• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciała pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko, musiała kupić bilet na basen

Piotr Weltrowski
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni. Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni.

Matka niepełnosprawnego dziecka musiała zapłacić za możliwość wejścia na kilkanaście minut do szatni, aby pomóc w przebraniu niepełnosprawnego, 4-letniego chłopca. Przedstawiciele aquaparku problemu nie widzą, bo za darmo pozwolili wejść do środka ojcu dziecka, a kobietę uprzedzili, że zwrócą jej pieniądze, o ile zdąży wrócić w ciągu 10 minut.



Jak oceniasz postawę przedstawicieli aquaparku?

Nasz czytelnik chciał wraz ze swoim 4-letnim, niepełnosprawnym synem skorzystać z basenu sopockiego aquaparku. Niestety jego dziecko nie porusza się samodzielnie i wymaga asysty dwójki opiekunów - zarówno ojca, jak i matki.

I tak też wyglądać miała wizyta na basenie, do której doszło kilka tygodni temu. Niepełnosprawny 4-latek miał wejść na pływalnię z ojcem, wcześniej pomóc w przebraniu miała też matka chłopca.

Przebieranie dziecka? 23 złote



Nasi czytelnicy usłyszeli jednak, że aby wejść do przebieralni, matka dziecka musi kupić bilet, kosztujący 23 złote. Na nic zdały się tłumaczenia, że kobieta wchodzi tylko po to, aby pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko. Pracownica parku wodnego stwierdziła jednak, że jeżeli wyjdzie ona z szatni przed upływem 10 minut, to pieniądze za bilet zostaną oddane.

Kobieta tak właśnie zrobiła, czyli kupiła bilet, weszła wraz z mężem i synkiem do szatni, pomogła się dziecku przebrać i wyszła. Niestety, przy wyjściu z basenu, gdy dziecko trzeba było dodatkowo wymyć i wysuszyć, wszystko trwało dłużej, bo (według naszego czytelnika) 12 minut. Obsługa stwierdziła więc, że pieniędzy za bilet nie może oddać.

- Nasz synek nie porusza się sam i komunikuje się w sposób ograniczony. Natomiast waży tyle, że przy braku chociażby przewijaka w szatni, nie mamy innej alternatywy, jak przebrać dziecko we dwoje. Czas przebierania jest przy tym mało przewidywalny - mówi nasz czytelnik.

Aquapark: wszystko zgodnie z regulaminem



Po całym zdarzeniu złożył reklamację, prosząc o zwrot pieniędzy. Biuro Obsługi Klienta sopockiego aquaparku odmówiło mu. W oficjalnym piśmie napisano m.in., że regulamin basenu pozwala na bezterminową opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem do 16. roku życia, ale tylko jednej osobie, która - poza zakupem biletu dla dziecka (ulgowego) - otrzymuje darmową wejściówkę bez limitu czasowego.

Wspomniano także, że w przypadku, gdy w przebraniu dziecka pomagać ma druga osoba, to musi ona zakupić bilet. Każdy bilet może być co prawda zwrócony, ale tylko przez 10 minut od momentu zakupu.

Swoje argumenty przedstawiciele aquaparku podtrzymali w rozmowie z nami.

- Każdy nasz klient z niepełnosprawnością otrzymuje możliwość zakupu biletu ulgowego, a opiekun tej osoby może korzystać z basenów, nie płacąc za dodatkowy bilet, więc dwie osoby wchodzą na jeden bilet, ulgowy. Każda dodatkowa osoba płaci za wejście do szatni oraz na baseny według aktualnego cennika - mówi Piotr Stefański, dyrektor marketingu i sprzedaży Parku Wodnego Sopot.
Dodaje, że w przypadku naszego czytelnika obsługa zgodziła się na wejście dodatkowej osoby do przebieralni na czas 10 minut, a klienci zostali także poinformowani, że po przekroczeniu tego czasu nie otrzymają zwrotu pieniędzy.

- Ze względu na działanie naszego systemu sprzedażowo-rezerwacyjnego, po przekroczeniu 10 minut opłata zostaje naliczona automatycznie i nasi pracownicy nie mają możliwości jej anulowania - kończy Stefański.

Miejsca

Opinie (373) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Pójdę do sklepu i wezmę tylko jedna bułkę bo jestem głodny, a potem mechanik mi za darmo tyko żarówkę zmieni. Aquapark to prywatna firma która ma zarabiać, fakt, ze dwie osoby wchodzą na jeden ulgowy bilet już jest przejawem wielkiej wyróżnialności. Zadanie wejścia trzech osób na jeden bilet ulgowy to przegięcie. Nawet zdrowy czterolatek musi byc pilnowany przez rodzica i może miec problem z przebraniem się samemu, a jakoś nikt awantur nie robi.

    • 36 13

    • (1)

      O to właśnie chodzi. Pani z aquaparki nie korzystała a zapłacić musiała.

      • 4 1

      • No to mogła skorzystać. Każdemu trochę ruchu nie zaszkodzi

        A relaks przy tak stresującym życiu z niepełnosprawnym dzieckiem też by się jej przydał

        • 0 0

  • Ostra wtopa wizerunkowa (8)

    Za to 23 zł... to sie aquapark połakomił... zdecydowanie jak będę wybierać pojadę gdzie indziej bo jeśli obsługa nie rozumie bieżącej sytuacji a jedynie przepisy to jak skręcę tam nogę to będę musiała sama sie czołgać do wyjścia ;)
    Ja rozumiem przepisy, przepisami ale skoro one mówią, ze opiekun osoby niepełnosprawnej i tak wchodzi za darmo a ma sie przed sobą niepełnosprawnego ktory potrzebuje pomocy dwóch osob zeby moc skorzystać z obiektu to powinno sie zrobić wszystko zeby ten klient był zadowolony. Co innego jakby mama tez chciałaby pływać za darmo

    • 42 41

    • Nie widzę tu żadnej wtopy wizerunkowej

      • 10 11

    • na pewno z tak pustą głową nie grozi

      utonięcie
      zasady były znane, wytłumaczyli wszystko zanim pani weszła pierwszy raz do szatni
      raz zdążyła, drugi raz nie
      o jakiej wtopie wizerunkowej mowa?

      • 9 8

    • Dodatkowo - ojciec dziecka wszedł za darmo jako opiekun tego dziecka.. jaka wtopa?

      • 9 6

    • (4)

      na takim cebulaku jak ty i tak nie stracą, pewnie pozwałabyś aquapark o to, że makijaż ci się w wodzie rozmazał zeby tylko przyoszczędzić parę złotych

      • 4 4

      • Pozwij rodziców (matkę i sąsiada) o swoje braki empatii, kultury i rozumu. (3)

        • 3 3

        • (2)

          Pozwij rodziców (matkę i dziadka) o swoją głupotę, roszczeniowość i nieudolność.

          • 1 1

          • Jesteś mistrzem Polski w skoku do konkluzji.... (1)

            Takie wnioski na podstawie powyższego zdania... podziwiam, podziwiam....

            Ja tam zauważyłem tylko złośliwość i brak kultury.

            Jak już to nie dziadka, tylko stryja i nie matkę, a siostrę.

            • 0 1

            • widać, że jednak dziadka, bo w tej konfiguracji ma miejsca na stryjka :)

              • 0 0

  • (1)

    już w komentarzach domorośli kapitaliści i fanklub akwaparku wszystko wyjaśnia i tłumaczy i regulamin i w ogóle
    a tymczasem fakt pozostaje faktem skasowano matkę za to że chciała pomóc przebrać się swojemu dziecku
    jak na to zareagować? unikać tego miejsca, do takich ludzi najwyraźniej przemawiają tylko pieniądze, omijać szerokim łukiem

    • 28 25

    • Ojciec korzystał za darmo jako opiekun, a matka weszła dodatkowo i było zaznaczone, że ma 10 minut. Przekroczyła czas, nie zwrócili kasy i tyle. Jeden by wpuścił, a inny nie i nie graj tu na emocjach

      • 4 7

  • Wystarczy (1)

    czasami być człowiekiem. A teraz tylko regulaminy, procedury...

    • 30 12

    • Po to są regulaminy, żeby uprościć życie

      widać , że jesteś słabą , nieogarniętą kobietą

      • 1 0

  • Nie chodze do aqua parku (1)

    Od momentu kiedy sponsoruja drukarke Gdynia

    • 5 6

    • jaki to ma związek z tematem?

      • 1 0

  • Pan Dyrektor do wywalenia (7)

    zamiast przeprosić, zapewnić, że pouczy personel... dać karnet na miesiąc dla całej rodziny...
    Brnie dalej - samozaoranie aquaparku przez dyrektora marketingu.
    Dno dna...

    • 22 43

    • sam ufunduj karnet

      zasady były znane, nie ma zaskoczenia

      • 8 4

    • Dlaczego ma pouczać skoro personel postąpił poprawnie?

      • 10 4

    • (1)

      "Karnet na miesiąc dla całej rodziny" - o dobre to :D

      • 7 3

      • I 500 dorzucić

        • 3 0

    • DAĆ? Coś mi śmierdział cebulą cały ten artykuł.

      • 7 1

    • Tylko na miesiąc??

      Powinni DAĆ na pięć lat! Za friko!

      • 4 1

    • tam na miesiąc, dożywotnio! i milijion złotych odszkodowania bo się mamusia zestresowała.

      • 3 2

  • W czym jest problem ? (1)

    Czy dziecko niepełnosprawne czy sprawne mamy takie same uprawnienia .....zegar można zatrzymać na 19 min czyli kasjerka dobrze powiedziała ze w tym czasie zwróci a była matka dłużej wiec z czego ta afera ?jest kolejną kwestia. ..gdyby pracownicy z każdym kto mówi ze wchodzi tylko na 10 min mieli wejść i tego przypilnowac czy aby jednak ktoś nie poszedł popływać mogło by nie starczyć zatrudnionej ekipy stąd pobranie 23 zł co jest 100%słuszne ....jeśli matka wie ze dziecko potrzebuje aż takiej opieki może jednak 2 opiekunów powinno być podczas zabaw w wodzie .......inaczej za chwilę okaże się że ratownicy też nie spełniają wymogów tej pani ?

    • 31 11

    • Oczywiście miało być na 10 min a nie 19

      • 5 4

  • akua park? (1)

    Tam giną ludzie.

    • 7 6

    • I co mnie kierownictwo minusuje?

      Przecież to prawda!

      trojmiasto.pl/wiadomosci/Koniec-sledztwa-w-sprawie-wypadku-w-sopockim-aquaparku-n92065.html

      • 1 0

  • a mnie tylko zabrakło jednej rzeczy

    Człowieczeństwa...i ludzkiego odruchu.

    • 30 9

  • To w Sopocie to aqua parkiem nie ma nic wspólnego! (1)

    Przecież to zwykła sadzawka, gdzie się można popluskać w wodzie... Powiecie, że są zjeżdżalnie... Aż dwie i dzika rzeka. Może właściciel by się tak zastanowił nad rozbudową obiektu? Żeby zachęcić. Jak dla mnie za ten obiekt 23 złote to jest strasznie drogo bo tam nie ma żadnych fajerwerków.

    • 16 5

    • po remoncie są 4 zjeżdżalnie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (7 opinii)

(7 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane