• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciała pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko, musiała kupić bilet na basen

Piotr Weltrowski
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni. Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni.

Matka niepełnosprawnego dziecka musiała zapłacić za możliwość wejścia na kilkanaście minut do szatni, aby pomóc w przebraniu niepełnosprawnego, 4-letniego chłopca. Przedstawiciele aquaparku problemu nie widzą, bo za darmo pozwolili wejść do środka ojcu dziecka, a kobietę uprzedzili, że zwrócą jej pieniądze, o ile zdąży wrócić w ciągu 10 minut.



Jak oceniasz postawę przedstawicieli aquaparku?

Nasz czytelnik chciał wraz ze swoim 4-letnim, niepełnosprawnym synem skorzystać z basenu sopockiego aquaparku. Niestety jego dziecko nie porusza się samodzielnie i wymaga asysty dwójki opiekunów - zarówno ojca, jak i matki.

I tak też wyglądać miała wizyta na basenie, do której doszło kilka tygodni temu. Niepełnosprawny 4-latek miał wejść na pływalnię z ojcem, wcześniej pomóc w przebraniu miała też matka chłopca.

Przebieranie dziecka? 23 złote



Nasi czytelnicy usłyszeli jednak, że aby wejść do przebieralni, matka dziecka musi kupić bilet, kosztujący 23 złote. Na nic zdały się tłumaczenia, że kobieta wchodzi tylko po to, aby pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko. Pracownica parku wodnego stwierdziła jednak, że jeżeli wyjdzie ona z szatni przed upływem 10 minut, to pieniądze za bilet zostaną oddane.

Kobieta tak właśnie zrobiła, czyli kupiła bilet, weszła wraz z mężem i synkiem do szatni, pomogła się dziecku przebrać i wyszła. Niestety, przy wyjściu z basenu, gdy dziecko trzeba było dodatkowo wymyć i wysuszyć, wszystko trwało dłużej, bo (według naszego czytelnika) 12 minut. Obsługa stwierdziła więc, że pieniędzy za bilet nie może oddać.

- Nasz synek nie porusza się sam i komunikuje się w sposób ograniczony. Natomiast waży tyle, że przy braku chociażby przewijaka w szatni, nie mamy innej alternatywy, jak przebrać dziecko we dwoje. Czas przebierania jest przy tym mało przewidywalny - mówi nasz czytelnik.

Aquapark: wszystko zgodnie z regulaminem



Po całym zdarzeniu złożył reklamację, prosząc o zwrot pieniędzy. Biuro Obsługi Klienta sopockiego aquaparku odmówiło mu. W oficjalnym piśmie napisano m.in., że regulamin basenu pozwala na bezterminową opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem do 16. roku życia, ale tylko jednej osobie, która - poza zakupem biletu dla dziecka (ulgowego) - otrzymuje darmową wejściówkę bez limitu czasowego.

Wspomniano także, że w przypadku, gdy w przebraniu dziecka pomagać ma druga osoba, to musi ona zakupić bilet. Każdy bilet może być co prawda zwrócony, ale tylko przez 10 minut od momentu zakupu.

Swoje argumenty przedstawiciele aquaparku podtrzymali w rozmowie z nami.

- Każdy nasz klient z niepełnosprawnością otrzymuje możliwość zakupu biletu ulgowego, a opiekun tej osoby może korzystać z basenów, nie płacąc za dodatkowy bilet, więc dwie osoby wchodzą na jeden bilet, ulgowy. Każda dodatkowa osoba płaci za wejście do szatni oraz na baseny według aktualnego cennika - mówi Piotr Stefański, dyrektor marketingu i sprzedaży Parku Wodnego Sopot.
Dodaje, że w przypadku naszego czytelnika obsługa zgodziła się na wejście dodatkowej osoby do przebieralni na czas 10 minut, a klienci zostali także poinformowani, że po przekroczeniu tego czasu nie otrzymają zwrotu pieniędzy.

- Ze względu na działanie naszego systemu sprzedażowo-rezerwacyjnego, po przekroczeniu 10 minut opłata zostaje naliczona automatycznie i nasi pracownicy nie mają możliwości jej anulowania - kończy Stefański.

Miejsca

Opinie (373) ponad 10 zablokowanych

  • polska, to stan umyslu. i zagraniczny managier z batem

    • 18 15

  • Jeśli za dziecko niepełnosprawne i opiekuna płaci się jeden ulgowy bilet (2)

    to trudno podejście parku wodnego uznać za bezduszne. automat na parkingu przed lotniskiem czy w markecie też zawsze skasuje opłatę jak się przekroczy ustalony czas czy się podwozi niepełnosprawne dziecko czy nie. A akwapark poszedł wiele dalej Dając darmowe wejście opiekunowi

    • 90 19

    • dokładnie tak (1)

      Serio, gdzie był ojciec? On wszedł tam bez dodatkowego biletu, jako opiekun właśnie. Jeśli nie potrafi przebrać dziecka albo chce sobie popływać, to kupuje sobie osobny, normalny bilet i pływa. A jako opiekun "za darmo" wchodzi matka dziecka - wtedy nie na 10 minut, tylko na cały czas! Krew zalewa. Temu miejscu pewnie to i owo można zarzucić, ale tu zachowali się w sposób więcej niż przyzwoity

      • 28 11

      • przestań się chwalić swoją głupotą pod każdym komentarzem, bo jesteś żałosny.

        • 7 11

  • Wystarczyło otworzyć bramkę by weszła bez problemu i wyszła (3)

    Ale widać że Aquapark woli działać w myśl "nie ważne jak mówią, ważne że mówią". To wybrał sobie raczej kiepską reklamę w czasach sporej konkurencji na rynku. No cóż - szkoda....
    Sugerował bym tylko by wyciągnęli wnioski .

    • 55 30

    • kurła

      przecież ojciec wszedł "za darmo"
      Cytuję:
      "Każdy nasz klient z niepełnosprawnością otrzymuje możliwość zakupu biletu ulgowego, a opiekun tej osoby może korzystać z basenów, nie płacąc za dodatkowy bilet, więc dwie osoby wchodzą na jeden bilet, ulgowy."
      Zatem od co pretensje do Parku?

      • 12 17

    • Spora konkurencja na rynku.

      Co skrzyżowanie, to akwapark. Nooo.....

      • 2 2

    • Otworzyli by bramkę poza systemem, kobieta poślizgnęła by się i walnęła głową o posadzkę i mielibyśmy dziwną sytuację wypadku klienta, który klientem nie był, bo nie miał wejściówki czy biletu. Społeczeństwo jest teraz strasznie roszczeniowe i jedynie przestrzeganie procedur i regulaminów zabezpiecza interesy firm usługowych. Sami tego chcieliście latając po sądach z żądaniem odszkodowań za byle co.

      • 8 4

  • wejście na basen (1)

    Należy zamknąć ten ośrodek (aquapark) a całe te towarzystwo tzw. obsługi basenu przegonić tam gdzie pieprz rośnie.

    • 36 21

    • To samo sie tyczy tych buraków z ochrony w tym parku...

      • 0 0

  • To już wiem, dokad się nie wybiorę (3)

    Regulamin regulaminem, ale czasem odrobina empatii nie zaszkodzi.

    • 62 33

    • Czy pani przeczytała to ze zrozumieniem? (1)

      Ojciec dziecka wszedł tam jako opiekun, na tym samym bilecie co dziecko. Wszedł, "za darmo", żeby się dzieckiem zająć. Matka dziecka miała to samo prawo. Regulamin właśnie jest tam bardzo empatyczny - masz niepełnosprawne dziecko? To jak mu kupisz ulgowy bilet to wchodzisz z nim, na cały pobyt! Czy naprawdę społeczeństwo robi się tak bardzo roszczeniowe?

      • 11 11

      • matoł do potęgi

        • 4 3

    • Tam jest tyle ludzi ,ze nawet nie zauważa Twojego braku

      • 1 0

  • Aquapark Sopot jest beznadziejny.

    Z takim podejściem i obsługą nikt do Aqua Parku w Sopocie nie będzie jeździł.

    • 35 16

  • Nigdy juz nie pojde do aquaparku! (2)

    To skandal żeby tak traktować ludzi.Tydzień temu byłam tam ostatni raz.Dziękujemy za tak nie ludzkie traktowanie.

    • 37 34

    • (1)

      Tydzień temu był zamknięty - przerwa techniczna. Kłamać trzeba umić.

      • 10 2

      • Hahah... dobre :D

        • 4 3

  • czy nikt nie czyta? (8)

    Jest wyraźnie napisane, że ojciec dziecka wszedł jako opiekun, bez dodatkowej opłaty! Gdzie zatem leży problem? Park zgodził się dodatkowo, ukłon w stronę rodziny, na wejście drugiej osoby na 10 minut. Nie rozumiem, dlaczego są wieszane psy na obsłudze.

    • 75 30

    • bo lewaki muszą zapiac raz dziennie nad ludzka krzywda (3)

      a jak krzywdy nie ma to sie przebieraja za murzynow i chodza na marsz niepodleglosci i "czuja na sobie zle spojrzenia". taki charakter.

      • 8 12

      • (2)

        Lewaki? Nie sądzę. Lewaki nie mają przecież niepełnosprawnych dzieci, bo jak tylko dowiadują się, że coś nie tak z dzieckim, lecą zrobić aborcję.
        Widzę brak konsekwencji w postrzeganiu świata.

        • 7 6

        • IDIOTA (1)

          Widać, że nie znasz osobiście żadnego rodzica niepełnosprawnego dziecka.

          • 2 2

          • Oprócz własnych rodziców.

            • 0 0

    • Bo to kraj wieszania psów na ludzi za swoje winy. Pomijam czy klientka miała szansę się wyrobić w 10 minut czy nie, nie znam się. Ale miała świadomość sytuacji, prawda?

      To Polska - nie zdziwiłbym się gdybym usłyszał historię "wystarczy powiedzieć że... i ci frajerze wpuszczają cie za darmo".

      • 9 6

    • 2 min różnicy to tak wiele? (2)

      i co z tego, że wyraźne napisane? chyba nie masz dziecka? nawet zdrowego? i nie wiesz jak czasem wygląda ubieranie dziecka? Coś się "złośliwie" zawinie, nogawka "ciężko" wchodzi, cokolwiek, kurtka, czapka, buty, itd.itp. 10min, a 12min to taka ogromna różnica? to nie było 20 czy 30 min. Nie jestem za nadużywaniem regulaminów, bo po coś one są. Ale 2 min różnicy to naprawdę niewiele i chodzi o zwykłą ludzką życzliwość. Może to tylko bramka na wyjściu z szatni była bezduszna...

      • 4 3

      • Ale nie chodzi o to , że pani w kasie złośliwie stwierdziła, że nie odda pieniędzy, bo było 12 minut a nie 10, tylko po prostu nie ma możliwości tego zrobić bo system nie pozwoli na anulowanie transakcji po upływie więcej niż 10 minut. Z własnej kieszeni miała oddać?

        • 4 1

      • rozumiem, że jak gdzieś płacisz za usługę, która trwa 10 minut, a realnie 8 to to dla ciebie żaden kłopot?

        • 1 0

  • i bardzo dobrze (4)

    tak samo w sklepie. "ja tylko po buleczki" albo u lekarza "ja tylko na chwilke spytac"...

    - mamo mamo chce cukierka!
    - a umyles raczki?
    - ale ja nie mam raczek
    - no to nie ma cukierka

    behhehege

    • 21 36

    • (1)

      Jaki trzeba być człowiekiem żeby napisać taki komentarz?!
      Nigdy nie wiesz co może spotkać Ciebie lub Twoją rodzinę. Ty też możesz iść ulicą i nagle przejedzie Cię samochód i stracisz rączki. I wtedy mama do Ciebie powie " umyłeś rączki :?

      • 5 5

      • Odpadna mu od pisania bzdur

        • 0 0

    • (1)

      czy dopiero, gdy sami jestesmy dotknieci nieszczesciem, zrozumiemy cierpienie innych ?

      • 1 3

      • ale KTO im każe iść do auaparku?!

        • 0 0

  • (1)

    Może się to nie podobać ale z relacji wynika, że pracownicy Aquaparku przedstawili sprawę jasno. Pamiętajcie, że żyjemy w społeczeństwie naciągaczy więc niezależnie jak długo obowiązuje coś bez opłat to większość z premedytacją przekroczy ten czas a potem zrobi awanturę. Czy to basen czy dowolny parking "panie, wcale nie przekroczyłem, a w ogóle to miałem dobry powód a w ogóle to wypie*****j". Taki kraj.

    • 50 15

    • Matka dziecka także przedstawiła sprawę jasno i precyzyjnie. Mogli odpuścić i nie patrzeć na regulamin. To nie była złodziejka, naciągaczka ani roszczeniowa kobieta.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (6 opinii)

(6 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane