- 1 Festyny, dinozaury, pociągi, a może zwiedzanie? Majówka 2024 z dziećmi (12 opinii)
- 2 Majówka 2024: matury i egzaminy. W szkołach będzie ponad 2 tygodnie wolnego? (61 opinii)
- 3 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (32 opinie)
- 4 Kicia Kocia, Lego, Park Ewolucji, a może atrakcje w Akwarium? Planujemy weekend
- 5 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (125 opinii)
- 6 16 chętnych na budowę nowej szkoły w dzielnicy Piecki-Migowo (84 opinie)
Nie ma rejonizacji w zerówkach. Zostaje "dowożenie na drugi koniec miasta"
Trwa rekrutacja do szkół podstawowych i przedszkoli, w przypadku przedszkoli i tzw. zerówek, które tworzone są w szkołach nie obowiązuje jednak rejonizacja. To oznacza, że w sytuacji gdy zabraknie miejsc część rodziców będzie musiała wozić swoje pociechy do placówek w oddalonych dzielnicach. - Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta z pewnością generuje większy ruch i korki, a w przypadku osób pozbawionych auta, również nie lada problemy logistyczne - pisze do nas czytelnik.
- Moja córka w tym roku kończy sześć lat i od września idzie do tzw. "zerówki". Mieszkamy na Jasieniu, w odległości kilkudziesięciu metrów od Szkoły Podstawowej nr 85, dlatego też podczas tegorocznej rekrutacji do oddziałów przedszkolnych była to szkoła naszego pierwszego wyboru - napisał do nas czytelnik.
"Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta"
Rodzina rekrutowała się jeszcze w kilku innych szkołach w sąsiadujących dzielnicach, by na końcu zaznaczyć szkołę w oddalonej dzielnicy Młyniska, która ostatecznie jako jedyna przyjęła dziecko.
- Córka nie tylko nie dostała się do szkoły obok domu, ale również do trzech pozostałych (co akurat mnie nie dziwi, bo tylko w pierwszej szkole miała punkty za rejon). Dodam, że w ubiegłych latach nie miała również szans na przedszkole w swoim rejonie zamieszkania - pisze ojciec dziecka i dodaje: - Oczywiście wiem, że zapewne pozostałe dzieci miały tych punktów więcej, ale skoro zerówki są obowiązkowe, to dlaczego, jak w przypadku klas pierwszych, dzieci z rejonu nie są przyjmowane z automatu? Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta z pewnością generuje większy ruch i korki, a w przypadku osób pozbawionych auta, również nie lada problemy logistyczne.
Zapisy do przedszkoli i szkół podstawowych 2024/25. Rekrutacja rusza już w marcu
Nie są to zresztą odosobnione historie.
- Moja sześciolatka też się nie dostała, w szkole wisi lista, na ok. 200 dzieci dostało się... ponad 50. Boję się, co będzie przy rekrutacji do I klasy - czytamy na jednym z portali społecznościowych.
Zamykają szkołę w Sopocie. Co z uczniami?
Nie ma rejonizacji
W tej sprawie poprosiliśmy o komentarz Urząd Miejski w Gdańsku, który zwraca uwagę, że rekrutacja do "zerówek" jest tożsama z rekrutacją do przedszkoli, a nie szkół podstawowych.
- Zgodnie z przepisami nie obowiązuje do nich rejonizacja, co oznacza, że rekrutować się mogą dzieci z całego miasta. Rekrutacja do "zerówek" odbywa się na tych samych zasadach co rekrutacja do przedszkoli - wskazuje Patryk Rosiński z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Warto jednak przypomnieć, że oddziały przedszkolne czyli tzw. zerówki tworzone są właśnie w szkołach podstawowych.
Rodzina napisała odwołanie do dyrekcji i komisji rekrutacyjnej.
Nowy ranking szkół podstawowych 2023 w Trójmieście
Rejonizacja w szkołach podstawowych ograniczyła liczbę oddziałów przedszkolnych
Rodzice dziecka zwracają również uwagę na inną kwestię. We wspomnianej szkole na Jasieniu, funkcjonowało więcej oddziałów, co skutkowało też przyjęciem większej liczby dzieci.
- Szkoła Podstawowa nr 85 to bardzo duża placówka, obejmująca ogromny rejon. Dziwi mnie, że w tym roku uruchamiane są zaledwie dwa oddziały przedszkolne (dostało się 52 dzieci), gdzie w latach poprzednich tych oddziałów było znacznie więcej. Czy magistrat nie widzi potrzeby tworzenia większej liczby miejsc? - dopytuje rodzic.
Miasto tłumaczy, że mniejsza liczba oddziałów jest spowodowana dużą liczbą dzieci w pierwszych klasach.
- W Szkole Podstawowej nr 85 zaplanowane zostały dwa oddziały ogólnodostępne oraz jeden integracyjny, łącznie trzy oddziały wychowania przedszkolnego - "zerówki". W ubiegłorocznej rekrutacji utworzone zostały cztery oddziały przedszkolne, jednak w związku z bardzo dużą liczbą dzieci rozpoczynających naukę w klasach I, zamieszkujących w obwodzie szkoły - gdzie obowiązuje rejonizacja tzn. ustawowo jesteśmy zobowiązani przyjąć wszystkie dzieci z rejonu szkoły - została podjęta decyzja o utworzeniu dodatkowej I klasy. Warunki lokalowe nie pozwalają na utworzenie większej liczby "zerówek" - tłumaczy Patryk Rosiński.
Piecki-Migowo: problem z dostępnością miejsc w zerówkach (82 opinie)
Miejsca
Opinie (220) 1 zablokowana
-
2023-03-29 13:18
Opinia wyróżniona
to duzy problem (40)
Mieliśmy to samo w zeszłym roku, córka dostała się do zerówki daleko od domu, dojazdy autobusami zajmowały tyle czasu, że ledwo wróciłam do domu, już zaraz musiałam wychodzić, żeby zdążyć ją odebrać! W międzyczasie udało mi się zrobić prawo jazdy, inaczej spędzałabym (z młodszą córką w wózku) po kilka godzin dziennie w autobusach. W naszej okolicy
Mieliśmy to samo w zeszłym roku, córka dostała się do zerówki daleko od domu, dojazdy autobusami zajmowały tyle czasu, że ledwo wróciłam do domu, już zaraz musiałam wychodzić, żeby zdążyć ją odebrać! W międzyczasie udało mi się zrobić prawo jazdy, inaczej spędzałabym (z młodszą córką w wózku) po kilka godzin dziennie w autobusach. W naszej okolicy jest kilka szkół, ale w żadnej nas nie chcieli. Rozumiem, że osoby niepełnosprawne czy samotni rodzice dostają więcej punktów, ale pozostali też chcą normalnie żyć, a nie jeździć pół dnia po mieście. Dla dziecka to też męczarnia, ciągle w trasie. W tym roku, dla odmiany, młodsza córka nie dostała się do żadnego przedszkola. Ręce opadają!
- 112 3
-
2023-03-30 15:55
i tak siedzisz w chacie "bo dzieci", więc nie kwil, że tak Cię to obciążało
- 0 1
-
2023-03-29 17:28
Nie mogla nie dostac sie, bo miejsca sa dla wszystkich. (10)
Co najwyzej lokalizacja ci mogla nie pasowac.
Co do lokalizacji przedszkola, to nigdy nie rozumialem czemu kazdy szuka przedszkola przy domu. To jakies braki w mysleniu logicznym. Moje zapisalem do przedszkola we wrzeszczu, w polowie drogi do pracy. Bez problemu z miejscem bo dzielnica dziadkowa. Rano ze mna w drodze do pracy, z powrotem zCo najwyzej lokalizacja ci mogla nie pasowac.
Co do lokalizacji przedszkola, to nigdy nie rozumialem czemu kazdy szuka przedszkola przy domu. To jakies braki w mysleniu logicznym. Moje zapisalem do przedszkola we wrzeszczu, w polowie drogi do pracy. Bez problemu z miejscem bo dzielnica dziadkowa. Rano ze mna w drodze do pracy, z powrotem z pracy. Zero problemow. Gdybym mial przy domu, to ciagle w stresie czy zdaze w korkach do 17ej je odebrac. Po za tym rano musialyby od 6:45 do 17:00 siedziec, ponad 10h. Bzdura. Chyba, ze ktos tylko zdalnie 100% pracuje ale ta opcja jest dopiero od post covida szerzej uskuteczniana. Ale nawet wtedy gdy z domu pracowalem to 30min przed korkami uwijalem sie z odbiorem w przerwie do 15ej. Natomiast ludzie nie pracujacy w domu powinni rozwazyc dla wygody przedszkole w drodze do pracy. Proste i logiczne.- 5 16
-
2023-03-30 08:50
Ja mam do przedszkola 50 metrów i za nic bym się nie zamienił na inne (3)
Zapomniałeś spodni na zmianę? Za minutę już masz.
Śniadanie zaczyna się o 8:30 to dziecko śpi do 8, jest w przedszkolu o 8:29 i nie musi jeść śniadania w domu.
Dziecka nie trzeba wozić, tylko śmiga sobie rowerkiem ten kawałek.- 9 1
-
2023-03-30 09:20
a ty siedzisz na bezrobociu ? (2)
- 2 3
-
2023-03-30 10:24
ja pracuję w domu (1)
- 1 0
-
2023-03-30 15:24
hahahahahhahaah trolowanie to nie praca najemniku za 2 zł
- 1 2
-
2023-03-30 06:42
Bzdura (1)
We Wrzeszczu na Klonowicza chętnych ok. 90 dzieci a przyjęto ok 28 więc jaki tu jest niby luz moje się nie dostało.
- 3 0
-
2023-03-30 17:44
Pewnie bzdur rankingowych sie naczytales, ze z klonowicza
to same dzieci lekarzy, prawników i inzynierów. A patologia tam nie łazi. I na sile pchales smyka. Mysl samodzielnie.
- 0 1
-
2023-03-29 22:18
Nie każdy ma po drodze do pracy "dzielnicę dziadkową"
To ze ty nie mialeś klopotu nie oznacza że inni nie mają. Proste i logiczne.
- 10 1
-
2023-03-29 19:46
(2)
Córka poszła do przedszkola koło mojej pracy, a po pół roku nastała pandemia i praca zdalna. A ja musiałam wozić dziecko na drugi koniec miasta żeby wrócić do domu na prace zdalną
- 14 0
-
2023-03-30 15:56
ojoj, a ja pracowałam zdalnie z dzieckiem w domu bo mi zamknęli przedszkole (1)
to dopiero była jazda
- 1 1
-
2023-03-31 09:06
pracowałam z dzieckiem w domu....hahhha , duzo powiedziane chyba że w klatce zamkniete siedziało
- 0 1
-
2023-03-29 14:49
A co robią dziadkowie i babcie ? (27)
- 4 78
-
2023-03-31 14:26
Biore łopate, wykopie i zapytam czy nie pomogliby w wychowaniu wnuków.
- 1 0
-
2023-03-31 07:29
Odpoczywają
Na zasłużonej emeryturze . Czego nie rozumiesz ?
- 0 0
-
2023-03-30 18:21
Zerówka jest obowiązkowa dla dziecka
- 0 0
-
2023-03-29 19:50
Może pracują, może chorują, może nie żyją, a może mieszkają gdzieś indziej.
Babcie i dziadkowie nie zastąpią rodziców, nie przejmą ich obowiązków.
- 12 0
-
2023-03-29 17:21
Babcia i dziadek nie są od odbierania i przyprowadzania dzieci.
Czasem tak. Ale to oni maja swoje zycie. Odpowiedzialnosc i wychowanie spoczywa na rodzicach.
- 19 0
-
2023-03-29 16:30
Robią co chcą, co to w ogóle za argument?
- 19 0
-
2023-03-29 16:04
Może są już schorowani, może ich nie ma a może to gmina Gdańsk
Powinna stanąć na wysokości zadania i ogarnąć temat jak należy , a nie kazać rodzicom zasowac na drugi koniec miasta
- 21 1
-
2023-03-29 15:32
(10)
pracowali całe życie w przeciwieństwie do ciebie , to odpoczywają
- 30 1
-
2023-03-29 16:11
(9)
Dziadkowie nie mają obowiazku zajmować się wnukami.
- 41 0
-
2023-03-30 09:54
(8)
Obowiązku na pewno nie mają, ale odrobinę aktywności fizycznej w zaprowadzaniu i przyprowadzaniu wnuków do/z przedszkola wyjdzie dziadkom tylko na zdrowie.
- 1 6
-
2023-03-30 17:41
Ty nie bedziesz decydowal jaką aktywność fizyczną (2)
dziadkowie sobie wybiorą.
- 0 0
-
2023-03-30 19:03
(1)
Niekiedy życie i okoliczności wymuszają, aby dziadkowie pomogli w wychowaniu wnuków.
- 0 0
-
2023-03-31 09:05
tak było w domach wielopokoleniowych gdzie dzieci robili by ktoś zająś się gospodarka i opiekował rodzicami na starość a zajmowanie się wnukami to był off set
- 0 0
-
2023-03-30 15:23
(2)
tak , będzie zapi..ał z Wejherowa do Gdańska codziennie rano wnuka odprowadzić - znawca tematu dzieci jak Kaczyński i Pawłowicz
- 4 1
-
2023-03-30 16:05
(1)
Chyba Wrzeszcz mylisz z Wejherowem ?
- 1 1
-
2023-03-31 09:04
chyba nie
- 1 0
-
2023-03-30 11:04
Wielu dziadków ma po ok.50-55 lat---pracujemy, pomagamy w weekendy (1)
- 3 0
-
2023-03-30 16:03
Przeciętny wiek polskiej matki rodzącej to 30 lat. Z tego prosty wniosek, że ty dzieci miałaś/łeś w wieku 14 / 16 lat. Nieźle.
- 0 1
-
2023-03-29 15:31
Jedyny dziadek mieszkający w Gdańsku pracuje na cały etat.
- 20 0
-
2023-03-29 15:08
a może mieszkają w innym miescie? (1)
- 33 3
-
2023-03-29 15:33
zazwyczaj w mieście rodzinny przyjezdnych ... tam gdzie nadal auto zarejestrowane i meldunek
- 6 17
-
2023-03-29 15:12
moi nie żyją, a mojego dziecka pracują (4)
a co cię to obchodzi?
- 53 2
-
2023-03-29 15:51
A moi mieszkają 300 km stąd a drudzy są bardzo schorowani
- 24 1
-
2023-03-29 15:19
Dziadkowie powinni się aktywnie zaangażować na rzecz swoich wnuków (2)
- 3 73
-
2023-03-30 08:59
Dziadkowie mają jeszcze 5 lat do emerytury.
- 10 0
-
2023-03-29 15:33
to Kaczyński ma wolne hehehheheheheh chyba że kot coś na boku zmajstrował, żeby potem taki wysterowany ministrant Czarnek krucjat w XXI wieku nie organizował
- 13 5
-
2023-03-29 15:04
kochają się
- 28 0
-
2023-03-30 13:02
Opinia wyróżniona
Najpierw niech rodzice przestaną kombinować (2)
Każde dziecko z rejonu musi zostać przyjęte do 1 klasy, a decyduje o tym adres zamieszkania. Ale jak przemeldujesz na chwilę dziecko, to możesz je wozić do SP 85 np. z Moreny. Mam przynajmniej trzech kolegów w pracy którzy tak zrobili podczas rekrutacji. I rzeczywiście takie dziecko musi zostać przyjęte, więc robią więcej klas 1 bo muszą te dzieci
Każde dziecko z rejonu musi zostać przyjęte do 1 klasy, a decyduje o tym adres zamieszkania. Ale jak przemeldujesz na chwilę dziecko, to możesz je wozić do SP 85 np. z Moreny. Mam przynajmniej trzech kolegów w pracy którzy tak zrobili podczas rekrutacji. I rzeczywiście takie dziecko musi zostać przyjęte, więc robią więcej klas 1 bo muszą te dzieci przyjąć, a mnie zerówek, bo nie ma rejonizacji. A już w drugiej, trzeciej i kolejnej klasie nikt nie dochodzi czy to dziecko rzeczywiście jest z rejonu SP 85
- 8 1
-
2023-03-31 12:40
(1)
Adres zamieszkania ale nie zameldowania czy płacenia podatków. Załóżmy, że mieszkasz w Kowalach, Baninie czy Borkowie (powiatach niegdańskich). Przychodzisz do zerówki nw Oliwiei lub we Wrzeszczu (gdzie pracujesz) i składasz 'oświadczenie' o miejscu zamieszkania w Gdańsku (to co masz w dowodzie jest nieistotne)
- 2 1
-
2023-03-31 12:58
Sczerze
Zapisywałam dzieci do przedszkoli i szkół w Gdańsku już dwa razy i wpisujesz przy zapisywaniu dziecka w adresie zamieszkania co chcesz. To wszystko jest na oświadczenie czyli tak na prawdę "na gębę", także nawet meldować nigdzie nie musisz, ba: możesz zmyślić sobie adres, bo (niestety) nikt tego potem nie sprawdza. I niestety mam wrażenie, że coraz więcej osób to wykorzystuje :/
- 2 1
-
2023-03-29 14:09
Opinia wyróżniona
I to są problemy, (18)
którymi powinno zająć się miasto wiele lat temu. Powtarzają się każdego roku i same się nie rozwiążą. Potrzebny jest plan, który małymi krokami, rok po roku pozwoli na poprawę sytuacji. Nie stanie się cud, że nagle znajdą się miejsca w przedszkolach, zerówkach, szkołach średnich same z siebie. Co ze szkołą na granicy Moreny i Jasienia? Gdzie szkoły dla południowych dzielnic Gdańska?
- 96 3
-
2023-03-29 20:33
Jakie kur miasto jak dotacja na ucznia pochodzi z MEN
I wynosi około 7k na ucznia. Nie wiem czy więźniowie nie maja więcej. To do Czarnka trzeba lecieć z mordą żeby przestał finansować jakieś fundacje stworzone wczoraj, program willa plus i alternatywna wizje historii ala roszkowski i wreszcie zaczął dotować
- 7 1
-
2023-03-29 15:52
Dokladnie, na Morenie potrzebna nowa szkoła!!!! (11)
- 13 2
-
2023-03-29 16:06
Niedługo będzie tramwaj do Wrzeszcza (10)
Wystarczy poczekać chwilę , szkół we Wrzeszczu mnogo
- 2 7
-
2023-03-29 17:52
Tramwaj do wrzeszcza bedzie jechal 40min, dluzej (1)
niz autem w korkach.
- 3 3
-
2023-03-31 13:11
Nieprawda
Obecnie przez Centrum z Moreny do Wrzeszcza jedzie się 30 minut, a jak zrobią linię przez Wileńską dzięki temu że będzie miał osobne torowisko pojedzie 15 minut - tyle co w teorii jedzie aktualnie autobus - w teorii, bo w rzeczywistości jest to przez korki 2 a i czasem 3 razy dłużej...
- 0 0
-
2023-03-29 16:08
Do września zrobią ten tramwaj? Wiesz ile nowych osiedli jest na Morenie? (7)
Jak chcesz je wszystkie do zerówek i podstawówek we Wrzeszczu poupychać?
- 11 2
-
2023-03-29 16:14
Wiesz co to sarkazm ?
Ten tramwaj nie powstanie przez najbliższe 15 lat
- 6 2
-
2023-03-29 16:12
A rodzice zeby odebrać dzieci zakorkują Jaśkową na amen (5)
- 9 2
-
2023-03-31 13:07
Już tak jest
w dni nauki szkolnej w szczycie trasa Adamowicza od przystanku Migowo przez Jaśkową to jeden wielki bordowy korek, nie da się dojechać komunikacją do pracy w kierunku Wrzeszcza bo wszyscy wiozą przyszłość narodu z zatyłkowia do placówek na Morenie i we Wrzeszczu, jeżdżę na około tramwajem przez centrum bo jestem szybciej niż dwa razy krótszą
w dni nauki szkolnej w szczycie trasa Adamowicza od przystanku Migowo przez Jaśkową to jeden wielki bordowy korek, nie da się dojechać komunikacją do pracy w kierunku Wrzeszcza bo wszyscy wiozą przyszłość narodu z zatyłkowia do placówek na Morenie i we Wrzeszczu, jeżdżę na około tramwajem przez centrum bo jestem szybciej niż dwa razy krótszą Jaśkową (i czekam na tramwaj z Moreny do Wrzeszcza jak na zbawienie), to jest chore!! Najlepiej widać jaki to problem w dni wolne od nauki typu pierwszy dzień ferii - 127 codziennie był przed czasem tak zszokowała kierowców autobusów pusta ulica.
- 0 0
-
2023-03-30 06:46
Rodzice mają tramwajem dygać (3)
Takie są wytyczne naszych władz w parlamencie europejskim. Zero emisyjność i inne bzdety.
- 2 0
-
2023-03-30 09:24
O tak (2)
Tramwajem odwieść mlodsze do żłobka trzy dzielnice na północ ( bo do osiedlowego się nie dostało), potem wrocić i starsze odwieść do zerówki tramwajem trzy dzielnice na zachód (no do osiedlowej sie nie dostało) i potem tylko osiem przystanków na wschód do wlasnej pracy. I tak dwa razy dziennie. Oblicz ile godzin dziennie zajmują takiej rodzinie
Tramwajem odwieść mlodsze do żłobka trzy dzielnice na północ ( bo do osiedlowego się nie dostało), potem wrocić i starsze odwieść do zerówki tramwajem trzy dzielnice na zachód (no do osiedlowej sie nie dostało) i potem tylko osiem przystanków na wschód do wlasnej pracy. I tak dwa razy dziennie. Oblicz ile godzin dziennie zajmują takiej rodzinie dojazdy do pracy i ile godzin muszą spedzać dzieci w placówkach, zważywszy że w jednym autobusie czy tramwaju może maksymalnie jechać jeden dziecięcy wózek!
- 4 1
-
2023-04-04 23:06
odwieźć, odwieźć, odwieźć!!!
- 0 0
-
2023-03-30 13:06
Ja nie mam auta i tak jeżdżę. W czym problem??? Da się
- 1 2
-
2023-03-29 15:22
Ten problem sam się powoli rozwiązuje (2)
Dzietność 1,35 na kobietę - jeszcze kilka lat i przedszkola będą puste. Dziwie się, że teraz jest problem, gdy chociażby 20 lat temu 3 dzieci była normą
- 7 8
-
2023-03-30 08:56
Pomyliło ci się 20 lat temu z 40 lat temu
Ale to normalne, zawsze się wydawało, że 20 lat to bardzo dużo, a tu jak z bicza strzelił. To był 2003 rok, wtedy królowały jedynaki, dopiero ok. 2010 zaczęło się cos ruszać.
- 5 0
-
2023-03-29 15:52
"Dziwie się, że teraz jest problem, gdy chociażby 20 lat temu 3 dzieci była normą".....no to chyba rodziłam w innym wymiarze. Mój syn, rocznik 2000 bez problemu dostał się do przedszkola i szkoły w rejonie, bo mało dzieci było. I wtedy normą nie była 3 dzieci, tylko maksymalnie 2. A i tak najwięcej kolegów to byli jedynaki.
- 12 1
-
2023-03-29 15:13
Jaki problem. Egzaminy zrobic (1)
nawet dla rodzicow.
- 1 11
-
2023-03-29 15:34
a może najpierw posłom na poczytalność i inteligencję
- 12 1
Wszystkie opinie
-
2024-02-14 18:12
Nie będzie zerówek w 2024/2025 w 40 szkołach podstawowych- przyczyna prawo uchwalone w 2017.
Od r. szk. 2024/2025 w ok. 40 szkołach podstawowych w Gdańsku nie będą tworzone klasy zerowe. Powodem mają być przepisy zl 2 wprowadzone w 2017 r. Teraz nagle mają być one przestrzegane. Przepisy przeciwpożarowe, o oddymianiu, o drzwiach ewakuacyjnych blisko wyjść, itp. Oczywiście za wszystko odpowiada dyrektor. Aby to wykonać potrzeba do jednej szkoły 10 milionów. Czterdzieści szkół musi wręcz wiyrzucic klasy 0 . Rodzice dopiero najeżdża się do przedszkoli daleko, gdzie będą miejsca. Przecież nie ma rejonizacji. A pod nosem szkoła, w której do tej pory - kilkadziesiąt lat była zerówka. I o tym cicho, ale zaraz zacznie się rekrutacja i rodzice się zdziwią. Ale mogą pisać do urzędu, a najlepiej poruszyć temat do rządu, gdyż tam te przepisy w 2017 zostały uchwalone.
- 0 0
-
2023-03-29 14:09
Opinia wyróżniona
I to są problemy, (18)
którymi powinno zająć się miasto wiele lat temu. Powtarzają się każdego roku i same się nie rozwiążą. Potrzebny jest plan, który małymi krokami, rok po roku pozwoli na poprawę sytuacji. Nie stanie się cud, że nagle znajdą się miejsca w przedszkolach, zerówkach, szkołach średnich same z siebie. Co ze szkołą na granicy Moreny i Jasienia? Gdzie szkoły dla południowych dzielnic Gdańska?
- 96 3
-
2023-03-29 15:52
Dokladnie, na Morenie potrzebna nowa szkoła!!!! (11)
- 13 2
-
2023-03-29 16:06
Niedługo będzie tramwaj do Wrzeszcza (10)
Wystarczy poczekać chwilę , szkół we Wrzeszczu mnogo
- 2 7
-
2023-03-29 16:08
Do września zrobią ten tramwaj? Wiesz ile nowych osiedli jest na Morenie? (7)
Jak chcesz je wszystkie do zerówek i podstawówek we Wrzeszczu poupychać?
- 11 2
-
2023-03-29 16:12
A rodzice zeby odebrać dzieci zakorkują Jaśkową na amen (5)
- 9 2
-
2023-03-30 06:46
Rodzice mają tramwajem dygać (3)
Takie są wytyczne naszych władz w parlamencie europejskim. Zero emisyjność i inne bzdety.
- 2 0
-
2023-03-30 09:24
O tak (2)
Tramwajem odwieść mlodsze do żłobka trzy dzielnice na północ ( bo do osiedlowego się nie dostało), potem wrocić i starsze odwieść do zerówki tramwajem trzy dzielnice na zachód (no do osiedlowej sie nie dostało) i potem tylko osiem przystanków na wschód do wlasnej pracy. I tak dwa razy dziennie. Oblicz ile godzin dziennie zajmują takiej rodzinie dojazdy do pracy i ile godzin muszą spedzać dzieci w placówkach, zważywszy że w jednym autobusie czy tramwaju może maksymalnie jechać jeden dziecięcy wózek!
- 4 1
-
2023-04-04 23:06
odwieźć, odwieźć, odwieźć!!!
- 0 0
-
2023-03-30 13:06
Ja nie mam auta i tak jeżdżę. W czym problem??? Da się
- 1 2
-
2023-03-31 13:07
Już tak jest
w dni nauki szkolnej w szczycie trasa Adamowicza od przystanku Migowo przez Jaśkową to jeden wielki bordowy korek, nie da się dojechać komunikacją do pracy w kierunku Wrzeszcza bo wszyscy wiozą przyszłość narodu z zatyłkowia do placówek na Morenie i we Wrzeszczu, jeżdżę na około tramwajem przez centrum bo jestem szybciej niż dwa razy krótszą Jaśkową (i czekam na tramwaj z Moreny do Wrzeszcza jak na zbawienie), to jest chore!! Najlepiej widać jaki to problem w dni wolne od nauki typu pierwszy dzień ferii - 127 codziennie był przed czasem tak zszokowała kierowców autobusów pusta ulica.
- 0 0
-
2023-03-29 16:14
Wiesz co to sarkazm ?
Ten tramwaj nie powstanie przez najbliższe 15 lat
- 6 2
-
2023-03-29 17:52
Tramwaj do wrzeszcza bedzie jechal 40min, dluzej (1)
niz autem w korkach.
- 3 3
-
2023-03-31 13:11
Nieprawda
Obecnie przez Centrum z Moreny do Wrzeszcza jedzie się 30 minut, a jak zrobią linię przez Wileńską dzięki temu że będzie miał osobne torowisko pojedzie 15 minut - tyle co w teorii jedzie aktualnie autobus - w teorii, bo w rzeczywistości jest to przez korki 2 a i czasem 3 razy dłużej...
- 0 0
-
2023-03-29 15:22
Ten problem sam się powoli rozwiązuje (2)
Dzietność 1,35 na kobietę - jeszcze kilka lat i przedszkola będą puste. Dziwie się, że teraz jest problem, gdy chociażby 20 lat temu 3 dzieci była normą
- 7 8
-
2023-03-30 08:56
Pomyliło ci się 20 lat temu z 40 lat temu
Ale to normalne, zawsze się wydawało, że 20 lat to bardzo dużo, a tu jak z bicza strzelił. To był 2003 rok, wtedy królowały jedynaki, dopiero ok. 2010 zaczęło się cos ruszać.
- 5 0
-
2023-03-29 15:52
"Dziwie się, że teraz jest problem, gdy chociażby 20 lat temu 3 dzieci była normą".....no to chyba rodziłam w innym wymiarze. Mój syn, rocznik 2000 bez problemu dostał się do przedszkola i szkoły w rejonie, bo mało dzieci było. I wtedy normą nie była 3 dzieci, tylko maksymalnie 2. A i tak najwięcej kolegów to byli jedynaki.
- 12 1
-
2023-03-29 20:33
Jakie kur miasto jak dotacja na ucznia pochodzi z MEN
I wynosi około 7k na ucznia. Nie wiem czy więźniowie nie maja więcej. To do Czarnka trzeba lecieć z mordą żeby przestał finansować jakieś fundacje stworzone wczoraj, program willa plus i alternatywna wizje historii ala roszkowski i wreszcie zaczął dotować
- 7 1
-
2023-03-29 15:13
Jaki problem. Egzaminy zrobic (1)
nawet dla rodzicow.
- 1 11
-
2023-03-29 15:34
a może najpierw posłom na poczytalność i inteligencję
- 12 1
-
2023-03-29 19:24
Ten sam problem (3)
Moje dziecko nie dostało się do żadnej z 3 placówek edukacyjnych, oczywiście pierwszeństwo mają rodziny wielodzietne, samotne matki i teraz zapewne Ukraińcy, nie obrażając nikogo, polityka pro rodzinna -faktycznie a nie potrafią zapewnić dzieciom miejsc w placówkach edukacyjnych. Tragedia
- 17 2
-
2023-04-04 20:14
Jaki macie plan działania? Co robicie? Gdzie szukacie szkoły?
- 0 0
-
2023-03-29 22:06
Piszesz o zerówkach? Można było wskazać 5.
- 1 0
-
2023-03-29 20:30
nie, Ukrainców obowiązują dokłądnie te same zasady co Ciebie, są to kryteria ustawowe
- 4 3
-
2023-04-04 20:09
Brak miejsc w 1 klasach integracyjnych w SP Gdańsku
Moja córka jest dzieckiem niepełnosprawnym, ma orzeczenie o kształceniu specjalny- nie została przyjęta do żadnej z 3 wybranych szkół podstawowych do klasy integracyjnej. Miasto kieruje Ja do sportowej szkoły obwodowej w której tworzą 9 klas pierwszych i są 2 zmiany. Szukam rodziców którzy mają podobny problem. Proszę o pomoc i Rady co robić! Dziecko jest bez szkoły!
- 1 0
-
2023-03-29 16:10
Historia lubi się powtarzać (4)
W tym roku Synek nie dostał się do żadnego przedszkola państwowego. To samo było kilka lat temu z jego bratem chociaż mamy Przedszkole 68 tuż obok domu. Poprzednim razem pomimo uzyskania odpowiedniej ilości punktów nie został wylosowany. Zasady rekrutacji nie są transparentne i gdy próbowałem się czegoś dowiedzieć na temat systemu losowania trafiłem na urzędniczą ścianę. W tym roku dostałem tylko prostą informację, że nie został zakwalifikowany do żadnej placówki. Jest to irytujące gdy potem widzę te mercedesy podjeżdżające do placówki publicznej po dziecko, a sam prowadzę swoje przez kilka lat za 2x większe czesne (i kilka razy dalej) do placówki prywatnejktóra wcale nie jest lepsza dla dziecka od państwowej.
- 21 0
-
2023-04-03 12:23
mmm
Zgadzam się, mam podobne odczucia. Kupiliśmy mieszkanie bardzo blisko nowego przedszkola i szkoły, z myślą, że dziecko będzie miało blisko. Oczywiście do przedszkola się nie dostało, ciekawe co będzie z zerówką. Musimy zawozić dziecko do przedszkola i stać w korkach. Ostatnio na południu Gdańska przejazd 1,5 km po dziecko zajął mi 30 minut. Masakra. NIe wspone o kosztach prywatnych żłobków czy przedszkoli. I miej człowieku dziecko w tym kraju.
- 0 0
-
2023-03-29 20:16
Gdzie szukał Pan informacji o systemie? Nas też nie wylosowano w tej szczęśliwej loterii mimo odpowiedniej punktacji
- 0 0
-
2023-03-29 17:23
U nas jest identycznie, na 105 dzieci przyjęto 25 (bo tak liczna jest najmłodsza grupa) (1)
Trójmiasto pęka w szwach, oficjalną liczbę ludności można o kant d... potłuc, już wcześniej przyjeżdżało tu około 50 tys. ludzi rocznie a teraz doszło 200-300 tys. ludzi ze wschodu. Zauważcie, że kiedyś było pełno kartek "zatrudnię pracowników" - na niemal każdym sklepie i knajpie, teraz coś ich nie widać :)
6 lat temu we Wrzeszczu wynajmowałem M2 za 1000 a opłaty to jakieś 500. Teraz płacimy ponad 5000 za wynajem i opłaty - zarabiam też oczywiście więcej, ale pensja rośnie dużo wolniej niż koszty życia.
Mieliśmy już prawie uciułane na wkład własny w jakiejś lepszej lokacji - niestety straciliśmy realnie połowę tego co uzbieraliśmy - a na wiecznie zakorkowanym aromatycznym blokowisku z kredytem na 30 lat nie zamierzamy się męczyć.- 5 0
-
2023-03-29 17:39
5k za wynajem z oplatami?
Troche duzo. Bledne kolo. Lepiej kupic mieszkanie nawet male, 2 pokojowe ale wlasne splacac. Ceny ci znowu uciekna za rok.
- 3 0
-
2023-04-03 08:27
granice Gdańśka to tez problem
Dzieci, które mieszkają w Gdańsku mają szkołę w Borkowie oddaloną od mieszkań i domów 300-600m, a mimo to są dowożone busem szkolnym do szkoły na św. Wojciechu, przez pola nie przejdą więc skazane są zawsze na dojazd. Jeśli będą jeździć komunikacją miejską to będą jeździć minimum 2 autobusami;/
- 0 0
-
2023-04-01 16:41
Nowa szkoła na Wiszących Ogrodach
Podobno zamiast szkoły na Morenie która ostatecznie nie powstała ma powstać i to już w tym roku szkoła na granicy Jasienia i Moreny na osiedlu Wiszące ogrody.
- 1 0
-
2023-03-29 14:00
Miasto ani słowem nie wspomniało o Ukraińcach (20)
A tych jest w szkołach dużo, wręcz całe klasy. Nie mam nic przeciwko tym którzy walczą w naszej sprawie , ale mieszanie ich w nasz system edukacji to nieporozumienie. Powinni mieć oddzielny system i w jego ramach się kształcić.
- 62 12
-
2023-03-29 14:58
Polskie dzieci powinny mieć pierwszeństwo, a jest odwrotnie, Ukraińcy się dostają bez problemów (2)
a my musimy wozić na drugi koniec miasta... Paranoja jakaś, cos tu jest chyba nie tak
- 38 11
-
2023-03-29 15:14
Kiedys mielismy rosyjskie dzieci (1)
pamietam z 1980
- 1 9
-
2023-03-31 19:18
chyba raczej z 1880 ale to z zaboru pruskiego prusaki były
- 1 0
-
2023-03-31 12:41
Ukraińcy przynajmniej mieszkają w Gdańsku i w Gdańsku płaca podatki (w przeciwieństwie do mieszkańców ościennych gmin)
- 2 2
-
2023-03-30 09:18
Ukraińców 2 lata temu nie było, a problem istniał.
- 3 5
-
2023-03-29 14:43
zapłacisz za to ? (4)
to co się dzieje na wschodzie może praktycznie rozwiązać nasz problem demograficzny, dzieciaki od małego uczą się po polsku i raczej jeśli będą dłużej tutaj tam nie wrócą.
- 6 19
-
2023-03-29 17:05
Nie chcemy ich tu (2)
- 13 12
-
2023-03-30 09:00
Ciebie tu nie chcemy
- 3 5
-
2023-03-29 19:56
Chemy, chcemy, oby tylko nie wyjechali.
- 5 10
-
2023-03-29 15:21
Tak, ucza sie.
i czego jeszcze sie ucza?
- 3 1
-
2023-03-29 16:08
We Lwowie nie ma wojny (3)
Może niech tam wrócą
- 16 10
-
2023-03-29 19:57
To jedź do Lwowa i zobacz co się tam dzieje, tam są tabuny Ukraińców z iinych części kraju. (1)
Nie pisz głupot.
- 3 7
-
2023-03-30 06:52
Propaganda w naszych tv
Co dzień nadaje jak to już Ukraina jest blisko zwycięstwa, jeszcze tylko chwilka jeszcze tylko przekazać kilka czołgów, rakiet, samolotów ,itp. już tuż tuż
Śmiało można już wracać.- 3 3
-
2023-03-29 18:07
Ze do Polski?
- 1 0
-
2023-03-29 22:18
To prawda. Syn nie dostał sie do 4 klasy
W podstawówce pod domem po przeprowadzce ( w kolejnych klasach podobno nie obowiązuje rejonizacja) , a już w trakcie września do klasy dołożyli 3 ukraińców. I oni mogli, a moje dziecko mija szkołę pod domem i idzie kolejne 20min. Za rok jego bracia rozpoczną 1 klasę. Juz się boję.
- 9 4
-
2023-03-29 15:48
W naszej sprawie? Ha ha ha ale śmieszne
- 13 5
-
2023-03-29 15:19
A w jakiej to "naszej sprawie" (1)
walczą ukraińcy? Kogoś tu poniosło..
- 23 9
-
2023-03-29 15:32
mowa o dulkiewicz?
ona walczy o kase na wlasnym koncie
- 12 3
-
2023-03-29 15:20
Skad wiesz, ze to nie Rosjanie?
Na calej Ukrainie mieszkalo sporo rosjan. Np w Oddesie.
Tak jak przed wojna wszedzie mieszkali Zydzi.- 7 3
-
2023-03-29 15:14
Program pilotażowy ?
Zwłaszcza ze w większości nie nadążają i jeszcze słyszę ze się złe zachowują, zreszta jak i inne dzieci , ale w tym przypadku wymagają więcej uwagi nauczycieli. Zreszta czy nie powinny być dzieci poziomowane tak jak w szkołach niemieckich np? Może to być trudne ze wzg na brak sal i nauczycieli ale może należałoby wprowadzić w jakichś szkołach już taki program ? Połowa opóźnia tych najzdolniejszych !!!
- 11 5
-
2023-03-31 17:45
Za komuny było lepiej - był wyż demograficzny, ale takich problemów nie było. Ja i moi rówieśnicy chodziliśmy do najbliższej miejscu zamieszkania (Morena) zerówki, a potem podstawówki. Nasi rodzice nie mieli takiego problemu...
- 2 0
-
2023-03-30 23:00
Polak moze placic za wszystko, za to inni moga miec wszystko za darmo (1)
Wiecej gosci w Gdansku, ktorych tak goraco zaprasza miasto. Juz sa problemy w sluzbie zdrowia, szkolnictwie i w innych miejscach. Dla Polakow podwyzki, wyzsze podatki i traktowanie jak obywatelii drugiej kategorii, za to obcy maja darmowe leczenie, szkolnictwo, socjal. Zenada
- 7 0
-
2023-03-31 15:22
Jeszcze tych
Jeszcze tych z pod drugiej granicy chcieli dołożyć. Po co dzieciom zerówki czy szkoły blisko domu? Za grube są, niech biegną z godzinę czy pół do szkoły.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.