• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Nextbike wykluczona z przetargu na Mevo 2.0

rb
2 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska. Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska.

Już tylko dwie firmy ubiegają się o zostanie nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Z wyścigu odpadła spółka Nextbike, która ma problemy z płynnością finansową i ogłosiła złożenie wniosku o restrukturyzację.



Czy brakuje ci rowerów Mevo?

Decyzję o wykluczeniu spółki Nextbike z udziału w dialogu konkurencyjnym podjęła komisja przetargowa złożona z przedstawicieli OMGGS, oficerów rowerowych z Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

- Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego spółka była w 90 proc. podwykonawcą. Wykluczenie nastąpiło na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
W dalszych etapach postępowania udział wezmą:

  • Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, mi.in. w Londynie.
  • Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.

Pierwsze spotkania z firmami odbędą się w połowie czerwca. Na podstawie rozmów z wykonawcami komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

- W dialogu konkurencyjnym, do momentu wyboru nowego operatora, będą brać udział także eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu oraz analiza finansowa, która sprawdzi kondycję finansową potencjalnych wykonawców, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - dodaje Mongird.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
rb

Miejsca

Opinie (171) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Oficer rowerowy.. co to za kuriozalna funkcja? :)

    • 19 5

    • Może by tak dla równowagi powołać generała samochodowego? (1)

      Nie, że wszystko teraz robi się dla rowerzystów. Może ktoś wreszcie zadba o kierowców.

      • 1 2

      • kierowcy sami dbają o utrudnianie życia innym kierowcom

        Potrzebny jest generał aktywności mobilnej

        • 1 0

  • Pan Paweł będzie nie pocieszony

    • 3 2

  • kolejna wtopa bedzie.

    • 6 1

  • Dlaczego? Przecież ludzie z doświadczeniem, z now chał chał, są na wagę złota w dzisiejszych niepewnych czasach.

    • 2 6

  • Rower (9)

    Rower nie jest drogi w zakupie.Lepiej mieć swój i poruszać się nim,niż nabijać kabzę innym.

    • 18 16

    • Zgadzam się.

      • 2 4

    • (1)

      Zupełnie nie rozumiesz idei roweru miejskiego. Pewnie sam masz jeszcze rower z komunii, a od 10 lat poruszasz się wyłącznie Passatem po Niemcu. To twój najwiekszy sukces życiowy.

      • 10 8

      • Co wy ku.wa z tymi Passatami ciągle?

        Tylko tej jednej marki się nauczyłeś? Twój mózg ma zbyt mało bajtów? To, że cała twoja rodzina jeździ Passatami po niemcu nie oznacza, że wszyscy. Jest tyle innych marek, często kupionych nowych, salonowych.

        • 1 2

    • Nie każdy ma gdzie go trzymać (2)

      Potem całe klatki schodowe są zastawione rowerami

      • 6 5

      • Klatka schodowa nie może być z przyczyn bezpieczeństwa niczym zastawiana. (1)

        Jak coś stoi to od razu wywalam na śmietnik.

        • 10 3

        • Dlatego właśnie rower miejski jest lepszy

          od własnego

          • 6 0

    • różnie bywa

      Ja mam po drodze do pracy szkołę i przedszkole dzieci - na tyle daleko, że rowerem tam ich nie zabiorę. Ale jakbym dowiozła do placówek i mogła potem wziąć miejski, to jest to dla mnie super opcja. Mam rower, ale jednak miejski mi pasuje

      • 5 1

    • Nie o to chodzi. Mam wlasny rower ale chetnie bym sie go pozbyl bo trzeba to nosic do piwnicy. Pilnowac, wymieniac opony, smarowac. Nie mozna sobie nim podjechac na SKM i teleportowac do innej stacji zeby nim dalej jechac (do pociagu roweru nigdy nie zabiore).

      • 2 1

    • Dobrze jest mieć swój i miejski

      miejski zostawisz gdzie chcesz, podjedziesz gdzie chcesz. pełna elastyczność.
      swój trzeba pilnować, trzeba po niego wracać. nie podjedziesz sobie większych dystansów autobusem. nie pojedziesz tylko w jedną stronę. swój nie jest tak wygodny jak miejski.

      • 4 0

  • MY chcemy Mevo!!!! (1)

    i to jak najszybciej :)

    • 5 7

    • My chcemy Mevo, my poddani...

      ....on naszym królem, on nasz pan

      • 1 2

  • (1)

    Oficer rowerowy......polska język trudna język. Autor chyba długo nie zaglądał do słownika języka polskiego. Jakimi krasnalami trzeba być, żeby używać wobec siebie określenia "oficer rowerowy". To tylko świadczy o poziomie intelektu oraz wyjaśnia powszechne roszczeniowe nastawienie do otaczającej rzeczywistości fanatyków rowerowych.

    • 13 9

    • To zdaje się kalka z angielskiego.

      Wiesz, brzmi fajniej niż jakiś starszy inspektor :)

      • 2 1

  • Do tego czasu to te rowery będą całkowicie zardzewiałe i nie do użytku...

    • 7 2

  • Niech będzie chociaż 100 rowerów ale niech to ruszy.... A nie 3 lata rozmów a nasze pieniądze, a rowerów nie ma...

    • 4 1

  • Uruchomienie systemu rowerów publicznych w Trójmieście i gminach ościennych

    będzie ważnym krokiem do podniesienia poziomu dyskusji o przyszłości całego systemu zrównoważonej mobilności i polityki przestrzennej regionu. Na całym obszarze metropolitalnym obsługiwanym przez SKM (warto pamiętać o potrzebie wymiany jej taboru i poprawie dostępu do jej wszystkich stacji dla pieszych i rowerzystów) skala korzystania z rowerów prywatnych i publicznych mogłaby znacząco wzrosnąć. Już teraz wiele zestawów stojaków do parkowania rowerów chronionych wiatami w dzielnicach peryferyjnych dobrze służy mieszkańcom. Warto stworzyć program budowy kolejnych wiat parkingowych na osiedlach domów wielorodzinnych. W każdym razie, uruchomienie nowego MEVO otworzy oczy wielu niedowiarkom. Administratorom tego portalu proponuję też zadbać o usuwanie wpisów autora siejącego hejt: podpisującego się hasłem typu "rowerzyści powodujo raka". Jemu samemu proponuję zmianę nicka. Pozdrawiam rowerzystki i rowerzystów dbających o swój układ sercowo naczyniowy, ulegający degeneracji w przypadku codziennego korzystania z samochodu w dojazdach do pracy.

    • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (6 opinii)

(6 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane