- 1 Majówka 2024 z dziećmi. Atrakcje w Trójmieście (7 opinii)
- 2 Atrakcje dla rodzin na ładną pogodę (20 opinii)
- 3 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (32 opinie)
- 4 Majówka z dzieckiem. Gdzie na wycieczkę? (11 opinii)
- 5 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (125 opinii)
- 6 Festyny, dinozaury, pociągi, a może zwiedzanie? Majówka 2024 z dziećmi (12 opinii)
Kiedy wypłaty nowego 500 plus? Sprawdzamy, co się zmieni
Zgodnie z zapowiedziami rząd przyjął projekt ustawy dotyczący świadczenia 500 plus na pierwsze dziecko od 2019 roku. Teraz zostaje tylko głosowanie - nowelizacją ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci Sejm zajmie się w czwartek 25 kwietnia. Co dokładnie się zmieni, kiedy będzie można składać wnioski o świadczenie 500 plus na pierwsze dziecko?
Najważniejsza zmiana to zniesienie kryterium dochodowego. Do tej pory świadczenie przysługiwało na pierwsze lub jedyne dziecko tylko jeśli rodzina miała niskie dochody. Warunkiem przyznania 500 plus było spełnienie kryterium dochodowego, które wynosiło 800 zł lub 1200 zł w przypadku wychowywania dziecka niepełnosprawnego.
- Dużym ułatwieniem dla samotnych rodziców będzie zapowiadana rezygnacja z obowiązku udokumentowania, że drugi z rodziców zobowiązany jest do płacenia alimentów na rzecz dziecka - mówi Arkadiusz Kulewicz, kierownik działu organizacyjnego Gdańskiego Centrum Świadczeń.
Nowością będzie również wprowadzenie szczególnego, 3-miesięcznego terminu - liczonego od dnia urodzenia dziecka - na złożenie wniosku o świadczenie wychowawcze na nowo narodzone dziecko. Złożenie wniosku w tym czasie będzie gwarantowało przyznanie świadczenia z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka.
O wiele więcej wypłat
Konsekwencją zmian będzie znaczący wzrost liczby dzieci, na które rodzice otrzymają świadczenie.
- W przypadku Gdańska, w 2018 roku każdego miesiąca świadczeniem 500 plus objętych było ponad 34,5 tys. dzieci. Szacuje się, że w 2019 r. w wyniku zniesienia kryterium dochodowego, liczba dzieci, na które wypłacane będzie 500 plus wzrośnie do 75 tys. Oczywiście, zwiększy się również kwota świadczeń. Do tej pory wypłacaliśmy każdego miesiąca ponad 17 mln zł, a od lipca 2019 r. kwota ta wzrośnie do ok. 37,5 mln zł - informuje Kulewicz.
Obecnie z programu "Rodzina 500 plus" w Sopocie korzysta prawie 1800 dzieci. Po zniesieniu kryterium dochodowego miasto przewiduje dodatkowe 2500 dzieci, które będą uprawnione do tego świadczenia.
Gdzie i kiedy będzie można złożyć wnioski?
W tym roku po raz ostatni wnioski o świadczenie 500 plus będą przyjmowane w dotychczasowych terminach, tj. w formie elektronicznej od 1 lipca, natomiast w formie papierowej od 1 sierpnia.
- Projekt ustawy zakłada zmianę okresu świadczeniowego, na jaki przyznawane będzie 500 plus. Od 2021 r. termin rozpoczęcia przyjmowania wniosków ma zostać przesunięty z lipca na luty, a sam okres świadczeniowy z okresu październik-wrzesień, na czerwiec-maj - mówi Arkadiusz Kulewicz.
Wnioski o świadczenie 500+ w formie elektronicznej będzie można składać m.in. za pośrednictwem bankowości elektronicznej oraz Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
- Gorąco zachęcamy do skorzystania z tej prostej i wygodnej formy złożenia dokumentów. Tym bardziej, że w porównaniu do poprzednich lat wniosek będzie dużo prostszy i nie będzie konieczności wykazywania oraz dokumentowania dochodu członków rodziny. Uproszczenie wniosku spowoduje, że zdecydowana większość osób będzie w stanie wypełnić go samodzielnie, bez konieczności konsultacji z pracownikiem GCŚ. Dlatego warto zrobić to przez internet, w dogodnym dla siebie czasie, bez konieczności udawania się do punktu przyjmowania wniosków - zachęca Kulewicz.
Osoby, które zdecydują się złożyć wnioski osobiście będą mogły zrobić to w jednym z punktów przyjmowania wniosków rozlokowanych w różnych dzielnicach Gdańska. W punktach tych będą przyjmowane wnioski o świadczenie 500 plus, świadczenie Dobry Start, świadczenia rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego.
- Dzięki takiemu rozwiązaniu zainteresowane osoby podczas jednej wizyty w punkcie obsługi będą mogły złożyć wnioski o różne świadczenia. Aktualnie pracujemy nad stworzeniem mapy punktów, więc ich wykaz będziemy mogli podać w późniejszym terminie - dodaje kierownik Działu Organizacyjnego Gdańskiego Centrum Świadczeń.
W Sopocie realizacją programu "Rodzina 500+" zajmuje się Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sopocie - Dział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego, al. Niepodległości 876.
- Zachęcamy mieszkańców Sopotu, aby składali wnioski od 1 lipca drogą elektroniczną, co jest znacznie wygodniejsze dla klientów, ponieważ mogą taki wniosek przesłać poza godzinami funkcjonowania ośrodka - podkreśla Andrzej Czekaj, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie. - To także szybszy sposób na uzyskanie świadczenia, gdyż wnioski w formie papierowej będzie można składać miesiąc później - od 1 sierpnia. W Dziale Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego do państwa dyspozycji przez cały czas jest komputer z dostępem do internetu. W przypadku wątpliwości i trudności z wypełnieniem wniosku pracownik na miejscu pomoże w jego wypełnieniu - zapewnia dyrektor sopockiego MOPS-u.
- Do projektu ustawy przeniesiono również rozwiązanie wprowadzone z pozytywnym skutkiem przy realizacji Programu Dobry Start, czyli rezygnację z wydawania decyzji administracyjnej na rzecz przesyłania informacji o przyznaniu świadczenia na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej. Jeżeli wnioskodawca nie wskazał takiego adresu, informację o przyznaniu świadczenia będzie mógł odebrać osobiście w instytucji przyznającej świadczenie. Nasi pracownicy są przygotowani - zapewnia Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Będą problemy z wypłatami?
Od jakiegoś czasu mówi się o planowanym proteście pracowników socjalnych, którzy domagają się podwyżek i zmiany warunków pracy. Grożą paraliżem wypłat 300+ i 500+.
Pracownicy socjalni ostrzegają, że od 1 lipca, gdy ruszy nabór wniosków do rozszerzonego programu 500 plus (także na pierwsze dziecko) oraz wniosków o przyznanie świadczenia 300 plus na wyprawkę szkolną, nie będą obsługiwać petentów, chociaż przyjdą do pracy.
Obecnie trwa zbiórka deklaracji udziału w proteście.
Miejsca
Opinie (198) ponad 10 zablokowanych
-
2019-04-25 09:58
Opinia wyróżniona
Można byłoby to zrobić, aby nie zamieniać tego w biznes. (2)
Zamiast dawać dla rodzin z dziećmi 500+, czy nie wiadomo ile, po prostu obniżyć dla tych rodzin podatek dochodowy. Ludzie żyjący z socjalów musieliby iść do pracy, posiadanie dzieci nie byłoby biznesem, a inflacja nie szybowałaby tak jak robi to teraz... A emerytura + jest strzałem w twarz naszym rodakom, którzy wychowywali wcześniej wiele dzieci i
Zamiast dawać dla rodzin z dziećmi 500+, czy nie wiadomo ile, po prostu obniżyć dla tych rodzin podatek dochodowy. Ludzie żyjący z socjalów musieliby iść do pracy, posiadanie dzieci nie byłoby biznesem, a inflacja nie szybowałaby tak jak robi to teraz... A emerytura + jest strzałem w twarz naszym rodakom, którzy wychowywali wcześniej wiele dzieci i mimo wszystko szli do pracy. Przy okazji, programy tego typu nie przynoszą zakładanych wzrostów przyrostu w Polsce, więc po co je kontynuować? Czasem warto przyznać się do porażki.
- 63 7
-
2019-04-26 09:49
niby tak ale... (1)
to z 500+ może i by się sprawdziło ale w dużych miastach, gdzie praca jest... znam miejscowości, gdzie ludzie, szczególnie kobiety chcą iść do pracy ale tej pracy nie ma.... nie mówiąc już o takich miejscach jak przedszkole czy żłobek dla dziecka, bo go też trzeba na ten czas gdzieś ulokować... prawda jest taka, że nie ma złotego środka i zawsze będzie ktoś niezadowolony
- 0 2
-
2019-04-27 01:02
jak nie ma pracy to powinno to skłaniać do migracji np. do większych ośrodków miejskich
natomiast wprowadzenie 500+ likwiduje takie sprzężenie i ludzie zamiast napędzać gospodarkę tam gdzie są potrzebni, spowalniają ją nie podejmując działań. Oczywiście ludzie są niczemu nie winni bo nie zdają sobie sprawy z mechanizmów. To program jest szkodliwy. Każdy nowy rząd wymyśla kolejną kiełbasę wyborczą przez co każdy następny nie może się z niej wycofać bo straci elektorat. To jest równia pochyła. Zmierzamy ku katastrofie. Jak nie teraz to za życia naszych dzieci czy wnuków.
- 1 0
-
2019-04-25 08:55
Opinia wyróżniona
Ciekawe (16)
Zawsze z zazdrością patrzyliśmy na zachód, że mają social, dostają na dzieci pomoc itd.Teraz jak w Polsce coś próbują zrobić to źle. Coś jest w powiedzeniu: lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć.
- 61 70
-
2019-04-25 10:33
Vikrim - nie masz pojęcia o niczym, prawda? NIe znasz nawet podstaw ekonomii i polityki podatkowej. (10)
O to właśnie chodzi pisowi w kwestii edukacji. Nie opłaca się kształcic na wysokim poziomie, bo tępym i niedouczonym narodem łatwiej manipulować. I takie osobniki jak ty, które nie wiedzą co się dzieje, wypowiadają się i piszą takie brednie.
- 10 4
-
2019-04-25 12:03
Leming twierdzi ze ludzie niemaja pojecia o niczym ale on bezmózgowiec ma :) Ale sie uśmiałem (3)
Leming ty nie zmarnujesz zadnej okazji by się głupotą pochwalić :)
- 4 3
-
2019-04-25 12:54
To jest jakiś dramat...skąd się biorą takie dzbany jak ty? Nie wierzę, że te komentarze piszą normalni ludzie (2)
Coraz bardziej wierzę za to w fabryki pisowskich trolli, którzy za 40 gr a wpis szerzą propagandę.
- 1 2
-
2019-04-25 13:19
Hmm
Wiara czyni cuda. Tylko mnie w nią nie mieszaj.kolejna fanaberia że każdy kto popiera pis musi popierać kler.
- 0 1
-
2019-04-25 13:11
Jak program dopłat do in vitro to trzęsiecie z radości uszami, jak program +500 to beee bo za naszą kasę. Masz rację sami tu idioci.
- 1 1
-
2019-04-25 11:41
sam jesteś przykładem niedouczonego i manipulowanego
- 1 2
-
2019-04-25 10:42
Zgadzam (4)
Się że tępym narodem łatwiej sterować.Nie wiem skad masz informacje o mojej wiedzy?Zarowno ten jak i poprzedni rząd to nie mój wybór. Stwierdzam tylko fakt patrząc na to z boku ,że my Polacy jesteśmy tacy naiwni i bez względu na to kto będzie rządził to tacy jak Ty będą atakować innych.
- 2 3
-
2019-04-25 11:08
(3)
To proste. Piszesz bzdury, więc widać, że jesteś niedouczony. Nic więcej nie trzeba wyjaśniać.
- 0 3
-
2019-04-25 11:12
zgadza (2)
Się. Natomiast po Twoich komentarzach widać pełen profesjonalizm i szeroką wiedzę na ten temat.
- 3 2
-
2019-04-25 12:58
Ja popieram ulgi podatkowe dla pracujących. Ty - rozdawnictwo (1)
Ja nie muszę nic udowadniać, bo z ekonomicznego punktu widzenia to ja mam rację. Liczby są bezwzględne. A ty jesteś głupim pisowskim trollem, który popiera rozdawnictwo z kieszeni obywatela i bezrobocie. Bo po co pracować, skoro "pan kaczyński" wam da. Obłęd i żenujący brak wiedzy.
- 2 2
-
2019-04-25 13:17
Hmm
Dziwne, nigdy bym nie pomyślał o rzucaniu pracy ze względu na jakikolwiek zasiłek. Ale widzę że wiesz lepiej.
- 1 0
-
2019-04-25 09:54
A może ...
... socjal powinien być tylko dla "dysfunkcyjnych życiowo" a nie leniwych ?
- 13 1
-
2019-04-25 09:53
(3)
Przecież to KODziarze tupią bezsilnie swoimi odrostami, ja już od dawno przestałem na ten twór zwracać uwagę.
- 6 11
-
2019-04-25 09:59
Fajnie, że (2)
p. Jarek daje kasę tym co potrzebują i zabiera ... hmm no właśnie komu ?
Eeee, nie ważne skąd kasa ważne, że p. Jarek myśli o wszystkich i im dobrze robi.- 20 3
-
2019-04-25 10:43
(1)
Ja płacę podatki i nic z tego nie mam : prywatnie się leczę, żłobek prywatny (u nas w mieście nie ma publicznych) . Sama wychowuję dziecko. Dlaczego mój syn ma nie dostać 500 plus tylko dlatego, że został przekroczony limit (swoja drogą naprawdę śmieszny w przypadku samotnie wychowujących rodziców) dochodu na osobę. U nas "najpierwsi" w wyciąganiu ręki po 500 plus, po 300 plus są Antypisiarze z dochodem na osobę w wysokości kilku tysięcy zł.
- 14 0
-
2019-04-25 11:54
Bo ci ludzie mają głowę do pieniędzy. Skoro ktoś oddaje im ich pieniądze to czemu nie brać ? Brać co dają, a jednocześnie być przeciwny zabierania pieniędzy na socjal - to jedyne zdrowe podejście.
- 9 3
-
2019-04-25 09:10
Opinia wyróżniona
Podwyżki (6)
Ludzie sie ciesza ze dostana 500 plus na pierwsze dziecko,ale co za tym idzie duzo podwyżek prad,woda,ciuchy jedzenie,itp. Trzeba miec z skąd dac ludziom te pieniądze. Zobaczycie jakie beda mega podwyżki, odechce wam sie tego 500 plus.
- 107 26
-
2019-04-26 15:21
Jeśli nie na 500 plus to by to i tak rozkradli, powinna być ulga i tyle
Tr
- 0 0
-
2019-04-26 08:47
Podwyżka cen prądu
wynika z d**ilną walką z CO2. Dzięki "ekologom" i limitom produkcji CO2 rosną ceny prądu a nie z powodu 500+. Włącz myślenie, to nie boli.
- 1 0
-
2019-04-25 10:17
(1)
Zgadzam się, wszystko drożeje, a za programy typu 500+ płacą wszyscy, nawet ci którzy dzieci nie mają. To się nazywa wsparcie od państwa :(
- 17 2
-
2019-04-25 10:47
Idąc tym tokiem myślenia: nie palę i nie piję to dlaczego z mojej składki zdrowowtnej korzysta ktoś chory na raka palący papierosy całe życie. Może dziecko kogoś kto dostał te 500 plus bedzie w przyszłości lekarzem i bedzie Cię leczył na stare lata . Pomyśl w ten sposób
- 5 6
-
2019-04-25 09:49
Warzywa max podrozaly. A ciemny lud zadowolony.
- 14 4
-
2019-04-25 09:13
Nie sądzę żeby ciuchy mocno zdrożały. Prędzej sklepy się stąd zwiną i będziemy kupować za granicą.
- 5 6
-
2019-04-25 08:17
w d..pie mam Wasze 500 (19)
jak opiekunka do dziecka kosztuje mnie 2000. Od nowego roku podwyżka prądu o 150zł wody o 50, opłata za śmieci o 50 i ceny paliwa o 250 i po waszym g*wnianym 500. chcę równego traktowania dzieci w rekrutacji to przedszkola i żłobka, obniżki Vatu na rzeczy dla dziecka, a sama na nie zarobię bez Waszej jałmużny.
- 129 29
-
2019-04-25 09:29
(3)
a masz ty dzieci że tak piszesz? 2000 zł. opiekunka, to wyślij dziecko do przedszkola/żłobka za prywatne zapłacisz 800 zł. i zaoszczędzisz na prądzie jak nikogo nie będzie w domu, tylko trzeba pomyśleć.
- 5 12
-
2019-04-25 10:16
Czytaj za zrozumieniem. (2)
Pracuje w takich godzinach, że żłobek odpada.
- 6 2
-
2019-04-25 14:10
Zmień prace i weź kredyt- p. B. Komorowski.
- 3 4
-
2019-04-25 11:23
współczuję
Biedna kobieta, mnie to samo czeka niedługo pewnie :( pozdrawiam i dużo siły życzę!
- 4 1
-
2019-04-25 09:18
Ci co tak piszą... (3)
Najprędzej wniosunie składają i pierwsi na wypłaty świadczeń czekają. Czyż nie?
- 8 9
-
2019-04-25 09:30
(2)
5% vat na rzeczy dla dziecka, państwowy darmowy żłobek i przedszkole w rejonie zamieszkania i pierwsza zrzekam się 500. Bez niego będę 2500 do przodu miesięcznie.
- 19 4
-
2019-04-25 09:45
(1)
Nie musisz się zrzekać,wystarczy że nie złożysz stosownego wniosku i nie będziesz pobierała 500 plus;)proste
- 4 14
-
2019-04-25 21:46
Taaak, i nie dość że finansuję patolę grubymi podatkami to jeszcze mam na ich rzecz zrezygnować z tych kilku cebulionów, niech dla odmiany rząd przez tyłek przepcha. Mądrość wyborców kotołaka.
- 5 0
-
2019-04-25 09:10
(4)
Zgadzam się z Panią w 100 %. Mam dziecko 13miesiecy. Zapomnij, że się dostanie do państwowego zlobka. Dostają się tylko dzieci już nie powiem kogo. Przekroczyłam dochód o 800 zł i już nie przysługuje mi zwrot podatku od syna. Nie mam tu rodziny. Mam takie pory pracy że pobyt syna w żłobku odchodzi. Pozostaje niania. 2 tys koszt miesięczny. Wszystko jest mega drogie. Już nie mówię o oplatach ale o rzeczach dla dzieci. Pampersy. Karton mleka 58 zl a starcza na 5 dni. Szczepienia. Ubrania. Buty
- 21 7
Wszystkie opinie
-
2019-07-01 14:25
500+ ok ale ....
Niech nie pozwalają nie pracować powinno być pracujesz dostajesz 500+ ile jest takich rodziców którzy zaczęli dorosłe życie w wieku 18 lat teraz mają 5 dzieci biorą 2500 tys miesięcznie i nigdy uczciwie nie pracowali nie zasilili ani złotówką skarbu państwa a im się należy to przez takich ludzi są podwyżki bo skąd mają wziąć żeby dla nich było dodam że dochodzą do tego zasiłki i praca np. Ojca na czarno który swoją nieuczciwością również nie zasili skarbu państwa .Ja im więcej zarabiam tym moje składki są większe wiec uważam ze biorąc 500+ odzyskuje to co mi zabrano a te co nie pracują kiedy się za to wezmą
- 1 0
-
2019-04-25 08:19
Ja nie chce, aby socjalistyczne panstwo zabralo mi 700 a "dalo" 500. (7)
Ja chce po prostu placic podatki nizsze o te 700 PLN. Ale to sie nie zmieni poki motloch bez wyksztalcenia bedzie sie na to populistyczne rozdawnictwo PiSu nabieral.
- 120 25
-
2019-04-28 05:47
Ja nie chcę...
Widzę,że toś ty należysz do tego motłochu ,bo twój styl wyrażania swoich mysli ...na to wskazuje...
- 0 0
-
2019-04-25 12:23
Pewnie jesteś za podwyżka dla nauczycieli (2)
Jak to sobie i nam wytłumaczysz?
- 1 3
-
2019-04-25 12:52
Pieniądze dla pracujących ludzi? Zawsze.
- 3 1
-
2019-04-25 12:44
Jestem za prywatyzacja szkol.
I systemem, gdzie szkola walczy o dobrego nauczyciela, bo od tego zaleza jej zarobki i prestiz.
- 6 1
-
2019-04-25 10:57
wykształcony a taki ubogi
- 1 3
-
2019-04-25 08:32
ile schetyna płaci za takie wpisy?
- 10 14
-
2019-04-25 08:27
To nie motłoch to perfidni oportuniści.
Głosowali na PO jak pozwalała kraść, dzisiaj popierają rozdawnictwo PiS. Tacy ludzie dla własnych korzyści zagłosują na każdego.
- 14 1
-
2019-04-26 18:08
Taka Prawda (2)
I nie chodzi o dzieci ludzi majacych firmy,salony samochodowe,apteki,stacje paliwowe,warsztaty samochodowe,gabinety dentystyczne tylko o normalnych ludzi.Pewnie ze znajda sie rodzice ktorzy przepija te pieniadze ale mysle ze to jest jakis odlam bydlakow.Dzieki Pisowi w tym temacie jest inaczej.Bo jak powiedzial pan Kaczynski czy go sie lubi czy nie (Pieniadzy na rodzine jest 1 do 10 jedna rodzina ma 10tys na miesiac druga 1tys)Swiente slowa panie Kaczynski
- 1 5
-
2019-04-27 07:02
(1)
ludzie majacy firmy,salony samochodowe,apteki,stacje paliwowe,warsztaty samochodowe,gabinety dentystyczne to są normalni ludzie
- 1 0
-
2019-04-27 14:00
Tak ale czesto maja maja duze zgromadzone majontki bo dzialaja w szarej strefie
- 0 1
-
2019-04-27 07:09
Ostatnio baardzo
Podrozalo paliwo i cisza,nikt tego nie zauważył czy co,pasuje to nam wszystko ok?
- 4 1
-
2019-04-27 01:36
Ty jestesjak,Wiesiu mechanik moj
Najwazniejsze zeby jego dzieci nazarte chodzily I studia,skonczyly reszta kij tak
- 0 0
-
2019-04-25 08:02
Nie stać cię na chleb nie chodzisz do teatru, proste. (15)
Nie stać nas na utrzymanie państwa to nie rozdajemy pieniędzy na lewo i prawo.
- 104 21
-
2019-04-25 08:35
pamietam jak poparłem tuska i jego 3 x tak, niższe podatki, likwidacja senatu, posłów miało być połowę mniej. (9)
8 lat jechał na krytyce rządów prawa i sprawiedliwości a na koniec uciekł do Brukseli, więcej mnie nie nabierze.
- 22 13
-
2019-04-25 09:01
I dlatego głosujesz na PiS? (8)
- 13 7
-
2019-04-25 10:14
głosuje na Prawo i Sprawiedliwość, bo sa dla mnie bardziej wiadygodni od parti Schetyny (3)
- 7 12
-
2019-04-26 20:26
Gratuluje inteligencji. (1)
- 0 1
-
2019-04-27 01:06
a ja tobie nie bo w sumie nie ma czego
PIS jest lepszy od PO co nie znaczy że dobry. To bardzo zły rząd, ale POwski był skrajnie zły, chociażby przez swoją genezę. KLD, Unia Wolności, uwłaszczenie zwane prywatyzacją za Bieleckiego. Tamci ludzie doprowadzili ten kraj do ruiny, ci obecni tylko to kontynuują.
- 0 2
-
2019-04-25 11:20
noooo a ja stawiam na Tolka Barana
- 6 3
-
2019-04-25 09:10
oni dotrzymują obietnic (3)
- 11 18
-
2019-04-25 09:28
Jakich obietnic? (2)
- 6 7
-
2019-04-25 09:35
No tych o dojnej zmianie. (1)
- 10 5
-
2019-04-25 11:19
praca pokora umiar ... i te premie nam się po prostu należały
czyli jest jak za PO a nawet i lepiej ... bo teraz to konie same padają i nie trzeba ich do rzeźni wozić
- 8 4
-
2019-04-25 08:56
jednak Panstwo to nie teatr, to wspolnota, jak rodzina i (3)
ma obowiazek wobec slabszych. W Panstwie musi byc chleb dla wszystkich, inaczej po co nam Panstwo?
- 8 17
-
2019-04-25 09:02
500 plus dostanie słabszy i silniejszy. (1)
a także leń śmierdzący. Brawo państwo.
- 18 7
-
2019-04-25 11:22
500+ TAK ale tylko do odebrania w zakładzie pracy, firmie, czy innym miejscu stałego zatrudnienia
można? Można!!!
- 15 2
-
2019-04-25 09:56
Dlatego np. ludzie ze stwardnieniem rozsianym umierają w mękach, bo państwo nie ma kasy na chorych ludzi. Za to ma na patolę+
- 16 10
-
2019-04-25 10:36
samozatrudniony
Jestem specjalistą IT, który uciekł w samozatrudnienie, żeby mieć mały podatek. Jak stracę pracę nie obciążę państwa, bo nie mam prawa do kuroniówki. Składki emerytalne odprowadzam od średniej pensji i tylko od takie oczekuje emerytury, oszczędności inwestyuje w nieruchomości i kursy. Obiecuje, że w przypadku gdy obleje test przedsiębiorcy uciekam do Szwajcarii, Emiratów lub Singapuru.
Swoje usługi głównie eksportuje.
Nie będę sponsorował łapówek politycznych rządu, który ośmiesza nas na arenie międzynarodowej, zaniedbuje służbę zdrowia i edukację i obronność.- 18 9
-
2019-04-25 09:58
Opinia wyróżniona
Można byłoby to zrobić, aby nie zamieniać tego w biznes. (2)
Zamiast dawać dla rodzin z dziećmi 500+, czy nie wiadomo ile, po prostu obniżyć dla tych rodzin podatek dochodowy. Ludzie żyjący z socjalów musieliby iść do pracy, posiadanie dzieci nie byłoby biznesem, a inflacja nie szybowałaby tak jak robi to teraz... A emerytura + jest strzałem w twarz naszym rodakom, którzy wychowywali wcześniej wiele dzieci i mimo wszystko szli do pracy. Przy okazji, programy tego typu nie przynoszą zakładanych wzrostów przyrostu w Polsce, więc po co je kontynuować? Czasem warto przyznać się do porażki.
- 63 7
-
2019-04-26 09:49
niby tak ale... (1)
to z 500+ może i by się sprawdziło ale w dużych miastach, gdzie praca jest... znam miejscowości, gdzie ludzie, szczególnie kobiety chcą iść do pracy ale tej pracy nie ma.... nie mówiąc już o takich miejscach jak przedszkole czy żłobek dla dziecka, bo go też trzeba na ten czas gdzieś ulokować... prawda jest taka, że nie ma złotego środka i zawsze będzie ktoś niezadowolony
- 0 2
-
2019-04-27 01:02
jak nie ma pracy to powinno to skłaniać do migracji np. do większych ośrodków miejskich
natomiast wprowadzenie 500+ likwiduje takie sprzężenie i ludzie zamiast napędzać gospodarkę tam gdzie są potrzebni, spowalniają ją nie podejmując działań. Oczywiście ludzie są niczemu nie winni bo nie zdają sobie sprawy z mechanizmów. To program jest szkodliwy. Każdy nowy rząd wymyśla kolejną kiełbasę wyborczą przez co każdy następny nie może się z niej wycofać bo straci elektorat. To jest równia pochyła. Zmierzamy ku katastrofie. Jak nie teraz to za życia naszych dzieci czy wnuków.
- 1 0
-
2019-04-25 08:05
Rozdają patola+ (12)
a nie potrafią dać ludziom pracującym wyższej pensji. Pieprzeni socjaliści
- 146 35
-
2019-04-25 08:30
dlaczego siedziałeś cicho za tuska? wtedy najniższa pensja to było 900 zł, godzina pracy to było 5 zł (4)
- 19 21
-
2019-04-25 12:00
za 5zł tuska ... kupiłem 2x więcej niż teraz za 10zł za kaczyńskiego (2)
- 12 11
-
2019-04-26 23:17
Teraz wszędzie te kamery :D
- 0 0
-
2019-04-25 12:59
Bez przesady. Fakt jest drożej i będzie drożej.
- 4 1
-
2019-04-25 08:35
Nigdy nie siedziałem cicho lemingu. Może jeszcze przywołaj czasy zaborów co? Co za idioci...
- 20 17
-
2019-04-25 10:33
Masz mózg? (2)
Rząd ma dawać Tobie wyższą pensję? Może weźmiesz sprawy w swoje ręce? Pensja i jej wysokość zależy tylko od Ciebie i umiejętności. Jak liczysz na innych to znaczy, że jesteś miernotą.
- 13 6
-
2019-04-25 23:42
Powiedz to tym z budżetówki :/
- 1 0
-
2019-04-25 10:34
A ty masz mózg?
Mowa o lekarzach, nauczycielach, strażakach, policjantach...
- 3 9
-
2019-04-25 14:08
Jak jakikolwiek rzad ma ci dać wyższa pensje? (2)
Chyba powinieneś sam wypracować lub/i negocjować swoje pieniążki...
- 7 2
-
2019-04-25 14:22
Oj mój mały przyjacielu z małym rozumkiem (1)
Dlatego strajkują lekarze, nauczyciele, policjanci...
- 1 6
-
2019-04-25 23:41
I cała budżetówka
- 0 1
-
2019-04-25 08:06
Kryptolewaki!
- 7 11
-
2019-04-25 14:11
Czytam komentarze i śmiać mi się chce (2)
Przypominam wszystkim amebom umysłowym, że Scheytyna przed wyborami obiecywał 500+ na każde dziecko...potem 5 razy zmieniał zdanie w wywiadach - co jest nagrane i w sieci można znaleźć.
Poza ty najbardziej krzyczący wielbiciele rudzielca i spółki z okragłego stołu sami pierwsi wyciągają rece po ten dodatek.- 7 10
-
2019-04-26 11:55
(1)
Trzeba być i**otą, żeby nie brać od rządu pieniędzy, które przed chwilą buchnął Ci z portfela, ale czego ja oczekuję od elektrotu wielmożnie nam panującego.
- 2 0
-
2019-04-26 21:23
Dokładnie o to chodzi. Skoro ktoś mi zabrał kasę, to niech mi teraz odda, obojętnie w jakiej formie i nazwie.
Dla małych przedsiębiorców nie ma żadnej litości podatkowej, im zabiera się najwie ej.- 0 0
-
2019-04-25 08:14
Kiedy 500+ na kota? (5)
Zamiast zwiększyć kwotę wolną od podatku, dać ulgi podatkowe to państwo rozdaje kasę. Dodatkowo tworząc drogi system dystrybucji, kolejne instytucje, urzędnicy czekający na podwyżki i 13. Ciekawi mnie ile tak naprawdę kosztuje nas 500+?
- 114 18
-
2019-04-26 20:45
Po roku podano
500 plus kosztuje 130 zł kosztów urzędniczych na wniosek.
- 0 0
-
2019-04-25 08:16
(1)
Około 25 000 000 000 rocznie. Moglibyśmy zbudować własny zderzacz hadronów, wysłać misję na księżyc, uzbroić się w najnowocześniejsze czołgi i samoloty, zbudować 5 elektrowni atomowych ale... ale nie, socjaliści wolą kupować głosy i zwiększać inflację.
- 29 7
-
2019-04-25 12:36
można też wybudować wielkie centralne lotnisko wszystkim na ch..j potrzebne albo stocznie w Radomiu lub przyznać kolejne nagrody królikom i rodzinom królika , można też wypłacić kolejne odszkodowania smoleńskie - Marta chętnie wymieni Garderobę - nowy facet ma inny gust niż 3 poprzednich mężów katolików
- 9 4
-
2019-04-25 09:50
Przepis na sukces.
Zostań nauczycielem dostaniesz 1000 złotych podwyżki za 18 godzin pracy. Miej dwójkę dzieci kolejny 1000 wpadnie do kieszeni a w ogródku zamiast psa i kota, trzymaj świnię i krowę. To jest Polska XXI wieku.
- 6 0
-
2019-04-25 08:22
Będzie na odżywkę dla dziecka, lecę kupić Absoluta.
- 10 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.