- 1 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (88 opinii)
- 2 Egzamin ósmoklasisty 2024. To trzeba wiedzieć (1 opinia)
- 3 Bańki, festiwal kolorów, rodzinne warsztaty, a może kino. Atrakcje na weekend dla rodzin
- 4 10-latka zrobiła wywiad z Tuskiem (180 opinii)
- 5 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (85 opinii)
- 6 Odra wraca? Do kwietnia więcej przypadków niż w całym ubiegłym roku (104 opinie)
Podopieczni gdańskich fundacji stworzyli kolekcję z LPP i Disneyem
Fundacja LPP, marka Cropp oraz Disney połączyły siły we wspólnym projekcie, którego efektem jest kolekcja odzieży inspirowana bohaterami kultowej sagi Star Wars. Do projektu zaproszono podopiecznych trzech gdańskich fundacji, którzy pod okiem projektantów mogli rozwinąć swoje zainteresowania i poznać branżę fashion od kulis. To kolejny projekt w ramach prowadzonego przez Fundację LPP programu "Moda na lepszy start", którego celem jest wyrównywanie szans społecznych i pokazanie, że przy odpowiednim wsparciu każdy ma potencjał do osiągania sukcesów i może dążyć do spełniania swoich marzeń.
- Cieszymy się, że Disney zaprosił nas do udziału w projekcie z okazji swojego stulecia. Zamierzeniem tej współpracy było nie tylko stworzenie oryginalnych ubrań, ale przede wszystkim wsparcie młodych osób, które często mają utrudniony start w dorosłym życiu. Ta inicjatywa łączy pasję do mody z istotnym przesłaniem społecznym. Naszym celem było pokazanie, że każdy jest ważny i ma wiele do zaoferowania światu, niezależnie od swoich doświadczeń życiowych. Jednocześnie chcieliśmy, aby wszyscy uczestnicy projektu mieli szansę wyrazić siebie, rozwinąć swoje talenty i odnaleźć własną drogę rozwoju - podkreśla Patrycja Zbytniewska, liderka ds. polityki społecznej i raportowania niefinansowego w LPP, prezeska Fundacji LPP.
"Moda na lepszy start"
Współpraca z marką Cropp i Disneyem jest kolejną odsłoną programu "Moda na lepszy start". To jeden z autorskich projektów Fundacji LPP, zapoczątkowany w 2021 r., który wpisuje się w cel statutowy organizacji, jakim jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Odpowiada na najpilniejsze potrzeby dzieci, zapewniając środki finansowe na wsparcie zdrowotne czy edukacyjne, ale także wzmacniając motywację w rozwijaniu talentów i kompetencji.
- Każdy projekt, który realizujemy z Fundacją LPP, tworzy przestrzeń, w której młode osoby doświadczają rozwoju. Działania w ramach programu "Moda na lepszy start" znacząco zmieniają rzeczywistość dzieci - dając im nie tylko szansę doskonalenia umiejętności i pasji, ale także nabierania odwagi i śmiałości, co jest niezwykle ważnym elementem w budowaniu pewności siebie. Ta inicjatywa stała się nie tylko inspiracją, ale potwierdzeniem, że dzięki otrzymanemu wsparciu każdy może rozwijać się i osiągać wielkie rzeczy - dodaje Marianna Sitek-Wróblewska, prezeska zarządu Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej.
Moda - sklepy z odzieżą w Trójmieście
Kolekcja na 100 lat Disneya
Prace nad kolekcją Cropp i Disney na sezon jesień/zima 2023 rozpoczęto w marcu br. i trwały kilka miesięcy. W tym czasie młodzież uczestniczyła w sześciu spotkaniach - w tym czterech warsztatach kreatywnych oraz wycieczce do siedziby firmy Disney w Warszawie. Wizyta była szansą na poznanie świata Star Wars, który stał się głównym motywem kolekcji, ale także okazją do lepszego poznania firmy Disney, która od ponad 100 lat opowiada historie, zdobywając serca widzów na całym świecie.
- Disney od 100 lat inspiruje kolejne pokolenia! Pobudza wyobraźnię i pomaga odkrywać siłę marzeń. Z okazji obchodów stulecia firmy zaprosiliśmy podopiecznych Fundacji LPP do współpracy przy tworzeniu kolekcji, jednocześnie dając tym młodym ludziom bezpieczną przestrzeń do wyrażenia siebie. Jest to kolejna inicjatywa Disney Polska, w której młodzież ma szanse spróbować czegoś nowego i zdobyć kolejne doświadczenia. Dziękujemy również marce Cropp za owocną współpracę - mówi Marta Szafrańska, dyrektor ds. komunikacji i CSR, The Walt Disney Company CEE.
Nastolatkowie pracowali z zespołem projektowym Cropp
Podczas tworzenia unikalnej kolekcji młodzież została zaproszona do procesu twórczego na jego poszczególnych etapach. Po wspólnym określeniu tematu przewodniego nastolatkowie pracowali z zespołem projektowym Cropp nad wyborem elementów garderoby oraz brali udział we wszystkich fazach realizacji. Mogli wykazać się kreatywnością podczas planowania tablic inspiracji, czyli tzw. moodboards, poznali proces przygotowania dokumentacji projektowych, a także aktywnie dzielili się kreatywnymi pomysłami, które znalazły swoje odzwierciedlenie w odzieży oraz akcesoriach.
W asortymencie znalazły się takie elementy garderoby, jak spodnie, bluzy, T-shirty, czapki i skarpety - na każdym z nich pojawiają się kultowe postacie ze świata Star Wars. Cała kolekcja utrzymana jest w monochromatycznej kolorystyce, bazującej na kontrastującej czerni i bieli, nawiązującej do klimatu sagi.
- Dołożyliśmy wszelkich starań, by ubrania i akcesoria były nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale także trwałe. Nowoczesne grafiki w stylu mangi zostały naniesione różnymi technikami, włączając w to druk, tkane aplikacje i haft. Wykorzystaliśmy nieszablonowe pomysły nastolatków, którzy świetnie odnaleźli się w nowej roli. Ich wyjątkowa kreatywność w połączeniu z oryginalnym wzornictwem podkreślającym dynamikę postaci świata gwiezdnej sagi zaowocowały niezwykłą kolekcją ulicznej mody, doskonale wpisującą się w trendy marki Cropp - podsumowuje Piotr Urban, product manager marki Cropp.
Nowa linia odzieżowa zadebiutowała w połowie listopada br. i jest dostępna zarówno w sklepach stacjonarnych Cropp, jak i w sprzedaży internetowej.
Miejsca
Opinie (9) 1 zablokowana
-
2023-11-24 13:17
Kto wie gdzie (2)
LPP obecnie szyje ciuchy?
- 1 0
-
2023-11-24 17:14
Bangladesz, Indie, Pakistan, Polska, Chiny (1)
Ale pamiętaj że w fabrykach certyfikowanych gdzie nie są wykorzystywane do pracy dzieci itd...
- 1 1
-
2023-11-26 09:35
Ale za to dorośli już mogą pełną parą pracować w wyczerpujących warunkach.
- 1 0
-
2023-11-23 20:01
Moim zdaniem LPP jest bardzo niedoceniane tutaj w Gdańsku (3)
Inicjatywa świetna. Uśmiechy podopiczneych bezcenne.
- 19 4
-
2023-11-24 07:07
niedoceniane ale przez kogo? (1)
fajnie, ze jest i tworzy miejsca pracy w gdansku, placi podatki itd. a nie we wroclawiu czy poznaniu ale z drugiej strony kto i za co powinien doceniac?
- 4 0
-
2023-11-24 14:41
ja doceniam za komentarze
Pisane przez klakierów. Kiedyś tam pracował. Pamiętam tą kadrę kierownicza w Pruszczu Gdańskim teraz się z tego śmieje
- 2 0
-
2023-11-23 20:58
A no bo Marek
Nigdy nie wspierał polityków .
- 6 0
-
2023-11-24 14:40
Jeśli disnej
To trzeba dodać murzyna albo niepełnosprawnego
- 3 1
-
2023-11-23 21:39
Rewelacja
Czy to oznacza, że teraz kolekcje będą już ok?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.