- 1 Liliana przez 5 lat była przykuta do łóżka bez diagnozy (34 opinie)
- 2 Jakie atrakcje na Wielkanoc z dziećmi? (1 opinia)
- 3 Za dużo wolnego w szkole? Świąteczna przerwa i majówka na horyzoncie (202 opinie)
- 4 Prywatna szkoła podstawowa dla dziecka. Jak wybrać i ile kosztuje? (131 opinii)
- 5 Oddział Zakaźny dla dzieci przeniesiony na Zaspę (16 opinii)
- 6 Martwy noworodek znaleziony w Gdyni (311 opinii)
Kończy się pierwsza tura 500 plus, ministerstwo chce "uszczelnić" program. Kiedy złożyć nowy wniosek?
Pierwsza tura rządowego programu Rodzina 500 plus dobiega końca. Rodzice, którzy chcą dalej otrzymywać świadczenie muszą pamiętać o konieczności ponownego złożenia wniosku. Ich nabór rozpocznie się 1 sierpnia. Jak wyglądają przygotowania Gdańska, Gdyni i Sopotu do przyjęcia nowej puli zgłoszeń? Dzisiaj rząd zajmie się korektą programu.
Podczas pierwszej tury programu zaobserwowano niepożądane zjawiska takie jak: dopasowywanie dochodu do kryterium uprawniającego do świadczenia wychowawczego na pierwsze dziecko czy niezgodne ze stanem faktycznym deklarowanie samotnego wychowywania dziecka.
We wtorek propozycje zmian w ustawach znajdą się wśród tematów posiedzenia rządu.
Pierwsza tura 500 plus na finiszu
Od ponad roku osoby mające co najmniej dwójkę dzieci mogą korzystać ze wsparcia programu 500 plus. Każde z nich dostaje 500 zł na drugie i kolejne dziecko.
W Gdańsku do tej pory ze świadczenia skorzystało blisko 36 tys. dzieci z ponad 26 tys. rodzin. Do rodzin trafiło w sumie ponad 185 mln złotych. W Gdyni od czasu startu programu wpłynęło 16 656 wniosków, objęły one około 19 tys. dzieci z 14 tys. rodzin. Wypłacone do tej pory świadczenia sięgają tu kwoty 114 mln zł. Z kolei w Sopocie złożono 1662 wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego, a wydatki na wypłaty świadczeń wyniosły ponad 8 mln zł.
Żeby otrzymać świadczenie na dziecko nie trzeba spełniać warunków kryterium dochodowego, nie liczy się też kolejność zgłoszeń. Te same zasady, z drobnymi zmianami, będą obowiązywały również w okresie zasiłkowym 2017/2018.
Kiedy składać nowe wnioski?
Prawo do pobierania świadczenia przysługuje tylko przez rok, stąd potrzeba ponownego przejścia procedury. Nowe wnioski można składać już od 1 sierpnia. Trójmiejskie samorządy już teraz przygotowują się do naboru i wskazują na pierwsze trudności.
- W stosunku do ubiegłego roku czeka nas duża zmiana, ponieważ okres ten będzie połączony z przyjmowaniem wniosków o inne świadczenia. Szacujemy, że od 1 sierpnia 2017 r. do 31 listopada 2017 r. do Gdańskiego Centrum Świadczeń wpłynie ok. 39 tys. wniosków o świadczenie 500 plus, świadczenia rodzinne, świadczenia wychowawcze, dodatki mieszkaniowe oraz pomoc materialną dla uczniów. Przyjęcie tak dużej liczby wniosków, w stosunkowo krótkim czasie, stanowi dla nas duże wyzwanie organizacyjne, do którego przygotowujemy się od kilku miesięcy - zapewnia Arkadiusz Kulewicz, kierownik Gdańskiego Centrum Świadczeń.
Trójmiasto gotowe do przyjmowania wniosków
W Gdańsku do obsługi naboru wniosków zostaną zatrudnione dodatkowe osoby. Miasto uruchomi też tymczasowe punkty obsługi mieszkańców rozlokowane w różnych dzielnicach, w których będzie można uzupełnić i złożyć wnioski.
- Do dopięcia wszystkiego na ostatni guzik brakuje nam jednak informacji na temat zasad ubiegania się o świadczenia, jakie będą obowiązywały w nowym okresie przyjmowania wniosków. Aktualnie prowadzone są prace nad zmianą ustawy i nie jest znany ich ostateczny kształt. O szczegółach dotyczących zasad ubiegania się o świadczenia będziemy mogli mówić po ich ostatecznym przyjęciu przez rząd i parlament. Liczymy na to, że nastąpi to już wkrótce - dodaje Kulewicz.
Przygotowania do przyjmowania nowych wniosków trwają również w Gdyni i Sopocie.
- Jesteśmy na etapie dokonywania ustaleń w sprawie obsługi przyjmowania wniosków 500 plus na nowy okres zasiłkowy. Dokładne informacje o miejscu składania wniosków oraz godzinach urzędowania podamy na początku czerwca, m.in. w biuletynie "Ratusz" - informuje Sebastian Drausal, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
- Mieszkańcy Sopotu mogą składać wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego MOPS Sopot przy al. Niepodległości 876. Wnioski na nowy okres świadczenia, który rozpocznie się 1 października 2017 r. i potrwa do 30 września 2018 r., będzie można tu składać od 1 sierpnia - tłumaczy Agnieszka Niedałtowska z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie.
Miejsca
Opinie (251) ponad 10 zablokowanych
-
2017-06-06 12:27
mam sąsiadkę, troje dzieci każde z innym mężczyzną, ona nigdy nie pracowała. (14)
ma alimenty, 500 plus, ustawę o pomocy społecznej ma w małym palcu, ciągnie skąd się da. Mówi, że jej się poprawiło, teraz pali marlboro i smieje się na głos:(((
- 119 14
-
2017-10-17 11:49
haha
Po prostu was teraz boli ze kobiety mają wybór czy pracować czy zająć sie dzieckiem i dostają pieniądze a wy chłopy nie. Żal was
- 0 0
-
2017-10-17 11:45
opinia
A boli cie to że ma każde z innym? Chyba w jej majtki nie powinnaś zaglądać? Czy lubisz jak sie w twoje zagląda? Jeśli było by tak źle to by jej dzieci zabrali ... a co pali jej sprawa . Zajmij się swoim życiem a nie patrzysz na ręce innym
- 0 0
-
2017-06-07 15:20
....
I kurka takim ludziom należy je zabrać rąbanym nierobom
- 0 0
-
2017-06-07 12:05
I bardzo dobrze jak tobie żal d*pe ściska to tez sobie zrób. W czym problem.
- 0 1
-
2017-06-07 08:47
Kobiety są od rodzenia dzieci, więc co w tym dziwnego, że ma troje i nie pracuje. Natura tak nas stworzyła, ale widzę, że socjotechnika tak w główkach ludziom poprzewracała, że to co jest normalne stało się patologią, a np. praca i konsumpcjonizm jedynie słuszną drogą.
- 1 5
-
2017-06-06 19:00
Ale takie jednostki były, są i będą... (1)
Sam mam taką sąsiadkę, co prawda 500+ nie dostaje, bo jedno dziecko już dorosłe i zdrowe, ale młodsze jest niepełnosprawne fizycznie i upośledzone psychicznie. Dla większości sąsiadów ta sąsiadka jest spokojną, głęboko wierzącą kobietą pokrzywdzoną przez los z powodu tego dziecka i się nad nią litują, ale paru starych mieszkańców, w tym ja, doskonale pamiętają tą sąsiadkę z jej lat młodości, gdy wiecznie chodziła pijana, paliła jak smok, dawała na lewo i prawo i kompletnie nie zajmowała się starszym dzieckiem.
Teraz czerpie na dziecko skąd się da, kręci się nawet przy parafii udając przed wszystkimi biedą, pokrzywdzoną świętą kobietę, a proboszcz się na to nabiera i jej pomaga.- 4 4
-
2017-06-07 08:33
może się zmieniła, co w tym złego?
kim Ty jesteś, żeby ją osądzać? Takie ploteczki tutaj nikogo nie interesują, to nie portal GKA info.
- 3 3
-
2017-06-06 19:45
Zmień dzielnice
Jak czytam takie komentarze, to się zastanawiam: gdzie ci ludzie żyją.... W swojej okolicy nie widzę sąsiadów którzy się przesiedli z popularnych na malboro po dostaniu 500+, ani nie zauważam kolejki pod monopolowym w dniu wypłaty zasiłku, jak to niektórzy piszą.
Także chyba po prostu musisz mieszkać wśród jakiejś patologi w slumsie; proponuję się przeprowadzić.- 4 6
-
2017-06-06 13:44
Poczekaj trochę
dzieci dorosną i zostanie z niczym.
- 11 0
-
2017-06-06 13:21
zawsze będzie żyła w nędzy
- 8 0
-
2017-06-06 12:59
Dzieci wyrosną i zostanie z gołą pupą (2)
- 15 3
-
2017-06-06 13:05
(1)
To pójdzie do MOPSU i jej z uśmiechem na ustach dadzą zasiłek stały...
- 23 1
-
2017-06-06 13:18
Do tego Dzesika i Brajan kupia sobie Xboksa
- 18 0
-
2017-06-06 12:31
PiS doskonale wiedział co robi i to dzięki głosom takiej patologii wygrał. Teraz nikt tego nie ruszy, bo to będzie z automatu wiązało się z przegranymi następnymi wyborami.
- 42 6
-
2017-08-23 08:41
Ktoś wie jak wyliczyć dochód na osobę z PIT-37? Nie wiem czy się załapiemy na 1 dziecko.
- 0 0
-
2017-08-18 14:18
pomóżcie
Gdzie w Gdańsku bądź w Starej Oliwie można pobrać druki na 500+ ,albo może chociaż gdzieś w pobliżu Oliwy.Z Góry dziękuję za pomoc
- 0 0
-
2017-06-19 06:21
500+
500zł powinno buć na każde dziecko
- 0 0
-
2017-06-11 17:59
Na każde dziecko
Powinno być tak,że jak mają daną kwotę około 20mld zł to powinno być przeznaczone na każde dziecko
- 1 0
-
2017-06-06 12:15
) (15)
Dzięki 500+ powstrzymała się trochę fala emigracji.o 10 lat za późno to wprowadzili niestety...ja co prawda tylko 1 dziecko bo na 2 nie stać ale to dobry program.
- 53 97
-
2017-06-06 12:55
Ten program został niby dla takich jak ty stworzony (14)
Masz jedno dziecko, bo nie stać cie na drugie? Nie ma problemu. Miej drugie, a my ci damy 5 stówek na jego wychowanie.
- 17 9
-
2017-06-06 13:04
(13)
Ten program powstał tylko i wyłącznie w celu zagwarantowania wygranej PiS w wyborach. Nic więcej. Skuteczność tego pożal się Boże programu jest zerowa, te bzdury, które powiela Rafalska wraz z Broszką, że niby "dzięki 500+ urodziło się o 100 000 dzieci więcej, niż zakładano" to pic na wodę i odpowiednio zinterpretowane dane. Te 100 000 dzieci wzięło się stąd, że własne potomstwo ma już pokolenie z poprzedniego wyżu demograficznego. Na dziecko dla 500 zł decydują się tylko jednostki , które powinny być izolowane ze społeczeństwa, bo nie myślą racjonalnie. Wszystkie te pieniądze wydawane co roku na Zasiłki Rodzinne, Jednorazowe Zapomogi,. Fundusz Alimentacyjny, zasiłki okresowe, stałe, celowe i teraz 500+ oraz na armię urzędników do obsługi tych bzdur mogłyby zostać wydane z głową na ulepszenie infrastruktury zapewniającej opiekę dla dzieci (żłobki, przedszkola), dofinansowania dla osób zatrudniających opiekunki do dzieci, dofinansowania dla osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą, a także redukcja kosztów zatrudnienia i ulgi podatkowe dla rodziców i pracodawców, żeby ci chętniej zatrudniali osoby z dziećmi.
Polska polityka "prorodzinna" jest antyrodzinna. Działa na zasadzie "masz u piniondze i rupta co chceta"...
Ale tak jest najłatwiej wygrać wybory, dajmy im wirtualne pieniądze i te dbile na nas zagłosują.- 56 11
-
2017-06-06 23:10
Twoja interpretacja jest na poziomie premier (4)
ostatni rocznik wyżu demograficznego ma obecnie po 32-33 lata i w większości nie planuje już dzieci. jednostki, które planują mieć dzieci koło 40 to stanowczo nie jest przyczyna przyrostu większego o 100k:)
500+ nie jest złym programem, tylko pieniądze są w zły sposób rozdawane- powinny być odliczane od podatku, wtedy może dałoby się zmusić patologię do pracy (po likwidacji zasiłków z wyjątkiem tych związanych ze stanem zdrowia) i zmniejszyłby się rozmiar zatrudnienia na czarno (w końcu 500zł miesięcznie piechotą nie chodzi..)- 3 3
-
2017-06-09 08:58
Akurat mam 30 lat i wiekszosc moich znajomych ma 1-2 letnie dzieci, albo sie dopiero przymierza. Minely czasy kiedy ludzie mieli 20-24 lata i juz slub i dziecko...
- 0 0
-
2017-06-07 00:10
(2)
Mam 33 lata i planuje trzecie dziecko. Moja siostra ma 31 i pewnie za dwa-trzy lata zdecyduje się na pierwsze dziecko. Bzdury opowiadasz. Większość moich znajomych na pierwsze dziecko decydowało się koło trzydziestki.
- 8 1
-
2017-06-07 09:10
(1)
Zgadzam się . I jest jeszcze tendencja na późne maciezynstwo ( wykształcę się , zdobędę pozycje zawodowa i wtedy przyjdzie czad na dziecko) Pozdr.
- 4 0
-
2017-06-07 10:47
Tylko, że wtedy Matka Natura powie "niet, za późno".
- 0 3
-
2017-06-06 13:19
Najlepsze jest to że myślą że to Państwo im daje..a Państwo nic nie daje tylko zabiera innym (3)
- 26 5
-
2017-06-06 15:21
ale dzięki temu, że mi daje to ostatecznie zabiera mi mniej (2)
- 3 13
-
2017-06-06 15:45
(1)
Tak Ci się tylko wydaje. "Oddają" Ci 500, z zarobków zabierają 700, a jeszcze po cichu wprowadzają podatki dla sklepów i banków, które w ostateczności i taki Ty płacisz.
Suma summarum wychodzisz na minus.- 14 3
-
2017-06-06 16:06
POprzednicy zabierali i nie dawali nic!
- 6 13
-
2017-06-06 13:59
nieprawda- Polacy mieli dość tej mafii którą nadal popieracie, 500 + to był tylko (2)
dodatek. bardzo się cieszę, że lewackie głąby nadal tak myślicie, bo to oznacza wygraną PIS w kolejnych wyborach
- 5 25
-
2017-06-06 15:46
Nie wierzę, że można być aż tak naiwnym i wierzyć, że PiS jest lepszy od PO xd
- 12 4
-
2017-06-06 14:15
Przecież PiS to czysta Chadecja, a Chadecja to Chrześcijańska Lewica gamoniu, więc sam jesteś "lewackim głąbem", który na dodatek przyklaskuje kolejnej mafii, która od poprzedniej różni się tylko logiem i nazwą.
500+ przyczynia się do upadu Rzeczpospolitej i mam nadzieję, że nastąpi to już niebawem, a następnie z popiołów powstanie w końcu coś normalnego.
Dla Twojej wiadomości PiS i PO to jedno i to samo szambo, wszystkich z PO i PiS (I PSL na doczepkę) powinno się wywieźć na Sybir i wpuścić dopiero 5 pokolenie po tych, którzy przetrwali.
Na prawdę współczuję ludziom, którzy myślą, że PiS i PO to dwa różne światy.- 11 4
-
2017-06-06 13:18
Proszę również odróżniać pojęcie "państwa" - tworu polityczno-administracyjnego od "kraju" - pojęcie geograficzno-historyczne.
Polska jest wspaniałym i pięknym krajem, ale ujowym państwem.- 15 3
-
2017-06-06 12:11
ja nawet za 50000 + (35)
Nie chciałbym mięć dzieci. Szkoda czasu Ludzie gdzie wasze plany i życie
- 62 122
-
2017-06-06 16:01
Jakie masz plany? Zestarzeć się samotnie? (1)
- 8 7
-
2017-06-08 13:13
będzie opłacać wszystko i wszystkich do końca swoich dni
jak tak lubi, to niech ma...
- 0 0
-
2017-06-06 12:22
Kiedy patrzę na uśmiech mojego synka (27)
To w d*** mam plany. To jest warte więcej niż wszystkie 500+ na świecie.
- 47 19
-
2017-06-06 12:23
(26)
Bzdury, że dziecko to największe szczęście powielają ludzie, którzy nic nie osiągnęli poza spłodzeniem potomstwa.
- 30 51
-
2017-06-06 13:18
(22)
tak to sobie tłumacz
- 24 16
-
2017-06-06 13:25
(21)
Skoro dla Ciebie szczęście pływanie w zużytych pieluchach, nieprzespane noce i po 15 latach usłyszenie "nienawidzę Cię", bo dziecko nie dostało pod choinkę iPhona... Szczerze współczuję, ja tymczasem wsiadam na Night Roda, albo w W140 SEL i jadę na urlop ;)
- 30 24
-
2017-06-07 11:57
(3)
Sam wyjeżdżasz na ten urlop. Bo jesteś chyba starym zużytym samsonem którego nikt nie chce.
- 3 1
-
2017-06-07 12:00
(2)
Który osiągnął życiu więc, niż Ty i Twoja rodzina.
- 1 3
-
2017-06-08 13:12
i leczysz te swoje kompleksy w necie
żałosny jesteś
- 0 0
-
2017-06-07 13:57
w sensie te osiągnięcia, to to że motor sobie kupiłeś?
- 3 1
-
2017-06-06 14:29
Żal mi Ciebie... (11)
Teraz tak Ci się wydaje, ale młodość skończy się szybciej niż myślisz i wtedy zostaniesz sam jak palec na stare lata. Nie będzie dzieci, wnuków, rodzinnych spotkań...będzie tylko samotność...
Przykre ale prawdziwe...
Pomyśl o tym, bo wszyscy znajomi się wykruszą prędzej czy później, będą mieli swoje rodziny a Ty będziesz sam. Nawet nie wiesz czy będziesz miał z kim wigilie spedzić... chyba, że lubisz siedzieć całymi dniami sam i gapić się w telewizor, żeby nie słyszeć pustki wokół siebie.- 23 13
-
2017-06-06 14:32
(7)
Jestem sam od urodzenia, więc się już przyzwyczaiłem i dobrze mi z tym.
Wolę być sam, niż siedzieć w fałszywym otoczeniu.- 17 15
-
2017-06-06 14:41
I dobrze (5)
Dobrze że nie chcesz mieć dzieci bo z takim podejściem mógłbyś im tylko zniszczyć psychikę... Jest mi przykro, że wychowałeś się w patologii.
- 26 10
-
2017-06-06 14:44
(4)
Mi nie jest przykro, bo w życiu osiągnąłem coś i nie są to płaczliwe, niewdzięczne kaszojady.
- 14 15
-
2017-06-07 19:13
Co za poziom wypowiedzi...
- 1 1
-
2017-06-06 19:35
a penisa masz?
- 4 4
-
2017-06-06 15:05
(1)
Jaki z Ciebie nowoczesny i postępowy Europejczyk.W którym korpo prali Ci banię?
- 12 6
-
2017-06-06 15:16
W żadnym, mam własną działalność.
- 7 6
-
2017-06-06 18:08
no to już znamy przyczynę Twojego żałosnego podejścia
- 5 4
-
2017-06-06 20:51
.... (1)
Czyli myslisz tylko o swoich czterech literach takie cwaniackie podejscie by nie byc samemu na starosc. A nie pomyslalas ze decydujac sie na dziecko nie wiesz jaką mozesz mu krzywde zrobic? Co jezeli urodxi sie kaleką lub zostanie mordercą i reszte zycia przyjdzie mu wiezieniu spedzic no ale ciebie to nie interesuje bo w koncu nie chcesz byc sama na statosc.
- 2 7
-
2017-06-07 10:42
Bieda z Ciebie. Widać, że nie zrozumiałeś.
- 2 2
-
2017-06-06 15:42
Głupoty
Własnie wtedy człowiek wypoczywa. Pewnie Twoje życie jest tak ubogie w doznania i tak polskie, że wyobrażasz sobie starość jako pasmo chorób i siedzenia w domu. Już widzę jak Cię dzieci wysyłają do dziadowi. Ja tam na starość mam plany podróżować i używać ile wlezie a nie siedzieć z wnukami , bachorami itp.
- 7 5
-
2017-06-07 16:07
Wiesz dziecko jak wszystko co sprawia przyjemność robi to czasem
Wsiadasz w W140 SEL jest super, jedziesz szczęśliwy.
Auto się psuje na środku autostrady w deszczu i W140 przestaje być powodem do szczęścia. Przynajmniej tymczasowo ;-)- 2 0
-
2017-06-07 08:11
(1)
Powtarzasz to co zrobiłeś swoim rodzicom czy naczytałeś się na forach ? Na starośćzmienisz zadanie radykalnie ..
- 1 2
-
2017-06-07 11:25
Cebula za 9.67 jest w biedrze idz tam
Wyjedz z Polski zobacz troche świata zmienisz zdanie
- 1 0
-
2017-06-06 13:46
ciekawi mnie, czego ty nie dostałeś pod choinkę mając 15 lat
- 30 7
-
2017-06-06 13:44
uuu ale bieda mentalna...
szerokości!
- 25 13
-
2017-06-07 12:32
czwórka dzieci i firma dająca kilkaset tys zysku rocznie
I potwierdzam, dzieci to radość (trud też).
- 3 1
-
2017-06-06 16:00
(1)
pracujesz pewnie w hestii za 2500?
- 4 5
-
2017-06-06 17:25
2500 to przy działalności same składki na ZUS miesięcznie
- 3 2
-
2017-06-06 12:15
) (1)
Żal mi Ciebie kolego.
- 26 26
-
2017-06-07 23:46
to co czujesz to zazdrość
a nie żal
- 0 1
-
2017-06-06 19:00
Szacunek dla tych którzy świadomie nie mają dzieci (1)
Ludzie to pasożytniczy egoistyczny gatunek który potrafi tylko budować bomby, tworzyć wojny i niszczyć środowisko w którym żyje. I jedyny który doprowadzi do samozniszczenia.
- 6 2
-
2017-06-07 13:58
to zmień świat zaczynając od siebie
- 1 2
-
2017-06-06 15:58
... bo jesteś korposzczurem
- 3 5
-
2017-06-06 12:05
(17)
Zlikwidować zasiłki to nie będzie trzeba zatrudniać nowych urzędników, a patologia przestanie być opłacana przez państwo.
- 173 58
-
2017-06-08 10:33
nie jestem patologią i 500+ bardzo pomaga mi w budżecie domowym
- 0 0
-
2017-06-06 15:58
(10)
taaak, zazdrość dalej tym co mają dzieci korposzczurze
- 9 21
-
2017-06-06 17:23
(9)
Prowadzę działaność swoją lemingu i lepiej na tym wychodzę, niż Wy i te Wasze 500+ na 10 kaszojadow
- 16 10
-
2017-06-06 19:21
Biedak cebulak (1)
Korposzczurza działalność.
- 2 12
-
2017-06-07 23:46
pusta zawiść i zazdrość
- 0 0
-
2017-06-06 19:32
Biedak cebulak (5)
Wow, Masz stoisko z pamiątkami w brzeznie?
Nic po tobie nie zostanie, a twoje stoisko pójdzie za grosze. No bo chyba go do grobu nie weźmiesz.- 3 10
-
2017-06-07 08:13
(4)
80.30.Z Panie kolego
- 2 1
-
2017-06-07 14:15
Hehe, koles jest tak zapracowany że podbija sobie lajki
- 1 1
-
2017-06-07 14:00
i masz czas czytać głupie komentarze na trójmieście...
Fajny jesteś- 1 1
-
2017-06-07 09:04
(1)
Wow, dużo masz zleceń w trójmiejskie?
- 0 0
-
2017-06-07 09:25
Z całego Pomorza wpadają, czasem z innych rejonów Polski, bardzo rzadko zza granicy.
- 1 2
-
2017-06-07 07:57
prowadzisz działalność...a co kurierów już inaczej nie zatrudniają ?
- 1 6
-
2017-06-06 12:38
(3)
Nie wiem, dlaczego masz tyle minusów.
- 28 9
-
2017-06-07 09:04
Zawsze dziwi mnie dlaczego to rodzice tak wsciekle atakuja kazdego, kto ma inna wizje SWOJEGO zycia. Tak sobie racjonalizujecie to szczescie? Klotnie o za zimne mleko itp itd? Zazdroscicie innym tego, ze ludzie nie odwracaja sie na piecie jak ich widza - bo jak sie widzi szczesliwa rodzine czyli nafochana zone, wkulwionego meza i drace sie bachory to wiele osob robi szybki odwrot - kolejka w sklepie, restauracje etc. Ludzie szczesliwi przyciagaja do siebie innych. Sa pogodni. A szczesliwi rodzice??? Hmmmm :). I smialo minusujcie, wyzywajcie. Tylko o was to swiadczy.
- 3 3
-
2017-06-06 12:42
(1)
Bo patologia ma teraz dostęp do internetu dzięki "Złodziejstwo+"
- 37 14
-
2017-06-06 16:21
patologia siedzi w sejmie a ty ochłapów z pańskiego stołu ludziom żałujesz, 500 zł to Kwaczyński dziennie na waciki wydaje a ty matce chleb byś zabrał - pięknie cie pis dzielce zaprogramowali - na swoich warczysz a obcym dobrze robisz
- 7 19
-
2017-06-06 15:09
przecież to elektorat pisu
- 13 7
-
2017-06-08 02:49
Prawda,jaka jest każdy widzi.W znakomitej większości,kosztem uczciwie pracujących ludzi promuje się klientów MOPS-U.Tylko ja się pytam jakim prawem?
- 2 1
-
2017-06-07 23:45
Jak dają, to brać
Ja odkladam dzieciom na konta. Proste.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.