- 1 Pierwszy weekend wakacji pełen rodzinnych atrakcji (6 opinii)
- 2 Zakończył się rok szkolny 2023/24. Co przyniesie nowy 2024/25? (64 opinie)
- 3 Zamiast Dnia Mamy i Taty święto Rodzica? (86 opinii)
- 4 Zamkną przedszkole przez koncert Sheerana (217 opinii)
- 5 Narodziny dziecka. Jaki urlop przysługuje rodzicom? (15 opinii)
- 6 "W głowie się nie mieści 2". To znów działa! (20 opinii)
Gdańsk. Brakuje barierek przy drodze rowerowej we Wrzeszczu?
Barierki, nie tylko te przy drogach rowerowych, bywają prawdziwą kością niezgody. Często wytyka się zarządcom dróg ustawianie barierek lub słupków w miejscach, w których wydaje się to kompletnie nieuzasadnione. Rzadziej zdarzają się przeciwne sytuacje, czyli brak odgrodzenia ścieżki rowerowej od reszty pasów drogowych. Czy we Wrzeszczu brakuje infrastruktury, która ma chronić rowerzystów przed wypadkami?
Czytelnik: rowerzyści również sprawcami kolizji na Piramowicza
Dodatkowy problem pojawia się, jeśli odbicie w bok w celu uniknięcia zderzenia wiąże się z niebezpieczeństwem wpadnięcia prosto pod samochód. Z obawą tego typu napisała do nas czytelniczka portalu, pani Marta, która nie tylko była świadkiem niebezpiecznych sytuacji na drogach rowerowych, lecz także brała udział w jednej z nich.
- We Wrzeszczu pomiędzy ulicami Lendziona
Zdaniem pani Marty taka sama sytuacja ma miejsce na alei Legionów pomiędzy Tadeusza Kościuszki
Bariery to ostateczność
Jak przekonują specjaliści z Urzędu Miasta, ryzyko ulegnięcia wypadkowi w opisywanych miejscach jest niewielkie. Montaż barierek wiązałby się nie tylko z kosztami, lecz także z utrudnieniem dla pieszych oraz samych rowerzystów.
- Większość chodników i dróg rowerowych w mieście przebiega wzdłuż jezdni, po których poruszają się samochody - mówi insp. Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miasta Gdańska. - W każdym z tych miejsc istnieje ryzyko, że ktoś się przewróci. Ryzyko to jest na szczęście na tyle niewielkie, że nie uzasadnia stawiania rzędów barier w tak wielu miejscach. Warto też wziąć pod uwagę, że ze względu na przepisy dotyczące skrajni drogowej takie bariery zawężałyby chodniki lub drogi rowerowe, utrudniając poruszanie się po nich. W europejskich miastach o ugruntowanej kulturze mobilności barier nie stawia się prawie nigdzie i nie wpływa to na zwiększenie liczby wypadków, ułatwia swobodne poruszanie się pieszym i podnosi estetykę przestrzeni miejskich. Dlatego stawianie barier należy traktować jako ostateczność i stosować je tam, gdzie jest to absolutnie niezbędne. We wskazanych miejscach nie jest to konieczne.
Gdynia. Nowa droga rowerowa na Płk. Dąbka niebezpieczna?
Czy tego typu infrastruktura może stać się barierą, dzięki której rozpędzony samochód nie zrobi krzywdy rowerzyście? Jak pokazuje wypadek spowodowany przez 'Wolva' 5 lat temu, jest to niestety wątpliwe.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (87) 1 zablokowana
-
2020-10-27 16:20
Zima, ślisko i barierki jak pulapka (1)
Polecam komuś wpaść zima w poślizg na ścieżce przy takich wystających barierkach. Jak już powinny być tak skonstruowane aby się nie nadziać na nia
- 0 0
-
2020-10-27 17:47
To rowerzysta nie wie, że prędkość trzeba dostosować do warunków na drodze?
- 0 0
-
2020-10-29 17:52
Nie podoba mi się ten pomysł a dlaczego......
Jestem rowerzystką i często przemieszczam się w podobnych to tego miejscach. Nie widzę potrzeby zamontowywania tam barierki bo....przede wszystkim trzeba zwolnić, uważać i przewidywać! I dotyczy to nie tylko rowerzystów ale również szanownych pieszych wgapionych w smartfony i ze słuchawkami na uszach. Żeby było bezpiecznie nie potrzeba barierek - wywalania kasy!!! potrzeba wzajemnej uwagi!!!!i rozwagi.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.