- 1 Rusza rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Jak zapisać się i wybrać klasę? (18 opinii)
- 2 Miejskie pływalnie nie dla każdego? "Z dzieckiem bez szans" (77 opinii)
- 3 Atrakcje na rodzinny weekend w Trójmieście (2 opinie)
- 4 Zwyciężyli w Odysei Umysłów w Polsce. Czeka ich finał w USA (16 opinii)
- 5 Egzamin ósmoklasisty 2024. Mamy arkusze z angielskiego (10 opinii)
- 6 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (109 opinii)
Gdynia: będzie autobus wewnątrz dzielnicy
Za dwa tygodnie ruszy pierwszy w Gdyni autobus jeżdżący w obrębie jednej dzielnicy. Linia 272 będzie kursować w dni nauki szkolnej w godz. 7-16 i ma pomóc przede wszystkim w dowożeniu dzieci do szkół i przedszkoli.
Część z nich - przynajmniej na Chwarznie-Wiczlinie - właśnie straciła ten argument. 25 lutego, a więc pierwszego dnia po feriach zimowych, zacznie kursować linia 272. Autobusy będą jeździć od pętli Wiczlino Niemotowo przez Chwarzno Sokółka, do pętli Wiczlino Działki I . Linia ma pomóc przede wszystkim w dojazdach do przedszkola i szkoły podstawowej nr 37 przy ul. Wiczlińskiej .
Rozkład dostosowany do planu lekcji
- Linia 272 jest pierwszym połączeniem wewnątrzdzielnicowym w sieci gdyńskiej komunikacji miejskiej. Pozwoli na zintegrowanie dowozu najmłodszych w dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, realizowane obecnie różnymi kursami kilku linii. Jest dostosowana do planu lekcji, połączy wybrane osiedla, co zwiększy komfort i bezpieczeństwo dowozu dzieci do szkół - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Wprowadzana zmiana to już drugi w bieżącym roku krok w usprawnianiu obsługi komunikacyjnej tej dzielnicy. W styczniu uruchomione zostały dwie dodatkowe pary kursów na linii 147.
Zmiany na pętli
Pętla Wiczlino Działki I będzie końcowym przystankiem autobusów linii 272, więc wraz z jej uruchomieniem nie będą się tam zatrzymywać autobusy linii 121, 147, 172, 760 i N20 w kierunku ul. Chwarznieńskiej. Pasażerowie będą mogli jednak korzystać z przystanku Wiczlino-Śliska , który znajduje się ok. 200 metrów od pętli.
Opinie (225) 5 zablokowanych
-
2019-02-13 07:10
to drugi krok w kierunku poprawy komunikacji w tym regionie (8)
ile jeszcze tych kroków i ile to będzie trwało?
czy można już powiedzieć że darmowa komunikacja nic nie dała?- 74 23
-
2019-02-13 07:30
Dała (2)
Tam gdzie dzieci mają kawałek schodami pod górkę, teraz jeżdżą 2 przystanki autobusem, a otyłość u dzieciaków rośnie :)
- 33 11
-
2019-02-13 08:47
jesteś otyły? to co się interesujesz innymi ludźmi? (1)
- 8 23
-
2019-02-13 21:34
Uderz w stół...
Kiedyś jadły chipsy idąc do domu pieszo, teraz ciumkają w autobusie. Z dwojga złego...
- 13 1
-
2019-02-13 08:10
co taka gruszecka i szczurek robią całymi dniami? efektów i dokonań brak. (3)
- 21 10
-
2019-02-13 08:29
Pierdzą w stołki (2)
- 22 3
-
2019-02-13 13:06
Spadaj baranie
to do Janusza. I nie mowcie mi, ze ja hejtuje, tylko przesledzcie jego wypowiedzi na spokojnie. Dawno powinien byc scigany za mowe nienawisci.
- 10 9
-
2019-02-13 10:54
Władze w Gdyni nie pierdzą, tylko "ubogacają atmosferę".
- 11 10
-
2019-02-13 07:52
A w jaki sposób to poprawi komunikację?
Autobus dubluje trasy innych autobusów. Korków nie tworzą dzieci tylko rodzice a żaden pracujacy rodzic nie przesiądzie się z tego powodu na autobus. Bo jesli matka ma odwieźć dwoje dzieci,jedno do szkoły, drugie do przedszkola w inne miejsce a potem jeszcze z przesiadkami jechać do pracy to jej się to nie opłaca czasowo nijak. W tej chwili dojazd na Mały Kack z Chwarzna trwa dwoma autobusami ponad 40 minut. Na Chylonie 3 autobusy na krzyż. Tak samo do dzielnic północnych. Połączenie z Redłowem woła o pomstę do nieba. Ten autobus to miś na miarę naszych możliwości.
- 33 3
-
2019-02-13 20:35
Chwarzno i Wiczlino
Szczurek u siebie wiele robi szkoda ze na innych dzielniach juz nie
- 30 21
-
2019-02-13 20:20
Z pętli Chwarzno Sokółka
większość dzieciaków dojeżdża do szkoły na Chwarznie, a nie na Wiczlinie. I chodzi do przedszkola na Kwiatkowskiej. Chyba mało kto będzie wsiadał na tym przestanku.
- 40 9
-
2019-02-13 18:45
Chwarzno-Wiczlino tzn Wiczlino
- 36 11
-
2019-02-13 07:57
Gruszecka-Spychała i jej pomysły. tej pani już dziekujemy. (1)
- 62 11
-
2019-02-13 18:44
Pisz za siebie! Ja adwokata nie potrzebuję.
- 16 11
-
2019-02-13 18:32
Ile volvo i skoda za reklamę zapłaciły ? ;)
- 27 19
-
2019-02-13 18:06
Rejonizacja
Uczeń do szkoły najbliższej miejscu zamieszkania i po problemie. Koniec widoku nadasanych mamuś w wielkich firmowych autach. Będą mogły wykazać sie w domu. Napewno świetnie gotują i piora,tylko brak czasu,bo przecież trzeba młodego geniusza odstawić pod same drzwi...no bo jak zabladzi...
- 55 1
-
2019-02-13 07:07
(2)
Ale szaleństwo.
- 77 8
-
2019-02-13 18:01
A nie dalej jak miesiąc temu miłościwie nam panujący twierdzili, że kierunkiem który obrali, jedynym słusznym, jest zredukowanie liczby linii i przesunięcie priorytetu z połączeń bezpośrednich. A tu jak grom z jasnego nieba nowa linia :)
- 25 0
-
2019-02-13 08:44
To przepraszam dla jednej linii, cała pętla będzie wyłączona z ruchu? Przecież tam ogromna ilość autobusów się zatrzymuje, Ci ludzie bedą teraz przez te wertepy zasuwać do przystanku na Śliskiej? Co za durny pomysł...
- 22 9
-
2019-02-13 17:22
153
Przecież 153 jeździ tylko po Wielkim Kacku.
- 52 1
-
2019-02-13 13:36
Postuluję likwidację linii R (2)
Ten tasiemiec jest bezsensownym tworem , który nie sprawdza się przy obecnej sytuacji drogowej. W godzinach szczytu autobusy nie trzymają rozkładu, jeżdżą jeden za drugim po 2-3, co często skutkuje tym ,że kierowcy każą się przesiadać do jednego autobusu. To generuje kolejne opóźnienia. Do tego regularne zamykanie przejazdu na Hutniczej. R. powinna być podzielona na dwie nowe linie pospieszne - zwożącą z kaczych buków do centrum np. do dworca i kolejną z dworca do Rumi.
Dzięki temu punktualność byłaby zachowana na odcinku dworzec - Rumia i w drugą stronę.
A tym z Dąbrowy i Karwin i tak nie robi bo tak czy siak będą stali w korku.- 45 19
-
2019-02-13 16:29
Tak działają linie R i J do Wejrowo Szpital
- 11 8
-
2019-02-13 13:58
Niezmiennie tak uważam. Powinny być dwie niezależne linie z centrum
- 14 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.