• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ranking szkół podstawowych w Trójmieście

Wioleta Stolarska
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Najlepszą szkołą podstawową jest Gdańska Autonomiczna Szkoła Podstawowa, która w ciągu dwóch lat osiągnęła najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów na egzaminie.
  • Podstawowa Szkoła Społeczna "Niedźwiednik" znalazła się na 5. miejscu zestawienia trójmiejskich szkół podstawowych.
  • II Społeczna Szkoła Podstawowa STO znalazła się na 4. miejscu rankingu.
  • Szóstą szkołą publiczną z najlepszym wynikiem jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mariusza Zaruskiego w Gdańsku (71,14 proc.), która znalazła się na 30. miejscu.
  • Na 2. miejscu rankingu znalazła się III Społeczna Szkoła Podstawowa STO w Gdańsku.
  • Szkoła Podstawowa nr 77 - uplasowała się na 34. pozycji.
  • Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 8 im. Jana Matejki - zajęła 4. miejsce wśród szkół publicznych.
  • Sopocka Autonomiczna Szkoła Podstawowa - to 6. pozycja rankingu trójmiejskiego.
  • Na 3. miejscu uplasowała się Amerykańska Szkoła Podstawowa w Gdyni.
  • Szkoła Podstawowa nr 34 z Oddziałami Integracyjnymi w Gdyni im. Leonida Teligi - to 5. najlepsza szkoła podstawowa w Trójmieście.
  • Szkoła Podstawowa nr 18 im. Kornela Makuszyńskiego zajęła pierwsze miejsce wśród szkół publicznych.
  • Pierwsza Społeczna Szkoła Podstawowa w Gdyni im. Dzieci Zjednoczonej Europy to 8. pozycja rankingu.
  • Na 21. miejscu zestawienia uplasowała się Szkoła Podstawowa nr 33 w ZSO nr 2 w Gdańsku.

Jaka szkoła podstawowa dla dziecka? To ważny i trudny wybór, przed którym co roku staje wielu rodziców. Dlatego stworzyliśmy ranking szkół podstawowych w Trójmieście, który może ułatwić podjęcie decyzji. Na podstawie wyników egzaminów ósmoklasisty z ostatnich dwóch lat wyłoniliśmy te podstawówki, których uczniowie wypadli najlepiej.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czytaj też:

Nowy ranking szkół podstawowych 2022 w Trójmieście


Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022



Co ma dla ciebie największe znaczenie przy wyborze szkoły?

W całym Trójmieście mamy 168 szkół podstawowych: 125 publicznych (w tym dwie SP dla dorosłych) i 43 niepubliczne (w tym jedna SP dla dorosłych). Postanowiliśmy stworzyć zestawienie z najlepszymi (tak publicznymi, jak i niepublicznymi) szkołami podstawowymi.

W naszym rankingu trójmiejskich podstawówek wykorzystaliśmy zestawienie wyników egzaminów ósmoklasisty przeprowadzonych w 2019 i 2020 roku. Wyniki te są potwierdzone przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku, są to wyniki z placówek, w których egzamin został przeprowadzony w 2019 lub 2020 roku (nie w każdej szkole przeprowadzono egzamin w obu latach) - dlatego w zestawieniu znajduje się 140 szkół.

Pod uwagę wzięliśmy średnie wyniki uzyskane ze sprawdzianów z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Poziom uzyskanych wyników pozwolił ocenić, jak szkoła wypadła na tle pozostałych placówek. Widać też, jak szkoły poprawiały lub pogarszały swoje wyniki w ciągu tych dwóch lat.

Czytaj też: Rejonizacja a wybór szkoły podstawowej? Kiedy placówka jest "nie po drodze"

Jak wypadły szkoły w Trójmieście?



Z zestawienia wynika, że w całym Trójmieście najlepiej wypadły prywatne szkoły podstawowe (niepubliczne, społeczne, katolickie).

Najlepszą szkołą podstawową jest Gdańska Autonomiczna Szkoła Podstawowa, która w ciągu dwóch lat osiągnęła najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów na egzaminie - 89,96 proc. Zaraz za nią na 2. miejscu znalazła się III Społeczna Szkoła Podstawowa STO w Gdańsku ze średnią - 88,38. Na 3. miejscu uplasowała się Amerykańska Szkoła Podstawowa w Gdyni, uzyskując średnią 87,52 proc.

4. pozycja należy do II Społecznej Szkoły Podstawowej STO w Gdańsku (85,5 proc.). Na 5. miejscu jest Podstawowa Szkoła Społeczna Niedźwiednik (85,44 proc.). 6. pozycja to Sopocka Szkoła Autonomiczna (84,85 proc.). Na 7. miejscu znalazła się Niepubliczna Szkoła Podstawowa "Sokrates" (83,88 proc.). 8. pozycja to Pierwsza Szkoła Społeczna Podstawowa im. Dzieci Zjednoczonej Europy (83,71 proc.). 9. lokata należy do Katolickiej Szkoły Podstawowej im. św. Kazimierza (82,50 proc.). Pierwszą dziesiątkę zamyka I Społeczna Szkoła Podstawowa STO w Gdańsku (82,27 proc.).

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W TRÓJMIEŚCIE - pełna lista szkół

Jak w zestawieniu wypadły szkoły publiczne?

Wśród szkół publicznych najlepszy wynik osiągnęła Szkoła Podstawowa nr 18 w Gdyni - ze średnią 79,71 proc. znalazła się na 15. pozycji. Kolejna jest Szkoła Podstawowa nr 20 w Gdyni (75,63 proc.) na 19. pozycji w zestawieniu. Za nią uplasowała się Szkoła Podstawowa nr 33 w ZSO nr 2 w Gdańsku (74,73 proc.) na 21. miejscu. Wśród szkół publicznych kolejną, 26. lokatę zajęła Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 8 im. Jana Matejki w Sopocie (73,08 proc.). 28. miejsce zajęła Szkoła Podstawowa nr 34 im. Leonida Teligi w Gdyni (71,39 proc.).

Szóstą szkołą publiczną z najlepszym wynikiem jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mariusza Zaruskiego w Gdańsku (71,14 proc.), która znalazła się na 30. miejscu. Kolejna jest Szkoła Podstawowa nr 48 w Gdyni (70,45 proc.) z 32. pozycją w zestawieniu. Tuż za nią na 33. miejscu zestawienia znalazła się Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna II Stopnia im. F. Nowowiejskiego (69,85 proc.). Na 34. lokacie uplasowała się Szkoła Podstawowa nr 77 w Gdańsku (69,82 proc.). A pierwszą dziesiątkę zamyka Szkoła Podstawowa nr 8 - im. Obrońców Helu w Gdyni (69,48 proc.) na 35. miejscu zestawienia.

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GDAŃSKU

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GDYNI

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W SOPOCIE

Według danych Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej nie we wszystkich szkołach podstawowych przeprowadzono egzamin w obu latach, dlatego w niektórych placówkach dostępne są dane tylko z 2019 lub 2020 roku. Ze względu na to, że te szkoły znajdują się na dole zestawienia (postanowiliśmy nie porównywać szkół gdzie egzamin pisany był tylko raz ze szkołami, które mają średnie z dwóch lat - red.).

Ranking szkół podstawowych w Trójmieście na podstawie wyników egzaminów ósmoklasisty z 2019 i 2020 roku. Ranking szkół podstawowych w Trójmieście na podstawie wyników egzaminów ósmoklasisty z 2019 i 2020 roku.

Wybór szkoły podstawowej w Gdańsku, Gdyni i Sopocie



Czym kierujemy się przy wyborze szkoły podstawowej? Na pewno nie powinna to być decyzja z przypadku, bo dziecko w placówce ma spędzić aż osiem lat. Nasz ranking podpowiada, jak szkoły wypadają pod względem przygotowania do egzaminów kończących szkołę podstawową, na co składa się aż osiem lat edukacji, jednak to niejedyne kryterium brane pod uwagę przez rodziców.

Na co zwracać uwagę przy wyborze? Z pewnością ważne są zajęcia dodatkowe, które oferuje placówka, bo przecież rodzicom zależy na tym, żeby szkoła gwarantowała opiekę i rozwój, a nie była tylko przechowalnią dla dziecka. To również lokalizacja czy dobre opinie innych rodziców. Dla niektórych ważna jest też liczba osób w klasie, np. maksymalnie 20 uczniów, dłuższe godziny otwarcia czy dostępność indywidualnych szkolnych szafek. Wiele osób ceni sobie też zaangażowanie grona pedagogicznego w pracę i dobry kontakt.

Egzamin w czasie pandemii koronawirusa



W 2020 roku uczniowie do egzaminu przystąpili w czerwcu i lipcu ze względu na pandemię koronawirusa. Najlepsze wyniki w Trójmieście osiągnęli z angielskiego, a w województwie pomorskim z języka polskiego.

Czytaj też: Są wyniki egzaminów ósmoklasistów. Jak wypadły na Pomorzu?

Średni wynik z egzaminu z języka polskiego, jaki osiągnęli ósmoklasiści: w Gdańsku to 64,57 proc., w Gdyni - 65,05 proc., w Sopocie - 67,32 proc. Średni wynik z egzaminu z matematyki, jaki ósmoklasiści osiągnęli: w Gdańsku to 54,03 proc., w Gdyni - 55,66 proc., w Sopocie - 61,83 proc. Średni wynik z egzaminu z języka angielskiego, jaki ósmoklasiści osiągnęli: w Gdańsku to 66,64 proc., w Gdyni - 67,05 proc., w Sopocie - 73,54 proc.

Miejsca

Opinie (253) 3 zablokowane

  • Z analizy wyników testów można przypuszczać ,że Pomorze to kopalnia talentów lingwistycznych albo.... niski poziom testów / chyba raczej to drugie/. Tylko w 6 szkołach wyniki z matematyki były lepsze niż z j. polskiego

    • 5 2

  • Żałuję do dziś.. (2)

    że posłałam swoje dziecko do rejonowej szkoły, myślałam będzie blisko, koleżanki, koledzy z okolicy. Nie przewidziałam tylko, że okoliczne osiedla, to straszna patologia, papierosy już w 2 klasie, wszy, świerzb, agresja, słaba kadra nie radząca sobie z tym, dopełniła szalę goryczy. Dziecko z trudem przetrwało ten czas i dziękuję za gimnazja, bo zmiana szkoły na dobrą okazała się dla nas wybawieniem. Dziecko nie musiało chodzić 8 lat. Tak więc przestrzegam, że wybór szkoły nie jest obojętny dla naszych dzieci i rozważać należy różne aspekty. Czasami warto podwieźć dziecko dalej, a wyjdzie i jemu i rodzicom na zdrowie:)

    • 33 3

    • Wszy i świerzb to zmora wszystkich szkół.

      Bez znaczenia, czy za 1000 zł czesnego miesięcznie, czy nie.

      • 5 2

    • Zgadzam się

      Męczyłem się w jednej z najgorszych podstawówek w Trójmieście, była to istna katorga. Dotrwałem do gimnazjum i wtedy dopiero mogłem odetchnąć

      • 0 0

  • SP nr 1 w Gdańsku (19)

    Szkoła słabnąca z każdym rokiem i jadąca na opinii z czasów poprzedniej p. dyrektor. Obecna dyrektorka zniszczyła większość cennych rzeczy, inicjatyw, relacji. Mały człowiek z wielkim ego. Szkoda.

    • 14 6

    • (10)

      Podaj przykład, co zniszczyła? Jestem ciekawa jako mama ucznia tej szkoły. Nie pisz o stołówce i obiadach...bo to faktycznie porażka. Jeszcze 3 lat temu obiady były przepyszne...

      • 2 7

      • Bardzo proszę: (7)

        ograniczenie wielu kółek zainteresowań, ponieważ nauczyciele nie chcieli pracować na chwałę dyrektorki, z którą w większości są skłóceni.
        Nauczyciele nie chcą reagować na sugestie rodziców dot różnych, czasem banalnych spraw, które minimalnym nakładem czasu/ środków można by było usprawnić w szkole, ponieważ nie chcą się wdawać w jakakolwiek polemikę z dyrektorką. Na zebraniach nieraz padają stwierdzenia: z panią dyrektor się nie dyskutuje ( między wierszami: bo nikt z nas się nie będzie narażać).
        Kwestia boiska: zostało wyremontowane, dyrektorka się nim szczyci na prawo i lewo- tylko zapytaj dzieci czy w ciepłe dni w czasie przerw jakiekolwiek dzieci mogą z niego korzystać??? nie- bo furtka jest zamknięta na 3 spusty i jeszcze pilnuje jej woźna.
        Klasy z wykładowym niemieckim: rodzice ubiegłorocznych klas VI prosili aby wprowadzając projekt klas z wykładowym niemieckim nie rozbijać klas tylko zorganizować to tak, by oszczędzić dzieciakom stresów związanych z pójsciem do nowej kalsy w VII klasie. Rodzice podopwiedzieli kilka rozwiązań ale dyrektorka postawiła na swoim wierząc, że jest nieomylna. Efekt: pomysł, na który były pieniądze, umarł tylko dlatego, ze dyrektorka nie słuchała rodziców. Nikt z nas nie chciał fundować dzieciakom zmiany klasy na 2 lata przed zakończeniem szkoły.
        Brak lekcji zdalnych w ubiegłym semestrze- byli nauczyciele, którzy nie połączyli się z uczniami ani razu. Zero reakzji ze strony dyrekcji.
        To tylko kilka przykładów, które jako pierwsze przyszły mi do glowy.

        • 8 2

        • Tak, nasz rację. Brak kółek zainteresowań (teraz syn ma zrz z geografii, którą bardzo lubi), fakt boisko, j.niemiecki - zwracam honor. Moje dziecko akurat miało wszystkie zdalne lekcje. Biologia- było zastępstwo.

          • 5 0

        • (1)

          Akurat brak zdalnych lekcji w pierwszym semestrze to standard w większości szkół w Polsce

          • 3 9

          • Czyzby?

            Żaden standard, w większości szkół zdalne lekcje rozpoczęły się od końca marca..

            • 9 1

        • (3)

          Nie wiem o co chodzi z tym boiskiem, ale w ciepłe dni na długich 3 obiadowych przerwach boisko jest otwarte, polecam sprawdzić zanim ktoś napisze nieprawdę. Jeżeli chodzi o zdalne nauczanie to w wielu szkolach nauczyciele nie łączyli się uczniami.

          • 4 4

          • rodzice zaczęli się burzyć i moze wreszcie otworzyła boisko

            • 4 2

          • A co to za nowe standardy albo 'pocieszenie', że jak w innych szkołach się nie łączyli z uczniami (1)

            to nasi nauczyciele też nie musieli...
            Może lepiej brać przykład z tych szkół, w których wszyscy nauczyciele od marca pracowali ciężko od pierwszej zdalnej lekcji?

            • 2 1

            • Ciekawa która,jak od marca wszytko było w powijakach,a nauczyciele nie mieli pojęcia o Teamsach

              • 1 1

      • Jeszcze 3 lat temu obiady były przepyszne... (1)

        Ale teraz są zdrowe, bez soli

        • 4 2

        • I całe z mrożonek...

          • 0 0

    • Bzdura (2)

      Bzdura. Poprzednia pani dyrektor po prostu robiła wszystko w białych rękawiczkach, nauczyciele musieli pracować dodatkowo za darmo,bo byli zmuszani, stąd dodatkowe godziny kółek dla uczniów.

      • 4 2

      • (1)

        Rodzic był zadowolony, nauczyciel pracował za darmo, a pani dyrektor zbierała laury.

        • 1 2

        • Otóż to. Ja tam miałem okazję rozmawiać z panią dyrektor, fajna, kreatywna babka

          • 1 4

    • Zorientowany (4)

      Ktoś tu bardzo nie lubi p. dyrektor i pisze bzdury. Ciekawe, dlaczego? Rozwinęła szkołę, która realizuje wiele projektów, w tym wymianę międzynarodową. Współpracuje ze środowiskiem. Wiele by pisać. Ale kogoś to widocznie bardzo boli, więc hejtuje.

      • 2 5

      • Podaj konkrety: co rozwinęła dyrektorka? (1)

        Tylko proszę wymień to, co już się zdarzyło a nie to, o czym dyrekcja ciągle mówi mówi. Ja mam dziecko w tej szkole i widzę co się dzieje. Choćby tak banalna sprawa jak to, że rodzice mieli się składać na papier toaletowy, na który szkoły nie było stać. Ale remont gabinetu dyrektorskiego został zrobiony w pierwszej kolejności. Chyba nie z prywatnych pieniędzy dyrektorki?

        • 2 2

        • jaki remont, malowanie ścian? Stare meble dalej stoją, zapraszam do gabinetu...

          • 2 3

      • I jeszcze jedno: z kim konkretnie współpracuje pani dyrektor???

        • 1 0

      • zazdrość

        pewnie dyrektorzy z innych szkół, którzy mogą pomarzyć o takiej wysokiej nocie ...eeeehh życie

        • 0 3

  • my już są amerykany

    i to w Polsce

    • 0 0

  • PDF do śmietnika

    Jak można opublikować taki dokument, bez możliwości szukania - obraz zamiast tekstu.

    • 6 1

  • Sopockie nr 1 i 7 to dramat, dno i metr mułu. Słaba kadra (chyba pracują tam za karę) i fatalne warunki lokalowe.

    • 2 2

  • No i co, dyrektorzyny tych najsłabszych szkół? (2)

    Zadowoleni z siebie? Dalej będziecie pielęgnować w swoich szkołach jakichś ułomów aspołecznych w imię integracji i przypodobania się psychologom i komu tam jeszcze? Bawcie się w zajęcia z katechetą czy innymi indywiduami! Wszystkim się zajmujecie, tylko nie uczeniem i wychowywaniem! Zrobiliście przechowalnie półgłówków ze szkół o dobrym poziomie.

    • 2 9

    • Od wychowywania są rodzice.

      • 9 0

    • I dyrektor nie pomoże ..

      .. jak masz tępy materiał do obróbki

      • 9 0

  • Trzeba ten upadek zatrzymać! (2)

    I my to musimy zrobić, rodzice! Kiedyś szkoły publiczne trzymały poziom. Teraz na straconej pozycji jest dziecko rodziców mniej majętnych, mniej zorientowanych czy niewydolnych, które idzie do zwykłej szkoły. Powiedzmy, dość! I proponuję: przy najbliższych rekolekcjach zarządać lekcji a nie biegania nauczyciela i doprowadzenia dzieci tym dewiantom i szkodnikom w kościele. Pytajmy ile jest godzin katechizacji i ile zarabia katecheta, dlaczego nie zmieścić zamiast części tego jakichś fakultetów przedmiotowych. Przeszkadza w lekcjach wyjące dziecko, które powinno uczyć się w szkole specjalnej? Zgłaszamy to prokuraturze, rzecznikowi praw dziecka, kuratorium, niech szkoła uczy a nie pielęgnuje dzieci, które nie są w stanie być uczniami. Mamy prawo oczekiwać odpowiedniego poziomu kształcenia. Od tego jest szkoła.

    • 9 3

    • Z tym wyjącym dzieckiem ostrożnie. Mała Marysia Skłodowska często płakała w szkole i guwernantki musiały ją uspokajać. Przeczytałem to w życiorysie.
      To, że poziom nauki jest teraz żenujący to oczywiście prawda. Powodów jest wiele. Ja zwróciłbym uwagę na to, że samorządowcy bardziej niż prowadzeniem szkół interesują się polityką. Nie tylko w Trójmieście.

      • 4 0

    • Zgadzam się w 100%

      • 1 0

  • Na tą chwilę, 39% ankietowanych

    ma w nosie kadrę, zajęcia dodatkowe, aby szkola nie pracowala na zmiany i generalnie szczęście i wykształcenie dziecka.
    Ważne jest dla nich tylko, aby szkoła była pod nosem.
    Rodzicom ma być wygodnie.
    Rozkład Gaussa dla inteligencji, wiedzy i tak dalej, niekoniecznie jest dziedziczony genetycznie, ale jak widać jest dziedziczony społecznie.....

    • 5 1

  • Materiał do przerobienia dla wszystkich szkół jest taki sam

    Grunt żeby szkoła rozwijała pasje i dawała dziecku czas na rozwijanie tych paski i spotkania z rówieśnikami. Szkoły w których trzeba zakuwać po lekcjach tego nie dają

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (5 opinii)

(5 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane