- 1 Atrakcje na rodzinny weekend w Trójmieście (2 opinie)
- 2 Miejskie pływalnie nie dla każdego? "Z dzieckiem bez szans" (77 opinii)
- 3 Zwyciężyli w Odysei Umysłów w Polsce. Czeka ich finał w USA (16 opinii)
- 4 Egzamin ósmoklasisty 2024. Mamy arkusze z angielskiego (10 opinii)
Nowe przedszkole bez przejścia dla pieszych
Rodzice domagają się przejścia dla pieszych przez ul. Unruga. prowadzącego do przedszkola. Ich zdaniem odprowadzane tamtędy dzieci narażone są na niebezpieczeństwo. Jednak ulica leży w strefie Tempo 30, gdzie z zasady nie maluje się pasów, bo auta poruszają się z ograniczoną prędkością.
- Brakuje przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Józefa Unruga z ulicą Stanisława Dąbka. Nie ma tu też znaków, które uprzedzałyby kierowców samochodów o tym, że przechodzą tędy dzieci. Brakuje także progów zwalniających. Wygląda to tak, jakby zupełnie zapomniano o bezpieczeństwie - mówi jeden z rodziców.
Okazuje się, że brak wymalowanych i oznakowanych przejść nie jest przypadkowy. Na ulicach: Unruga i Dąbka obowiązuje strefa Tempo 30. Tak więc brak przejścia dla pieszych jest w tej lokalizacji świadomym działaniem drogowców wynikającym zarówno z przepisów, a te nakazują ograniczanie przejść wyłącznie do ulic podstawowego układu komunikacyjnego, jak i doświadczeń.
- Polityka kształtująca bezpieczną infrastrukturę pieszą oraz racjonalne podejście do wyznaczania przejść spowodowały w Gdańsku ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych o ok. 25 proc., a liczby zabitych i ciężko rannych pieszych o ponad 50 proc. - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach. To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.
- W strefach Tempo 30 ułatwiamy pieszym przekraczania jezdni na przykład przez obniżanie krawężników co ma miejsce na ul. Unruga i ul. Dąbka - mówi Wawrzonek.
Urzędnicy zapewniają, że niezależnie od przedstawionych argumentów przeanalizują zasadność zastosowania w tej lokalizacji rozwiązań spowalniających ruch, co jest głównym elementem strategii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.
- Przeprowadzimy tam badanie ruchu pod kątem liczby i prędkości z jaką poruszają się tam pojazdy - deklaruje Wawrzonek.
Miejsca
Opinie (142) 8 zablokowanych
-
2017-09-10 15:47
Przecież tam jest bezpiecznie...
- 4 2
-
2017-09-10 15:23
Pinezki albo progi zwalniające załatwią sprawę. Nie mydlmy sobie już oczu, ze kierowcy przestrzegają gdziekolwiek 30km/h. Niestety, prawo wszędzie trzeba egzekwować u nas albo mechanicznie albo ekonomicznie.
Poza tym jest znak "Agatka", może tego nalz- 28 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.