• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Które licea najefektywniej uczą w Trójmieście? Ranking wskaźnika EWD

Wioleta Stolarska
18 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na pierwszy miejscu znalazło się III Liceum Ogólnokształcące im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni. Na pierwszy miejscu znalazło się III Liceum Ogólnokształcące im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni.

Gdzie najlepiej i najefektywniej uczą licea w Trójmieście? Gdzie uczniowie robią największe postępy w nauce? Najlepsza trójka to według wskaźnika EWD III LO w Gdyni, Gdańskie Liceum Autonomiczne i V LO w Gdańsku. Dane dotyczące wskaźnika przyrostu wiedzy w ogólniakach, czyli tzw. Edukacyjnej Wartości Dodanej, w latach 2019-2021 opublikowała Centralna Komisja Egzaminacyjna.



Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022



Czy podczas wyboru szkoły kierujesz się rankingami?

EWD to wskaźnik efektywności nauczania w danej szkole, który pozwala zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania. Do jego wyliczenia wykorzystywane są dane egzaminacyjne dla trzech roczników maturzystów - tym razem pod lupę wzięto lata 2019-2021.

Wynik to efekt porównania wyników egzaminu maturalnego - czyli wyniku "na wyjściu" ze szkoły - z wynikami z egzaminu gimnazjalnego - czyli wynikami "na wejściu" do szkoły. Wskaźniki EWD służą do porównywania pracy dydaktycznej szkół.

Do publicznej wiadomości podaje się trzyletnie wskaźniki ze względu na większą rzetelność ich oszacowań zależną w dużej mierze od liczby danych. Poza tym wieloletnie wskaźniki egzaminacyjne są mniej narażone na losowe wahania niż jednoroczne i dzięki temu są bardziej rzetelną miarą wyników i efektywności nauczania poszczególnych szkół. Wskaźniki EWD z uwagi na sposób ich obliczania służą do porównywania pracy dydaktycznej szkół.

Gdzie najlepiej i najefektywniej uczą licea w Trójmieście?



Po raz kolejny okazało się, że najbardziej efektywnie i najlepiej na Pomorzu uczą nauczyciele w III Liceum Ogólnokształcącym im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni.

Wszystkie szkoły średnie są w Trójmieście



Najlepsza trójka LO to według wskaźnika EWD III LO w Gdyni, Gdańskie Liceum Autonomiczne i V LO w Gdańsku. Najlepsza trójka LO to według wskaźnika EWD III LO w Gdyni, Gdańskie Liceum Autonomiczne i V LO w Gdańsku.
- Łącznie w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz humanistycznych gdyńska "Trójka" osiągnęła najwyższe wskaźniki EWD w Trójmieście i na Pomorzu oraz w całej północnej części Polski, a także znalazła się w wąskim gronie kilku liceów o najwyższej wartości wskaźnika EWD w Polsce - mówi Wiesław Kosakowski, dyrektor III LO w Gdyni. - Bez wątpienia wartość EWD dla III LO w Gdyni byłaby jeszcze wyższa, gdyby w obliczeniach uwzględniano wyniki egzaminacyjne z języka angielskiego oraz innych języków obcych (w III LO nauczane są poza językiem angielskim także języki: francuski, hiszpański, niemiecki i rosyjski), a przede wszystkim gdyby uwzględniano wyniki matury międzynarodowej, do której przystępuje i znakomicie zdaje 25 proc. wszystkich absolwentów gdyńskiej "Trójki" z każdego rocznika. W 2021 r. III LO w Gdyni ukończyło 205 absolwentów, którzy osiągnęli znakomite wyniki na maturze krajowej oraz na maturze międzynarodowej - dodaje.
Zobacz przygotowany przez nas RANKING SZKÓŁ ŚREDNICH W TRÓJMIEŚCIE

Licea w Trójmieście z najwyższym wskaźnikiem EWD (okres 2019-2021):
  1. III Liceum Ogólnokształcące - Gdynia 12,4 (w okresie 2018-2020),
  2. Gdańskie Liceum Autonomiczne 7,7 (10,2),
  3. V Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 5,5 (4,5),
  4. VI Liceum Ogólnokształcące - Gdynia 4,7 (5,9),
  5. I Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 4,7 (3,7),
  6. III Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 4,6 (6,3),
  7. II Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 4,3 (2,3),
  8. XX Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 4,0 (2,9),
  9. II Liceum Ogólnokształcące - Sopot 3,8 (5,6),
  10. VIII Liceum Ogólnokształcące - Gdańsk 2,8 (2,3).

Ranking szkół podstawowych w Trójmieście



Licea (wybrane) o najwyższym wskaźniku EWD w Polsce - łącznie w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (matematyka, fizyka, geografia, chemia, biologia, informatyka) oraz humanistycznych (polski, historia, WOS), okres 2019-2021:
  • LO 81 SGH Warszawa 14,6
  • XXVII LO Warszawa 14,5
  • V LO Kraków 13,0
  • III LO Gdynia 12,4
  • XIV LO Warszawa 12,3
  • XIII LO Szczecin 11,6
  • XVIII LO Warszawa 11,5
  • LXXXI LO Warszawa 11,0
  • 2 Społeczne LO Warszawa 10,9
  • XXXIII LO Warszawa 10,5
  • XIV LO Wrocław 10,4
  • VII LO Warszawa 10,3
  • XVII LO Warszawa
  • VI LO Warszawa 10,1
  • VIII LO Warszawa 10,0
  • IX LO Warszawa 9,9
  • II LO Białystok 9,8
  • LXVII LO Warszawa 9,7
  • Uniwersyteckie LO Toruń 9,1
  • I LO Lublin 8,2
  • I LO Łódź 7,6
  • II LO Warszawa 7,1

W skali kraju wskaźnik EWD ma z definicji wartość równą zeru. Wartość dodatnia EWD wskazuje na ponadprzeciętną w skali kraju efektywność nauczania, wartość ujemna na niższą niż przeciętna efektywność.

Opinie (96) 3 zablokowane

  • (2)

    Nie bardzo rozumiem metodologii liczenia. Skoro do III lo w Gdyni do przyjęcia potrzebny jest egzamin gimnazjalny lub Ósmoklasiści na bardzo wysokim poziomie 90% to o jakim progresie mowa???? Jak jest liczony ten wskaźnik, czyżby matura na poziomie 120%????? Chyba nie. Czy ktoś może wytłumaczyć.

    • 97 3

    • Opinia wyróżniona

      (1)

      Takie czasy, ze potrzebna jest jakas liczba. Niewazna jak wyliczona. Przy woborze szkoly najlepszym wskaznikiem byloby badanie jej absolwentow w wieku 50+. Jaki odsetek z nich zyje? Czy choruja? Ile zarabiaja? Ile maja dzieci? Ile m.kw. mieszkania lub domu maja na osobe w ich rodzinie (jesli posiadaja takowa)? Jakie maja samopoczucie? To sa wazne wskazniki a nie wynik na maturze.

      • 30 4

      • Taka przestroga dla rodziców

        Zgadzam się , nawet nie 50 latków , wystarczy 30 latków sprawdzić. Chodziłam do Topolówki, taka niby świetna szkoła, a wszyscy wyszliśmy z niej wymięci po tym wyścigu szczurów... Do tej pory mam wrażenie ,że połowa klasy ciągle coś sobie udowadnia, sama walczę z niskim poczuciem wartości od tamtej pory, bo byłam jedna z nielicznych, która nie miała bogatych rodziców... I wiem ,że w tym momencie kilka osób też korzysta z terapii tak jak ja... Skończyłam dobre studia i pracowałam w zawodzie, ale też się szybko wypaliłam. Dużo osób z mojej klasy dużo osiągnęło, ale wreszcie żyjemy w czasach gdzie ludzie zaczynają postrzegać sukces inaczej. Dla mnie sukces to robić to co się lubi, mieć czas na odpoczynek, rodzinę i rozwój, być zdrowy mentalnie i fizycznie, to jest sukces i luksus. Nie wyniki za wszelką cenę...

        • 3 2

  • Xx lo (7)

    Wszyscy na korkach i antydepresantach Sukces matury z kieszeni rodzicow.
    W sierpniu 30 komisow z matmy.Gratulacje dla tego grona pedagogicznego

    • 110 7

    • ;-) (5)

      No ci, którzy się nie nadają do takich szkół, ale do nich chodzą, to oczywiście że na korkach i antydepresantach ;-P

      • 10 13

      • To jest trochę bardziej skomplikowane (4)

        Naprawdę chcemy żyć w świecie gdzie tylko osoby bardzo silne psychicznie i super odporne nawet wieku 16 lat mogą się uczyć w przyzwoitych szkołach?

        A może raczej właśnie szkoła powinna dopasować sposób uczenia do młodych, tak, żeby wszyscy mogli się uczyć a nikomu (prawie nikomu) nie działa się krzywda?

        A wracając do XX LO, to chciałbym bardzo poznać porównanie sytuacji w tej szkole i innych liceach z listy. Czy problem jest głównie tutaj, czy to ogólna zapaść zdrowia psychicznego?

        • 14 1

        • 30 komisów? (3)

          Jeśli tyle dzieciaków na odpowiednim poziomie (bo dostali się do tej szkoły) ma komisy... to w nich bym problemu nie szukał tylko w nauczycielu. Albo ma chore ambicje i chory sposób motywowania, albo nie potrafi uczyć

          • 7 3

          • matematyka w XX LO :( (2)

            Zgadzam się, w tej szkole matematyka kuleje!!! Są w szkole wartościowi nauczyciele np. poloniści, angliści i nie tylko. Ale matematyka to dramat. Od klas starszych słyszy się- ,,tu wszyscy z matmy na korkach jadą". A potem szkoła chwali się wynikami matur. Z matematyki to zasługa jedynie pieniędzy rodziców i korepetytorów. To bardzo przykre, ale niestety prawdziwe- i powinno dać szkole do myślenia, ale od lat Dyrekcja nie wyciąga wniosków :(

            • 6 0

            • A chemia????

              to dopiero dramat!!! syn w klasie biol-chem, najlepszy w klasie, z ocenami 5 i 6, poszedł na korki, tylko po to żeby powtórzyć materiał przed maturą....kobieta złapała się za głowę- masakryczne braki, materiał obowiązujący nieprzerobiony, nie mówiąc już o przygotowaniu do rozszerzonej matury...masakra!!! w mojej ocenie tylko p. Beata z biologii przejmuje się nauczaniem, reszta- dno i wodorosty.

              • 3 0

            • Kto tam jest teraz nauczycielem maty?

              Daj inicjaly alvo wzor.

              • 1 0

    • Matematyczka jest swietna

      Mialem z nia zajecia na eti. A ze cisnie? Chce wyksztalcic a nie sciemniac

      • 2 0

  • Najgorsze 23 ło Gdańsk

    Angielski dno lub poniżej

    • 1 1

  • Najgorzej w XXIII w Brzeźnie

    Angielski dno. Podobnie matma , gościu robi błędy , jak ktoś pyta jak to zrobić, to obejrzyjcie na YouTube. To pytam za co bierze pensje?

    • 1 1

  • A liceum im najemcy?

    Powinno od razu 200

    • 0 2

  • Fajnie mają, dobre liceum- dobrze napisana matura-dobre studia medycyna lub polibuda (2)

    zycie pasmo sukcesu. I nie ma co gadać,że studia nic nie dają, bo dają. Szczególnie te dobre.

    • 47 15

    • (1)

      A potem samobójstwo, bo "jednak nie"...

      • 9 11

      • prędzej "bo się nawet nie spróbowało"

        • 2 1

  • (5)

    w iii lo w Gdyni nawet bardzo zdolni ale mniej odporni psychicznie nie wytrzymują wyścigu szczurów

    • 54 10

    • Wyścig - bzdury i frazesy (2)

      Nie jestem ani mega zdolny, ani szczególnie zdeterminowany, a III-kę skończyłem w pierwszym podejściu i nie odbiło się to źle ani na mnie, ani na nikim z klasy, do której chodziłem.

      • 6 5

      • moja kumpela ją kończyła i też nigdy nie narzekała

        wybitna też nie była. Może nie jest tak źle. A może po prostu czasy i kadra pedagogiczna były inne

        • 5 0

      • Też nigdy nie słyszałam, żeby ktoś stękał, że skończył dobrą szkołę. Oczywiście najwięcej mają do powiedzenia ci, którzy nigdy

        • 4 2

    • heh, coś w tym jest, na spotkaniu klasowym po wielu latach dowiedziałem się, że połowa ludzi z klasy (1)

      biegała na korki i brała leki na ukojenie strachu. Ja byłem olewaczem, ale skończyłem tą budę z bardzo dobrymi wynikami, przynajmniej jeśli chodzi o nauki ścisłe. Niestety olewanie mi zostało i do dziś wykonuje tylko tyle wysiłku, żeby wystarczyło na utrzymanie poziomu, ale nic poza tym. Czasem żałuję, że mi się nie chce... Jak to się mówi "żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chcę" ehhhhh.....

      • 17 1

      • cholera też tak mam

        Dobrze że mam rodzinę i muszę na nią zarobić bo w innym wypadku chyba bym nic nie robił albo został menelem. Nawet pracując na działalności nie wyrabiałem pełnego etatu a tylko 130 godzin miesięcznie.

        • 3 0

  • Żadne Licea i Uniwersytety nie uczą (2)

    To ludzie się uczą. "Tylko i wyłącznie" dzięki swojej sile woli. Szkoły mogą co najwyżej utrudniać lub nie utrudniać naukę.

    Gdyby wszyscy zdali sobie z tego sprawę, to mielibyśmy społeczeństwo z lepszą wiedzą niż dotychczas. Ale pewnie niejednemu "betownowi" zawaliłby się świat, którego nie jest w stanie w inny sposób pojąć.

    • 105 6

    • masz rację, ale tak jak powiedziałeś

      dobra szkoła z dobrym zapleczem pedagogicznym pomoże dzieciakowi, odkryje jego potencjał i nie zniechęci. Niewielu jest takich nauczycieli. Sam trafiłem na kilku wspaniałych, ale szczególnie jeden zapadł mi w pamięć. Matematyk Paweł Jaworski z viii lo. człowiek który tłumaczył w sposób ludzki i w sumie jako 10 lat starszy był trochę takim kumplem. Niemniej dla niego to była misja i mu się udało bo wszystkich wyciągnął (wcześniejsi nauczyciele byli słabi), a ja potem, z matmy, byłem najlepszy na roku na PG. I jeśli jakimś przypadkiem to czyta to chcę by wiedział że jestem mu dozgonnie wdzięczny. Swoją drogą oceniał hardcorowo, ale wytłumaczył nam że oceny są odzwierciedleniem wiedzy a nie celem samym w sobie. Nikt mu nie miał nigdy za złe pały w dzienniku. Maturę zdałem w 2000 roku, i z tego co wiem, cała klasa dostała się na dobre studia. Niestety takich ludzi jest niewielu, a sam system zniechęca do nauki.

      • 8 0

    • Dokladnie tak i te pseudorankingi nic z tym wspólnego nie mają.A juz absurdem są szkoły podstawowe !

      To właśnie przez ten beton umysłowy mamy korki w mieście.A takobecnie jest ze rodzice majac szkołe pod domem wiozą dzieci na drugi koniec miasta bo znajoma z pracy jej powiedziała ze tamta szkoło zrobi z ich dziecka geniusza.A inni rodzice z tamtej szkoły myslą odwrotnie bo tez im sie wydaje ze ta inna szkoła jest lepsza i wiozą dziecko swoje do tej szkoły co ci pierwsi rodzice maja pod oknem.Identycznie jest z liceum co innego licea profilowane a co innego zwykłe ogólniaki.Ale wiekszosc i tak w Polsce idzie gdzie kolwiek tylko dla papierka bo i tak prace którą wykonują niema niz wspólnego z ich wykształceniem .

      • 5 1

  • V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni (1)

    ... Oksywiu, imienia Pułkownika Stanisława Dąbka, przy ul. Dickmana. To właśnie w tym Liceum w latach 1971-75 uzupełniałem wiedzę zdobytą wcześniej w Szkole Podstawowej Nr 33 w Gdyni Oksywiu, przy ul. Godebskiego. Po maturze zdanej z najwyższymi ocenami - bez najmniejszego problemu zdałem egzaminy wstępne na Wydział Prawa i Administracji - kierunek Prawo Uniwersytetu Gdańskiego. Studia ukończyłem terminowo, tj. w 1979r z oceną "bardzo dobry" na dyplomie. Dzisiaj, jako pracujący emeryt - wspominam jedno: wszystko zaczęło się od szkół w Gdyni Oksywiu. Jestem głęboko wdzięczny tamtym, moim Nauczycielom.

    • 8 1

    • "Po maturze zdanej z najwyższymi ocenami - bez najmniejszego problemu zdałem egzaminy wstępne na Wydział Prawa i Administracji - kierunek Prawo Uniwersytetu Gdańskiego"

      W tamtym czasie wydział o nieszczególnej reputacji ;-) Ale co Cieślakowa, to Cieślakowa.

      Pozdrowienia od absolwenta innego wydziału prawa, który w 78 przeprowadził się do Gdańska. I który skończył w swoim mieście liceum, którego nigdy nie było i nie ma w czołówkach tamtejszych rankingów (xxiii lo im. Skłodowskiej-Curie), a też pozwoliło na ukończenie wydziału prawa i udaną karierę zawodową. Po prawie 50 latach też uważam, że tam zaczęło się to, co było udane.

      • 3 0

  • (2)

    Dobra szkoła to ta, do której chętnie się chodzi i uczy. Nie musi być pierwsza w rankingu. Wiele tych "rankingowych", to przereklamowane szkoły, których uczniowie wiecznie na korkach siedzą.

    • 114 10

    • Zgadzam się

      Zgadzam się! Atmosfera kiepska. Plan przeładowany. Ale wyniki są...

      • 2 0

    • 1 lo

      Najgorsza 1 lo w Gdańsku, psychoza, najgorsze lata zycia

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (8 opinii)

(8 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane