• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Kamila Lulińska
6 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprawdź, jakie inwestycje rowerowe planuje Gdańsk w tym roku. Sprawdź, jakie inwestycje rowerowe planuje Gdańsk w tym roku.

Rowerzystów na drogach coraz więcej - nie tylko w Gdańsku. Tydzień temu sprawdziliśmy, jakie inwestycje rowerowe planowane są na 2020 rok w Sopocie. Tym razem, aby dowiedzieć się, co w tym sektorze planuje Gdańsk, pytaliśmy pełnomocnika Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, co takiego miasto planuje w tym roku.

Czy uważasz, że infrastruktura rowerowa w Gdańsku dobrze się rozwija?


Pięć głównych projektów wartych prawie 50 mln złotych oraz sześć tras rowerowych realizowanych w ramach inwestycji drogowych - takie plany rysuje Gdańsk na rok bieżący. Poniżej przedstawiamy każdy z projektów. Już dziś wiemy, które z dróg rowerowych powstaną niedługo, a które z istniejących zostaną zmodernizowane.

Nowe trasy rowerowe w ramach węzłów integracyjnych



Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska - 30 mln 20 tys. 280 zł. Zadania planowane do realizacji:
  • trasa rowerowa wzdłuż ul. Podwale Przedmiejskie, III etap (0,4 km);
  • droga rowerowa wzdłuż ul. Potokowej, odcinek od PKM Brętowo do ul. Słowackiego (1,2 km);
  • droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej, strona wschodnia od ul. Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej (1,5 km);
  • droga rowerowa wzdłuż ulicy Dmowskiego, odcinek od al. Grunwaldzkiej do dworca PKP Wrzeszcz (0,3 km);
  • trasa rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej od ul. Pomorskiej do ul. Bitwy Oliwskiej, strona wschodnia (0,5 km);
  • trasa rowerowa wzdłuż ulicy Nowatorów od ulicy Budowlanych do ulicy Kartuskiej (1,1 km), rozpoczęcie realizacji;
  • trasa rowerowa wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie i Hucisko od ul. Podwale Grodzkie do ul. Elżbietańskiej (0,4 km), rozpoczęcie realizacji;
  • trasa rowerowa wzdłuż ulicy Budowlanych od ul. Jesiennej do ul. Nowatorów (1,5 km);
  • pasy rowerowe w ramach budowy węzła integracyjnego Gdańsk-Osowa (0,1 km).


Drogi dla rowerów o "większym znaczeniu"



Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 - odcinek R-9 Wiślana Trasa Rowerowa - 9 mln 899 tys. 471 zł. Zadania planowane do realizacji:


Więcej szlaków rowerowych w TPK



Szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami - 3 mln 847 tys. 184 zł. Zadania planowane do realizacji:
  • trasa turystyczna o nawierzchni szutrowej, częściowo asfaltowej od granicy z gminą Kolbudy do granicy z Sopotem; rozpoczęcie realizacji.


Budżet Obywatelski i kilka nowych dróg rowerowych



Budżet Obywatelski - 1 mln 619 tys. 600 zł. Zadania planowane do realizacji:


Nie tylko infrastruktura, lecz także bezpieczeństwo



Rozwój Komunikacji Rowerowej - 1 mln zł. Planowane zadania:
  • realizacja kolejnych zadań programu poprawy bezpieczeństwa w ruchu rowerowym.

Mandat dla rowerzysty - za co i ile?



Kilkanaście kilometrów nowych tras rowerowych w ramach inwestycji drogowych



Ponadto w ramach inwestycji drogowych zostaną zrealizowane następujące trasy rowerowe:


- Wśród realizowanych i planowanych inwestycji należy wyróżnić dwie: drogę rowerową wzdłuż alei Adamowicza oraz drogę wzdłuż linii tramwajowej w ulicy Nowej Warszawskiej - mówi Remigiusz Kitliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. komunikacji rowerowej. - To bardzo ważne połączenia międzydzielnicowe, komunikujące rowerowo południowe dzielnice Gdańska: Jasień, Ujeścisko czy okolice ulicy Jabłoniowej. Wyczekiwanymi połączeniami są również trasy wzdłuż ulicy Budowlanych i Kartuskiej, włączające dzielnicę Kokoszki do sieci tras rowerowych.

Opinie (125)

Wszystkie opinie

  • Ddr

    Witam a moż sciezka rowrowa w czynie spolecznym za 1000 zl z pruszcza przez straszyn pregowo kolbudy do kokoszek po starym torze kolejowym

    • 0 0

  • znaczniki fotoluminescencyjne

    widzialam w artykule z koszalina takie koleczka na drogach, fajna sprawa w tych ciemnych miejscach. Zwlaszcza ta pora roku...- mogliby tez zamontiwac.

    • 0 0

  • Budowlanych

    Od kilku lat piszę o ten pas dla pieszych/ rowerów.
    Firmy postawione wzdłuż ulicy a chodnika brak. Ludzie tam od ponad 8lat (od kiedy tam bywam) chodzą po trawie i błocie. Były też wypadki z udziałem rowerzystów (byłem świadkiem).
    Brak bezpiecznego przejścia pomiędzy PKM Matarnia a Kokoszkami to okrutny żart względem mieszkańców i pracowników.
    Mam nadzieję, że w 2020r. ścieżka ponownie nie spadnie z budżetu jak to się zdarzało ostatnie 3lata.

    • 0 0

  • (7)

    Po cholerę ścieżki chodnikowe np na Jana z Kolna w Gdańsku?Ulica szeroka duży ruch tylko w pewnych godzinach ale wiadomo na siłę trzeba no zrobicie do biurowca i potem co?Teleportacja na jezdnię?

    • 3 1

    • "Po cholerę " - Żebyś się mógł głupio pytać (5)

      Sam jesteś chodnikowy.
      Osobne DDR są najbezpieczniejsze.
      Ulice niech zostaną dla osób z uprawnieniami i wiedzą jak się zachować w ruchu drogowym.
      Jak jesteś zwolennikiem pasów ruchu wydzielonym na ulicy to pofatyguj się na Wyspiańskiego i zobacz jak pięknie tam wygląda taki pas. Praktycznie go nie widać bo miasto ma go w d*pie.
      Najlepsze jest jak baranom na rowerach wydaje się ze taki pas jest dwukierunkowy. Widziałem już kilkanaście takich przypadków.
      Jana z Kolna jest szeroka ? Przy placu 3 Krzyży też ? Człowieku ogarnij się ?
      Na Marynarki Polskiej przy Lidlu chciałbyś pas ruchu dla rowerów na wiadukcie ? ja wolę osobny DDR na poziomie gruntu bez zaliczania bezsensownego podjazdu..

      • 1 1

      • (4)

        są d**ilne pacanie a nie bezpieczne jadę sobie pustą estakadą na klinicznej wjeżdżam w JZK i jadę nią sobie pod zieleniak nigdy nie miałem tam, żadnych problemów ale d**ile budują te swoje ch.. warte śmieszki na chodnikach żeby problemy robić ja jestem zwolennikiem jazdy w ruchu bo prowadzę palancie pojazd i nie mam ochoty nim jeździć między pieszymi i guzik ci do tego

        • 0 2

        • (1)

          " są d**ilne " no no cóż za argument. No naprawdę. I jeszcze nigdy nie miałeś sytuacji problemowej z samochodem. Twoja opowieść słabo wygląda. Od stoczni do 3 krzyży koreczek który powodujesz nikomu oczywiście nie przeszkadza. Hrabia jedzie to inni mogą zaczekać.
          I w tym cała rzecz Ty to, Ty tamto ale na rowerach jeżdżą też emeryci i dzieci.
          Ścieżki mają być bo Tobie jest tak wygodnie ?
          Często jeżdżę Jana Pawła i widzę ze część rowerzystów woli jechać chodnikiem niż wydzielonym pasem. Ciekawe dlaczego ?
          Ścieżki mają gwarantować bezpieczeństwo większej grupie rowerzystów.
          W deszczu też tak cwaniakujesz na ulicy czy może nie jeździsz.
          ja jeżdżę niezależnie od pogody i wolę mieć odizolowaną drogę.

          Podaj 1 rzeczowy argument o wyższości wydzielonych pasów nad osobnymi drogami dla rowerów.

          • 2 1

          • przecież tam są dwa pasy rozumiesz dwa pasy jeśli nie potrafisz wyprzedzać samochodem roweru to wypad z drogi palancie bo łajzo zakichana nie umiesz się nim poruszać Ch.. mnie obchodzą emeryci dzieci itd niech sobie jeżdżą po chodnikach jeżeli się boją i interesuje ich jazda w tempie tylko troszkę szybszym od idącego człowieka.Hrabia jedzie?A co ja mam sobie ciągle robić gorzej tak?Ciągle wszystkim wszędzie ustępować tak? Kluczyć z jednej na drugą stronę kombinować którędy przejechać bo arystokracja w samochodziku musi zapiep**ać w terenie zabudowanym 80 na godzinę tak?Ile wynosi ograniczenie prędkości na jana z kolna?Ile ile ile?80-100 km/h?No ile błaźnie.Część rowerzystów woli jechać chodnikiem wiesz dlaczego?Bo są niereformowalnymi kretynami niereformowalną bandą i**otów która zwyczajnie ma w nosie obowiązujące przepisy to tacy sami idioci jak ci którzy turlają się chodnikami w strefach zamieszkania w strefach z ograniczeniem do 30 po Świętojańskiej w Gdyni jedzie taki d**il po chodniku roztrącając ludzi bo na jezdni się boi ja p...lę te twoje odizolowane drogi bo nagle co skrzyżowanie okazuje się że izolacja puszcza i można mieć bliskie spotkanie 3 stopnia z palanterią w samochodach która ma za nic np zielone strzałki co skrzyżowanie to samo zajeżdżanie drogi blokowanie przejazdu piesze matolstwo na przystankach urządzające tam sobie punkt palenia papieroska itd co dwa skrzyżowania teleportacja na drugą stronę ulicy by za 500m znowu wrócić na tę samą

            • 0 0

        • (1)

          Ty " pacanie " tą pustą estakadą jeździsz w sobotę czy w niedzielę bo raczej nie w normalny dzień w godzinach szczytu gdy się jedzie lub wraca z pracy.
          Jesteś "zwolennikiem jazdy w ruchu" a można "palancie" być zwolennikiem jazdy na postoju ? Zamiast się pienić popracuj nad treścią wypowiedzi.
          Piesi Ci przeszkadzają to wyprowadź się na wieś tam nie będziesz miał znienawidzonych chodników, pieszego spotkasz raz na tydzień i będziesz szczęśliwie mógł żyć i udawać kolarza.

          • 1 1

          • ty głupi gnoju w przeciwieństwie do ciebie ogarniam podstawy ruchu drogowego rower jest pojazdem i jego miejsce jest na ulicy rozumiesz gnoju na ulicy a nie na chodniczku rozdzielonym paskiem kamyczków rozumiesz gnoju Piesi palancie na ścieżce rowerowej nie mogą przeszkadzać?To po co i**oto twprzy się ścieżki które są deptakami dla pieszych ja d**ilu korzystam z roweru do jazdy a nie do spacerowania szmato masz jeszcze coś do powiedzenia?Jeśli nie to stul pysk łaskawie

            • 0 0

    • naiwni sądzą że te wszystkie "ścieżki" to są dla rowerzystów.

      a jedyną ważną rzeczą w tym jest to żeby to kierowca miał wygodnie nie rowerzysta, a już na pewno nie pieszy.
      Tak to w Polsce działa

      • 2 2

  • Prośba do autorki artykułu

    Plany są pięknie opisane a może warto zrobić audyt tego co w 2019 faktycznie zostało zbudowane.

    • 2 0

  • Wstyd

    Najbardziej sensowne są DDR z Budżetów Obywatelskich.
    Propozycje miasta wypadają przy nich żałośnie. I to są propozycje profesjonalistów.

    W Gdańsku potrzebna jest DDR
    1. przy Kartuskiej lub Armii Krajowej
    2. przy Kołobrzeskiej
    3. przy Jana z Kolna
    Pozostałe powinny być robione w drugiej kolejności

    Przy Jana z Kolna to minimum tak naprawdę miasto jest winne rowerzystom drogę dla rowerów z jednej strony tunelu na drugą. Takie zadość uczynienie że nie można jeździć przez tunel.

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Gdańsk (4)

    Szkoda że w Gdańsku z Jasienia w kierunku centrum Gdańska nie zrobią normalnej trasy rowerowej wzdłuż kartuskiej do Łostowickiej.
    Smiesznie wyglada fragment (200m)trasy rowerowej przecinajacej aleje Nowej Bulońskiej(Adamowicza).
    Od strony Wiszące Ogrody jedna trasa konczy sie tuż przed Jasieniem koło przychodni, dalej nawet nie ma porzadnego chodnika czy pobocza by można było bezpiecznie jezdzić rowerem.

    • 37 1

    • DDR przy Kartuskiej to priorytet

      To jest kpina że przy Kartuskiej lub Armii Krajowej nie ma drogi dla rowerów.

      • 2 0

    • bez tytułu .

      To jest prawda . Jazda rowerem po ulicy Kartuskiej na odcinku od przychodni do ul . Łostowickiej to jest tylko dla kamikadze .

      • 2 1

    • Popieram i nie raz to pisałam na trojmiasto.pl, że jasień jest wiecznie omijany jeśli chodzi o ścieżki rowerowe, jeśli ktoś chce dojechać z jasienia lub dalej z wiszacych, czy kokoszek, karczemek zmuszony jest jechać zatłoczonymi i niebezpiecznymi ulicami przecinanymi to tu to tam fragmentami ścieżek urywajacymi się po 100 m

      • 10 0

    • Popieram

      Jasien jest odciety od swiata a 9,5 mln idzie na oswietlenie stadionu.

      • 6 1

  • Czekam na stworzenie całej drogi dla rowerów wzdłuż dna doliny potoku oruńskiego od ulicy Kampinoskiej/NIepołomickiej

    do Traktu św. Wojciecha. Szkoda, że dotąd ten temat nie został potraktowany poważnie. Oczywiście obiecywana droga rowerowa wzdłuż Kołobrzeskiej to także coś, co powinno już dano powstać. Osobnym tematem jest "nisko wiszący owoc" -łatwe w realizacji połączenie stacji SKM Gdańsk Żabianka z drogą rowerową wzdłuż ulicy Sztormanów i mostka nad drogą zieloną na granicy Gdańska i Sopotu.

    • 1 0

  • Kwota (1)

    50 mln na ścieżki rowerowe i 10 mln na drogi?!
    48 mln na teatr... Kolejna podwyżka za parkowanie (2 w ciągu ostatnich 12 miesięcy!) i wzrost ceny biletów na komunikację.
    Kto w tym powalonym mieście układa budżet?

    • 3 10

    • skąd wziąłeś informacje o 10 mln na drogi? na ich utrzymanie przypuszczalnie wydaje się duużo więcej

      produktywność nakładów na działania przyczyniające się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy rowerem jest wyższa niż produktywność nakładów na jakiekolwiek inne elementy infrastruktury miejskiej. Im więcej przejazdów rowerowych w mieście, tym lepsza jakość życia wszystkich mieszkańców.

      • 2 0

  • Tylko nie w tle ulicy (7)

    Proszę o ścieżki rowerowe - bezpieczne. Te ścieżki rowerowe, które są budowane lub wyznaczane w tle ulicy jak np. na Zaspie czy na Podwalu Przedmiejskim to strach nimi się poruszać. Szczególnie jak zabiorę dzieci lat 13, 15 na wycieczkę. Proszę aby ten kto wymyślił tą ścieżkę żeby sam sobie ją pojeździł. Przecież na Podwalu można było wyznaczyć ścieżki w tle chodnika, szczególnie że jest bardzo szeroki od hotelu Qubus do ulicy Łąkowej.

    • 5 7

    • (1)

      Wlasnie te w formie pasow sa lepsze i szybsze

      • 4 1

      • niestety nie są postrzegane jako bezpieczne przez wiele rowerzystek

        • 0 0

    • Zabierz dzieci na plac zabaw

      a nie na drogę dla dorosłych

      • 3 1

    • Trasy rowerowe powinny spełniać przede wszystkim funkcje komunikacyjne. To nie plac zabaw dla dzieci.

      Chodnikowe rozwiązania nadają się co najwyżej do dziecięcych rowerków biegowych. Wszędzie to wiedzą tylko nie w zacofanej Polsce. Nie jest też prawdą że są bezpieczne. Są bardziej kolizyjne niż te wyznaczone na jezdni. Jak ludzie mają się przesiadać na rowery to musi się im to opłacać czasowo.
      chodnikowe esy floresy są stratą czasu o wygodzie i bezpieczeństwie nie wspominając

      • 5 1

    • zgadzam sie drogi rowe maja byc nie tylko bezpieczne ale i zdrowe jazda w chmurze spalin szrotów jest szkodliwa (2)

      Taka droga powinna być oddzielona od jezdni pasem zieleni

      • 1 6

      • niby jak? w mieście?

        • 3 1

      • Taaa, bo skrawek zieleni zatrzyma spaliny...

        • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (8 opinii)

(8 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane