• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: inwestycje rowerowe w 2018 roku

Maciej Korolczuk
4 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Droga rowerowa zostanie przeniesiona na chodnik, by rowerzyści byli lepiej widoczni dla kierowców.
  • Obecnie droga rowerowa wzdłuż Hallera przebiega tuż przy ogródkach działkowych. Wkrótce w tym miejscu będą chodzić piesi.

W drugiej połowie roku ma się rozpocząć modernizacja 1,3-kilometrowego odcinka drogi rowerowej w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska między ul. Kościuszki zobacz na mapie GdańskaGdańską zobacz na mapie Gdańska. By zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ścieżka zostanie przeniesiona w miejsce obecnego chodnika. W tegorocznych planach Gdańska są kolejne inwestycje w infrastrukturę rowerową.



Obecna trasa pieszo-rowerowa łącząca Wrzeszcz Dolny z Brzeźnem jest mocno wyeksploatowana i znacznie odbiega standardem od powstających i modernizowanych dróg rowerowych w innych częściach miasta, choćby odnowionego fragmentu w ciągu al. Hallera między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym zobacz na mapie Gdańska.

W drugiej połowie roku ma się to zmienić. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego przebudowy drogi rowerowej i chodnika między ul. Kościuszki a Gdańską. Miasto zapłaci za to zadanie firmie Proinwesta z Gdańska 160 tys. zł.

Na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pozostałymi formalnościami, wykonawca ma czas do końca sierpnia. Prace mają rozpocząć się po wakacjach i potrwają kilka tygodni.

W sumie przebudowany zostanie odcinek o długości 1,3 km. W sumie przebudowany zostanie odcinek o długości 1,3 km.

Chodnik i droga rowerowa zamienią się miejscami



W ramach inwestycji zmianie ulegnie lokalizacja istniejącej ścieżki rowerowej poprzez jej przeniesienie w miejsce obecnego chodnika (zbliżenie do jezdni), wykonanie chodnika w miejsce ścieżki rowerowej i ułatwienie dostępu do przyległych nieruchomości oraz poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Poza bezpieczeństwem poprawi się także komfort rowerzystów, którzy pojadą szeroką na 3,5 m ścieżką. Po modernizacji ma ona odpowiadać standardom dróg rowerowych w mieście. Prace obejmą także wykonanie lub przebudowę przejazdów rowerowych na skrzyżowaniach.

Nowe drogi rowerowe w Gdańsku



W sumie w 2018 r. infrastruktura rowerowa w Gdańsku poprawi się jeszcze w kilku miejscach. Wydział Programów Rozwojowych, który zleca DRMG wykonanie kolejnych inwestycji, w planach ma m.in. realizację trasy rowerowej wzdłuż ul. Jagiellońskiej zobacz na mapie Gdańska i przebudowę skrzyżowania ul. Polanki, Chrzanowskiego i Żeglarskiej zobacz na mapie Gdańska.

Roboty budowlane rozpoczną się też na drodze rowerowej wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska przy skrzyżowaniu z Rakoczego, a także na trasie rowerowej wzdłuż Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska i na skrzyżowaniach: Kartuskiej z Kolonią Zręby zobacz na mapie Gdańska, Pomorskiej, Kaplicznej i Jelitkowskiej, zobacz na mapie Gdańska Grunwaldzkiej z Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańska, wzdłuż Grunwaldzkiej od Opata Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska do Opackiej zobacz na mapie Gdańska, Chrobrego z Lilii Wenedy zobacz na mapie Gdańska, Chrzanowskiego od al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska do Stachury zobacz na mapie Gdańska. Ma też zostać dokończony ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska (w formule zaprojektuj i zbuduj) oraz w parku Steffensa zobacz na mapie Gdańska.

Natomiast sama dokumentacja projektowa (bez realizacji) ma powstać dla przebudowy Miszewskiego zobacz na mapie GdańskaZator-Przytockiego zobacz na mapie Gdańska od Dmowskiego do Wyspiańskiego.

Nowa droga dla rowerów będzie kończyć się na skrzyżowaniu z ul. Gdańską (na zdjęciu). Nowa droga dla rowerów będzie kończyć się na skrzyżowaniu z ul. Gdańską (na zdjęciu).
Zadania będą zlecane pakietami do wyczerpania puli środków. Te, których nie uda się zrealizować w tym roku z uwagi na brak środków, wykonane zostaną w edycji 2019 programu poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Zobacz więcej: Oceniamy nowe drogi rowerowe przy ul. Chłopskiej

To nie koniec inwestycji rowerowych. Kilka z nich zostanie zrealizowanych w ramach budżetu obywatelskiego - m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Raduni na wysokości Dworu Ferberów i parku Leśnego, kontynuowana ma być też budowa ścieżki pieszo-rowerowej na Chełmie (do parku Oruńskiego).

Ponadto w Osowej ma się pojawić rowerowy plac manewrowy i rowerowe miasteczko ruchu drogowego, a we Wrzeszczu Dolnym i na Wzgórzu Mickiewicza powstaną samoobsługowe stacje naprawy rowerów.

Opinie (245) 9 zablokowanych

  • Wątpliwości

    Naprawa alei spacerowej bardzo potrzebna. Rowerzyści radzą sobie. Posesji tam ne ma, tylko ogródki działkowe. Modernizacji wymaga ścieżka tuż przy granicy z działkami. Na niektórych odcinkach jest niebezpiecznie. Na ścieżce rowerowej rzadko zbierane liście. No i apel to wszystkich -działki to nie śmietnik, gdzie można wrzucać worki ze śmieciami. A planowany remont jak się ma do koncepcji budowy osiedla na terenach działek? W artykule dotyczącym budowli osiedla na terenie Polmozbytu rok temu czytałam, że to co prawda pieśń przyszłości ale czas szybko leci.

    • 1 1

  • Całkowita schiza z tymi rowerami w Gdańsku (10)

    za chwilę to ci od tego pedałowania wymyślą żeby na chodnikach każdy pieszy miał przypięte pedały. Żal.

    • 54 84

    • jesteś zacofany (3)

      jedź do Niemiec, Holandii, Szwecji to może zrozumiesz dlaczego infrastruktura jest ważna dla rowerów.
      Po prostu sprawia że ludzie zamiast wsiadać bezsensu do auta i wozić powietrze mają zdrowszą i szybszą możliwość i dotarcia m.in. do pracy.
      Ja się przesiadłem bo miałem dosyć korków i jazdy 50min do pracy, po przesiadce na rower ta sama trasa zajęła 25min.

      • 14 11

      • (1)

        Halo! Rozmawiamy tu o PIESZYCH nie o samochodach. To już rowerowy terror dotyka pieszych? Hipokryzja level over 9000. Ciśniecie po kierowcach ale pieszych macie w poważaniu. Paranoja.

        • 7 3

        • Buduje

          sie infrastrukture zeby nie bylo kolizji z pieszymi. Dlatego nie rozumiem dlaczego negujesz takie inwestycje? Zalatujasz jakims niedowartosciowaniem, zazdroscia typowa Polaka na obczyźnie albo glupota...

          • 0 0

      • mieszkałem w Niemczech długi czas - Niemcy potrzebowali 15 lat żeby opamiętać się z obcisłogacim terrorem

        • 1 1

    • Najlepsze w całym artykule jest zdjęcie na którym rowerzysta łamie przepisy ruchu

      • 0 0

    • piszesz w czasie korka na obwodnicy?

      • 0 0

    • Kasia

      Przestan narzekac !!! Niech sie ludzie ruszaja beda zdrowsi! Usmiechnij sie !

      • 3 4

    • Ciebie żal...

      Idź już spać !

      • 4 4

    • To tylko świadczy o tym jak bardzo ludzie są ubodzy

      • 2 5

    • Albo tubinę w TDI

      • 4 7

  • A i tak obcisłogaci będą wozić się tramwajami, autobusami (1)

    i jeździć po chodnikach a w nocy bez oświetlenia

    • 44 56

    • Dymaj

      stąd dziadu.

      • 0 0

  • Skandal (16)

    Piesi pod płot i na wąski pasek asfaltu. Przecież tam się da spacerować w więcej niż 2 osoby obok siebie. Przecież na tym odcinku nie ma nieruchomości!

    • 65 33

    • kretynizm niestety (4)

      i na dodatek będzie teraz napuszczanie pieszych na rowerzystów a to durne urzędasy wymyśliły rowerzystom wystarczyłby zwykły remont dobrej ścieżki pod płotem!!!

      • 23 9

      • Napuszczanie pieszych na rowerzystów? (3)

        Z moich obserwacji komentarzy na tym portalu, przy artykułach okołodrogowych wynika..
        Że to pseudorowerzyści mają najwięcej problemów, do kierowców aut, do pieszych, do innych rowerzystów, do rikszarzy, do rolkarzy, do biegaczy, do matek z wózkami, do psów na smyczy i bez, do..
        Jesteście najbardziej rozpieszczanymi przez Miasto uczestnikami ruchu miejskiego i zarazem najbardziem marudną. To innym uczestnikom ruchu zabierane jest miejsce na wasze drogi rowerowe, z których i tak nie potraficie i nie chcecie korzystać, czy to kosztem jezdni, czy chodnika i was dziwi, że wszyscy was nie trawią? To nie pieszy i kierowca pomyka jak mu wygodniej, DDR-chodnik-jezdnia-chodnik- DDR.. mając w poważaniu wszelkie przepisy ruchu drogowego i przekonaniem o własnym pierwszeństwie wszędzie, zawsze i przed wszystkimi.

        • 17 21

        • Pier..sz

          Cały świat jezdzi na rowerach a im wyższa kultura tym bardziej szanuje sie rowerzystów. Dlaczego? Sam sobie odpowiedz ale obawiam się, ze jesteś za głupi.

          • 0 0

        • Komunikacja miejska

          w Trójmieście jest tak beznadziejna, że nie da się zniej kożystać. Przesadzenie ludzi na rowery, to jedyne co wymyślili urzędnicy. Inaczej wszyscy utknęlibyśmy w korkach.

          • 3 0

        • A ty masz problem sam ze sobą

          • 6 4

    • Pytanie za 100 punktów (9)

      A w jaki sposób zrobią połączenie ścieżek i chodnika na skrzyżowaniu Hallera Kościuszki?
      Drogi będą się przecinać. Kolejna sygnalizacja? Bzdura do kwadratu z tą zamianą. Piesi są spychani na margines przez lobby rowerowe.

      • 19 7

      • (5)

        Piersi sa przede wszystkim spychani przez samochody. Priorytet samorzadowcow w Gdansku: samochody, rowery a potem piesi. Powinno byc zupelnie odwrotnie

        • 9 9

        • Jako pieszy nie pamiętam.. (3)

          ...żeby mnie kiedykolwiek pędzące auto obtrąbiło na chodniku, rowerzyści wielokrotnie.

          • 18 4

          • (2)

            Pędzące auto na chodniku po prostu zabija, więc po co ma trąbić?

            • 8 5

            • (1)

              A rower+rowerzysta czyli jakieś 80 kg jadące 20 km/h to już nie? Fizyka się kłania.

              • 5 1

              • 20km/h to stanie w miejscu prawie o_O

                Pseudorowerzyści urządzają sobie Tour de Pologne po chodnikach i w poważaniu mają pieszych i przepisy, ale wejdź przypadkiem na ścieżkę rowerową, to cię żywcem zjedzą o_O

                • 5 4

        • Piesi oczywiscie :P.

          • 3 4

      • Przecierz i tak sie przecinają. Bez sensu gadasz

        • 1 2

      • to nie lobby rowerowe tylko głupi urzędnik (1)

        nie było takich postulatów, rowerzyści chcieli tylko remontu nawierzchni

        • 6 3

        • nie głupi tylko pazerny - większa inwestycja - większe fanty do kieszeni

          • 4 0

    • Nie skandal, a tak wygląda natężenie ruchu

      Od Kościuszki do Chrobrego, to śmiem twierdzić, że więcej jest rowerów niż pieszych, zwłaszcza w sezonie.

      Największy ruch pieszy jest przy przedszkolu i boisku (od/do samochodu) oraz blisko Kościuszki przy sklepach (tu często ludzie lubią iść ddr). Reszta chodnika świeci pustkami.
      Ruch rowerowy (zwłaszcza w sezonie, według licznika przy Klinicznej >2000 na dobę) jest zdecydowanie większy, a ta droga stanowi trasę komunikacyjno rekreacyjną (chodnik praktycznie wyłącznie jako miejsce spacerów).
      Widoczność na przejazdach jest kiepska, z jednej strony zarośnięty płot, z drugiej szpaler drzew.
      Jeżeli chodzi o oświetlenie, to go nie ma. Zarówno chodnik jak i ddr są ciemne. Teraz gdy nie ma liści trochę mniej, bo coś z jezdni dociera.

      • 6 4

  • Sobieszewo

    A co z droga row. Na wyspie sobieszewskiej i drodze prowadzacej na wyspe z Gdańska

    • 1 1

  • Ścieżki rowerowe powinny być odsunięte od jezdni

    bo skręcające samochody mogą uderzyć w rower. (jak na Rzeczpospolitej przy falowcach)

    • 2 1

  • Ścieżka wzdłuż ul. Spacerowej (2)

    Dlaczego nie jest dokończona ścieżka wzdłuż ulicy Spacerowej? Urywa się ona na wysokości leśniczówki! W artykule jest mowa o tym, że w Osowej ma się pojawić rowerowy plac manewrowy i rowerowe miasteczko ruchu drogowego. Tylko czy to nie absurd skoro rowerzyści nie mają możliwości dojazdu do i z Osowej ścieżką rowerową.

    • 4 1

    • kup błotniki
      jedź Kościerską

      • 2 0

    • to zasługa rady dzielnicy i rady dzielnicy oliwa co zablokowała budowe drogi rowerorwej

      oraz pseudo ekologów

      • 4 1

  • Jan (5)

    Po co komu ścieżki.
    Jezdnię wymagają remontu A nie jakieś głupie ścieżki rowerowe.

    • 5 8

    • po co jezdnie remontowea c skoro niedługo zamnknie się tam ruch (3)

      dla dizlarzy i innych wieśniaków?

      Miasto dla ludzi a nie dla samochodów.

      • 4 1

      • (2)

        Miasto nie tylko dla ludzi ale też dla rowerzystów.

        • 3 0

        • rowerzyści nie są ludźmi gorszego sortu (1)

          chociaż niektórym tak się wydaje

          • 2 1

          • ciiii.. to matematyk, a do tego pan kierowca, jeszcze się zes...a po krytyce...

            • 1 1

    • to przestań jezdnie niszczyc to niebedziue trzeba remontowac.

      • 8 1

  • mandat dla pani ze zdjęcia... (1)

    na przejściu przeprowadzamy rowery...
    a tu lenistwo i nieznajomość przepisów ruchu drogowego w pełnej krasie
    poza tym na tym odcinku ścieżka rowerowa jest chyba po drugiej stronie Hallera :)

    • 5 3

    • ależ ona jedzie w całkowitej zgodzie z przepisami i prawami

      tyle że nie z naszą polacką ich karykaturą

      • 2 1

  • (1)

    a te ścieżki to z podatków od samochodów? bo nie od rowerów.
    i jak zwykle zrobią ścieżkę rowerową a chodnik zostanie krzywy albo na pół metra.
    a na zdjęciu to tej panience proszę mandat wystawić bo zachowuje się jak typowy cyklista, ma głęboko w d... przepisy i innych!

    • 2 6

    • Jeszcze zeby te "samochody" placily jakies podatki...

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (7 opinii)

(7 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane