• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciała pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko, musiała kupić bilet na basen

Piotr Weltrowski
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni. Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni.

Matka niepełnosprawnego dziecka musiała zapłacić za możliwość wejścia na kilkanaście minut do szatni, aby pomóc w przebraniu niepełnosprawnego, 4-letniego chłopca. Przedstawiciele aquaparku problemu nie widzą, bo za darmo pozwolili wejść do środka ojcu dziecka, a kobietę uprzedzili, że zwrócą jej pieniądze, o ile zdąży wrócić w ciągu 10 minut.



Jak oceniasz postawę przedstawicieli aquaparku?

Nasz czytelnik chciał wraz ze swoim 4-letnim, niepełnosprawnym synem skorzystać z basenu sopockiego aquaparku. Niestety jego dziecko nie porusza się samodzielnie i wymaga asysty dwójki opiekunów - zarówno ojca, jak i matki.

I tak też wyglądać miała wizyta na basenie, do której doszło kilka tygodni temu. Niepełnosprawny 4-latek miał wejść na pływalnię z ojcem, wcześniej pomóc w przebraniu miała też matka chłopca.

Przebieranie dziecka? 23 złote



Nasi czytelnicy usłyszeli jednak, że aby wejść do przebieralni, matka dziecka musi kupić bilet, kosztujący 23 złote. Na nic zdały się tłumaczenia, że kobieta wchodzi tylko po to, aby pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko. Pracownica parku wodnego stwierdziła jednak, że jeżeli wyjdzie ona z szatni przed upływem 10 minut, to pieniądze za bilet zostaną oddane.

Kobieta tak właśnie zrobiła, czyli kupiła bilet, weszła wraz z mężem i synkiem do szatni, pomogła się dziecku przebrać i wyszła. Niestety, przy wyjściu z basenu, gdy dziecko trzeba było dodatkowo wymyć i wysuszyć, wszystko trwało dłużej, bo (według naszego czytelnika) 12 minut. Obsługa stwierdziła więc, że pieniędzy za bilet nie może oddać.

- Nasz synek nie porusza się sam i komunikuje się w sposób ograniczony. Natomiast waży tyle, że przy braku chociażby przewijaka w szatni, nie mamy innej alternatywy, jak przebrać dziecko we dwoje. Czas przebierania jest przy tym mało przewidywalny - mówi nasz czytelnik.

Aquapark: wszystko zgodnie z regulaminem



Po całym zdarzeniu złożył reklamację, prosząc o zwrot pieniędzy. Biuro Obsługi Klienta sopockiego aquaparku odmówiło mu. W oficjalnym piśmie napisano m.in., że regulamin basenu pozwala na bezterminową opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem do 16. roku życia, ale tylko jednej osobie, która - poza zakupem biletu dla dziecka (ulgowego) - otrzymuje darmową wejściówkę bez limitu czasowego.

Wspomniano także, że w przypadku, gdy w przebraniu dziecka pomagać ma druga osoba, to musi ona zakupić bilet. Każdy bilet może być co prawda zwrócony, ale tylko przez 10 minut od momentu zakupu.

Swoje argumenty przedstawiciele aquaparku podtrzymali w rozmowie z nami.

- Każdy nasz klient z niepełnosprawnością otrzymuje możliwość zakupu biletu ulgowego, a opiekun tej osoby może korzystać z basenów, nie płacąc za dodatkowy bilet, więc dwie osoby wchodzą na jeden bilet, ulgowy. Każda dodatkowa osoba płaci za wejście do szatni oraz na baseny według aktualnego cennika - mówi Piotr Stefański, dyrektor marketingu i sprzedaży Parku Wodnego Sopot.
Dodaje, że w przypadku naszego czytelnika obsługa zgodziła się na wejście dodatkowej osoby do przebieralni na czas 10 minut, a klienci zostali także poinformowani, że po przekroczeniu tego czasu nie otrzymają zwrotu pieniędzy.

- Ze względu na działanie naszego systemu sprzedażowo-rezerwacyjnego, po przekroczeniu 10 minut opłata zostaje naliczona automatycznie i nasi pracownicy nie mają możliwości jej anulowania - kończy Stefański.

Miejsca

Opinie (373) ponad 10 zablokowanych

  • Skandal Aqua Park Sopot

    Wstyd dla pracownika za taką propozycję....przecież matka nie poszła się kąpać? nawet jeżeli to trwało ciut dłużej powinni "przymrużyć" oko. To tylko małolaty z obsługi mogą być tak bezduszni. Aqua Park Sopot już ma problemy czy to nie tam doszło z braku ratowników do wypadków? śmiertelny?

    • 1 1

  • Tak na marginesie

    Chcialam tylko dodac, ze w szatni rodzinnej w Aquaparku jest przewijak oraz lozeczko

    • 0 0

  • (2)

    tu nie chodzi tylko o aquapark, oni mają pretensje do świata, że maja takie dziecko,
    takim osobnikom będzie wszędzie źle bo cały świat nie będzie im szedł na rękę
    roszczeniowość i pretensje nieuzasadnione, zasady są zasadami
    a cały świat nie będzie wam szedł na rękę bo macie niepełnosprawne dziecko,
    im szybciej to zrozumiecie tym lepiej, także dla was

    • 22 12

    • I niech przeczytają to ci, którzy tak protestują przeciw aborcji (1)

      po to są badania prenatalne, żeby uniknąć takich przypadków

      • 2 0

      • jesteś nienormalny

        • 0 0

  • a przecież

    mogła popływać...

    • 0 0

  • Chamstwo i k*tasy. Więcej tam nie przyjdę.

    • 1 0

  • tragedia

    jak można mieć taka postawę w stosunku do takiego problemu...odrobinę współczucia i zrozumienia.

    • 2 0

  • Wg mnie kobieta poszła się wymyć

    W ten sposób na jednym ulgowym bilecie prysznice moze wziac cała rodzina i tym samym zaoszczędzić na wodzie kosztem aquaparku. Klienci zawsze wciskają kit jak chcą kogoś przechytrzyć. Tym razem się nie udało i swój lament przesłali do gazety. Kim trzeba być, zeby takie rzeczy robic. Masakra dziady jedne.

    • 0 2

  • Jakbym wtedy był na kasie, wpusciłbym tę matkę bokiem, problemu by nie było

    • 1 0

  • Już widzę stado rumunów próbujących wykorzystać

    lukę sprowokowaną treścią tego artykułu.

    • 1 1

  • Ostra wtopa wizerunkowa (8)

    Za to 23 zł... to sie aquapark połakomił... zdecydowanie jak będę wybierać pojadę gdzie indziej bo jeśli obsługa nie rozumie bieżącej sytuacji a jedynie przepisy to jak skręcę tam nogę to będę musiała sama sie czołgać do wyjścia ;)
    Ja rozumiem przepisy, przepisami ale skoro one mówią, ze opiekun osoby niepełnosprawnej i tak wchodzi za darmo a ma sie przed sobą niepełnosprawnego ktory potrzebuje pomocy dwóch osob zeby moc skorzystać z obiektu to powinno sie zrobić wszystko zeby ten klient był zadowolony. Co innego jakby mama tez chciałaby pływać za darmo

    • 42 41

    • (4)

      na takim cebulaku jak ty i tak nie stracą, pewnie pozwałabyś aquapark o to, że makijaż ci się w wodzie rozmazał zeby tylko przyoszczędzić parę złotych

      • 4 4

      • Pozwij rodziców (matkę i sąsiada) o swoje braki empatii, kultury i rozumu. (3)

        • 3 3

        • (2)

          Pozwij rodziców (matkę i dziadka) o swoją głupotę, roszczeniowość i nieudolność.

          • 1 1

          • Jesteś mistrzem Polski w skoku do konkluzji.... (1)

            Takie wnioski na podstawie powyższego zdania... podziwiam, podziwiam....

            Ja tam zauważyłem tylko złośliwość i brak kultury.

            Jak już to nie dziadka, tylko stryja i nie matkę, a siostrę.

            • 0 1

            • widać, że jednak dziadka, bo w tej konfiguracji ma miejsca na stryjka :)

              • 0 0

    • Dodatkowo - ojciec dziecka wszedł za darmo jako opiekun tego dziecka.. jaka wtopa?

      • 9 6

    • na pewno z tak pustą głową nie grozi

      utonięcie
      zasady były znane, wytłumaczyli wszystko zanim pani weszła pierwszy raz do szatni
      raz zdążyła, drugi raz nie
      o jakiej wtopie wizerunkowej mowa?

      • 9 8

    • Nie widzę tu żadnej wtopy wizerunkowej

      • 10 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (8 opinii)

(8 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane