- 1 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (106 opinii)
- 2 Egzamin ósmoklasisty 2024. To trzeba wiedzieć (7 opinii)
- 3 10-latka zrobiła wywiad z Tuskiem (191 opinii)
- 4 Odra wraca? Do kwietnia więcej przypadków niż w całym ubiegłym roku (107 opinii)
- 5 Bańki, festiwal kolorów, rodzinne warsztaty, a może kino. Atrakcje na weekend dla rodzin (2 opinie)
- 6 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (86 opinii)
Spółka Nextbike wykluczona z przetargu na Mevo 2.0
Już tylko dwie firmy ubiegają się o zostanie nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Z wyścigu odpadła spółka Nextbike, która ma problemy z płynnością finansową i ogłosiła złożenie wniosku o restrukturyzację.
- Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego spółka była w 90 proc. podwykonawcą. Wykluczenie nastąpiło na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
W dalszych etapach postępowania udział wezmą:
- Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, mi.in. w Londynie.
- Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.
Pierwsze spotkania z firmami odbędą się w połowie czerwca. Na podstawie rozmów z wykonawcami komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.
- W dialogu konkurencyjnym, do momentu wyboru nowego operatora, będą brać udział także eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu oraz analiza finansowa, która sprawdzi kondycję finansową potencjalnych wykonawców, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - dodaje Mongird.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
Miejsca
Opinie (171) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-02 23:10
Malwersacja publicznych środków
W kapitalizmie nie ma wydawania pieniędzy w ciemno jak za komuny. Od początku było wiadome, że to co oferuje nextbike nie ma szans na siebie zarobić, mimo wszystko ktoś to klepnął. W Szwajcarii za coś takiego odpowiedzialni urzędnicy podają się do dymisji i stają przed sądem. W Polsce kaska się rozpłynęła a winnych nie ma.
- 1 1
-
2020-06-02 23:07
Kabaret część1a ogłaszam konsulatacje na konsultacje do konsultacji
Następnie ogłaszamy przetarg na przetarg do przetargu przy przetargu.Jeśli zaś chodzi o projekt projektu do projektu itd,itp cdn.
- 3 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2020-06-02 22:38
czemu wykluczyli upadającą spółkę?
- 0 3
-
2020-06-02 22:25
Myślałem że ten i**otyczny pomysł umarł śmiercia naturalna,atu powstaje z grobu jakieś zombi.
- 2 3
-
2020-06-02 22:09
oficerowie rowerowi .... serio??
co to określenie ma niby nieść w przekazie? Że kim Ci ludzie są? To jacyś policjanci na rowerach albo wojskowi? W mundurach jeżdżą czy o co chodzi? Dobrze że chociaż nazwa po polsku, ale bezsensowna ...
- 6 1
-
2020-06-02 21:50
Wskazówka
Przede wszystkim takie hity nie powinny być realizowane za pieniądze publiczne. KOmercyjnie wyłącznie. Miasto może udostępnić miejsce na stacje.
Kto są oficerowie rowerowi? To oni wymyślili taki system? Jaką mają praktykę? W pisaniu specyfikacji napisanej przez eksperta za godziwe pieniądze. Trzeba najpierw rozliczyć tzw Zamawiających. I nie komisję tylko przewodniczącego komisji albo komitetu przetargowego.- 2 1
-
2020-06-02 10:32
(13)
Mevo wykończyło nextbike`a
- 26 44
-
2020-06-02 11:46
Problemy Nextbike zaczęły się gdzieś w połowie 2018 (3)
akurat kiedy startował przetarg na MEVO, przychody rosły zysków brak a od drugiej połowy roku tylko straty. Wystarczyło się dokładniej przyjrzeć tej firmie, konkurencja zaproponowała flotę elektryków dwa razy drożej - ale widocznie oni mieli realne koszty. A powiązana spółka Larq problemy miała jeszcze wcześniej.
Łącząc narastające problemy z nierealnym biznesplanem można (i trzeba) było przewidzieć problemy dużo wcześniej.- 13 0
-
2020-06-02 12:33
(1)
Można było co najwyżej podejrzewać, że oferta była niedoszacowana. Tylko jakoś nie wyobrażam sobie co by się działo w sieci jakby ktoś wybrał inną ofertę niż Nextbike 2x droższą.
Swoją drogą odrzucenie oferty największego operatora działającego w Polsce, który miał zdecydowanie największe doświadczenie, też raczej nie wchodziło w grę. Ogólnie łatwo się mówi po fakcie...- 2 5
-
2020-06-02 21:36
To nie nexbike sam stanął do przetargu a ich spoleczka celowa ze śmiesznym kapitałem zakładowym. Wiedzieli dokładnie co robią i przygotowali to wyłudzenie kasy od początku.
- 3 0
-
2020-06-02 17:43
To byli zwykli oszuści, śmiali się z wierzycieli jak przychodzili po należne im pieniądze
- 1 1
-
2020-06-02 10:42
Samo się wykończyło. (6)
Tragiczna jakość usług. Inną sprawą jest to że ci którzy do tego dopuścili dalej pracują w OM i włos im z głowy nie spadł po tak spektakularnej wtopie
- 30 2
-
2020-06-02 11:14
Szkoda, że miliony dla krewnych i znajomych królika Szumińskiego cie tak nie bolą. (4)
A sorry, zapomniałem że ty Piszesz na zlecenie Nowogrodzkiej i musisz wszędzie szkalować UM Gdańska i prezydent Dulkiewicz, a na cześć Prawa i ZPRawiedliwości tylko peany pochwalne.
- 5 22
-
2020-06-02 12:09
(2)
A Ciebie nie boli, że na to co robili Szumowscy pozwoliły im procedury przygotowane przez ekipę PO-PSL?
- 6 5
-
2020-06-02 14:49
"Szkoda, że miliony dla krewnych i znajomych królika Szumińskiego cie tak nie bolą. " - sokZburaka w natarciu - "A Ciebie nie boli, że na to co robili Szumowscy pozwoliły im procedury przygotowane przez ekipę PO-PSL" - odpowiedziała w kontrofensywie ekipa rządząca... ..............Wojna polsko-polska jak zwykle... ...nawet w temacie o rowerzystach.
- 4 2
-
2020-06-02 12:15
No i po co kłamiesz?
PO rządziło w 2004?
- 4 4
-
2020-06-02 12:53
A w Ameryce......
Makabra, tu nie ma merytorycznej dyskusji. Tu zawsze musi być, a.... i kierowanie problemu na inne tory. Obiecuję sobie, że już nie będę czytała opinii, ale to moje miasto i ciekawi mnie co myślą wspólmieszkańcy więc czytam i się wkurzam. Błędne koło.- 8 1
-
2020-06-02 11:14
To już nie pamietasz, jak Nextbike oprotestował przetarg
i omgss nie miało innego wyboru?
- 5 3
-
2020-06-02 14:48
raczej nextbike wykończył Mevo :)
- 4 1
-
2020-06-02 12:39
mevo ogarniała spółka córka z kapitałem zakładowym 5000 złotych...
- 7 0
-
2020-06-02 20:06
Zjecie mnie ale......
Szczerze? Idea roweru miejskiego super ale............ja się póki co cieszę że go nie ma.Powód jest prosty-ścieżki,ścieżki i jeszcze raz ścieżki. Po prostu przy tej ilości rowerów jak Mevo jest ich zdecydowanie za mało!!! Myślę że większość osób która jeździe normalnie na rowerach potwierdzi ,że jak się skończyło Mevo to zaczęło jeździć się po ścieżkach zdecydowanie lepiej. Teraz jak wróci nagle 4.000-zł rowerów na tą sama bazę ścieżek, znów będzie słabo. Dlatego rower miejski to jedno-ale nowe ścieżki to drugie I mam na myśli prawdziwe ścieżki, a nie te z pomysłami jak we Wrzeszczu tj. likwidowania pasów jezdni, by zrobić z tego ścieżkę. Wiadomo nie wszędzie da się je zrobić, ale w/g mnie rosną mega za wolno!! I to jest problem!
- 2 4
-
2020-06-02 19:41
Za czyje pieniądze ma być ta zabawa? Towarzysze działacze.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.