• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Nextbike wykluczona z przetargu na Mevo 2.0

rb
2 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska. Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska.

Już tylko dwie firmy ubiegają się o zostanie nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Z wyścigu odpadła spółka Nextbike, która ma problemy z płynnością finansową i ogłosiła złożenie wniosku o restrukturyzację.



Czy brakuje ci rowerów Mevo?

Decyzję o wykluczeniu spółki Nextbike z udziału w dialogu konkurencyjnym podjęła komisja przetargowa złożona z przedstawicieli OMGGS, oficerów rowerowych z Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

- Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego spółka była w 90 proc. podwykonawcą. Wykluczenie nastąpiło na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
W dalszych etapach postępowania udział wezmą:

  • Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, mi.in. w Londynie.
  • Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.

Pierwsze spotkania z firmami odbędą się w połowie czerwca. Na podstawie rozmów z wykonawcami komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

- W dialogu konkurencyjnym, do momentu wyboru nowego operatora, będą brać udział także eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu oraz analiza finansowa, która sprawdzi kondycję finansową potencjalnych wykonawców, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - dodaje Mongird.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
rb

Miejsca

Opinie (171) ponad 20 zablokowanych

  • Matko

    Jaka odważna decyzja! Wykluczyli bankruta z przetargu. I nie bali się konsekwencji.

    • 6 0

  • Ja (1)

    Ale kiedy to ma ruszyc ??? wiadomo ?

    • 0 0

    • w swoim czasie (przypuszczalnie na wiosnę 2021 roku)

      • 0 0

  • Czy wykluczono też odpowiedzialnych za klęskę urzędników?

    Czy też to za bardzo swojacy - nie do ruszenia?

    • 2 1

  • oficer?

    Jeżeli to z angielskiego wzięte, to po prostu jest funkcjonariusz, lub urzędnik rowerowy.

    • 1 0

  • Oficer rowerowy

    Co to za funkcja oficer rowerowy? To jakies ich ORMO? :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (6 opinii)

(6 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane