko?! Odpowiedzialny człowiek wie na ile dzieci go stać i zniżek nie potrzebuje.
- 0 1
-
2014-09-12 13:41
no ale właśnie jak widać niektórzy potrzebują
ja jestem odpowiedzialny, mam 3 dzieci i chętnie skorzystam ze zniżek, któe mi przysługują... równie dobrze można mieć pretensje, że pani w ciąży, albo ktoś niepełnosprawny ma przywilej być obsłużonym poza kolejką ( w niektórych placówkach niestety tylko), bo ktoś też ma pilną sprawę i też stoi i też go nogi bolą itp.....
Skoro są przywileje to należy z nich korzystać, po to w końcu są...
Ponadto zniżki dla wielodzietnych rodzin mają nie tylko pomóc, ale także pokazać tym z 1 albo 2 dzieci, że troje dzieci to nie jest dużo większy problem, bo można korzystać ze zniżek i przywilejów.- 0 0
-
2014-06-12 16:41
Będą pracować w UK i nic z tego nie
będzie.
- 3 3
-
2014-06-13 08:23
A jedno ?
Jeśli uważasz, że między 3, a 2 nie ma różnicy, to znaczy, że między 1, a 2 tez nie ma. Powiedz to tym , którzy mają jedno dziecko, że mają tak samo jak Ty , która masz 2 dzieci.
- 8 0
-
2014-06-13 09:30
Mogę Ci opowiedzieć ile kosztuje wychowanie trzeciego dziecka. Skoro twierdzisz że z dwójką jest ciężko, to nie myśl w ogóle o trzecim, bo nie wydoisz finansowo. W ogóle zapomnij o trzecim...
- 3 1
-
2014-06-13 10:28
no stary jak dla Ciebie dziecko=problem to...
współczuję Ci
- 6 2
-
2014-08-21 16:30
witam
ja ma czwórkę ?! nie komentuje dalej.........
- 1 0
-
2014-06-12 15:30
Nie tak to powinno wyglądać. (2)
Wolałbym aby zamiast bawić się, w karty władze zapewniły każdemu dziecku (jeśli rodzice tego chcą) bezpłatne miejsce do 10h dziennie w przedszkolu czy żłobku. To już będzie duża pomoc.
- 47 13
-
2014-06-12 17:06
(1)
a może 24h?
- 6 8
-
2014-06-12 21:21
Ludzie z reguły pracują po 8h, więc doliczając dojazdy do pracy, te właśnie 10h powinno wystarczyć.
- 11 1
-
2014-06-12 15:40
dziecioroby na pewno bedą zachwycone!! Juz taniej aborcja i sterylizacja wychodzi (9)
Wystarczy ze rząd Donaldinia zapewni podstawy dla rodzin .By nie musieli oszukiwać w przedszkolu ze samotnie dzieci wychowują!Ale jak widac to chodzi tylko o kiełbasę wyborczą
- 16 47
-
2014-06-12 15:52
gdyby nie te "dziecioroby" to kto ci pieluche założy za 30 lat ?? (4)
- 14 12
-
2014-06-12 18:45
ta grupa społeczna nikomu nie założy pieluchy
raczej wyciągnie rękę po pięniadze, bo im sie "nalezą"
- 11 10
-
2014-06-12 22:00
hahaha głąbie takie pokolenie rośnie ze ci nawet miejsca w tramwaju nie ustąpi!! (1)
pieluchę głąbie to ci założy co najwyżej wynajęta i dobrze opłacona pielęgniarka!!
- 2 8
-
2014-06-13 02:22
dokladnie
Ale jesli nie bedzie zadnych dzieci, to zwyczajnie nie bedzie komu ci jej zmienic.
- 3 2
-
2014-06-13 07:56
napewno nie dziecioroby
chroniczna patologia nie skażona praca przekazywana genetycznie
- 3 3
-
2014-06-13 09:50
Masz rację, zapytaj się swojej Matki, dlaczego nie wykonała aborcji jak była z Tobą w ciąży... W sumie dziwne, że tego nie zrobiła... skoro wychodzi taniej
- 4 1
-
2014-06-15 00:02
chcialbym zobaczyc co Ty nierobie osiagnales
najlepiej wrzucić wszystkich do jednego worka, ciekawe co powiecie o znanych osobach, majętnych, którzy również mają po 4-5 dzieci.
Nigdy nie brałem żadnych pieniędzy od państwa, to ono mnie doi.
Zatrudniam 11 osób, i jestem z nich bardzo zadowolony.
Mam nadzieje, ze z wzajemnością.- 3 0
-
2014-06-15 10:01
dziecioroby???!!!! ty durniu !!!! (1)
jest wiele porządnych i wykształconych rodzin wielodzietnych.
Tak korzystamy z programów rządowych i gminnych mając świadomość potrzeby radykalnych zmian w polityce prorodzinnej, a gdybyś ty miał taką możliwość to zrezygnowałbyś ze świadczeń????
więc nie obrażaj ludzi. !!!!!!!!!!!!!!!!!!obraź polityków i władze!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i jeszcze pół wieku komuny,historię, zabory, położenie geograficzne(bo przecież niedogodne) i mentalność narodową, wszystkich obraź,,,,,,,, tylko miej świadomość co mówisz!!!!!bo to moje dzieci będą pracowały między innymi na ciebie szanowny panie.- 3 0
-
2014-06-15 15:03
Super
wlasnie dzieki tobie dowiedzialam sie, ze jestem patologia, bo jestem jednym z trojga rodzenstwa. Nie wazne, ze moi rodzice to ludzie wyksztalceni, cale zycie pracowali i nadal pracuja, nigdy nie wyciagneli reki po zaden zasilek chociaz, gdy w latach 90 moj tata stracil prace przez jakis czas nie bylo lekko. Teraz cala nasza trojka pracuje w Polsce i tu zalozylismy rodziny. Popieram inicjatywe tych kart i to, ze naleza sie dopiero od trzeciego dziecka, bo dopiero trzecie to przyrost. Dziwia mnie ci, ktorzy twierdza, ze te karty rodza patologie. Przeciez one glownie zapewniaja dostep do rozrywek kulturalnych i dzieki temu raczej pomagaja wyjsc z ewentualnej patologii. Takie wyjscie cala rodzina np. do zoo to obciazenie dla budzetu nawet srednio sytuowanej rodziny, bo za same bilety wstepu zaplaca dla 5 osob 70zl.
- 1 0
-
2014-06-12 15:48
Wielodzietne rodziny powinny mieć sporo zniżek (2)
na komunikację, dopłaty do szkół, mieszkań itd. Brawo dla tych rodziców.
- 38 25
-
2014-06-13 21:50
(1)
Co za bzdury, dopłaty do mieszkania, a ja z 2 dzieci mam płacić może jeszcze na to
- 3 4
-
2014-06-16 20:05
A ja
będąc sama mam was wszystkich utrzymywać, mi tez do mieszkania nikt nie dopłaca a ja dopłacam wszystkim do wszystkiego - począwszy od szkół, służby zdrowia na róznego rodzaju socjalach kończąc.
- 0 1
-
2014-06-12 15:49
jedni dziecko to już totalny wydatek (3)
Tez chce zniżkę
- 19 17
-
2014-06-12 17:06
a drugie dziecko to kredyt
- 7 1
-
2014-06-15 17:53
ja mam 4 dzieci i wychowuje je sama nigdy nawetw zoo nie byly bo mnie na to nie stac takze jak nie wiesz to nie gadaj jak to jest
- 0 0
-
2014-06-16 14:23
To zrób se 3 dzieci i zobaczysz czy te ulgi to majatek
- 2 0
-
2014-06-12 16:10
ile dokładnie?
redakcjo, proszę sprecyzować ile, bo piszecie więcej niż troje dzieci, czyli ile ? od czwórki wzwyż? bo jeśli od trójki to powinno być napisane: troje i więcej lub co najmniej troje
- 5 5
-
2014-06-12 17:16
Ja pitole (1)
Jakie te nasze państwo rozrzutne, ludzie z taka ilością dzieci to na chleb nie mają a nie mówiąc, że myślą o basenie czy korcie,,,,,paranoja
- 13 17
-
2014-06-15 15:11
Wlasnie
o to chodzi, zeby mogly te dzieci czasami skorzystac z atrakcji kulturalnych na codzien dla nich niedostepnych z tego powodu, ze w budzecie domowym na nie nie starcza. Ta darmowa komunikacja i dostep do kultury pozwoli tym dzieciom na wybranie np. lepszej szkoly sredniej (ktora bylaby niedostepna ze wzgledu na koszty dojazdu) i ukulturalnianie sie. W przeciwienstwie do roznej masci zasilkow te karty na pewno nie konserwuja patologii, a wrecz przeciwnie.
- 2 0
-
2014-06-12 18:18
Ja nie mam dzieci i nie zamierzam ich nigdy mieć i nie mam tego typu problemów (3)
- 12 15
-
2014-06-12 21:58
chwalisz się czy żalisz?
- 6 1
-
2014-06-13 02:23
to slaby z ciebie samiec alfa
Sama nazwa wskazuje, ze chcesz zaplodnic jak najwieksza liczbe kobiet.
- 8 1
-
2014-06-13 09:41
No coż, nie wiem czy jest się czym chwalić...
- 1 0
-
2014-06-12 18:42
Tańszą opcją (1)
jest dotacja na środki antykoncepcyjne
- 13 26
-
2014-09-12 13:53
tańsza opcja nie oznacza lepszej opcji
wręcz często jest dokładnie odwrotnie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.