• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa rowerowa na Armii Krajowej. Którędy?

Michał Brancewicz
3 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Analiza pokaże, czy trasa rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej powinna powstać na jezdni czy obok niej. Analiza pokaże, czy trasa rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej powinna powstać na jezdni czy obok niej.

DRMG poszukuje wykonawcy, który opracuje analizę możliwości budowy trasy rowerowej z centrum GdańskaMapka na ChełmMapka. Pod uwagę brane są dwie opcje: trasa przebiegać będzie w ciągu al. Armii Krajowej lub obok jezdni. Dokumentacja obejmie również dwa warianty połączenia rowerowego ul. 3 Maja z Pohulanką.



Która opcja tasy rowerowej wzdłuż Armii Krajowej powinna być realizowana?

Pomysł utworzenia trasy rowerowej wzdłuż al. Armii Krajowej pojawił się już kilka lat temu w projektach składanych do Budżetu Obywatelskiego. Ostatecznie w edycji 2020 trasa rowerowa Śródmieście - Chełm zdobyła ponad 2,4 tys. głosów i trafiła do realizacji.

Jednak zanim to nastąpi, muszą zostać przeanalizowane różne warianty przebiegu trasy.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poszukuje firmy, która opracuje analizę możliwości wykonania trasy rowerowej o długości ok. 2 km od ul. 3 MajaMapka do al. SikorskiegoMapka w dwóch opcjach:

  1. na istniejącej jezdni al. Armii Krajowej
  2. poza istniejącą jezdnią al. Armii Krajowej

Pierwsze rozwiązanie wiązałoby się z zajęciem jednego pasa Armii Krajowej. Trasa byłaby odseparowana od jezdni, po której poruszają się pojazdy.

Drugie rozwiązanie zakłada powstanie trasy rowerowej w rezerwie zieleni oraz częściowo na miniestakadzie nadwieszonej na lekkiej konstrukcji nad skarpą drogową na długości ok. 350 m na wysokości ul. Rogaczewskiego i PohulankiMapka.

Koncepcja przygotowana na potrzeby projektów do Budżetu Obywatelskiego. Koncepcja przygotowana na potrzeby projektów do Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Analiza ma zostać wykonana w ciągu sześciu tygodni od podpisania umowy.

Wybrany wykonawca będzie musiał opracować również projekt koncepcyjny dla ok. 400-metrowego odcinka trasy drogowej łączącego ul. 3 Maja z ul. Pohulanki w dwóch wariantach:

  1. trasa wzdłuż al. Armii Krajowej
  2. trasa przez ul. Górka

Koncepcja ma powstać w przeciągu 10 tygodni od podpisania umowy.

Dla wybranego wariantu powstanie projekt budowlany i wykonawczy. Ma on zostać opracowany w ciągu pięciu miesięcy. Zwycięska firma będzie odpowiadała także za nadzór autorski.

Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium jest cena.

Opinie (272) 9 zablokowanych

  • Czemu tak słabo

    i tylko na jednym pasie - dwa co najmniej dla rowerów albo wszystkie trzy pasy, samochody sobie pojadą objazdem, dodatkowo jakby trochę pod górkę tam jest więc żeby rowerzyści się tam nie tłoczyli za bardzo dwa pasy w górę jedne w dół i wszystko gra.

    • 0 0

  • małe rondo na Sikorskiego

    Bardzo istotne aby zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu Sikorskiego z Ak , kierunek obwodnica.
    Tam powinno być małe rondo z którego również byłby możliwy dojazd do ulic Drwęckiej i Na Zboczu.
    Pojazdy muszą po kilka razy dziennie jadąc z osiedla lub z obwodnicy nadrabiać kilometry, zwiększając korki przy Forum , tylko po to aby zawrócić.

    • 0 0

  • brakuje 400m

    najważniejsze połączyć Rogaczewskiego z Popradzką, reszta już jest mniej istotna, można przez osiedle rowerem jechać.

    • 0 0

  • Armii Krajowej + rowery + skandal = sopot

    Sorry, większość normalnych rowerzystów trójmiejskich (a nie jednomiejskich) nie może mieć innego skojarzenia!

    Czytelnicy portalu powinni ogarniać jakiś większy obraz, a nie tylko swój lokalny grajdół, inaczej były by to portale Gdunsk.pl lub Dynia.pl lub Sopoć.pl, Pryszcz.pl, Wejerowo.pl itd), a choć gdańska arteria o tej nazwie jest większa, ruchliwsza, komunikacyjnie/samochodowo/przepustowowowościowo ważniejsza, to uliczka w sopocie jest dużo ważniejszym (dys)integratorem pantrójmiejskiej komunikacji rowerowej

    i o wiele większym skandalem i problemem. Takie moje zdanie. Subiektywne. Oparte o to, że mieszkam w Gdańsku, a pracuję w Gdyni, mam tam wku rw oraz near+death+experience co dzien nie.

    • 1 1

  • Ilu rowerzystów będzie korzystać z tej drogi w kierunku pod górę ? (11)

    Zjazd do miast wygodny, ale potem trzeba wjechać.

    • 25 7

    • (6)

      A ilu korzysta z dróg pod górkę na Łostowickiej, Cienistej, Rakoczego czy Jaśkowej Dolinie? Jak mieszkasz na Chełmie czy Morenie, to musisz wrócić pod górkę.

      • 13 2

      • (1)

        ja akuratnie podjeżdżam słowackiego pod górkę lub jak mam więcej czasu - Jaśkową do rakoczego. W dół i wtedy aż do słowackiego lub do sanktuarium matemblewo i tam kawałek laskiem czyli że dwa lekkie podjazdy. (mieszkaniec matarnii)

        Ile kroć słyszę "nie da się" zawsze mówię to samo - nie da się bo uprawiasz siłową jazdę... daj przerzutki w dół. Ma być ok opór ale kadencja wysoka (powiedzmy 50-60rmp. Nie mówię o sportowcach co 90-100rpm walą (ja utrzymuje 75-85 rpm).) i będzie lajtowo.

        • 3 0

        • Kolego kadencja 50-60 trening siłowy, najbardziej efektywna kadencja to ok.90 obrotow. Pozdrawiam.

          • 0 0

      • Ale nie będę po pracy dymał AK pod górę prawie 2 km

        wolę może bardziej stromo ale zdecydowanie krócej np.Kartuską do Pobiedziska, kolonia Studentów tylko ten bruk na Lubuskiej... ewentualnie Grota Roweckiego tylko tam końcówka skomplikowana

        • 3 3

      • (2)

        Na Cienistej to większość wchodzi a nie wjeżdża

        • 9 3

        • (1)

          No, a ta będzie znacznie mniej stroma.

          • 3 3

          • ale wysokość ta sama, Łostowicką też wiele osób wchodzi

            • 3 5

    • A w czym problem?

      • 0 0

    • Dlatego własnie proponuje trasę pomiedzy AK a Malczewskeigo z łagodniejszym podjazdem

      Kto za?

      • 0 0

    • Spokojnie

      Można budować drogę jednokierunkową w dół.
      Pod górę i tak się będą pchać z rowerami do zatłoczonych tramwajów

      • 4 7

    • Chyba tylu samo co w dół bo inaczej to jak? :)

      A wjazd tędy jest lepszy niż Cienistą, bardzo dobrze wyprofilowany

      • 4 2

  • Jaki ten Gdańsk przez tych urzędasów i głupie pomysły vice prezydenta..

    robi się d**ilny i trudny do życia.
    -blokować i ograniczać ruch celem przejazdu kilku na dzień rowerzystów - bez sens.
    - zwężać ruchliwą drogę przy Łąkowej i robić przejścia naziemne, a są tunele i windy - d**ilizm.
    - robienie przejść naziemnych co 50 m ze światłami, gdzie są tunele dla pieszych- i**otyzm,
    - pomysł vice na zwężenie o jeden pas Grunwaldzkiej na wrzeszczu celem poszerzenia chodników, żeby piesi mogli mieć 2m odstępy...- brak mózgu. I tak się jak ktoś zarazi to zarazi się w kościele, sklepach, weselu, komunikacji.
    Kupę kasy idzie na bzdurne "widzimisie" urzędasów po filozofii.

    • 1 0

  • Fajnie, NIE MA to jak jazda rowerem pośród spalin pędzących samochodów :) (8)

    • 164 15

    • zawsze możesz sie przenieść na wieś

      • 1 0

    • Obok jest lasek, czy nie można poprowadzić ścieżki między drzewami? Czy decydenci wiedzą, ile spalin zaciąga rowerzysta...

      ..regularnie jeżdżąc taką trasą? Znowu mania wiązania budowy ścieżek rowerowych z budową dróg. Oba tematy powinny być traktowane oddzielnie! To jest konsekwencja tego, że ci sami urzędnicy zajmują się ulicami i ścieżkami rowerowymi.

      • 0 0

    • Niedługo będziesz jeździł na baterie

      • 0 0

    • (2)

      Lepiej tutaj zjechać rowerem w 3 minuty niż wdychać spaliny jadąc Cienistą i potem 10 minut Taktem

      • 9 3

      • (1)

        10 minut zajmuje ci przejazd traktem od Zaroślaka do Okopowej ? Na czym ty jeździsz ? Mi piechotą zajmuje to 5 min. A zejście z Chełmu do Forum zajmuje mi 15min spokojnym krokiem.

        • 2 3

        • Nieźle

          2,5km w 15 min? Szybki spacer to musiał być - 10 km/h

          • 6 0

    • zgadzam się - trzeba zakazać tam poruszania się na silnikach spalinowych

      Ok?

      • 14 9

    • Taki urok życia w mieście.

      • 9 3

  • nie usuwajcie pasa ruchu !!!

    jestem rowerzystą i kierowcą ... nie zabierajcie pasów autom to doprowadzi do jeszcze wiekszych korków!!!
    lepiej stworzyć hybrydowy chodnik oddzielony pas rowerowy od pieszych i tyle ta ścieżka rowerowa to byłoby coś o czym marzą niektórzy jak i ja od wielu lat może i część ludzi przeskoczyłaby na jednoślad

    • 1 0

  • potrzebna

    Skoro 2500 osób w bud. obywatelskim zagłosowała za, to po co piszecie że jest nie potrzebna?

    • 0 1

  • zablokowane opinie

    Dlaczego od 2 dni brak jest możliwości pisania opinii

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (7 opinii)

(7 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane