- 1 Odzyskano skradziony wózek inwalidzki (79 opinii)
- 2 Zakończył się rok szkolny 2023/24. Co przyniesie nowy 2024/25? (71 opinii)
- 3 Panowie, nie ma co się bać brać rodzicielskiego (34 opinie)
- 4 "W głowie się nie mieści 2". To znów działa! (20 opinii)
- 5 Pierwszy weekend wakacji pełen rodzinnych atrakcji (6 opinii)
- 6 Zamkną przedszkole przez koncert Sheerana (217 opinii)
Skuteczne wsparcie dla uczniów w walce z e-uzależnieniami
Odpowiedzialne korzystanie z internetu, odbudowanie relacji, krytyczne spojrzenie na informacje z mediów społecznościowych, higiena cyfrowa - to szereg wyzwań, które stoją nie tylko przed młodym pokoleniem, ale całym społeczeństwem.
Projekt pt. "ESSA! Znajdź bezpieczną PRZYSTAŃ w Gdyni. Również online!" (dalej ESSA) to przedsięwzięcie z zakresu profilaktyki i psychoedukacji nawiązującej do bardzo ważnych problemów społecznych, które można nazwać wyzwaniami cywilizacyjnymi bardzo szybko zmieniającego się świata.
Miasto Gdynia dzięki wsparciu środków finansowych przekazanych przez UNICEF Polska wprowadziło do gdyńskich szkół kompleksowy projekt wspierający uczniów. Zaplanowane działania stanowią rozszerzenie podejmowanych aktywności w gdyńskich szkołach w obszarze profilaktyki i eliminowaniu negatywnych skutków e-uzależnień.
Projekt dla uczniów, rodziców i nauczycieli
Odbiorcami projektu jest całe środowisko edukacyjne, uwzględniając również uczniów, nauczycieli oraz rodziców dotkniętych migracją i doświadczeniem wojennym.
- Kryzys, z którym przyszło nam się mierzyć, jest jednym z największych wyzwań obecnego stulecia. Po czasie niezwykle trudnym, gdy wszyscy odczuwamy skutki pandemii, nastąpiło jeszcze większe wyzwanie dla systemu edukacyjnego. W krótkim czasie tylko w Gdyni pojawiło się ok. 2000 nowych uczniów różnych narodowości - mówi dr Maciej Dębski z Fundacji Dbam o Z@sięg.
Projekt ESSA w swoich działaniach zawiera szereg aktywności wpływających na zachowania, które często są elementem inicjującym zagrożenia wynikające w znacznej części z życia młodego człowieka w obszarze cyfrowym. Projekt, choć swój fundament opiera na wsparciu osób z Ukrainy, to został skierowany dla całych społeczności szkolnych. Powstające materiały są przygotowane w różnych językach: polskim, angielskim i ukraińskim.
Prawie 1 tys. warsztatów w gdyńskich szkołach
W gdyńskich szkołach zostalo przeprowadzonych niemal 1000 godzin warsztatów edukacyjnych, powstały materiały szkoleniowe, filmy i podcasty. To zbiór narzędzi, które są kopalnią wiedzy o współczesnych zagrożeniach dla każdego - niezależnie od wieku i wiedzy o nowinkach technologicznych.
Korzystajmy odpowiedzialnie, rozmawiajmy ze sobą. Niech będzie ESSA!
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-18 20:20
(8)
Chętnie uwolnilbym się od internetu ale nie mam innego pomyslu z czego mógłbym zyc. Po 25 latach Mam już serdecznie dość pracy w IT.
- 13 3
-
2024-01-19 18:39
(1)
czas zmienic prace,zapraszam na morze
- 0 0
-
2024-01-19 18:56
ha ha na morze powiedział co wiedział
- 0 0
-
2024-01-18 22:46
Ty sobie kpisz, a ja faktycznie mam dosc pracy w IT. (5)
Po 20 latach mam depresje, stany lękowe, bezsennosc i strach przed jutrem. Nasililo sie to odkad powszechna stala sie praca zdalna. Nie mam sily i ochoty uczyc sie nowych technologii, a presja jest ogromna. Mając 47 lat po prostu jestem wypalony. Problem w tym, ze nigdzie indziej nie zarobi sie te ponad 10k netto.
- 3 4
-
2024-01-20 23:41
Nie kpie. Jestem nieco starszy i zarabiam podobnie. Praca zdalna to najlepsza rzecz jaka mnie zawodowo spotkala i nie wyobrazam sobie juz, zebym pracowal inaczej. Nowych rzeczy moge sie uczyc ale w IT jest ten problem, ze ta nauka dotyczy ciagle tego samego. Moda sie zmienia i trzeba sie niemal od nowa uczyc jak zrobic to samo w inny sposob i
Nie kpie. Jestem nieco starszy i zarabiam podobnie. Praca zdalna to najlepsza rzecz jaka mnie zawodowo spotkala i nie wyobrazam sobie juz, zebym pracowal inaczej. Nowych rzeczy moge sie uczyc ale w IT jest ten problem, ze ta nauka dotyczy ciagle tego samego. Moda sie zmienia i trzeba sie niemal od nowa uczyc jak zrobic to samo w inny sposob i innymi narzedziami. Po tylu latach to juz jest nudne. Do tego od kiedy upowszechnil sie scrum to nadrzedna wartoscia jest "dowozenie" a nie jakosc wiec pracuje sie w pedzie. Czuje sie jakbym znowu byl w szkole, ktorej nienawidzilem na kazdym etapie. Co dzien do tablicy (daily), co tydzien sprawdzian (koniec sprintu) a to wszystko w pospiechu i z przerywnikami na tysiac pytan albo naprawianiem czegos co nie dziala. Oczywiscie wszystko pilne. Mam tego serdecznie dosc, a mlodym marzacym o pracy w IT proponuje zastanowic sie, czy chcecie spedzic cale zawodowe zycie tak jakbyscie byli uczniami w szkole, bo wlasnie tak obecnie wyglada ta praca.
- 0 0
-
2024-01-19 09:30
(3)
nigdzie indziej?
serio?- 1 3
-
2024-01-19 11:41
ja chce 10k netto (2)
chetnie
- 0 1
-
2024-01-19 18:55
to trzeba było się "chętnie" uczyć a teraz wracaj na swoją zmianę do marketu
- 0 0
-
2024-01-19 18:39
ja mam 18 k i mi ciagle malo
- 0 0
-
2024-01-19 11:59
(1)
edukacja zaczyna się już od maleńkości...
moje dziecko (3 lata) nie oglądało jeszcze bajek, nie miało styczności ze smartfonem czy telewizorem...
myślę, że to, że małym dzieciom dawane są bajki, żeby rodzice mieli "święty spokój" to bardzo poważny problem i znak dzisiejszych czasów i od tego upatrywałbym początków e- uzależnień- 2 1
-
2024-01-19 13:23
Pójdzie do szkoły i będzie odstawać od reszty. Ani be ani me.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.