• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes NextBike: Mevo może mieć nawet 8 tys. rowerów

Michał Stąporek
15 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej. Prezes Nextbike'a: Mevo działa coraz lepiej. W sierpniu w systemie będą 4 tysiące rowerów. Niewykluczone, że potem będzie ich jeszcze więcej.

Popyt na Mevo jest taki, że w systemie powinno być nie 4 tys., ale nawet dwa razy więcej rowerów. 4 tys. dostarczymy najpóźniej 18 sierpnia, może wcześniej. Co dalej, zobaczymy. Zamierzamy wypełnić nasz sześcioletni kontrakt - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.



Czy zawsze udaje ci się wypożyczyć Mevo, gdy masz taką potrzebę?

Mevo jest w dołku?

Paweł Orłowski: Było, ale już nie jest. Wszystkie wskaźniki pokazują, że system działa coraz sprawniej. Jest w nim więcej rowerów, rozładowane baterie są wymieniane w kilka godzin, mamy więcej sprawnych ładowarek, mamy ponad dziesięciokrotnie więcej serwisantów niż na starcie, rozwiązaliśmy też problem najczęstszych awarii rowerów.

Czyli jakich?

Łamiących się nóżek. Wszystkie zostały wzmocnione, to ograniczyło liczbę przypadków ich wyłamywania się.

Ale to niejedyne awarie, które trapią rowery Mevo.

Zdarzały się - na szczęście nieliczne - pęknięcia ram. To wynika z tego, że użytkownicy wciąż uczą się korzystania z ciężkich rowerów elektrycznych. 30-kilogramowy pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. Nie każdy o tym pamięta... A zdarza się, że na rowerze jadą nawet dwie osoby.

No dobrze, ale to nie uszkodzenia rowerów są największym problemem Mevo. Rowerów jest po prostu za mało.

Dostępnych rowerów jest coraz więcej, pokazują to dane. Serwisowanie trwa krócej, rowery zabrane do naprawy szybko wracają na ulice. Także ładowanie baterii już nie jest problemem i dokonywane jest na bieżąco. Dziś ładujemy 500 baterii dziennie, wcześniej było ich 200-300. Odbywa się to na terenie Ergo Areny, gdzie mamy specjalną stację do ładowania.

Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo. Liczba rowerów dostępnych dla użytkowników systemu Mevo.
Serwis prowadzony jest na terenie Amber Expo, gdzie jest 10 stanowisk serwisowych. Codziennie z serwisu wyjeżdża 250 rowerów - to więcej, niż do niego trafia. Pracuje przy tym na stałe ponad 30 osób, ale w ciągu kilku tygodni planujemy zwiększyć liczbę serwisantów o kolejnych kilkadziesiąt osób.

Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy. Rovery Mevo są serwisowane w jednej z hal Amber Expo w Letnicy.
Będą niezbędni, bo do 18 sierpnia planujemy dostarczenie wszystkich rowerów, czyli w sumie będzie ich ponad 4 tysiące. Zresztą, naszym zdaniem, zapotrzebowanie na Mevo jest tak duże, że rowerów powinno być w systemie nawet dwa razy więcej, nawet 8 tysięcy. Uważam, że to jest do zrobienia, choć może niekoniecznie w formie rowerów elektrycznych.

Znalezienie doświadczonych i sprawnych mechaników rowerowych nie jest proste. Szukamy jednak ludzi, którym zagwarantujemy pracę na sześć lat, do końca naszego kontraktu.

To oficjalna deklaracja? Bo pojawiły się spekulacje, że Nextbike wycofa się z kontraktu.

Kontrakt jest sześcioletni i chcemy go wypełnić. Wierzymy, że uda się to zrobić, ale wymaga to partnerskich relacji z zamawiającym, czyli stowarzyszeniem OMGGS.

Na razie OMGGS naliczył wam 4,5 mln zł kar w ciągu półtora miesiąca funkcjonowania systemu. Zapłacicie?

Przyznam, że byliśmy nieco zaskoczeni tą informacją, bo dowiedzieliśmy się to tym z komunikatu prasowego OMGGS. Trudno więc się do tego odnieść. Jesteśmy w dialogu z zamawiającym, różnią nas interpretacje zapisów umowy. Według OMGGS mamy 12 godzin na naprawienie usterki zgłoszonej przez użytkownika. My uważamy, że mamy 12 godzin na identyfikację problemu i kolejne 12 godzin na naprawę. Tak to działa w innych systemach rowerowych w Polsce.

  • Tak ładowane są baterie do rowerów Mevo. Dziennie doładowywanych jest w ten sposób 500 baterii.
Dam przykład: użytkownik zgłasza nam, że coś z rowerem jest nie tak, że nie nadaje się do jazdy. Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma. Miał być nienadający się do jazdy, a jednak ktoś nim pojechał.

Kary obejmują także zbyt małą liczbę rowerów na ulicach, wyłączenie płatności, problemy z relokacją. Zgadzacie się z tymi zarzutami?

Rowerów jest faktycznie za mało, nie ma co ukrywać. Ale sposób mierzenia ich liczby budzi nasze wątpliwości, wspominałem o tym mówiąc o czasie reagowania na zgłoszone usterki. Również w przypadku wstrzymania możliwości dokonywania płatności mamy wątpliwości co do interpretacji zamawiającego. Warto zwrócić uwagę, że dzięki tej decyzji opanowaliśmy sytuację w najgorętszym okresie i zapewniliśmy dostępność rowerów tym użytkownikom, którzy za to zapłacili. Obecnie naszym wspólnym priorytetem jest wdrożenie II etapu.

Nextbike obsługuje kilkadziesiąt systemów rowerów współdzielonych w całej Europie. Nie dało się lepiej przygotować systemu dla Pomorza?

Trudno ten system porównywać z jakimkolwiek innym - po prostu nie ma drugiego takiego w Europie. Przyznaję, mogliśmy się lepiej przygotować. I to jest nasza odpowiedzialność. Popyt na Mevo jest bardzo wysoki. Między innymi dzięki wspomaganiu elektrycznemu rower publiczny pełni w Trójmieście inną funkcję, niż zakładano. Nie służy tylko do podjeżdżania do przystanków, nie jest jedynie uzupełnieniem komunikacji miejskiej, tylko stał się jej pełnoprawnym elementem. I wszyscy muszą sobie zdać z tego sprawę.

Miejsca

Opinie (353) ponad 50 zablokowanych

  • Czyli nie chcą płacić kar

    Ponieważ różnie interpretują zapisy umowy. Normalnie komedia w wykonaniu pana Prezesa. Sprawa jest prosta: nie ma takiej liczby rowerów jaka miała być i nie każdy może zarejestrować się i korzystać z usługi. Nie wiem jak pan Prezes, ale o czymś takim nie było mowy z zapisach przetargu, który firma wygrała i który zobowiązała się wykonać. Liczę więc, że w obliczu beszczelnoości władz firmy, urzędnicy sami wyegzekfują kary zmniejszając płatności.

    • 45 5

  • To skandal

    że tak wygląda stacja do ładowania baterii za takie pieniądze jakie wzięli.
    Jakieś blaty na skrętkę zrobione, śmietnik pod nimi...
    Ktoś pojechał do CASTO i postawił w pseudo dziupli serce systemu:).

    • 40 5

  • Panie Prezesie

    Melduję niewykonanie zadania!

    • 26 3

  • (2)

    na zdjęciu przedstawione jest pomieszczenie do ładowania baterii,
    pytanie, dlaczego w tym szaleciku nie ma wentylacji ?

    • 41 3

    • To jest konteren morski ! (1)

      Baterie ładowane są w kontenerze morskim! Widać nie ogrzewany sama goła blacha, jak będzie zimą to się okaże ale najważniejsze taki kontener można postawić gdzie się chce, nie trzeba starać się o pozwolenie na budowę itd.

      Tym zdjęciem pokazali swój "profesjonalizm" a system ma działaś przecież jeszcze 6 lat jak podkreśla sam prezes.

      • 8 0

      • Od razu tam goła. Trochę OSB widać :-D

        • 4 0

  • pojazd z 70-90 kilogramowym pasażerem naprawdę powinien zwolnić przed podjechaniem na krawężnik. (2)

    no i sie wydało. jak nasza infrastruktura rowerowa przystosowana jest do rowerów. :D

    • 40 3

    • mnie tam zastanawia jakosć roweru

      w którym od najechania na krawężnik pęka rama (nie opona, nie wykrzywia się felga, rama pęka) ...

      • 6 0

    • Do tej pory jakos nikt nie zauważał

      że infrastruktura jest kiepska

      • 1 0

  • "System ładowania baterii" to jakas sredniowieczna fikcja. Setki ładowarek wiszacych na kablach z gniazdek uwłacza

    nawet najprostszej nowoczesnosci.

    • 38 5

  • A ile? (2)

    Ktoś zapomniał o statystyce ile osób zraził projekt Mevo do rowerów wynajmowanych. Niestety falstart który zaliczył wielokrotnie Nextbike bedzie się za nimi ciągnął jeszcze bardzo długo. Przyjdą wakacje i zobaczymy to turysta powie o Mevo,

    • 19 2

    • Nic nie powie, bo się nie zarejestruje.

      • 2 0

    • turysta to będzie miał kłopot z samą rejestracja (i bodaj 400PLN kaucji)

      • 0 0

  • Czy zabrakło dopisku artykuł sponsorowany?

    Bo wrzutka PRowa niezla

    • 24 3

  • Serwisant jedzie na miejsce, by ustalić problem, ale okazuje się, że roweru tam nie ma (1)

    Kwintesencja działania GPS w tym rowerze :D

    • 53 1

    • !!!

      Sami pisali aplikację, a teraz pokazują, że coś nie działa! Gratuluję programistom. Geniusze normalnie! Kogo oni zatrudnili? Przedszkolaków?

      • 7 1

  • A serwis od tak sobie po chodniku jezdzi. Nikt o swiatelkach nie pomyslal.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (5 opinii)

(5 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (1 opinia)

(1 opinia)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane