- 1 Majówka 2024 z dziećmi. Atrakcje w Trójmieście (6 opinii)
- 2 Mikroplastik w pokarmie dla niemowląt (63 opinie)
- 3 Egzamin ósmoklasisty coraz bliżej. Z matematyką pomagają licealistki (8 opinii)
- 4 Majówka z dzieckiem. Gdzie na wycieczkę? (3 opinie)
- 5 Majówka 2024: matury i egzaminy. W szkołach będzie ponad 2 tygodnie wolnego? (69 opinii)
- 6 Rodzic po usłyszeniu diagnozy jest w rozsypce. Wsparciem onkosegregator (6 opinii)
Ile w tym roku wydajemy na Pierwszą Komunię Świętą?
Organizacja przyjęcia związanego z Pierwszą Komunią Świętą to zawsze nie lada wyzwanie zarówno pod względem logistycznym, jak i finansowym. Tegoroczne wydatki są jeszcze większe ze względu na rosnące ceny praktycznie w każdym sektorze. Ile w tym roku wydajemy na Pierwszą Komunię?
Czasami takie wydarzenia są organizowane w domu, czasem w restauracji lub wręcz salach bankietowych.
Niezależnie jednak od miejsca, impreza zawsze wiąże się ze sporymi kosztami, a sytuacji nie poprawia wysoka inflacja. Ile w tym roku wydamy pieniędzy na takie przyjęcie?
Pierwsza Komunia. Ile kosztuje sala w restauracji?
W przypadku imprezy organizowanej poza domem, według raportu Briefly.pl, mieszkańcy Pomorza muszą zapłacić średnio 183 zł od osoby. Mowa o czterogodzinnym obiedzie restauracyjnym zawierającym zupę, danie główne i napoje bezalkoholowe. Kwota jest niższa od średniej krajowej.
- W Polsce średni koszt przyjęcia komunijnego w restauracji lub sali bankietowej wynosi 195 zł za osobę dorosłą. Dzieci mogą liczyć na 30-50 proc. rabatu - wskazuje Tomasz Szczęśniak, prezes Briefly.
Dla porównania średnie ceny w woj. mazowieckim dobijają do 225 zł, a w woj. małopolskim do 212 zł. Taniej jest natomiast w naszych ościennych regionach - tam ceny oscylują w graniach 159-191 zł. Warto zwrócić uwagę, że w mniejszych miejscowościach zapłacimy zwykle więcej, ze względu na mniejszą dostępność lokali.
- W tym roku koszt przyjęcia komunijnego w restauracji zaczyna się od 150 zł za osobę, a średnie ceny oscylują w granicach 200 zł za osobę dorosłą. W przypadku dzieci zazwyczaj płacimy połowę kwoty. Ceny rok do roku urosły ok. 25 proc., a w stosunku do okresu sprzed pandemii COVID-19 nawet o 50 proc. - czytamy w raporcie.
Przyjęcie komunijne na każdą kieszeń. Tu znajdziesz wszystko
Alternatywy dla sali bankietowych?
Koszty na pewno zostaną obniżone, gdy postawimy na catering z restauracji. Za dwudaniowy obiad z przystawkami zapłacimy około 100-120 zł od osoby. Zawsze jest możliwość organizacji przyjęcia w domu własnymi siłami, jednak eksperci wskazują, że to również wiąże się z niemałym kosztem.
- Gdy zaczniemy sporządzać listę produktów do przygotowania obiadu i deseru, uświadomimy sobie ich ceny w sklepach i dodamy do tego kilkanaście godzin "przy garach", to zaczyna się odechciewać - dodaje ekspert Briefly.
Obiad to tylko początek wydatków
Pierwsza Komunia to bardzo rodzinne święto, dlatego zwykle jest zapraszana zarówno najbliższa rodzina, jak i ta nieco dalsza. Średnio na Pomorzu do stołu zasiadają 23 osoby. Sala bankietowa i wyżywienie to jednak nie koniec wydatków, a niestety w tym roku ceny praktycznie wszystkich elementów wzrosły.
Dla dzieci kupuje się oczywiście nowe alby lub sukienki i garnitury - niekiedy jest to pierwsza okazja do takiego zakupu. Tegoroczne ceny galowego stroju wzrosły o około 25 proc., a średni koszt jaki wydamy na ubrania to 500 zł. Podobną dynamikę wzrostów cen obserwuje się w przypadku usług fryzjerskich.
Z racji religijnego charakteru wydarzenia, często kupujemy również szereg dewocjonaliów, w tym między innymi modlitewniki, książki czy różańce. W tym roku wydamy na to około 200 zł. Rodziny uiszczają również opłatę w kościele za organizację czy kwiaty, co również zwykle wynosi średnio 200 zł.
Jak zadbać o dziecko, które nie idzie do I komunii?
Prezenty przyniosą goście?
Na końcu warto wspomnieć o prezentach, które również stanowią pokaźną część naszego komunijnego budżetu. Rowery i hulajnogi, sprzęt elektryczny czy sportowy - wybór jest ogromny, co wiąże się również z dużymi kosztami. Dlatego warto zrobić to z głową - skontaktować się z rodziną i wspólnie zaplanować listę upominków, co również może odciążyć samych rodziców.
- Pół żartem, pół serio najlepsza odpowiedź, to... odpuścić prezenty, licząc w tym aspekcie na gości. A tak bardziej na poważnie, jeśli pominiemy prezenty, to większość wydatków komunijnych stanowi organizacja obiadu dla gości, dlatego warto rozsądnie zaplanować przyjęcie niezależnie gdzie będzie organizowane - w restauracji czy w domu - komentuje Tomasz Szczęśniak, prezes Briefly, wyszukiwarki lokali na eventy.
Według szacunków średni koszt jaki w tym roku wydamy na przyjęcie to około 5 tys. zł.
Opinie (173) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-22 17:26
Opinia wyróżniona
Komunie (3)
już dawno stały się komercją zarówno wśród dzieci jak i dorosłych.
To nie ma nic wspólnego z duchowym przeżywaniem tego sakramentu.
Czekanie na prezent jaki odpalą chrzestni przez dzieci i dorosłych potem odpowiednie komentarze bo nie sprawił prezent oczekiwań.
Czytanie po obiedzie na kawie jest to częsta praktyka kto ile dał ijuż dawno stały się komercją zarówno wśród dzieci jak i dorosłych.
To nie ma nic wspólnego z duchowym przeżywaniem tego sakramentu.
Czekanie na prezent jaki odpalą chrzestni przez dzieci i dorosłych potem odpowiednie komentarze bo nie sprawił prezent oczekiwań.
Czytanie po obiedzie na kawie jest to częsta praktyka kto ile dał i przeglądanie oficjalnie pamiątek to już jest dno.
Za prezent dziekuje się i ogląda jak goście już pójdą do domu tak było kiedyś teraz to wszystko wypaczone.
Idąc za dzisiejszymi oczekiwaniami komercyjnymi dzieci i rodziców należy
rozumieć że na ślub nowy samochód pod kościołem z salonu. Pozdrawiam.- 83 7
-
2023-05-24 11:02
Miałam komunię 30lat temu i też czekałam na prezenty
- 0 0
-
2023-05-23 09:03
Masz rację. (1)
Dodam od siebie, że to co dzisiaj obserwujemy, nie wydarzyło się nagle.
Ten trend narastał latami, rozwijał się i ewoluował za sprawą rywalizacji rodziców, chrzestnych którzy wzbudzali w świadomości dzieci jako warunek konieczny obdarowywanie komunikantów drogimi i wyszukanymi prezentami.
To z czym się dzisiaj nie zgadzamy, wzrosło zDodam od siebie, że to co dzisiaj obserwujemy, nie wydarzyło się nagle.
Ten trend narastał latami, rozwijał się i ewoluował za sprawą rywalizacji rodziców, chrzestnych którzy wzbudzali w świadomości dzieci jako warunek konieczny obdarowywanie komunikantów drogimi i wyszukanymi prezentami.
To z czym się dzisiaj nie zgadzamy, wzrosło z udziałem naszej akceptacji, brakiem sprzeciwu wobec komercjalizacji tego święta. Im dłużej będzie trwał ten trend, tym trudniej będzie się z niego wycofać. Nagłe zerwanie z tym trendem, odbije się negatywnie na psychice dziecka, ponieważ inne dzieci otrzymają prezenty. Nie jest możliwe by nagle nastąpił przewrót i by nagle okazało się, że wracamy do podstaw. Stąd nie chcąc narażać własnego dziecka na przykrości ze strony rówieśników, często się godzimy na absurdalne obyczaje, które wypaczają celebrowanie tak ważnego przeżycia duchowego jakim jest przyjęcie pierwszej komunii.- 14 0
-
2023-05-23 22:54
To antykatole tuska
Obchodzą pierwsza komunię??? Co na to nergal, zasłużony mieszkaniec Gdańska??
- 0 1
-
2023-05-23 08:47
Opinia wyróżniona
Rozumiem, że komunia jest raz w życiu i powinna wyglądać wyjątkowo (2)
Uważam jednak, że gdzieś w tym całym szale pogoni i rywalizacji o to kto ma lepiej, kto dał więcej zagalopowaliśmy się nieco za daleko.
Przede wszystkim, do komunii dziecko przystępuje by mogło w pełni uczestniczyć w nabożeństwie przyjmując eucharystię, by mogło uczestniczyć w sakramencie pokuty i pojednania.
To co robimy, tworzenieUważam jednak, że gdzieś w tym całym szale pogoni i rywalizacji o to kto ma lepiej, kto dał więcej zagalopowaliśmy się nieco za daleko.
Przede wszystkim, do komunii dziecko przystępuje by mogło w pełni uczestniczyć w nabożeństwie przyjmując eucharystię, by mogło uczestniczyć w sakramencie pokuty i pojednania.
To co robimy, tworzenie tej całej otoczki, zupełnie zmienia cel i kontekst tak istotnego wydarzenia jakim jest przyjęcie pierwszej komunii świętej.
Zatraciliśmy się w tym, w tej całej otoczce, zatraciły się także niektóre osoby z duchowieństwa, a skoro pogubili się w tym wszystkim dorośli, to jak mają się w tym wszystkim odnaleźć dzieci które dopiero do tej komunii przystępują?
Może warto się nad tym wszystkim zastanowić, może warto wrócić do podstaw by przywrócić pierwotny sens temu odświętnemu wydarzeniu?- 13 5
-
2023-05-23 21:21
Coo (1)
Uczestniczyc w sakramencie pokuty? A co to dziecko zlego zrobilo?
- 3 0
-
2023-05-25 12:57
dokladnie. i jeszcze to chore uczestnictwo dzieci w spowiedzi - stary dziad bez zony i dzieci w sukience siedzi i wysluchuje malego chlopczyka czy dziewczynki o tym ze sie np. dotykal albo oklamal mame czy tate, to jest doslownie chora perwersja nad ktora nikt sie w tym owczym pedzie nie zastanawia
- 1 0
-
2023-05-22 16:28
Opinia wyróżniona
Obiad w domu, tylko bardziej uroczysty jak na wigilię i z dalszą rodziną. (8)
- 58 4
-
2023-05-23 17:35
To powodzenia (3)
Robić obiad dla 30osob w domu, i to najbliższych!
- 2 3
-
2023-05-23 19:45
(2)
Kto ma dzisiaj tylu najbliższych?
- 2 0
-
2023-05-24 11:09
Np. ja
Mam dużą rodzinę,mieszkamy wszyscy bardzo blisko siebie i często się widujemy
- 0 0
-
2023-05-24 05:24
800
Policz tata Briana, tata Dzesiki, obecny konkubent, wszyscy z obecnymi partnerkami i ich dziećmi (partnerek niekoniecznie ich) i już jest 30
- 0 1
-
2023-05-22 21:29
(3)
Duzy dom trzeba miec
- 12 3
-
2023-05-23 13:20
Lub mala rodzine
- 4 0
-
2023-05-23 09:06
(1)
Jeśli wszyscy dziadkowie zdążyli umrzeć, to cztery miejsca się zwalniają.
A jeśli do tego dziadkowie byli rodzicami chrzestnymi, to redukujemy listę osób o kolejnych gości.
Wobec powyższego na przyjęciu komunijnym pozostają rodzice i komunikant, czyli w sumie trzy osoby.
Trzy osoby zjedzą niewiele, więc można większą ilość pieniędzy przeznaczyć na prezent.
Tak wyglądała u nas komunia.- 5 3
-
2023-05-23 19:21
U nas 50% dziadków nie żyło. Czyli dwie osoby się stawiły, a rodzice to nr 3 i 4. "Komunista" - nr 5
Wujek i ciotka jako rodzice chrzestni, czyli razem siedem osób. Znajoma dziadka dzieciaka, ze swym synem - to 8 i 9. Więcej osób nie przyszło, bo większa komunia w rodzinie była u osób bogatszych. Z willą, a tu "tylko" segment.
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2023-05-26 14:48
bzura
Jak baranki na rzeź finansową. Po co te przyjęcia, prezenty, stroje komunijne? Komunia to wszystko co związane z mamoną tylko duchowego przeżycia brak.
- 0 0
-
2023-05-25 13:00
gdyby zniknelo fundowanie kosciolow z podatkow, gdyby ktos w koncu wyegzekwowal prawo koscielne ktore stanowi ze nie wolno brac zaplaty za sakramenty, gdyby w koncu kosciol zrobil porzadek z wywalaniem kasy na bierzmowanie i komunie to wtedy dopiero bysmy mieli oglad na to ile faktycznie osob chce zyc jako duchowni i ile wiernych jest naprawde wiernych. to jest po prostu chore ze religia kosztuje pieniadze. po komunii powinien byc jakis poczestunek w kosciele czy na terenie parafii dla dzieci i koniec.
- 0 0
-
2023-05-23 08:47
Opinia wyróżniona
Rozumiem, że komunia jest raz w życiu i powinna wyglądać wyjątkowo (2)
Uważam jednak, że gdzieś w tym całym szale pogoni i rywalizacji o to kto ma lepiej, kto dał więcej zagalopowaliśmy się nieco za daleko.
Przede wszystkim, do komunii dziecko przystępuje by mogło w pełni uczestniczyć w nabożeństwie przyjmując eucharystię, by mogło uczestniczyć w sakramencie pokuty i pojednania.
To co robimy, tworzenie tej całej otoczki, zupełnie zmienia cel i kontekst tak istotnego wydarzenia jakim jest przyjęcie pierwszej komunii świętej.
Zatraciliśmy się w tym, w tej całej otoczce, zatraciły się także niektóre osoby z duchowieństwa, a skoro pogubili się w tym wszystkim dorośli, to jak mają się w tym wszystkim odnaleźć dzieci które dopiero do tej komunii przystępują?
Może warto się nad tym wszystkim zastanowić, może warto wrócić do podstaw by przywrócić pierwotny sens temu odświętnemu wydarzeniu?- 13 5
-
2023-05-23 21:21
Coo (1)
Uczestniczyc w sakramencie pokuty? A co to dziecko zlego zrobilo?
- 3 0
-
2023-05-25 12:57
dokladnie. i jeszcze to chore uczestnictwo dzieci w spowiedzi - stary dziad bez zony i dzieci w sukience siedzi i wysluchuje malego chlopczyka czy dziewczynki o tym ze sie np. dotykal albo oklamal mame czy tate, to jest doslownie chora perwersja nad ktora nikt sie w tym owczym pedzie nie zastanawia
- 1 0
-
2023-05-22 15:17
nie jestem zwolennikiem lewicy ,ale pierwsza spowiedz to jak oni mówią powinna być w 16 roku życia , (15)
bo księża podczas spowiedzi molestują dzieci słownie ,a to jest skandal ,dziecko nigdy tego rodzicom nie powie ,bo będzie się wstydziło , bało ,a nastolatek już nie .
- 36 19
-
2023-05-22 18:14
(4)
mnie nikt nigdy nie molestował więc mocno uogólniasz, chyba że molestowaniem nazwiesz "a teraz odejdź i nie grzesz, a za pokutę odbębnij parę zdrowasiek"
- 6 5
-
2023-05-23 17:08
ty nie jesteś wyznacznikiem wszystkich (1)
- 0 1
-
2023-05-25 12:51
i nigdzie tak nie piszę, jego twierdzenie natomiast też nie jest wyznacznikiem całego kościoła
- 0 0
-
2023-05-22 20:30
(1)
Aha ciebie nie molestowali to nie ma problemu, można się rozejść
- 7 3
-
2023-05-23 11:40
aha, a zrozumiałeś w ogóle co napisałem? Odniosłem się do uogólniania.
- 2 4
-
2023-05-22 15:26
To jest trauma (6)
Zmuszają dzieci, by opowiadały o najbardziej osobistych i intymnych rzeczach obcym ludziom.
Mam 43 lata i do tej pory się we mnie gotuje, jak sobie przypomnę, że byłem zmuszany przez rodziców do spowiedzi.
Z Kościołem oczywiście już dawno nie mam nic wspólnego.
Nie róbcie tego swoim dzieciom!- 24 10
-
2023-05-22 16:21
Intymne rzeczy osobiste w wieku 9 - 10 lat? (3)
Może, ale po wizycie tzw. edukatorów seksualnych w szkole...
Też pamiętam swoją spowiedź i czysty umysł w tym wieku. Grzech w tym wieku to nie sluchanie mamy i jedzenie słodyczy po kryjomu...a nie jakieś zboczenia...- 12 16
-
2023-05-24 11:04
Hahahahaha
- 0 0
-
2023-05-23 19:43
przestań sobie robić dobrze ,hipokryto ,bo jesteś zbokiem
- 1 0
-
2023-05-23 17:13
a mnie ksiądz pytał czy się brzydko bawiłam sobą , a gdy podeszłam by pocałować stułę widziałam jak
coś się pod nią ruszało , dzisiaj wiem ,ze ksiadz robił sobie dobrze
- 2 3
-
2023-05-23 19:39
No, jeśli miałeś 12 lat i to i owo na sumieniu
A to było się czym stresować przy konfesjonale, fakt.
- 1 1
-
2023-05-23 17:11
w punkt
- 1 0
-
2023-05-22 22:16
ależ nikt cie nie zmusza (1)
możesz iść do I spowiedzi nawet w wieku 100 lat, albo i wcale
- 2 2
-
2023-05-23 18:12
nie chcę i nie muszę
- 1 0
-
2023-05-22 16:14
Nie wiem jak inni ale ja się zawsze czułem okropnie zestresowany przed ale za to bardzo dobrze po spowiedzi - jak by mi kamień spadł z serca. Poczytajcie świeckich uczonych jaki wpływ ma taki zabieg na ludzką psychikę. A jak słyszę o "słownym molestowaniu" to mi się śmiać chce - jak twoje dziecko ma traumę dlatego że musiało powiedzieć obcej osobie o tym że brzydko mówiło na mamę itp to brawo - wychowujesz przyszłego pacjenta psychiatrii - i uwaga - tam sobie każą płacić za to samo.
- 9 11
-
2023-05-22 14:12
21 wiek a w Wolsce nadal trwa średniowieczna indoktrynacja (18)
dzieci. O nieświadomym chrzcie nie wspomnę, bo to już przypadek totalnie patologiczny.
- 75 31
-
2023-05-23 09:27
(6)
Jaki jesteś szlachetny w walce o świadomy chrzest dzieci.
Nie mogę wyjść z podziwu czytając twój wpis.
Czy tak samo zawalczysz o świadome poddawanie się zabiegom aborcji?
Uważam, że skoro według ciebie o chrzcie powinny wiedzieć i móc decydować, to to samo powinno dotyczyć "zabiegu" aborcji.
Pozwólmy się dzieciom urodzić i dorosnąć - a kiedy dorosną niech sobie same zdecydują czy chcą by mama poszła z nimi do kliniki wykonać "zabieg" aborcji.
Bądź konsekwentny w swoich wypowiedziach neoliberale hołdujący twórczym i rewolucyjnym naukom Marksa i Lenina.- 2 12
-
2023-05-23 14:32
A czy on jest gdzieś niekonsekwentny? (3)
To ty mu przypinasz łatkę z tą aborcja. Nigdzie o tym przecież nie pisał. Jesteś zamroczony ideologia i wnioskujesz na podstawie jednego poglądu na życie inny zupełnie nie związany z tematem.
- 3 2
-
2023-05-23 17:42
Rydzyk i księża w necie mają swoich ludzi ,marnie maja płacone to i marne mają teksty (2)
- 1 2
-
2023-05-23 22:53
Za to PO ma samych specjalistow, jak ten od soku z buraka (1)
Az go musieli za kilkanaście tysia zatrudnić w magistracie miasta stołecznego warszawy
- 0 0
-
2023-05-25 12:46
oni wszyscy mają takich samych
są siebie warci
- 0 0
-
2023-05-23 19:47
Artykuł jest o pierwszej komunii, a nie o aborcji.
- 1 0
-
2023-05-23 17:41
Godek chciała , pseudo obrońco życia z netu usunąć uszkodzone płody genetycznie ,które muszą dzieki takim jak
rodzić polskie kobiety , zobacz zdjęcia w necie jakie cudowne dzieci ,a będziesz w szoku. Idz do szpitala i przytrzymaj za rękę kobietę ,która musi rodzić dziecko z gwałtu z twarzą zboczeńca /. W lasku na Guderskiego przy kościele , powiesił się na drzewie 31 latek ,bo matka zmarła i pozostała mu siostra 25 letnia głęboko upośledzona , pampersy , napady szału ,wymagająca całodobowej opieki tylko przez niego , tragedia . Przestań sobie robić dobrze bo o brudne gacie dzieci się pozbywasz
- 1 1
-
2023-05-22 20:17
Nowoczesność i tradycja mogą iść w parze, a nawet powinny jak w Polsce i Japoni. (2)
Lewactwo tego nigdy nie zrozumie, bo jedyne czego chcecie to jednolity eurokolchoz czyli komunizm 2.0 pod rządami obcego państwa.
- 7 4
-
2023-05-23 17:34
byle co jesz i byle co piszesz , kończ z kaszanką (1)
- 1 3
-
2023-05-25 12:44
a ty z robakami postępowcu. W d... byłeś, g... widziałeś.
- 0 0
-
2023-05-22 14:50
XXI wiek a ludziska wierzą ze jest 50 płci (4)
Że raz możesz być facetem , a jutro kobietą. To już nawet nie wiara, nie zabobony, jak to nazwać?
- 23 9
-
2023-05-23 17:32
to jest sprawa tych ludzi ,a nie twoja
- 1 2
-
2023-05-22 14:59
(1)
Liczba płci to zaburzenia psychiczne.
No chyba że wiara w miłość religii która wyrżnęła 100 milionów istnień to też zaburzenie? W sumie raczej choroba psychiczna.
Czy to jest już hejt jak podaje w wątpliwość że to choroba, że wierzy się w szerzenie miłości przez sektę która zamordowała, choć lepszym słowem będzie zniszczyła, tyle istnień, a o kulturach już nie wspomnę?- 9 11
-
2023-05-22 17:56
ogólnie się z tobą zgodzę, ale nie zgodzę się co do tego wyżynania. Te 100 milionów istnień wyrżnięto by niezależnie od religii. Po prostu w europie religia przybrała formę sojuszu. Bez niej i tak byłyby inne sojusze. Natomiast kultury związane z religią muzułmańską miały swoje interesy i swoje sojusze i były dla naszej cywilizacji zagrożeniem. Dlatego nie można twierdzić że to z winy religii. Po prostu to była tylko taka forma. Połowa papieży nawet w boga nie wierzyła, a jeden (nie pamiętam imienia) nawet nie ubierał się w te kościołowe szmatki tylko widywano go głównie w zbroi. Biblię po raz pierwszy czytał dopiero w okolicach swojej czterdziestki. Wesołe życie prowadzili, a prosty lud wierzył.
- 6 2
-
2023-05-22 14:57
No właśnie potwierdziłeś.
"wiara" a wiec uszkodzenie mózgu.
- 7 10
-
2023-05-22 14:28
sam żes patologiczny (2)
- 11 23
-
2023-05-22 14:41
"żes" (1)
szukam i szukam i nic. Chyba to w jakimś suahili napisane?
- 5 16
-
2023-05-22 16:06
To słaby w szukaniu jesteś - u mnie na google pierwsza strona
- 8 5
-
2023-05-25 08:59
NIC
wystarczy nie iść do pierwszej komunii!
- 0 0
-
2023-05-25 07:46
Mój syn powiedział pasee ! Chodzi na etykę i jest mega szczesliwy.
- 0 0
-
2023-05-25 07:40
Szkoda że w ankiecie nie ma odpowiedzi : nic nie wydam 0 złotych !
- 1 0
-
2023-05-24 20:13
dobrze ze moje już nie jest ochrzczone, jak dużo innych w przedszkolu
jest szansa ze za pare lat to będzue niszowa impreza
- 3 0
-
2023-05-22 17:41
Ani chrzest ani inne badziewia (3)
Dziś nawet żałuję ślubu Kościelnego, ale powiedzmy że 5 lat temu nie było jeszcze tak źle w kościele polskim
- 71 29
-
2023-05-24 17:56
Bylo było tylko tego widziec nie chciales.
- 0 0
-
2023-05-23 11:50
było tak samo z kościołem, ale dopiero ostatnio "a new s**t has come to light"
- 10 1
-
2023-05-23 10:29
Z Kościołem ślub brałeś????
V
- 13 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.