- 1 Liliana przez 5 lat była przykuta do łóżka bez diagnozy (34 opinie)
- 2 Jakie atrakcje na Wielkanoc z dziećmi? (1 opinia)
- 3 Za dużo wolnego w szkole? Świąteczna przerwa i majówka na horyzoncie (202 opinie)
- 4 Martwy noworodek znaleziony w Gdyni (311 opinii)
- 5 Oddział Zakaźny dla dzieci przeniesiony na Zaspę (16 opinii)
- 6 Prywatna szkoła podstawowa dla dziecka. Jak wybrać i ile kosztuje? (131 opinii)
Kolejne zmiany w oświacie. Sejm uchwalił lex Czarnek 2.0
Lex Czarnek 2.0, czyli ustawa zwiększająca kompetencje kuratorów w szkołach, w piątek została uchwalona w Sejmie. Nowelizacja ustawy Prawo oświatowe dotyczy między innymi zasad działalności organizacji i stowarzyszeń w szkołach i przedszkolach, a także wprowadza zmiany w edukacji domowej. Projekt nazywany lex Czarnek 2.0 trafi teraz do Senatu.
Uchwalona nowelizacja ustawy Prawo oświatowe to efekt wspólnego procedowania w Sejmie dwóch projektów: prezydenckiego i poselskiego.
3 listopada 2022 Sejm debatował nad nową wersją "lex Czarnek", wg którego główną rolę w edukacji ma odgrywać kurator, oraz nad konkurencyjnym projektem nowelizacji ustawy oświatowej prezydenta Dudy, który przewiduje, że o obecności organizacji społecznych w szkołach każdorazowo ma decydować referendum rodziców.
Ustawa prezydenta czekała od kampanii wyborczej 2020 roku.
Gdyńska "trójka" uczy najefektywniej. Licea w rankingu EWD
Kolejne zmiany o oświacie. Lex Czarnek 2.0
Przyjęcie ustawy "Lex Czarnek 2.0" oznacza m.in., że organizacje chcące działać w szkołach muszą uzyskać zgodę dyrektora, rady szkoły oraz rodziców dzieci.
Według nowych przepisów dyrektor musi otrzymać wcześniej szczegółowy prospekt zajęć i w ciągu 14 dni przekazać go rodzicom. Kolejny tydzień rodzice mieliby na wyrażenie zgody lub jej brak.
Przepisy nazwane "lex Czarnek" dają większe uprawnienia kuratorom. Zgodnie z założeniami, jeśli dyrektor szkoły lub placówki oświatowej nie wykona zaleceń wydanych przez kuratora oświaty, będzie on mógł wezwać go do złożenia stosownych wyjaśnień, dlaczego nie zastosował się do jego poleceń.
Nowelizacja prawa oświatowego przewiduje ponadto, że kurator oświaty będzie miał decydujący głos przy wyborze dyrektorów szkół.
Podręcznik HiT-u budzi kontrowersje. Czy młodzież musi z niego korzystać?
Co zmieni się w edukacji domowej?
Zmiany dotyczą także edukacji domowej. Dotychczas każdy rodzic mógł wystąpić o zgodę na prowadzenie edukacji domowej swojego dziecka, zarówno w zakresie nauki w szkole, jak i w zakresie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego, czyli zerówki. Dzieci były formalnie przypisane do konkretnej szkoły lub przedszkola. Uczyły się w domu, korzystając z różnych form wsparcia oferowanych przez placówkę. Na zakończenie każdego roku nauki w swojej patronackiej szkole zdawały egzaminy, które są podstawą klasyfikacji i promocji do następnej klasy.
Otrzymują świadectwa takie same, jak uczniowie uczący się w tej szkole, mają też legitymacje szkolne. Zgodę na prowadzenie edukacji domowej wydaje dyrektor odpowiednio przedszkola, szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej, do której dziecko zostało przyjęte i do tej szkoły lub placówki jest ono formalnie przypisane.
Zgodnie z wprowadzoną przez komisję edukacji poprawką do projektu, szkoła, do której dziecko jest formalnie przypisane, będzie mogła być nie tylko w województwie, gdzie dziecko mieszka, ale także w województwie z nim sąsiadującym.
Zgodnie z projektem poselskim, wniosek rodziców o zgodę na prowadzenie edukacji domowej swojego dziecka rodzice mogliby złożyć tylko między 1 września a 21 września, a nie - jak dotąd - w terminie dowolnym. Komisja wydłużyła czas na złożenie wniosku - rodzice będą mogli go złożyć między 1 lipca a 21 września. Komisja wprowadziła też poprawkę wykreślającą z pierwotnego projektu zapisy nakładające warunki na szkołę, która ta musiałaby spełnić, by mieć uczniów w edukacji domowej.
Pierwszy projekt z vetem prezydenta
Już w ubiegłym roku zmiany w prawie oświatowym budziły sprzeciw środowiska oświatowego. To wtedy pojawiły się pierwsze założenia do projektu, które następnie zostały pokazane przez resort edukacji jako tzw. projekt Lex Czarnek i w końcu zatwierdzone przez parlament. Ostatecznie na początku marca 2022 roku ustawę zawetował prezydent Andrzej Duda.
Prezydent Duda zawetował Lex Czarnek
- Nie będę ukrywał, że apelowaliście państwo do mnie, przedstawiciele opozycji, różnych środowisk o weto do ustawy o systemie oświaty, do tej zmiany ustawy. Ponieważ apeluję do państwa o jedność, o brak politycznych sporów, w związku z tym postanowiłem skierować tę ustawę do ponownego rozpatrzenia - tłumaczył wówczas swoją decyzję prezydent.
Opinie (546) ponad 100 zablokowanych
-
2022-11-04 23:49
Opinia wyróżniona
(27)
W większości komentarze dotyczą religii w szkołach, PISu i opozycji a ja Wam napisze ze moje dziecko poszło do 1 klasy i już widzę ze szkoła dzieci tresuje a nie uczy. Mimo ze pracuje na etacie już kombinuje jak się wypisać z takiej szkoły i mam wyrzuty ze moje dziecko musi być w takim miejscu. Rozpatruje szkole prywatna lub właśnie edu domowe bo chce żeby myślało samodzielnie i szanowało innych ludzi a szkoła tego nie uczy wręcz przeciwnie uczy podziałów.
- 202 72
-
2022-11-25 00:48
Edukacja domowa
Powodzenia w domowym nauczaniu. Szybko zrozumiesz, jaką rolę pełni szkoła i jak trudną rolę spełniają nauczyciele. Nie nauczy się wolnomyślenia dziecka, gdy będzie izolowane od normalnych kontaktów społecznych.
Ale powodzenia, jeśli wolno to spróbuj, nikt nie broni.- 0 0
-
2022-11-08 22:43
I bardzo dobrze.
Polecam e. domową.
- 0 0
-
2022-11-08 10:06
Lex czarnek ...
Zgadzam się w całej rozciągłości! Rządzącym (aktualnie) chodzi właśnie o tresurę, bo otwartość i samodzielne myślenie jest dla nich groźne, podobnie, jak satyra, której się panicznie boją.
- 1 0
-
2022-11-07 12:26
(2)
od siebie polecam edukację domową jeśli masz do tego warunki. To co w szkole przerabia się w 6 godzin to dzieciak w domu zrobi w 2-3 a potem ma czas dla siebie, choćby na swoje hobby. Egzaminy są tak samo państwowe więc tego samego się uczy no i można je zaliczać kiedy się chce np. dzieciak może zrobić całą geografię we wrześniu i potem już do tego
od siebie polecam edukację domową jeśli masz do tego warunki. To co w szkole przerabia się w 6 godzin to dzieciak w domu zrobi w 2-3 a potem ma czas dla siebie, choćby na swoje hobby. Egzaminy są tak samo państwowe więc tego samego się uczy no i można je zaliczać kiedy się chce np. dzieciak może zrobić całą geografię we wrześniu i potem już do tego nie wracać. Generalnie nie miałbym nic przeciwko zwykłej edukacji gdyby nauczyciele w wyższych klasach mieli tyle samo pasji i zapału co wychowawczyni która uczyła moje dzieciaki w klasach 1-3. Potem się wszystko schrzaniło więc przeszliśmy na edukację domową. Z minusów bo o tym też należy napisać to jak masz dziecko które kombinuje to będziesz musiała wprowadzić mu jakiś rygor żeby chciało mu się uczyć. Ja syna muszę czasem zmuszać, czasem wystarczy natomiast jakaś motywacja. Córa sama siada z chęcią i robi swoją robotę, więc tu jest różnie. Natomiast u nas szkoła mocno kolidowała z zajęciami pozalekcyjnymi. Nie dlatego że dzieci miały ich dużo a dlatego że była prowadzona w systemie zmianowym gdzie syn wracał nawet po 17 ze szkoły i albo trzeba go było zwalniać z ostatnich lekcji żeby mu nie wypadła szkoła muzyczna bo ta prowadzona jest w systemie bardziej wieczorowym, albo tracił np. trening sportowy.
- 2 1
-
2022-11-07 19:51
(1)
Hodowla dzieci
- 1 2
-
2022-11-07 22:18
Dlatego mówię, jak ktoś może to polecam edukację domową. Ma przewagę zalet nad systemem pruskim.
- 1 1
-
2022-11-07 07:13
Proszę poczytać o szkole w chmurze.
Pozdrawiam- 3 2
-
2022-11-05 19:17
No to jak odseparujesz dziecko od świata to dopiero nauczy się podziałów. (2)
Sama je oddzielisz.
- 10 6
-
2022-11-08 13:45
nikt nie twierdził że chce dzieci odseparować od świata (1)
tylko zmienić system nauczania. Świata nie musisz przez to tracić.
- 2 0
-
2022-11-08 23:06
Szkoła w chmurze
Polecam bardzo. Z klasy mojego syna właśnie 4 osoby tam przeszły i są bardzo zadowolone. Mają czas i na naukęi na rozwój swoich zainteresowań.
- 0 0
-
2022-11-05 17:08
Racja (5)
Szkoła uczy podziałów na mądrych i głupich. Uczących się i tępaków.
- 11 13
-
2022-11-06 17:31
W końcu dzieci się dowiedza że narkotyki to była w latach 60 i 70 broń wymyślona w Moskwie. Zaimportowana na Zachód i USA
A dziadek mówił że PRL był dobry...
- 2 3
-
2022-11-05 22:53
Właśnie, i takie szufladkowanie jest bardzo złe.
- 1 3
-
2022-11-05 19:44
Nigdy nie miałem dobrych ocen w szkole (2)
Dopiero na studiach. Potem najszybszy doktorat w historii mojego instytutu i w dobrym czasie habilitacja. Życie jest ciekawsze niż szkoła.
- 18 1
-
2022-11-05 21:48
"Wykształcenie to coś co warto mieć ... (1)
...nie zawracając sobie głowy szkołą"
- 6 5
-
2022-11-06 17:32
Dobrze ze dzieci w Polsce będą uczyć się o Polsce
- 2 3
-
2022-11-05 00:04
(1)
Ja bym ci odebrał prawa rodzicielskie i wysłał na terapie psychiatryczną. Szkoda dziecka
- 15 40
-
2022-11-08 22:44
Na szczęście możesz mi co najwyżej wypastować buty.
- 0 0
-
2022-11-05 00:01
Największych podziałów to uczą ludzie o lewicowych poglądach. (8)
Mają do tego cały Arsenał narzędzi (tożsamości płciowe, czarny-biały, kobieta-mężczyzna itp - ciągle przepychanki kto jest leszy, a kto gorszy i kogo bardziej dyskryminują).
- 35 81
-
2022-11-06 17:29
Czystki w deklach nauczycieli
Większość z lewackimi poglądami
- 2 6
-
2022-11-06 08:44
(1)
Nie ma mężczyzn i kobiet. To skandal, że używa się tych stygmatyzujących pojęć.
- 5 7
-
2022-11-06 16:43
dokładnie, takich jak ty powinni nazywać "nikt - człowiek nikt" - i zabronić wszelakich uprawnień społecznych
- 2 5
-
2022-11-05 18:04
Ludzie o lewicowych poglądach (4)
Nie tworzą podziałów, ale są wrażliwi na ich istnienie.
- 35 19
-
2022-11-06 17:29
Tak mawiał Lenin i Stalin
- 0 4
-
2022-11-05 22:07
Wrażliwi na ich istnienie? ehe przejawem tej wrażliwości jest mowa nienawiści do KK jaką prezentują w komentarzach.. (2)
... między innymi pod tym wątkiem? To jest ta lewicowa tolerancja, wolność słowa, wolność wyznań, diversity & inclusion.
- 9 20
-
2022-11-06 22:01
A za co szanować KK, księże?
Mam maturę z religii, wierzyłam jak ta pierwsza naiwna, ale to co wyczyniają, biskupi, Rydzyk, nawet szeregowi, woła o pomstę do nieba. Zwykły Nowak, Kowalski sa często bardziej przyzwoici niż Ci nienachapani, co to powinni być wzorem a są...Przepraszam wszystkich przyzwoitych, bo tacy są. KK długo pracował na to, żebyśmy ja i mąż przestali go odwiedzać i stracili wiarę. Wierzę jedynie, że to zepsuta i chciwa instytucja.
Nie, nie jestem lewakiem, jestem centrowa.
Shejtujesz mnie?- 12 1
-
2022-11-06 16:41
lewactwo to stan umysłu a nie jakaś świadomość itd
empatii mają tyle jak ich guru czyli lenin stalin itd
- 6 13
-
2022-11-05 07:40
Opinia wyróżniona
Patrząc na to co wyczyniają ci idioci, to cieszę się, że nie mam dzieci (42)
Wychowywanie dzieci w tym kraju to koszmar i droga przez mękę. Tak samo jak życie. Zaraz.... ktoś się dziwi, że dzietność spada i jest najniższa od lat? No jak to... ale jak to, dlaczego!?
- 268 62
-
2022-12-18 08:05
To jak nie masz to skąd wiesz że to koszmar. Pozdrawiam
- 0 0
-
2022-11-06 17:33
Impotent (2)
- 0 4
-
2022-11-06 19:15
Piszesz o sobie, czy swoim starym? (1)
- 2 1
-
2022-11-08 06:32
Przemysl to jeszcze raz...
W taki sposob to tylko krol Polski powstal.... nie nie gnom, Jezus
- 0 0
-
2022-11-05 18:52
I dobrze, części rowerowe won ze szkół
- 4 11
-
2022-11-05 12:51
(5)
Nie masz dzieci, to po co się w ogóle odzywasz? Ale nauki przedmałżeńskie wyśmiewasz prowadzone przez KK. Hipokryzja !
- 11 23
-
2022-11-05 18:18
Zaraz... a to nie ksiądz wypowiada się w sprawie małżeństw i wychowywania dzieci? (4)
W sprawie dzieci to jeszcze rozumiem, bo mają z kochankami. Ale co do małżeństw to póki co w Polsce nielegalne są :D
- 16 6
-
2022-11-05 21:33
Podaj jakieś nazwisko, albo odszczekaj (3)
- 4 10
-
2022-11-06 19:13
(2)
Co tu odszczekiwać? NIe wiesz, że sukienkowi chodzą do domów publicznych, chleją i mają dzieci?
- 5 0
-
2022-11-07 05:32
(1)
Nie wiem. Nie chodzę po melinach
- 2 0
-
2022-11-08 06:30
No ale do kosciola chodzisz... a ludzie gadaja
- 2 0
-
2022-11-05 09:53
Uspokoiłeś mnie powielanie takich egzemplarzy to byłby dopiero dramat. (1)
- 7 14
-
2022-11-06 14:59
Cóż za pełne miłości do bliźniego słowa polskiego kaczolika herbu Rydzyk.
- 4 0
-
2022-11-05 08:44
Poproszę jakieś argumenty za tym, że to koszmar? (28)
Dla mnie np koszmarem jest Drag Queen czytający bajki dzieciom jednego z przedszkoli w USA - facet w pełnym, ostrym makijażu i niezbyt pruderyjnym stroju.
- 25 55
-
2022-12-18 08:06
Hmm
I dlaczego kciuki w dół.
- 0 0
-
2022-11-06 19:09
Ale to już nie ma znaczenia. Niedługo nie będzie kogo uczyć. Teraz już wiemy czemu się dzieci w Polsce nie rodzą
Bo kobiety dają w szyję. Chleją, to dzieci nie będzie, wiadomo. Ten p@jac zrównał wszystkie kobiety do poziomu alkoholiczek. Te, które nie mogą mieć dzieci i te które nie chcą miec dzieci. Od tej chwili każda kobieta, która zagłosuje na PIS da znać, że zgadza się z tym bezmyślnym starym, zacofanym, samotnym neandertalem. Gratulacje wyborcy PIS. Jesteście dumni?
- 10 0
-
2022-11-06 17:33
Latarnikow nie bedzie?
- 0 2
-
2022-11-05 21:34
Inwektywy w tytule, a opinia mimo to wyróżniona? Co robisz, ty zidiociały portalu jeden ty.
- 1 6
-
2022-11-05 08:53
Masz dzieci w przedszkolu w USA (23)
- 29 17
-
2022-11-06 14:55
On ma projekcje astralne wywołane ćpaniem propagandy TVP dezInfo.
- 3 0
-
2022-11-05 08:59
My tu mówimy o tym jakie organizacje wpuszczać do szkół w PL (21)
Nie chce by była to np organizacja której celem będzie zaznajomienie dzieci z Drąg Queen. Co w tym dziwnego?
- 20 35
-
2022-11-05 09:54
A ja nie chcę by tęczowi aktywiści zajmowali się moimi dziećmi bez mojej wiedzy i zgody. (18)
- 24 39
-
2022-11-09 08:53
Ja z kolei chcę, aby moje dziecko wyrosło na mądrego, wrażliwego i tolerancyjnego człowieka.
- 0 0
-
2022-11-07 14:41
Masz rację !! Żadnych tęczowych aktywistów ! Twoje dzieci mogą macać tylko kościelni aktywiści w sukienkach !
- 3 0
-
2022-11-05 17:06
(5)
A ja nie zyczę sobie Ordo iuris.....Swoją drogą, ciekawa jestem czy oni też będą musieli mieć pozwolenie....nie sądzę
- 22 6
-
2022-11-06 14:59
Zostali bankrutami od kiedy Putin całą kasę pompuje w wojnę na Ukrainie, pszypadek? (1)
- 3 1
-
2022-11-08 06:29
Nie bardzo :D
- 1 0
-
2022-11-05 17:30
tzw. "kuratór łoświaty" przyklepie i będziesz mieć dowolnych zboczeńców w szkole (2)
byle spod znaku krzyża
- 19 9
-
2022-11-06 17:35
Jest kwik jest dobrze (1)
- 0 3
-
2022-11-09 08:56
Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. Już niedługo w waszych kościółkach- ostojach obskurantyzmu, zabobonu i ignorancji będą restauracje i fajne kluby. Polacy maja alergię na indoktrynację i zmuszanie ich do czegokolwiek. Zapamiętaj moje słowa.
- 0 0
-
2022-11-05 14:59
mam to samo odczucie odnosnie kleru (6)
- 30 12
-
2022-11-06 17:35
Sędziowie załamani
- 0 4
-
2022-11-05 19:41
(1)
ale z kleru możesz zrezygnować, dziecko nie musi chodzić na religię
- 9 7
-
2022-11-06 14:32
Tak samo jak i na inne zajęcia dodatkowe organizowane
Przez środowiska lewicowe
- 9 2
-
2022-11-05 15:30
Nie musisz wysłać dziecka na religie więc w czym problem? (2)
- 11 22
-
2022-11-08 06:29
A na zajecia dodatkowe z organizacjami pozarzadowymi musze?
- 1 0
-
2022-11-06 14:58
Nie muszę, ale mi to utrudniają.
Muszę napisać kwita, że dziecko nie będzie uczęszczać na "lekcje" religii. Religia jest zawsze w środku planu zajęć. Ministrant Oświaty chce wprowadzić obowiązkową etykę zamiast religii, którą mają prowadzić osoby związane z Ordo Luris..
- 13 1
-
2022-11-05 10:47
A zamują się? Chyba nie. (2)
- 37 16
-
2022-11-05 11:30
Teraz będą mieli dużo trudniej. Dlatego tak głośno lewactwo protestuje przeciw tej ustawie.
- 17 30
-
2022-11-05 11:21
Dzięki tej ustawie wiemy, że nie będą się zajmowały w przyszłości.
- 13 31
-
2022-11-05 09:34
Nie wiedzialem ze w Polsce ten "problem" wystepuje. (1)
"zaznajomienie dzieci z Drąg Queen"
Czlowiek sie stara... ale pislamisci sa jednak uposledzeni- 41 19
-
2022-11-07 06:17
Kiedyś w USA ten problem też nie występował...
... a teraz występuje więc nie udawaj, że nie rozumiesz sensu nawiązywania do USA.
- 2 8
-
2022-11-05 03:08
(19)
To sluszne, ze rodzice beda mieli decydujacy wplyw na to, jakie organizacje pozarzdowe beda dopuszczone w szkol, w ktorych sa ich dzieci. Co w tym zlego?
- 26 37
-
2022-11-05 07:09
Opinia wyróżniona
Rodzice - decydujący wpływ? (9)
Nieodwołalną, niezaskarżalną decyzję podejmie jednoosobowo kurator. To, że w ścieżce przed kuratorem jest stanowisko rady rodziców, to jedynie mamienie rodziców, że mają na coś wpływ. Poza tym przepisy są nawet tak niejasno sformułowane, że - przykładowo -jeśli rodzice uczniów jakiejś klasy chcieliby dla swoich dzieci zajęć np. z historii regionu,
Nieodwołalną, niezaskarżalną decyzję podejmie jednoosobowo kurator. To, że w ścieżce przed kuratorem jest stanowisko rady rodziców, to jedynie mamienie rodziców, że mają na coś wpływ. Poza tym przepisy są nawet tak niejasno sformułowane, że - przykładowo -jeśli rodzice uczniów jakiejś klasy chcieliby dla swoich dzieci zajęć np. z historii regionu, w którym mieszkają i zajęcia takie miałaby dla uczniów (tylko tej jednej klasy) prowadzić jakaś organizacja, to i tak wypowiadać się będą rodzice uczniów całej szkoły, a nie tylko bezpośrednio zainteresowani.
- 111 30
-
2022-11-07 20:49
(1)
Gdzie widziałeś ten projekt? Podaj, proszę, stronę.
- 0 0
-
2022-11-07 21:42
To żaden problem - wystarczy wejść na stronę Sejmu...
...następnie wejść w zakładkę "prace sejmu", dalej "proces legislacyjny", następnie "uchwalone ustawy" , wyszukać tytuł: "o zmianie ustawy - Prawo oświatowe oraz niektórych innych ustaw", nr druków: 458 (to ten prezydencki), 2710 (to ten poselski, przegłosowany).
Można też wejść na stronę Senatu, następnie w zakładkę "prace", dalej "druki" i pod nr 860 jest ta sama ustawa, przekazana przez Sejm do Senatu.
Linków niestety nie można podawać, więc mogę tylko wskazać tak opisowo.- 5 0
-
2022-11-05 19:04
(4)
Historii regionu? A co im po tym, potrzebne są lekcje wyrównawcze z polskiego matematyki chemii biologii i fizyki!!! Lub dodatkowe języków obcych, to da im dobrze płatny zawod i będą mogli utrzymać swoje rodziny bo kapitalizm zrobił się krwiożerczy.. wiedza jak założyć ogród warzywny czy posadzić drzewka owocowe bo idzie głód!!!
- 8 12
-
2022-11-07 21:30
przecież to był tylko przykład -
- może być i ogród warzywny, i przygotowywanie zapraw, i przerabianie starych swetrów na nowe, i zajęcia w rodzaju "zrób to sam/-a" :-)
- 4 0
-
2022-11-06 19:08
(2)
To czemu minister nie wprowadzi zmian właśnie w zakresie tych przedmiotów, żeby te dzieci nie musiały brać dodatkowych zajęć z podstawowych przedmiotów?
Bo nie wie jak to zrobić. Lepiej wg ministra nałożyć więcej obowiązków na innych, a kurator oświaty z partyjnego nadania będzie miał władzę absolutną.
Nawet zwolennicy rządu widzą, żeTo czemu minister nie wprowadzi zmian właśnie w zakresie tych przedmiotów, żeby te dzieci nie musiały brać dodatkowych zajęć z podstawowych przedmiotów?
Bo nie wie jak to zrobić. Lepiej wg ministra nałożyć więcej obowiązków na innych, a kurator oświaty z partyjnego nadania będzie miał władzę absolutną.
Nawet zwolennicy rządu widzą, że system oświaty w kraju kuleje. To czemu więcej władzy dla swoich zamiast zacząć naprawiać to co nie działa? A no tak, bo pan minister jest prawnikiem i ukończył jakże prestiżowy KUL, a z edukacją nie ma nic wspólnego- 6 1
-
2022-11-06 22:08
Giertych też był ministrem edukacji, też prawnik (1)
Ale z perspektywy czasu - był nieszkodliwy, calkiem normalny. Już gorsza była Kluzik-Rostkowska
- 2 4
-
2022-11-07 22:22
Giertych coś tam o mundurkach pop*****ił i o becikowym
a potem zmienił front na taki który był u władzy. Ten facet to karierowicz. On wie z której strony jest chleb posmarowany. Jest interesowny. To nie jest mąż stanu. Nie odnoszę się w ten sposób do innych którzy mają inne rzeczy za uszami. Wydał mi się w tej chwili ciekawy jako reprezentant zgniłej klasy politycznej o której jeszcze pamiętam i tylko dlatego skomentowałem twój wpis. Na pewno jestem daleki od stwierdzenia że Giertych był normalny i to bez tła jakim są inne klasy polityczne.
- 2 0
-
2022-11-05 17:13
Komisja Europejska (1)
Wydała swojego czasu dyrektywę o współpracy rodziców ze szkołą, ich obowiązkach i prawach. Rodzice nawet swoich praw mie znają bo im się czytać noe chce. O współpracy ze szkołą nie wspomnę. Sami pojęcia o socjalizacji dzieci nie mają ale żądania stawiać potrafię. Że chybione to nieważne.
- 9 6
-
2022-11-06 09:31
rozjazd teorii i praktyki w EU co codzienność...
.
- 3 5
-
2022-11-08 11:59
nie rodzice, tylko kurator
rodzice mogą sobie chcieć, a kurator i tak może nie wydać zgody, bo nie
- 0 0
-
2022-11-05 22:56
To jak przekażesz dzieciom treści, na które nie zgadzają się ich rodzice? Od tego jest edukacja, żeby przekazywać dzieciom treści, aktualnie akceptowane przez państwo, a często w kontrze do przekonań ich rodziców.
- 6 1
-
2022-11-05 17:02
Molière (2)
Warto czytać ze zrozumieniem. Lex 2.0 nie daje rodzicom żadnych uprawnień, tylko jeszcze bardziej zwiększa kontrolę kuratorium i korzysta na niewiedzy rodziców. Warto zainteresować się funkcjonowaniem placówek oświatowych i czerpać wiedzę od osób tam zatrudnionych, nie z tvp
- 33 9
-
2022-11-07 20:53
Nie masz pojęcia o czym piszesz, niestety.
- 2 0
-
2022-11-05 19:38
Doprawdy ? No coś takiego....
Zawsze były dni otwarte szkoły. Można informacje czerpać z rozmów z nauczycielami ale i z internetu gdzie wypowiadają się rodzice i dzieci.
- 5 12
-
2022-11-05 15:44
W tym złego, że ustawa pis. Gdyby to była ustawa po i w tvn powiedzieli, ze jest świetna, to wszystko byłoby ok.
- 17 26
-
2022-11-05 13:30
Przecież rodzice mają wpływ, nie chcesz nie wysyłasz dziecka na dodatkowe zajęcia. (2)
- 11 18
-
2022-11-06 22:04
100%
Od zawsze mogli się wypowiadać, od tego jest RR. I nigdy nie było przymusu posyłania na zajęcia tego typu
- 2 1
-
2022-11-05 19:10
A czy rodzice się interesują dziećmi? Tylko ci co dzieci się dobrze uczą, Reszta aby było, po co dzieci przypilnować , pomoc im w lekcjach, wysłać na korki czy języki, jakoś to będzie. Ale wiedzcie ze nie będzie, będą mieć gorsza robotę lub będą musieli emigrować za praca!!! Każda godzina po szkole musi być zagospodarowana nauka przedmiotów
A czy rodzice się interesują dziećmi? Tylko ci co dzieci się dobrze uczą, Reszta aby było, po co dzieci przypilnować , pomoc im w lekcjach, wysłać na korki czy języki, jakoś to będzie. Ale wiedzcie ze nie będzie, będą mieć gorsza robotę lub będą musieli emigrować za praca!!! Każda godzina po szkole musi być zagospodarowana nauka przedmiotów ścisłych, jezyku plus sport i odpoczynek. Pomoc w domu. I nie mówcie ze pieniędzy nie macie , bo dużo lekcji jest w internecie tylko trzeba dziecku czas poświecić a nie po imieninach latać
- 5 9
Wszystkie opinie
-
2022-11-04 18:49
Gliniane naczynia (3)
Podobno szybko się tłuką.
- 53 12
-
2022-11-04 22:17
Klepnięcie Lex Czarnek to nie jest zła nowina. Wręcz przeciwnie. (2)
Nic tak nie zniechęci młodych Polaków do nacjonalizmów, religijności i ultrakonserwatyzmu jak nachalne serwowanie im indoktrynacji w wielce topornej formie. Już teraz w miastach na religię uczęszcza około 20% uczniów szkół średnich i 60-70% szkół podstawowych.
Opóźnianiane celowo opublikowanie Danych ze Spisu Powszechnego przyniesienie wiadomość, ze jako katolicy deklaruje się ledwo 2/3 Polaków. Kościół w Polsce umiera, a my zatańczymy na jego grobie :) Nie mylić Kościoła z Wiarą. Wiara została zawłaszczona przez Kler.
Dzięki temu za 20-30lat kościoły będą opustoszałe, religia będzie jeszcze bardziej domeną ludzi starych, zniędołężniałych i garstki ekstremistów.
Kościół straci wpływy polityczne w Polsce, będzie jak w Hiszpanii lub Irlandii.
Nie mogę się doczekać :)- 27 12
-
2022-11-05 19:52
A jeśli mogę zapytać : w jakim wieku jesteś ? (1)
Jaki będzie stan Twojego zdrowia za 20-30 lat ? (oczywiście o ile dożyjesz) Czy w Twoim interesie jest dzietność, wychowanie dzieci ? To głównie rodzice powinny wychowywać a szkoły uczyć.
- 3 3
-
2022-11-09 09:01
Aktualnie w tym kraju płodzenie dzieci powinno być traktowane jak zbrodnia wojenna.
- 0 0
-
2022-11-04 18:54
za komuny też się jakoś ludzie wychowali mimo reżimowej szkole (26)
to i teraz jakoś sobie poradzimy. Trzecia Rzeczpospolita Polska Ludowa, to samo od nowa.
- 114 49
-
2022-11-04 19:20
(11)
pisz poprawnie Rzeczypospolita Prawa i Sprawiedliwosci, z Polska to nie ma nic wspolnego nawet Ludowa.
- 36 17
-
2022-11-04 20:45
trolu tuska to znowu ty (10)
- 12 31
-
2022-11-05 05:55
toudi prezesa popraw sie!.bignij z reaktorkem do prezesa dyrektora.
- 9 6
-
2022-11-05 07:18
Z Magdalenkową 3RP rzeczywiście ma coraz mniej wspólnego (8)
3 RP ufundowana przez Kiszczaka i Urbana wszystkim towarzyszom partyjnym by po zakończeniu działalności PZPR wszyscy jej członkowie mogli bez problemu bogacić się kosztem swoich współobywateli.
- 5 13
-
2022-11-05 07:38
(7)
slusznie prawisz, czlonkowie PZPR ramie w ramie z prezese PZPPiS ida.
- 8 7
-
2022-11-05 11:36
Jerzy Urban, gen. Kiszczak, gen. Jaruzelski, i całe oddziały esbeckich oficerów to wasz elektorat PO. (6)
Że o funkcjonariuszach MO nie wspomnę. Czego najlepszym dowodem syn oficera milicji towarzysza Owsiaka wielokrotnie odznaczanego za zwalczanie kościoła katolickiego. Akurat w tym względzie poglądy syna Jerzego nie odbiegają od poglądów Taty.
TW Bolek też głosuje tak jak ty za PO.- 6 8
-
2022-11-05 12:41
(5)
to o czym piszesz glosil Gwiazda na przymorskim rynku.fakty sa takie, Kujda tajny donosiciel,,,Wolwgang" maz Przylebskiej,Piotrowicz prokurator stanu wojennego,tw.Balbina pracownik OROMO(powod nieinternowania},przepastna biblioteka pozostalosc po Rajmundzie wykladowcy ekspres szkoly PZPR w domu Kaczynskiego, na biurku popiersie lenina.
- 6 6
-
2022-11-05 13:29
Brawo wymieniłeś wszystkich. Gdybym ja chciał wymienić wszystkie szumowiny z twojego PO pisałbym to przez tydzień. (4)
Taka różnica.
- 3 8
-
2022-11-05 15:08
(3)
i to jest tyle i az tyle co mozesz napisac,bo nawet na Nowaka nic nie ma, a swojej przeszlosci na lewicy nikt nie wybiela.
- 4 2
-
2022-11-05 16:36
Ale oni jedli osmiorniczki (1)
Mordazdradzieckiemu ponoc nie smakowaly
- 5 4
-
2022-11-05 16:57
przywolaj ze ,,bedziesz z...l za miske ryzu ,ze Robert K. sam sie wykonczyl,kopalnie bedziemy zamykac i od kolesi wegiel sprowadzac".jak wszystko to wszystko
- 2 2
-
2022-11-06 23:02
Jak się zmieni partia rządząca to wszystko wypłynie
- 0 1
-
2022-11-04 19:47
Prawo i ZPRawiedliwość wprowadziło PRL 2.0 (6)
- 28 12
-
2022-11-05 07:20
A Donald i Michał Tusk kasowali po 600 tyś Euro w siatce z Biedry za korzystne przepisy. To nie wiem co lepsze. (4)
- 6 19
-
2022-11-05 07:28
To kiedy Ministrant Zero dostanie wyrok za ukrywanie dowodów? (1)
- 22 3
-
2022-11-05 08:49
I Frau Wasserman za falszywe zeznania
- 17 2
-
2022-11-05 08:05
(1)
pokaz akt oskarzenie na M. D. Tusk, prokurator juz nawt nie wie co przeciw Nowakowi wymyslec. przeciw towarzyszm partyjnym nawet akt nie otwieraja i skargi oddalaja.
- 13 3
-
2022-11-05 16:37
0 ma 0 a trolle piebiaka powtarzaja tylko wytyczne i paski TVP
- 6 3
-
2022-11-05 17:47
też mi i PRL
- 0 1
-
2022-11-04 21:35
Czy ty to widzisz?
Czy się nie wstydzisz?- 4 0
-
2022-11-04 22:21
Kościól i katolicy już przegrali. (3)
Religijność to zjawisko, które dotyka może 10% młodych. Część z tego wyrośnie bo jest pod wpływem rodziców. Szczęśliwy to dzień, LexCzarnek jeszcze to przyspieszy i zacementuje.
- 22 8
-
2022-11-05 07:23
Dokładnie to samo 100 lat temu na zjeździe KPZR opowiadał towarzysz Lenin oraz towarzysz Dzierżyński (2)
Ty masz tych intelektualnych przewodników z najwyższej półki.
- 7 12
-
2022-11-05 10:54
(1)
On po prostu widzi i rozumie co się wokół niego dzieje, a nie tylko tępa propaganda tvpis jak ty.
- 9 3
-
2022-11-05 11:55
On powiela tępą propagandę z partyjnej TVN. Jej twórcy i aktyw tam pracujący kochali Lenina i Dzierżyńskiego jak mogli.
- 4 7
-
2022-11-05 09:09
Tylko wtedy dbano poziom nauczania a dziś szkola pełni rolę przechowalni dla młodzieży z ktora rodzice i społeczeństwonie nie mają co zrobić oraz miejsca pracy dla nadmiaru kobiet ze średnio potrzebnym wyższym wykształceniem. Mamy więc do czynienia z sytuacja całkowicie nieporównywalna.
- 4 4
-
2022-11-06 23:00
No i teraz zbieramy owoce tej edukacji. Czarnek to niby w jakich latach zdobywał wykształcenie?
- 0 1
-
2022-11-04 18:56
Był homo sovieticus, teraz będzie homo pisus/czarnkus... (4)
- 89 42
-
2022-11-04 23:50
Był manifest komunistyczny
potem katechizm powszechny - bym się zdziwił, ale nie było mnie akurat w szkole.
W szkole byłem od wielkiego dzwonu, pograć w piłę i pocisnąć bekę z kumplami.
Moje dzieci mam nadzieję też nie będą marnować czasu w szkole i nauczą się dzięki temu czegoś pożytecznego.- 4 8
-
2022-11-05 23:18
(2)
Ale wiesz ze lex czarnek przeszlo do glosowania w sejmie tylko dlatego ze na komisji nie zjawili sie poslowie KO i holowni i dlatego ustawa poszla pod obrqdy. Podziekuj "opozycji"
- 2 1
-
2022-11-06 03:57
Większej bzdury nie czytałem dawno. (1)
Koalicja PiS SP ma większość i może przegłosować każdą bzdurę, zechcą to obowiązek cotygodniowych spowiedzi wprowadzą samodzielnie. Głosy KO, Hołowni i reszty nie mogą w tym względzie nic zmienić. A w razie "W" to babajaga nakaże powtórzyć głosowanie.
- 1 2
-
2022-11-07 07:59
lex czarnek nie zostaloby przeglosowane na komisji. potrzeba bylo glosow poslow opozycji ale ci sie na glosowanie nie zjawili
- 0 0
-
2022-11-04 18:59
Dzieciaki masowo rezygnują z "lekcji" religii, więc Ministrant Oświaty musi zadziałać. (20)
- 98 36
-
2022-11-04 19:12
A może Czarnek to taki koń trojański? (2)
Przecież każda jego decyzja tylko zochydza religię młodzieży. A skoro on był wychowywany przez księdza, to może to jakaś zemsta na kościele?
- 18 10
-
2022-11-05 10:50
(1)
Cudowne są te opinie o edukacji z błędami ortograficznymi :)
- 5 6
-
2022-11-05 10:55
Może chce, żeby pisowcy umieli to przeczytać. Nie, wróć. Za dużo wyrazów poprawnie napisanych.
- 6 4
-
2022-11-04 20:35
(16)
Nie dzieciaki a rodzice rezygnują z lekcji religii. Pisz jak jest a nie zwalasz na dzieciaki
- 10 26
-
2022-11-04 20:54
(8)
Wiara zawsze była wiarą rodziców, nie dzieci, tak jest z każdą religią. Jak dostały w końcu wolną rękę, to rezygnują z tego archaizmu.
- 24 8
-
2022-11-04 21:02
(7)
Tak tak. Gdyby mogły, to by ze szkoły zrezygnowały dzieciaku. Odbije ci się to czkawką. Powodzenia w wychowywaniu ;)
- 8 23
-
2022-11-04 21:45
Tym co z tacy żyją na pewno...
- 9 4
-
2022-11-04 22:31
(3)
Co się odbije? Że dziecko wierzy w siebie i w naukę zamiast w bajki i starszego pana w chmurach?
- 15 6
-
2022-11-04 23:22
(2)
Pod następnym artykułem o problemach psychicznych młodzieży to napisz. Będzie wiarygodnie
- 6 8
-
2022-11-05 07:08
(1)
Nie, no straszenie dzieci piekłem na pewno im psychicznie pomaga. Idź się leczyć. Moralność staruchów w sutannach nie jest normalną moralnością. Potwierdza to chociażby liczba przypadków molestowania przez nich dzieci, co skrzętnie kryją, począwszy od samych władz, czyli papieży.
- 17 6
-
2022-11-05 10:57
No tak. Ciagle się na tym łapie, ze sprawy dotyczące dzieci to powinny być poważne. A tu takie odpowiedzi.
- 1 3
-
2022-11-05 12:05
(1)
Dzieciaku? Ja już swoje wychowałem, tłuku. Bez religii. Nikogo nie zabijają, nie kradną, szanują starszych (chociaż patrząc na ciebie, to się zastanawiam, po co). Potrzebujesz zestawu 10 przykazań i klepania paciorków, żeby tego nie robić, to rób, widocznie na ciebie działają tylko takie prostackie metody. Czyli strach przed wieczną karą.
- 12 8
-
2022-11-05 13:58
Tez tak swoje dzieci obrażasz? Powielane metody od pokoleń ? Strach i szacunek jedynie maja czuć przed tobą co ?! Pan i władca ;) To wszystko świadczy o tobie i o twojej metodzie wychowania - prostackiej jak napisałeś. Porozmawiaj o tym z własnym dzieckiem. Założę się, ze jest to nierealne. Bo ani ty, ani twoje dziecko nie macie odwagi wysłuchać i przyjąć krytyki na klatę ze strachu. Nazwij się jeszcze głową rodziny i wspaniałym rodzicem ;))))
- 3 6
-
2022-11-05 08:33
Dzieciaki (5)
Moje dziecko samo zrezygnowało, to była jego wola.
Ucząc się w liceum chodziłam na religię.
Więc nie generalizuj, że to rodzice rezygnują.- 6 4
-
2022-11-05 10:46
(4)
A dlaczego zrezygnowało ?
- 3 4
-
2022-11-05 20:06
Gdyby dzieciaki mogly, to zrezygnowalyby z kazdego przedmiotu... (3)
- 6 2
-
2022-11-05 22:03
(2)
Ale, dlaczego ?!
- 1 3
-
2022-11-06 14:53
(1)
Bo ma umysł ścisły i myśli racjonalnie.
- 2 2
-
2022-11-06 17:29
Nie pytam jaki ma umysł i czy myśli w ogole, tylko jaka byla przyczyna? Dlaczego? Idąc tokiem rozumowania, to zrezygnuje z życia, bo ma umysł ścisły i zacznie myśleć racjonalnie. Z matki, z dziecka, z żony tez z dnia na dzień zrezygnuje, bo go oświeci ze zabierają mu czas na bzdury ? Taki fałszywy świat
- 1 5
-
2022-11-05 15:59
Jak tak sobie pomyślę.
Jedynym plusem chodzenia w liceum na religię było to, że w ławce siedziałem z taką przecudowną Agnieszką. Achh całe liceum do niej wzdychałem. I następne 10 lat. Świata nie widziałem. W sumie to zmarnowałem tym życie. Chyba trzeba się mi było jednak z tej religii wypisać. To szczęścia nie przynosi.
- 5 2
-
2022-11-04 19:18
Lex Przygłup 2.0. (6)
- 108 34
-
2022-11-04 19:19
Xxx (2)
Mówisz o sobie ??
- 11 21
-
2022-11-04 19:21
Czarnek myśli, że syjoniści to mieszkańcy Syjamu. (1)
- 12 9
-
2022-11-04 22:28
A mąż baleriny to baleron
- 7 3
-
2022-11-04 19:32
Minister Czarnek niesie kaganiec oświaty.
- 21 8
-
2022-11-04 20:07
Surowo się oceniasz, może jednak potrafisz myśleć samodzielnie?
Bez zdalnego sterowania przez TVN/TVP czy co tam bardziej lubisz?
- 8 13
-
2022-11-05 14:01
Dobre
Nikt nie dodał lepszej opinii!!! pis =putin
- 3 5
-
2022-11-04 19:24
QQ (5)
Nawet za komuny religia była poza szkołą w salkach każdy szedł z przyjemnością po południu nic na siłę i to funkcjonowało super. Teraz przymusowo w szkołach ksiądz dostaje pensję nie wolno było zrobić Religi na początku lekcji ani na końcu takie odgórne zalecenia by młodzież nie wagarowała czyli dobrowolnie pod przymusem i widać co z tego wyszło wielki kicz. Kościół sam odpycha od siebie tym postępowaniem wszystko na siłę ma tak być i koniec bo my tak chcemy i wiemy co dla Was najlepiej jeszcze trochę takich cudów i sami sobie w piętę strzelą ale tak dobrze i na stałe.
Kościół się po prostu panicznie boi że jak zrobią religie jak kiedyś nie będzie prawie nikt uczęszczał i oto tu chodzi nazywamy rzeczy po imieniu- 102 28
-
2022-11-04 23:02
(4)
Bzdura! Dzieciaki bardzo chętnie będą chodzić na religie. Zawsze to była luźna lekcja, bez stresu, taka nawet integracyjna ( to bardzo ważne w obecnej sytuacji psychologicznej dla dzieci ). Tylko jak w domach szczujecie własne dzieci, a wręcz zabraniacie/namawiacie do nieuczęszczania ( bo mogę ), to co takie dziecko może ? Słuchać się Pana, bo jeszcze wyjdzie na dziwne dziecko w oczach rodzica, a Pan tata albo Pani mama będzie się śmiała i czepiała, ze dziecko lepsze od rodzica, bo zrozumie ( w przeciwieństwie do rodzica ), jakie wiara ma znaczenie w życiu ! Nazwijmy rzeczy po imieniu! Upośledzacie własne dzieci ! Taka patologia co myśli tylko o sobie i jeszcze wszyscy maja was słuchać !
- 4 23
-
2022-11-05 07:13
(2)
Wiara to po pierwsze sprawa osobista. Sam stwierdziłeś, że niech się dziecko samo przekona, to dlaczego chcesz je do wiary zmuszać? Tak, wysyłanie dzieci na religię, bo "wszyscy chodząc" to zmuszanie - robisz to, żebyś ty nie był wytykany palcami a nie dziecko. Dziecko masz w d., ma robić co ty chcesz.
- 15 5
-
2022-11-05 11:29
(1)
W takim razie nauka, to również rzecz osobista dla dzieci i nie możesz ich zmuszać do szkoły, do jedzenia, do życia. Przeczytaj co napisałem wyżej ze zrozumieniem, pod kątem dzieci, a nie pod kątem wytykania ciebie palcami. Ale masz racje - twoje dziecko, twoje decyzje, twój problem. Powodzenia ! A twojemu dziecku życzę wiary w siebie, spokoju, odwagi i odnalezienia własnego Ja w przyszłości.
- 5 4
-
2022-11-05 20:08
Gdyby dzieci mogly wybierać to zrezygnowalyby ze wszystkich przedmiotow...
- 2 1
-
2022-11-05 08:59
Dadzbog mowi ,,wszystkie dzieci nasze sa" ,nie sortuje, nie ,,rozgarnia" wszystkich jednakowo kocha!,
- 0 3
-
2022-11-04 19:37
oni kręcą bat sami na siebie (2)
po tym przaśnym konserwatyzmie nie zostanie kamień na kamieniu.
- 95 37
-
2022-11-06 16:22
Serio tak sądzisz? Akurat obecnie w odwrocie jest tęczową lewica - ludzie przejrzeli na oczy że ich rządy oznaczają absolutną
... katastrofę kulturalną i gospodarczą. Szkoda ze dopiero teraz ale lepiej późno niż wcale. W PL choćby nie wiem co partie lewicowe nie mają czego szukać - zagłosuje na nie garstka.
- 5 3
-
2022-11-06 16:26
Albo tak albo nie
Ja podziękuję za ten żenujący 0-1 podział. Prawica kojarzy mi się z wieśniactwem, a lewica z zapóźnieniem mentalnym.
- 2 1
-
2022-11-04 20:00
Elegancko, po tym co ostatnio pisali o tym jak dziurawy jest system weryfikacji niekaralnosci osób pracujących w takich (20)
... jestem absolutnie za tym aby ktoś kontrolował możliwość wejścia ich do szkół.
- 62 83
-
2022-11-04 20:06
Dokładnie tak.
Dodatkowo jeśli ktoś ma ochotę pouczyć się o 50 czy tam 60 tak zwanych "tożsamościach płciowych", niech poczyta sobie na necie - nie życzę sobie by ktoś w ten sposób indoktrynował moje dzieci.
- 25 33
-
2022-11-04 20:27
I to ma robić ten robal w skórze z Edgara z MiB? (6)
Ten osobnik to się na kościelnego nadaje, a nie na ministra oświaty.
- 22 13
-
2022-11-04 20:48
Co sądzisz o Diversity i jak Twoje obrażanie kogoś ma się do Diversity? (5)
- 9 12
-
2022-11-04 21:22
Ciemnogrodzki trollu postaraj się bardziej, to może sypną co 65gr za komentarz XD (2)
- 11 14
-
2022-11-04 21:37
To było głębokie, godne Paulo Cohelo. (1)
Ale nie było tam odpowiedzi na zadane pytanie. Za trudne, rozumiem. Lubicie odwracać kota ogonem. Klasyk.
- 9 6
-
2022-11-08 06:24
O cnota niewiescia
- 0 0
-
2022-11-08 06:23
Nier uzywaj slow ktorych nie rozumiesz, lub sprawdz w "smarfonie" (1)
Jarek
- 0 2
-
2022-11-08 10:23
A smartfon to twój bóg i wyznawca prawdy????!!!!!!
- 1 0
-
2022-11-05 09:07
Najlepiej aby ostateczna decyzja była w rękach rodziców. (7)
Wówczas jest szansa, że unikniemy takich patologii jak przedszkolne czytanie bajek przez tak zwanego Drag Queen - coś co jest już normą w USA, a w PL lewicowe lobby napiera w tym samym kierunku.
- 14 13
-
2022-11-05 09:25
Ale pan w czarnej sukience może w przedszkolu czytać bajki izraelskich pastuchów sprzed dwóch tysięcy lat? (3)
- 16 14
-
2022-11-05 19:19
Co ci do tego? To rodzicie dzieci z tego przedszkola decydują kto może czytać bajki ich dzieciom. (2)
Nie znam żadnego rodzica który chciałby aby do przedszkola zaprosili Drag Queena i swoją drogą księdza też w przedszkolach nie uświadczysz.
- 8 7
-
2022-11-05 21:46
jak to co ci do tego? potykasz się o własne nogi tym komentarzem (1)
- 4 5
-
2022-11-05 22:12
Serio nadal nie rozumiesz? W takim razie nie mamy o czym dyskutować.
Będziesz (?) mieć dzieci to może zrozumiesz - wówczas pogadamy mając takie same doświadczenia oraz taką samą perspektywę.
- 3 4
-
2022-11-05 10:51
Gdzie w Polsce Drag Queens czytały bajki w przedszkolu? No, gdzie? (2)
- 9 11
-
2022-11-05 10:55
... Jeszcze nie, ale od tego jest część z takich organizacji aby
"przybliżać" dzieciom również fetyszystow dq. W USA też kiedyś tego nie było - tak jak aktualnie w PL.
- 11 10
-
2022-11-05 19:39
w Poznaniu
- 7 4
-
2022-11-05 09:30
Najlepiej aby Ordo Luris kontrolowala (2)
Orgie sa fajne
- 13 11
-
2022-11-05 10:52
Oro Iurnyś niech skontroluje sama siebie, oni nie są w stanie utrzymać na wodzy swoich rządy, a chcą się mieszać do innych. (1)
- 9 6
-
2022-11-05 16:38
Tak jak pisuary
- 5 4
-
2022-11-07 14:50
Szkoda, że w tych spisach nie ma panów zboczeńców w czarnych sukienkach ;) No ale tu jest Polska, tutaj mogą
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.