- 1 Atrakcje na rodzinny weekend w Trójmieście (2 opinie)
- 2 Rusza rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Jak zapisać się i wybrać klasę? (18 opinii)
- 3 Miejskie pływalnie nie dla każdego? "Z dzieckiem bez szans" (76 opinii)
- 4 Zwyciężyli w Odysei Umysłów w Polsce. Czeka ich finał w USA (16 opinii)
- 5 Egzamin ósmoklasisty 2024. Mamy arkusze z angielskiego (10 opinii)
- 6 10-latka zrobiła wywiad z Tuskiem (194 opinie)
Poszukiwani opiekunowie dla dzieci bez rodziców z Ukrainy
- Stoimy przed wyzwaniem zaopiekowania się dziećmi bez rodziców, z domów dziecka, które do nas trafią z Ukrainy - mówi wiceprezydent Gdańska. Miasto przygotowało dla takich maluchów 130 miejsc i rozpoczyna szukanie chętnych, którzy zdecydują się pomóc w opiece lub zostać rodzinami zastępczymi.
Urzędnicy rozpoczęli już przygotowania do zmierzenia się z taką sytuacją.
Gdańsk przygotował 130 miejsc dla dzieci bez rodziców
- Zaopiekowanie się dziećmi bez rodziców będzie ogromnym wyzwaniem. W naszym województwie koordynacją rozlokowania dzieci zajmuje się wojewoda, natomiast jako miasto przygotowaliśmy w Gdańsku już 130 miejsc dla takich dzieci - mówi Monika Chabior, wiceprezydent Gdańska. -Prawdopodobnie będą to całe domy dziecka. Zajmować nimi będzie się Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie wraz z Gdańskim Zespołem Pogotowia Opiekuńczego - wskazuje.
Potrzebne osoby do opieki nad dziećmi bez opiekunów
Miasto apeluje do wszystkich osób, które znają język ukraiński lub rosyjski i mają doświadczenie w pracy z dziećmi, o to, by zgłaszały się do pomocy.
Można to zrobić, wypełniając formularz na stronie Gdańsk Pomaga.
- Szukamy osób do opieki dla dzieci bez opiekunów, a także do wsparcia żłobków, przedszkoli, świetlic, a przyszłościowo także rodzin zastępczych dla tych dzieci. Osoby, które czują, że chciałyby się podjąć tego zadania, prosimy o zapisywanie się. Stopniowo będziemy przygotowywać proces szkoleń i weryfikacji - mówi Chabior. - Nie zgadzamy się na to, żeby dzieci szły gdziekolwiek, muszą iść do miejsc bezpiecznych i będziemy nad tym pracować. Wszystkie dzieci będą "zaopiekowane" przez system pomocy społecznej.
W Polsce jest 37 tys. dzieci w pieczy zastępczej, czyli bez opiekunów (w Gdańsku ponad 800). Z danych, którymi dysponują urzędnicy, wynika, że na Ukrainie takich dzieci jest trzy razy więcej.
Opinie (127) ponad 20 zablokowanych
-
2022-03-03 09:42
Opinia wyróżniona
Powinien powstać jakiś specjalny fundusz pomocy dla tych dzieci. Bo one nie mają prawnika, nie mają nikogo :( (19)
( i proszę wyjątkowo nie usuwać tego posta, nie zawiera on hejtu, sarkazmu, cynizmu, stoicyzmu, ironii ani notabene)
- 192 21
-
2022-03-03 11:34
Gorąco to popieram!
- 1 3
-
2022-03-03 10:13
Dlaczego UE nie daje ani złotówki? (17)
- 33 15
-
2022-03-04 00:57
Federacja Rosyjska powinna wszystko sfinansować.
Niby w końcu "wyzwalają"w rzeczywistości mordercy. Jeszcze nasyłają prymitywnych trolli.
- 5 1
-
2022-03-04 00:41
(2)
Właśnie że UK już podpisała że da Polsce dla uchodźców z Ukrainy 300 mln euro !!!
- 5 2
-
2022-03-04 07:13
(1)
Ale UK to nie UE...
- 3 1
-
2022-03-04 13:17
rzeczywiście - chodziło o UV
- 0 0
-
2022-03-03 23:03
Dlaczego UE nie daje ani złotówki?
Dlaczego kłamiesz jak pies? - Za ruble które za chwilę będą miały wartość papieru toaletowego, czy dla "idei" - komunizmu na całym świecie?
- 8 3
-
2022-03-03 19:24
UE woli wykształconych uchodźców z Afryki
- 13 6
-
2022-03-03 15:01
Daje. Jest uruchamiany (1)
Fundusz przeznaczony na pomoc ukraińskim uchodźcom.
Nie ziej fermentu i kłamstw, bo można cię uznać za ruskiego trola- 21 4
-
2022-03-03 20:59
Kwota max. 100 euro na jednego na główę
- 2 9
-
2022-03-03 11:34
(8)
Bo jak UE prosiła o pomoc w sprawie przyjęcia malej liczby innych uchodżców, to pokazałeś środkowy palec.
- 27 47
-
2022-03-04 13:16
i co? obraziła się?
- 0 0
-
2022-03-04 07:11
Część tych "uchodźców" teraz wchodzi przez Ukrainę, ale tu jest inna sytuacja - trwa wojna. A znamienne w tej sytuacji jest to, że ludzie uciekający przez wojną z Ukrainy kierują się na punkty kontrolne, nie przechodzą granicy biegając po lasach, bagnach itp Prawda jest taka, że to był plan Putina by imigrantami zdestabilizować państwo, gdzie teraz byśmy przyjęli naszych Sąsiadów?
- 8 0
-
2022-03-04 02:04
Unia nie prosiła tylko nakazywała
Teraz Unia nie musiała prosić, sami przyjęliśmy. Poza tym Unii chodziło o przyjęcie migrantów a nie uchodźców, są to znaczne różice ...
- 13 1
-
2022-03-03 13:52
Nie przyjęliśmy młodych, zdrowych i silnych facetów z Afryki i Bliskiego Wschodu (2)
którzy nie uciekali przed wojną tylko przyjechali po socjal.
Taka różnica.- 58 11
-
2022-03-04 02:04
Dokładnie
- 3 1
-
2022-03-03 16:50
Bredzisz.
- 5 29
-
2022-03-03 12:59
przyjęcia malej liczby innych uchodżców,
Ilu polskich żołnierzy wylądowało w szpitalu po kamieniach " wizowych"?
- 29 5
-
2022-03-03 12:18
nasi nie chcieli inżynierów i lekarzy z Afryki?
- 33 4
-
2022-03-03 15:43
Opinia wyróżniona
Konieczna sensowna weryfikacja (4)
Komu powierza się dzieci. Tragedia będzie jeśli trafią "z deszczu pod rynnę". Pomóc musi być przemyślana i logiczna. Żeby się później nie okazało, że nikt nie wie ile dzieci i komu zostały przekazane pod opiekę, ani jaka ta opieka jest. Emocje nie są dobry doradcą
- 137 9
-
2022-03-07 14:53
(1)
W dużej części dzieci trafią do aktywnych zweryfikowanych przeszkolonych rodzinn zastępczych.
- 0 0
-
2022-03-08 11:11
mało prawdopodobne
już dziś brakuje rodzin zastępczych i dzieci nie są często odbierane bądź spędzają np. zbyt dużo czasu w pogotowiu opiekuńczym bo są problemy z miejscami w rodzinach zastępczych
a w trójmieście nie jest jeszcze tak źle ,choć wątpię aby przeciętna rodzina zastępcza znała język ukraiński czy rosyjski - będzie z tym problem
rozwiń...już dziś brakuje rodzin zastępczych i dzieci nie są często odbierane bądź spędzają np. zbyt dużo czasu w pogotowiu opiekuńczym bo są problemy z miejscami w rodzinach zastępczych
a w trójmieście nie jest jeszcze tak źle ,choć wątpię aby przeciętna rodzina zastępcza znała język ukraiński czy rosyjski - będzie z tym problem
dopchnąc kolanem i kazać rodzinom zawodowym pod groźbą że rozwiążą np. umowę wiele samorządów będzie próbowało -oby nie trójmiasto bo ni e tędy droga- 0 0
-
2022-03-04 07:47
Emocje..
W artykule jest napisane że oddają gdzie popadnie :"Szukamy osób do opieki dla dzieci bez opiekunów, a także do wsparcia żłobków, przedszkoli, świetlic, a przyszłościowo także rodzin zastępczych dla tych dzieci. Osoby, które czują, że chciałyby się podjąć tego zadania, prosimy o zapisywanie się. Stopniowo będziemy przygotowywać proces szkoleń i
W artykule jest napisane że oddają gdzie popadnie :"Szukamy osób do opieki dla dzieci bez opiekunów, a także do wsparcia żłobków, przedszkoli, świetlic, a przyszłościowo także rodzin zastępczych dla tych dzieci. Osoby, które czują, że chciałyby się podjąć tego zadania, prosimy o zapisywanie się. Stopniowo będziemy przygotowywać proces szkoleń i weryfikacji - mówi Chabior. - Nie zgadzamy się na to, żeby dzieci szły gdziekolwiek, muszą iść do miejsc bezpiecznych i będziemy nad tym pracować. Wszystkie dzieci będą "zaopiekowane" przez system pomocy społecznej."
- 4 1
-
2022-03-04 07:15
W Gdańsku tylu liberałów wiec może być ciekawie, znając życie na pewno wpadną na jakiś mądry i nowoczesny pomysł.
- 4 0
-
2022-03-03 12:43
Opinia wyróżniona
strasznie to wszystko smutne los dzieci bez żadnej winy ... pokażmy ponad podziałami, że jesteśmy super ludźmi i pomagajmy (5)
- 134 15
-
2022-03-04 08:39
Tak też się dzieje, zawsze znajdą się jednak trolle i hejterzy a przede wszystkim tzw. narodowcy z gębami pełnymi frazesów a gdyby doszło do takiejnsytuacji pierwsi by uciekli i dziwiliby się, że w innych krajach też sa tacy jak oni i ich nie chcą
- 2 1
-
2022-03-04 08:28
Ruskie szczekają, że to dzieci 'nazistow'. Ładnie im putler sprał banie.
- 7 0
-
2022-03-03 14:29
(1)
Twój komentarz to: "woda jest mokra". I tyle, "pomagajmy" napisane, cyk nie masz wyrzutów sumienia? Zrobiłeś/aś coś w tej sprawie czy tylko ten komentarz?
- 7 17
-
2022-03-03 20:24
A ty zrobiłeś coś w tej sprawie
czy tylko napisałeś komentarz przypieprzający się do osoby która zachęca do pomocy?
- 18 4
-
2022-03-03 13:59
szansa na macierzynstwo, na dobre serce
- 15 1
Wszystkie opinie
-
2022-03-24 13:26
nie jest to prawdą
Po przeczytaniu tego artukulu zbadałam temat dogłebnie, te dzieci nie przyjechały. I nie przyjadą. a jak przyjadą kiedykolwiek to będą pod opieką ukraińskich opiekunek i domów dziecka . Wszystkie dzieci które przyjeżdzają mają opiekunów, rodzinę, rodziców, którzy są z nimi. Dzwoniłam osobiście do ośrodka pomocy w Gdańsku oraz do miejsca , w którym organizuje się pomoc Ukrainie. Gdańsk przygotował miejsca , ale dzieci nie przyjechały
- 0 0
-
2022-03-18 13:31
Witam szukam placówki
Gdzie są placówki z dziećmi bez rodziców .Chciała by zabrać 2 dzieci do domu i stworzyć im dom i opiekę
- 0 0
-
2022-03-03 21:10
(2)
Fajnie ze zajmujecie sie dziecmi z Ukrainy ale fajnie bedzie jesli zajmiecie sie tez Polskimi dziecmi. Nie widze artykulow na temat szukania rodzicow zastepczych dla polskich dzieci. Czy to dlatego ze temat nie jest na topie i malo ludzi czyta?
- 36 6
-
2022-03-13 19:29
Opieka nad polskimi dziećmi
Opieka nad polskimi dziećmi nie jest taka prosta ze strony prawnej. I było na ten temat bardzo dużo artykułów. A ci którzy zgłębili temat adopcji wiedzą o czym mowa. Ale ci którzy nigdy tego tematu nie ruszali to wypisują bzdury że obywatele UA teraz mają lepiej itd. , rzeczywiście mają fantastycznie wojna w kraju,brak pracy,brak dachu nad głową, jedna osoba utrzymuje 2 rodziny. Jednym słowem Raj na polskiej ziemi.
- 0 0
-
2022-03-04 00:55
By adoptowac polskie dziecko to predzej zjesz worek soli i sto razy sie zniechecisz. Wiele osob rezygnuje przez biurokracje i dlugotrwale procedury. Czesto wybieraja adopcje zagraniczna bo bywa prostsza. To jest powod dlaczego mnostwo dzieci jest w polskich domach dziecka. Do tego sady latami nie sa w stanie uregulowac ich sutuacji prawnej a to czesto wyklucza adpopcje.
- 7 0
-
2022-03-03 09:37
zastępca prezydenta zarabia kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie (19)
ciekawe ile przekazała na pomoc
Od redakcji: Zastępca prezydent Gdańska zarabia 14 tys. 581,67 zł brutto, czyli 9294,42 zł netto
- 57 66
-
2022-03-11 11:22
To niesamowite tyle kasy.....
a wielu w Gdyni Pamieta ze ta Pani ledwo co sobie radzila w jednej z instytucji miejskiej w Gdynii i kompletnie niczym poza watpliwej jakosci wykonywaniem swoich obowiazkow sie nie wykazywala. Wszyscy ktorzy tam ciezko pracowali doskonale widzieli ze nalezala do grupy tych sciemniajacych:-) A tu prosze nagle taki awans.... w glowie sie nie miesci jak sie widzi takich karierowiczow, wszedzie te znajomosci eh....
a co do kasy to niech wice tyle zarabia albo i wiecej, ale niech ma ku temu kompetencje!!!!- 0 0
-
2022-03-04 00:24
czy tylko bogaci mogą pomagać
Aby zaopiekować się sierotą nie trzeba mieć wielkiej kasy ale trzeba mieć wielkie serce .
Ja 44 lata temu adoptowałam dwu tygodniowe maleństwo nie zastanawiając się co z niego wyrośnie i teraz na starość stwierdzam że to było moje największe w życiu osiągnięcie , mam najwspanialszego syna . Czuję się spełniona .- 7 2
-
2022-03-03 19:06
(1)
pracownicy niemedyczni w największym szpitalu w gdańsku zarabiają średnio na rękę około 3000 a są i tacy którzy mają niewiele więcej niż minimalna
- 8 1
-
2022-03-04 00:23
normalni ludzie jesli mało zatabiaja zmieniaja prace, jeśli trzeba podnoszą kwalifikację lub się przekwalifikują
- 1 5
-
2022-03-03 22:10
A kto ci broni idź ty na prezydenta zamiast
siać nienawiść i tak mało zarabia w porównaniu z odpowiedzialnością.- 0 4
-
2022-03-03 21:14
Za mało zarabia?
- 3 0
-
2022-03-03 14:36
redacja jak zawsze wazelina a ile dostaje premi rocznycch miesiecznych i kwartalnych oraz swiatecznych!
ile dostaje dodatkowo za miejsca w spólkacjh itp wiec te bajki to kumu wypisujecie
Preemie w UM sa uznaniowe a ostatnio podniesili sobie i 300% wiec znowu bajki- 13 1
-
2022-03-03 09:43
źródło, troliku, pięknie poproszę, bo piszesz głupoty (3)
a do tego akurat pani Chabior robi fantastyczną robotę; widać tu lata praktyki w działalności pro-społecznej
- 12 15
-
2022-03-03 12:31
Źródło: BIP urząd miejski
Każdy mało ogarnięty może sprawdzić, bo jest to w obowiązku pelniących takie funkcje ,złożyć oświadczenie- 3 1
-
2022-03-03 10:09
Znamy ją ze zdowelove i parad lgbt (1)
- 23 5
-
2022-03-03 11:15
Chyba Ty
- 1 8
-
2022-03-03 09:41
ile ty przekazałeś trollu anonimie? (5)
- 22 18
-
2022-03-03 09:42
Może on nie zarabia grubych tysięcy (3)
Z naszych podatków?
- 16 5
-
2022-03-03 10:43
nie wiem ile zarabia chabior ale było kiedyś o zarobkach innego zastepcy prezydenta
Prezydent Gdańska powołała swojego byłego szefa, a dziś jej zastępcę, Alana Aleksandrowicza, do kolejnej rady nadzorczej. Do pensji na poziomie 210 tys. zł rocznie zastępca Dulkiewicz może otrzymać ok. 100 tys. zł z tytułu zajęć powierzonych do wykonania przez byłą podwładną
- 19 0
-
2022-03-03 10:36
to prawda, rubelki zarabia, to nie z naszych podatków na pewno (1)
- 5 13
-
2022-03-03 10:40
Widzisz białe myszki?
- 7 3
-
2022-03-03 09:52
chodzi o pieniądze publiczne (urzędnika) czy własne zarobione ?
- 7 2
-
2022-03-03 10:06
a ty trollu?
ile przekazałes?
- 6 16
-
2022-03-03 09:46
Oni zawsze pomagaja z czyjejś kieszeni
Państwowej, samorządowej albo darczyńców. A od siebie to dają zawsze słowa otuchy i moralnego wsparcia - oczywiście w świetle jupiterów i przed kamerami.
- 23 7
-
2022-03-07 19:30
Zwykła rodzina Katarzyna (1)
Mogę przyjąć do siebie dziecko z Ukrainy i zapewnić mu byt tak długo jak trzeba.
- 0 0
-
2022-03-08 13:25
Bezterminowo ?
- 0 0
-
2022-03-03 14:36
emigranci powinni tym się zajac (4)
nie wierze żeby wśród emigrantów nie było ukraińskich przedszkolanek nauczycieli itp
- 89 15
-
2022-03-03 19:01
Jest tu ze 2 miliiny Ukraincow i nie slychac ze cos dla swoich robia (3)
- 29 6
-
2022-03-08 11:26
mylisz się
mało która mniejszość narodowa jest tak dobrze zorganizowana w Polsce jak Ukraińcy - robią to poprostu ( w czasach bez wojny również) i nie afiszują się z tym, a pomagają od serca
chyba tylko Wietnamczycy w Gdańsku są sobie bliźsi :) lecz też bardziej zamknięci w swoich kulturowych oazach- 0 0
-
2022-03-04 00:54
A co wy ruskie robicie poza jątrzeniem i obrażaniem (1)
dla innych? Przypomnij.
- 5 5
-
2022-03-04 08:36
Przypomnisz sobie za jakiś czas, że te "ruskie" teorie jednak staną się prawdą
- 3 1
-
2022-03-03 15:43
Opinia wyróżniona
Konieczna sensowna weryfikacja (4)
Komu powierza się dzieci. Tragedia będzie jeśli trafią "z deszczu pod rynnę". Pomóc musi być przemyślana i logiczna. Żeby się później nie okazało, że nikt nie wie ile dzieci i komu zostały przekazane pod opiekę, ani jaka ta opieka jest. Emocje nie są dobry doradcą
- 137 9
-
2022-03-07 14:53
(1)
W dużej części dzieci trafią do aktywnych zweryfikowanych przeszkolonych rodzinn zastępczych.
- 0 0
-
2022-03-08 11:11
mało prawdopodobne
już dziś brakuje rodzin zastępczych i dzieci nie są często odbierane bądź spędzają np. zbyt dużo czasu w pogotowiu opiekuńczym bo są problemy z miejscami w rodzinach zastępczych
a w trójmieście nie jest jeszcze tak źle ,choć wątpię aby przeciętna rodzina zastępcza znała język ukraiński czy rosyjski - będzie z tym problem
dopchnąc kolanem i kazać rodzinom zawodowym pod groźbą że rozwiążą np. umowę wiele samorządów będzie próbowało -oby nie trójmiasto bo ni e tędy droga- 0 0
-
2022-03-04 07:47
Emocje..
W artykule jest napisane że oddają gdzie popadnie :"Szukamy osób do opieki dla dzieci bez opiekunów, a także do wsparcia żłobków, przedszkoli, świetlic, a przyszłościowo także rodzin zastępczych dla tych dzieci. Osoby, które czują, że chciałyby się podjąć tego zadania, prosimy o zapisywanie się. Stopniowo będziemy przygotowywać proces szkoleń i weryfikacji - mówi Chabior. - Nie zgadzamy się na to, żeby dzieci szły gdziekolwiek, muszą iść do miejsc bezpiecznych i będziemy nad tym pracować. Wszystkie dzieci będą "zaopiekowane" przez system pomocy społecznej."
- 4 1
-
2022-03-04 07:15
W Gdańsku tylu liberałów wiec może być ciekawie, znając życie na pewno wpadną na jakiś mądry i nowoczesny pomysł.
- 4 0
-
2022-03-07 22:15
no chyba nie bedziemy placic zaopieki dzieci skoro tyle kobiet przyjechalo niech pomagaja i swoje przy okazji dopilnuja
- 1 0
-
2022-03-06 00:02
Poczytajcie o szczepieniach dzieci na Ukrainie
Zaszczepionych jest 30% sześciolatków.
W tym 30 % ma fikcyjną kartę szczepień..
Nie pisze o covid.
Tylko o polio, gruźlicy, odrze, szkarlatynie.
Mam nadzieję ,że samorządy zdają sobie z tego sprawę. Oby.- 6 0
-
2022-03-04 09:27
(2)
Trzeba zaszczepic natychmiast wszystkie przybywajace dzieci na polio i wszystkie inne choroby , bo zaraz rozprzestrzeni sie w szkoółach, zanim dzieci skieruje sie do placowek i zlobkow przedszkoli szkól i na studia!!! Dzieci i rodzice powinni zostać zaszczepieni m inn. na gruzlice, heinego medina, i cały zespol innych szczepionek bo bedzie tragedia. Ja bym się zastanowiła na miejscu polskich matek , ktore do tej pory nie zaszepily swoich dzieci , bo teraz sytuacja się bardzo bardzo zmieniła!!! Do tej pory ich dzieci przebywały sobie bezpiecznie wsród dzieci zaszczepionych, a teraz zostana bez żadnej ochrony. Czy Poradnie wysyłaja zawiadomienia do matek które nie zaszczepiły swoich dzieci? Czy szkoły wszystkie w Polsce dostały informacje żeby nie przyjmowac dzieci i studentów nnie zaszczepionyc? B o nie ma żadnych informacji w mediach!!!! Ludzie bez masek tych ludzi przyjmujecie, popatrrzcie na sluzby graniczne isanitarne innych krajów!!! Troche rozwagi!!!!
- 15 3
-
2022-03-05 23:56
Bardzo trafne spostrzeżenie.
Tylko 30 procent dzieci na Ukrainie w wieku 6 lat, jest zaszczepionych. W tym 30 % ma fikcyjną kartę szczepień.
- 2 0
-
2022-03-05 08:02
Łeb zwichrowany propagandą strachu ?
Potulny obywatel, to zastraszony obywatel, najlepiej z nałogami. Najłatwiej taką tłuszczą rządzić!
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.