• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Uczymy się przez zmysły| Jak uczy się mózg- warsztaty dla rodziców

Czy chciałbyś wspomóc rozwój swojego dziecka? Pomóc mu wykorzystać jego mocne strony? A może zauważasz, że pewne aktywności sprawiają mu trudność?

kwi 29

poniedziałek, godz. 16:00 - 17:00

Wstęp wolny
Zapraszamy na warsztaty na których dowiesz się:
• Czym jest integracja sensoryczna i dlaczego stanowi podstawę procesu uczenia się?
• Czym są trudności w przetwarzaniu bodźców sensorycznych u dzieci w wieku przedszkolnym?
• Jak wspomagać rozwój procesów integracji sensoryczno-motorycznej w warunkach domowych?
• Dlaczego deficyty integracji sensorycznej mogą mieć wpływ na społeczne funkcjonowanie dziecka i zdobywanie nowych umiejętności?

Zapisy:info@makaraka.pl
Prowadzenie: Agnieszka Irzykowska-fizjoterapeutka

Zapraszamy!

Warto zbadać przebieg procesów integracji sensorycznej, jeśli u Twojego dziecka występuje kilka z podanych niżej objawów (wg Violet F. Maas):

• niski poziom samooceny,
• niski poziom tolerancji na stres,
• postawę wycofującą,
• impulsywność w zachowaniu,
• nieprawidłowe zachowania społeczne (np. dziecko nie pozwala stać innym blisko siebie, popycha wtedy, złości się; nie pozwala patrzeć na to, co robi; zapomina o swoich zobowiązaniach; często, bez wyraźnego powodu, obraża się, jest uparte, ma trudności we współdziałaniu z innymi,
• dziecko drażnią metki przy ubraniach, nie lubi obcinania paznokci, włosów,
• lękliwość i spowolnienie,
• nadpobudliwość psychoruchowa,
• nieprawidłowa postawa w czasie zajęć stolikowych podpiera głowę ręką, tzw. pokładanie się
• częste pocieranie oczu,
• zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej (np. ma trudności w wiązaniu sznurówek, w zapinaniu guzików, problemy z łapaniem i rzucaniem piłki, z jazdą na rowerze)
• nieprawidłowy chwyt ołówka lub długopisu, nieprawidłowe trzymanie sztućców,
• niechęć do rysowania i malowania, trudności z cięciem nożyczkami,
• wycofywanie się z zabaw i zajęć wymagających dużej precyzji ruchów,
• trudności w słuchaniu i wykonywaniu dwóch lub więcej poleceń,
• trudności w koncentracji na głównym zadaniu; łatwe rozpraszanie się,
• słabe poczucie czasu,
• trudności w orientacji w terenie i różnicowaniu stron prawa-lewa,
• zaburzenia mowy,
• perseweracje (wielokrotne powtarzanie czynności),
• trudności w różnicowaniu i dobieraniu kolorów i kształtów,
• obniżone napięcie mięśniowe,
• trudności z utrzymaniem równowagi,wolniejszy rozwój fizyczny, obniżona sprawność motoryczna (m.in. często potyka się, wpada na drzwi, meble; trzyma się poręczy w czasie chodzenia po schodach, chodzi po schodach, dostawiając nogi na każdym stopniu; obawia się wysokości; jest męczliwe; niezgrabne ruchowo, odstaje w zabawach ruchowych od rówieśników; zdarza mu się spaść z krzesła.

Jakie sygnały wysyła nadwrażliwe na bodźce zmysłowe dziecko przed ukończeniem 3-go roku życia?
• Ma kłopoty z jedzeniem (ssaniem, gryzieniem, żuciem, połykaniem)
• Akceptuje tylko wybrane pokarmy, niechętnie próbuje nowych smaków i konsystencji
• Podczas jedzenia często reaguje odruchem wymiotnym, krztusi się, dławi
• Ma kłopoty ze snem, długo zasypia, często się budzi, a podczas snu jest niespokojne
• Nie toleruje dotyku, nie lubi być przytulane, całowane, głaskane
• Źle znosi zmianę ubrania, kąpiel, czesanie, obcinanie paznokci itp.
• Często jest rozdrażnione, miewa ataki złości, nie potrafi się samo uspokoić
• Pręży się, wygina ciało w łuk, zaciska piąstki, unika kontaktu wzrokowego
• Reaguje płaczem i agresją na dźwięki otoczenia, muzykę, dźwięki mowy
• Jest opóźnione psychoruchowo (późno raczkuje, siada i chodzi, jest niestabilne ruchowo, często się potyka, bardzo nerwowo reaguje na każdy ból czy zadrapanie)
• Wykazuje opóźnienie w rozwoju mowy (często pomija etap głużenia i gaworzenia, późno wypowiada pierwsze słowa, mówi mało i niechętnie)
• Nie lubi trzymać zabawek w rączkach, unika zabaw manualnych
• Nie inicjuje reakcji z drugą osobą, ucieka od kontaktu

Opinie