- 1 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
- 2 Majówka 2024: matury i egzaminy. W szkołach będzie ponad 2 tygodnie wolnego? (69 opinii)
- 3 Atrakcje dla rodzin na ładną pogodę (20 opinii)
- 4 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (32 opinie)
- 5 Majówka 2024 z dziećmi. Atrakcje w Trójmieście (7 opinii)
- 6 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (125 opinii)
Jak działa zdalna edukacja? Młodzież przedstawiła raport
Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska opublikowała raport dotyczący stanu edukacji zdalnej w mieście. Stworzono go na podstawie ankiety, którą online wypełniło blisko 6 tys. uczniów szkół samorządowych. Jest to już drugi taki raport przygotowany przez MRMG.
- Naszym celem było sprawdzić, jak sytuacja wygląda po prawie półrocznym funkcjonowaniu systemu edukacji zdalnej, czy udało nam się już zaaklimatyzować w nowej rzeczywistości - mówi Jakub Kuras, Przewodniczący Komisji Promocji Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska. - Niezmiernie cieszy nas, że 98 proc. gdańskich szkół przeszło na jednolitą platformę nauczania. W przypadku Gdańska jest to rekomendowane przez miasto Microsoft Teams. W jednej aplikacji mamy dostęp do prac domowych, wiadomości i komunikatów od nauczycieli. Wiosną z jednolitej platformy nauczania korzystało zaledwie 86 proc. szkół.
Aż 58 proc. ankietowanych uważa, że jest lepiej
W pierwszym badaniu, przygotowanym w maju, wzięło udział zaledwie 2 tys. osób. Wzrost zainteresowania młodzieży tematami dotyczącymi edukacji jest więc znaczny.
Uczniów gdańskich szkół samorządowych pytano między innymi o to, czy widzą poprawę w funkcjonowaniu e-lekcji w stosunku do poprzedniego roku szkolnego. Zdecydowana większość, bo aż 58 proc. ankietowanych uważa, że jest lepiej, a zaledwie 8 proc, że gorzej. Pozostali nie widzą różnicy.
- Porównując wyniki ankiety z pierwszym raportem, w wielu kwestiach dostrzegamy znaczącą poprawę - 57 proc. zapytanych uczniów oceniło naukę na odległość dobrze lub bardzo dobrze (maju była to dokładnie połowa ankietowanych) - mówi Jakub Kuras. - Warto dodać, że źle lub fatalnie funkcjonowanie e-lekcji ocenia dziś już tylko co dziesiąta osoba, wiosną było to 16 proc.
Uczniowie nadal przeciążeni nauką
Po opublikowaniu majowego raportu Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska alarmowała o ogromnych ilościach materiału, jakim obciążani są uczniowie.
Zobacz treść pierwszego raportu nt. zdalnej edukacji
Prawie 60 proc. ankietowanych informowało wówczas, że czują się mocno lub bardzo mocno obciążeni. Znacząca część ankietowanych mówiła, że zadaje im się znacznie więcej niż przy stacjonarnym trybie nauczania. W tej kwestii na przestrzeni ostatniego półrocza niewiele się zmieniło.
- Niepokojące jest to, że sytuacja praktycznie nie uległa żadnej poprawie - podkreśla Jakub Kuras. - Dokładnie połowa ankietowanych skarży się na ogrom nauki, którą są obarczani. Nie dość, że spędzać muszą po 6-7 godzin przed komputerem podczas samych e-lekcji, to jeszcze później muszą wykonywać często kilka prac domowych, które wydłużają ich czas przed ekranem do późnych godzin wieczornych. Alarmujące są też tego skutki, czyli problemy ze wzrokiem, bóle kręgosłupa, problemy z samopoczuciem czy stres.
Wyniki raportu pomogą usprawnić zdalną edukację
Choć przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska zauważają znaczną poprawę w stosunku do raportu majowego, podkreślają, że uzyskanie pełnej satysfakcji będzie kosztowało dużo pracy.
Sam raport został 28 grudnia br. przekazany na ręce Moniki Chabior, zastępcy prezydent Gdańska ds. edukacji i usług społecznych. W dalszej kolejności ma on trafić do dyrektorów WRS i gdańskich szkół. Jego wyniki mają pomóc usprawnić zdalną edukację w mieście.
- Pani prezydent zaoferowała nam wsparcie socjologów oraz analityków w Referacie Strategii i Programów Społecznych w Gdańsku. Ma ono nam pomóc uzyskać jeszcze więcej cennych informacji wynikających z ankiety - mówi Ranko Hoffmann, radny MRMG. - Jesteśmy otwarci na rozmowy zarówno z dyrektorami szkół, nauczycielami, uczniami, jak i rodzicami, którzy mają na pewno duży podgląd na problemy, z którymi podczas nauki stykają się ich podopieczni.
Opinie (81) 7 zablokowanych
-
2020-12-29 17:06
Przekazywanie wiedzy w miarę ok.
Sprawdzanie i egzekwowanie wiedzy nie działa zupełnie.Podstawowy problem to bezczelne ściąganie.Dotyczy to szczegolnie takich przedmiotów jak matematyka.
- 20 4
-
2020-12-29 17:02
Jako nauczyciel uwielbiam zdalne nauczanie.
Mój wkład pracy jest naprawdę duuuuuuuuzy :D. Oby trwało to jak najdłużej.
- 5 15
-
2020-12-29 16:40
W 1 klasie, gdzie dzieciaki nie potrafią czytać i pisac nauczycielka powiedziała "jak czegoś nie rozumiecie to napiszcie na czacie" Sam to słyszałem i widziałem.
- 15 3
-
2020-12-29 16:38
wcale nie działa. Łączą się 20minut, potem 5 min lekcji i koniec. Sprawdziany na zasadzie przesłać rozwiązanie za X minut i dzieciaki rozwiązują z nauczycielami albo szukają wyników w necie.
- 12 12
-
2020-12-29 16:07
Uważam,że maturzyści i 8klasiści powinni miec zajęcia w szkole chociaż częściowo
- 33 12
-
2020-12-29 16:07
chyba nie wszystko tak pieknie
narazie to nie problem. Sprawa bedzie dla nich powazna jak te liczne sprzed monitora niedouki wejda na rynek pracy. Bo braki beda miec to pewne. Okaze sie wtedy ze to co robili dzis przed monitorami kilka lat wstecz to byl dowcip. W zasadzie to kreca porzadny bat na siebie tylko. wspolczesny swiat nie toleruje niedoukow, ani slabszych, po prostu za duzo ludzi chce byc kims.
- 25 10
-
2020-12-29 16:05
Julki i Oskarki do roboty się weźta, a nie krytykowanie.
- 39 9
-
2020-12-29 15:58
Z tego co piszecie to wygląda na średnią z ankiet i to jednostronnych a nie raport.
- 25 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.