• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przedszkole "Bajkoland" w Gdańsku. W weekend dni otwarte

9 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Anglojęzyczne Przedszkola zyskują ostatnio dużą popularność i podbijają serca rodziców. To niesamowite miejsca, w których dużo się dzieje, adaptacja przebiega bezproblemowo, a nastawienie na indywidualny rozwój dziecka to podstawa.



Serca trójmiejskich rodziców od pewnego czasu podbijają Anglojęzyczne Przedszkola "Bajkoland" z elementami Montessori. Niektórzy mówią, że są to przedszkola XXI wieku, które prowadzone są w innowacyjny sposób, a dzieci, które kończą w nich edukację, posiadają wszechstronną wiedzę.

Nauka języka poprzez immersję pozwala w bezproblemowy sposób nauczyć dzieci mówić płynnie po angielsku. Najmłodsi otrzymują też bogaty wachlarz zajęć dodatkowych, nie tylko z języka angielskiego. Odpowiednio dobrana kadra oraz nowoczesne wyposażenie dają możliwość osiągnięcia spektakularnych efektów dydaktycznych.

Posłuchajcie co na ten temat mówią rodzice:



Angielskiego uczą poprzez zabawę i doświadczenia



Jak wynika z badań, budując dziecku odpowiednie środowisko i warunki do nauki, sprawiamy, że jest ono w stanie chłonąć wiedzę lepiej od niejednego dorosłego. Uczy się w sposób naturalny przy okazji zabawy. Odpowiednio dobrane zabawki, metody, słuchanie i własne doświadczenia to podstawa przy nauce angielskiego w placówkach "Bajkoland".

Przedszkolaki są otoczone językiem obcym, wykonując przy tym ciekawe dla nich czynności oraz bawią się i eksplorują salę. Dziecięcy mózg jest zaprogramowany na naukę: odbierając i zapamiętując nowe informacje zwiększa ilość połączeń między neuronami. U dzieci do 6 roku życia procesy te przebiegają szczególnie intensywnie, dlatego twierdzi się, że uczenie się języka obcego przychodzi im dużo łatwiej niż dorosłym.

Kiedy dzieci się bawią, również się uczą, a postawienie na kreatywność maluchów to podstawa. Dziecko szybko się rozwija i chłonie wiedzę. Przedszkola "Bajkoland" przywiązują dużą wagę do edukacji poprzez doświadczanie. W tych placówkach dzieci rozwijają swoją ciekawość poprzez różne bodźce. Wspomagany jest rozwój aktywności, emocjonalności i kreatywności. Pomieszczenia przedszkolne są kolorowe i odpowiednio wyposażone, by stymulować, wspierać oraz kształtować rozwój i zainteresowania dzieci.

Dlatego, poza nauką, wychowawcy:
  • dużo z dziećmi podróżują,
  • odwiedzają instytucje,
  • zapraszają, naukowców, cyrkowców itp.,
  • zwiedzają ciekawe miejsca,
  • bawią się ze zwierzątkami.

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom rodziców i dzieci przedszkola proponują też:
  • język angielski z native speakerem,
  • wycieczki poznawcze,
  • teatrzyki,
  • bale karnawałowe, animacje,
  • bezpłatne zajęcia adaptacyjne,
  • dni tematyczne,
  • kodowanie na dywanie,
  • zumbę, rytmikę, gimnastykę korekcyjną i karate,
  • warsztaty logopedyczne,
  • warsztaty artystyczne,
  • bio posiłki.


Na czym polegają elementy Montessori w tych placówkach?



W przedszkolach "Bajkoland" wykorzystywane są pewne założenia pedagogiki Montessori w pracy z dziećmi:
  • Okres wczesnego dzieciństwa jest bez wątpienia najbogatszy. Poprzez wychowanie trzeba go wykorzystać w każdy możliwy sposób. Straty tego czasu nie da się odnowić.
  • Dziecko, któremu poświęcono więcej uwagi i opieki, wyrasta na osobę silniejszą, bardziej zrównoważoną duchowo i bardziej energiczną.

W przedszkolu działamy w następujący sposób:
  • Do każdego dziecka podchodzi się indywidualnie, jest ono najważniejsze. W wychowaniu malucha istotne jest pozwolenie mu na rozwijanie się w swoim własnym tempie, zwracanie uwagi na szacunek wobec innych, a także nauka samodzielności poprzez wspieranie, ale nie wyręczanie. Dzięki tej metodzie dziecko ma szansę na swobodny rozwój, Przedszkolak ma czuć pełne zrozumienie dla swoich zdolności. Jego rozwój ma być swobodny i indywidualny. Nauczyciele wspierają dziecko w rozwijaniu własnych zainteresowań, a nie zmuszają do przyswajania wiedzy. W przedszkolach "Bajkoland" dużo się podróżuje, pokazuje dzieciom świat "w praktyce", poprzez doświadczanie, a nie tylko "suchy materiał".
  • Zgodnie z założeniami Montessori dziecku przychodzącemu do przedszkola zapewniane jest przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa (dlatego został stworzony specjalny program adaptacyjny), organizowane jest sporo zabaw, spotkań rodzinnych, dzieci mówią do nauczycieli "ciocia", żeby stworzyć bliższą relację, słucha się dziecka, wspiera je, stara się sprawić, by przychodząc do przedszkola, czuło się pewnie. Tworzy się przyjazną atmosferę i niepowtarzalny domowy klimat.
  • Podstawą pracy edukacyjnej tych placówek jest zabawa. Dziecko w pierwszych latach swojego życia bardzo łatwo przyswaja wiedzę, a nie ma lepszego sposobu, by mu to ułatwić, niż poprzez zabawę. Nauczyciel stara się tak dobierać aktywności, pomoce edukacyjne, żeby dziecko zainteresować, żeby swobodnie się bawiło i mogło w każdym momencie po te pomoce sięgnąć.
  • Duży nacisk położony jest na naukę samodzielności - "Pomóż mi zrobić to samemu". Dzieci nie są wyręczane, a maluch jest wspierany w tym, aby nauczył się ważnych codziennych czynności. Pozwala się na własne próby, nawet jeśli są niezgrabne i trwają długo. Nauczyciele tych placówek obserwują dzieci, a pomagają tylko w niezbędnym minimum i w taki sposób, aby umożliwić dziecku dokończenie czynności we własnym zakresie.
  • Ważną rolę w działaniu odgrywa natura. Jest ona ważna dla rozwoju psychicznego dziecka. Należy więc umożliwić mu poznawanie i badanie natury, jak również włączać je w prace w ogrodzie czy opiekę nad zwierzętami. Dlatego w przedszkolach został stworzony program "Leśne Przedszkole", nawiązano współpracę z nadleśnictwem, organizowane są spotkania ze zwierzętami, zarówno w przedszkolu, jak i na wycieczkach. Przedszkolaki sadzą też rośliny, badają je i opiekują się nimi.
  • Przedszkolaki wychowywane są bez stosowania w przedszkolu kar i nagród. Motywacja powinna płynąć z wnętrza dziecka, a nie polegać na zewnętrznych pochwałach czy strachu przed karą. Jeśli pozwolić mu pracować samodzielnie i swobodnie, będzie działało pod wpływem wewnętrznej motywacji, a największą nagrodą będzie obserwowanie efektów swojej pracy. Kary i nagrody mogą tylko niepotrzebnie zaburzyć ten proces.

Gdzie się mieszczą takie przedszkola?



Anglojęzyczne przedszkola "Bajkoland" z elementami Montessori robią prawdziwą furorę, dlatego niedawno powstała kolejna placówka - w Gdańsku na Jasieniu, przy ul. Jabłoniowej 20.

Niebawem odbędą się w niej dni otwarte (w sobotę 12.12.2020r. w godzinach od 11.00 do 14.00 oraz w niedzielę 13.12.2020 r. w godzinach od 11-14)

Pozostałe adresy placówek:
ul. Demptowska 71 (Gdynia Chylonia)
ul. Myśliwska 33/135 (Gdańsk Morena)

Więcej informacji na stronie przedszkola

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

 

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (6 opinii)

(6 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane