• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa rowerowa na Armii Krajowej. Którędy?

Michał Brancewicz
3 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Analiza pokaże, czy trasa rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej powinna powstać na jezdni czy obok niej. Analiza pokaże, czy trasa rowerowa wzdłuż al. Armii Krajowej powinna powstać na jezdni czy obok niej.

DRMG poszukuje wykonawcy, który opracuje analizę możliwości budowy trasy rowerowej z centrum GdańskaMapka na ChełmMapka. Pod uwagę brane są dwie opcje: trasa przebiegać będzie w ciągu al. Armii Krajowej lub obok jezdni. Dokumentacja obejmie również dwa warianty połączenia rowerowego ul. 3 Maja z Pohulanką.



Która opcja tasy rowerowej wzdłuż Armii Krajowej powinna być realizowana?

Pomysł utworzenia trasy rowerowej wzdłuż al. Armii Krajowej pojawił się już kilka lat temu w projektach składanych do Budżetu Obywatelskiego. Ostatecznie w edycji 2020 trasa rowerowa Śródmieście - Chełm zdobyła ponad 2,4 tys. głosów i trafiła do realizacji.

Jednak zanim to nastąpi, muszą zostać przeanalizowane różne warianty przebiegu trasy.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poszukuje firmy, która opracuje analizę możliwości wykonania trasy rowerowej o długości ok. 2 km od ul. 3 MajaMapka do al. SikorskiegoMapka w dwóch opcjach:

  1. na istniejącej jezdni al. Armii Krajowej
  2. poza istniejącą jezdnią al. Armii Krajowej

Pierwsze rozwiązanie wiązałoby się z zajęciem jednego pasa Armii Krajowej. Trasa byłaby odseparowana od jezdni, po której poruszają się pojazdy.

Drugie rozwiązanie zakłada powstanie trasy rowerowej w rezerwie zieleni oraz częściowo na miniestakadzie nadwieszonej na lekkiej konstrukcji nad skarpą drogową na długości ok. 350 m na wysokości ul. Rogaczewskiego i PohulankiMapka.

Koncepcja przygotowana na potrzeby projektów do Budżetu Obywatelskiego. Koncepcja przygotowana na potrzeby projektów do Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok

Analiza ma zostać wykonana w ciągu sześciu tygodni od podpisania umowy.

Wybrany wykonawca będzie musiał opracować również projekt koncepcyjny dla ok. 400-metrowego odcinka trasy drogowej łączącego ul. 3 Maja z ul. Pohulanki w dwóch wariantach:

  1. trasa wzdłuż al. Armii Krajowej
  2. trasa przez ul. Górka

Koncepcja ma powstać w przeciągu 10 tygodni od podpisania umowy.

Dla wybranego wariantu powstanie projekt budowlany i wykonawczy. Ma on zostać opracowany w ciągu pięciu miesięcy. Zwycięska firma będzie odpowiadała także za nadzór autorski.

Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium jest cena.

Opinie (272) 9 zablokowanych

  • Super zdjęcie, na nim wielkie koleiny ale najważniejszy temat wydzielenei z tego ścieżki rowerowej a nie remont

    • 4 0

  • (4)

    Na armii krajowej na drodze ścieżka rowerowa? To chyba nie jest najlepszy pomysł. Ktoś tu błazenadę odwala...

    • 101 13

    • Stan sobie jeden z drugim (1)

      np na kladce przy Odrzanskiej i popatrz ze zrozumieniem na te hordy d**ili za kierownicą ktorym wewnatrz miejska droga myli sie z autostrada miedzystanowa.Pedza jakby sr.. mieli,w jednym jak i drugim kierunku,ile gabryka dala,pedza by za chwile wyhamowac przed Lostowicka,tudziez przed Forum.Tam powinno byc max 50 i z jednej strony chodnik,ktorego tam nigdzie nie ma a z drugiej sciezka rowerowa

      • 3 6

      • no ale od czego jest policja?

        • 3 0

    • ta ścieżka jest potrzebna - osoby jadące do/z okolic śródmieścia na górny taras Gdańska muszą aktualnie jeździć dookoła. Jednak prowadzenie jej w drodze z ograniczeniem do 80km/h to niebezpieczne rozwiązanie

      • 2 5

    • Bo? Doskonały pomysł. Tani i skuteczny.

      Czemu kierowcy muszą być zawsze tacy zacietrzewieni?

      • 12 14

  • Ścieżka na Kowale (11)

    Kiedy ścieżki w okolicach Kowal.
    Aby dojechać na pętle świetokrzyską z Kowal trzeba jechać chodnikiem lub wąską ulicą...
    Przydałoby się coś wybudować

    • 85 9

    • Kowale to już inna gmina. W Kolbudach pytaj. (2)

      Jw

      • 4 3

      • (1)

        Ale on nie pyta o drogę w Kowalach tylko drogę dojazdową na Kowale (na terenie Gdańska )

        • 3 1

        • al. adamowicza do zbiorników na szadółkach. brakuje tylko niewielkiego kawałka do kowal

          • 2 0

    • Szadółki

      Przydałaby się też pod obwodnicą na Szadółkach w kierunku Otomina. Ruch bardzo duży a nawet chodnika czy pobocza nie ma, nie mówiąc o pasach. Ciężko przejechać bezpiecznie.
      No ale to pewnie dopiero jak przebudują węzeł, na co się nie zanosi.

      • 1 0

    • Brakuje dróg rowerowych przy wszystkich głównych ciągach komunikacyjnych w relacji Wschód-Zachód: Starogardzka, Świętokrzyska/Małomiejska, Armii Krajowej, Kartuska, Jaśkowa Dolina, Słowackiego, Spacerowa... Żadna z tych dróg nie ma na całej swojej długości DDR, a niektóre nie mają jej w ogóle.

      • 5 2

    • do Pruszcza (1)

      to pytanie prosze skeirowac do Pruszcza Gd. Kowale to ich teren, czemu Gdansk mialby tam sam za pieniadze podatnikow budowac tam sciezke rowerowa?

      • 16 6

      • odpowiem

        odpowiem Ci, ale jestem przekonany, że gdybyś się zastanowił to sam byś na to wpadł :)
        1. Gdańsk zmniejszy korki na swoim terenie, nie Kowal
        2. Gdańsk ułatwi dojazd ludziom pracującym w Gdańsku, a wiele z firm w których pracują płaci podatki w Gdańsku (CIT), wielu również pracowników dojeżdżających płaci podatki pod starym meldunkiem w Gdańsku,
        3. Gdańsk zachęca w ten sposób ludzi do przyjeżdżania czy to do pracy czy na zakupy itd, Gminie Kolbudy to nie na rękę, bo nie zarobią miejscowi sprzedawcy itp
        4. Gdańszczanie często chcą w weekend wypaść rowerem na wioskę. Nie raz widziałem jadących mieszczuchów do Otomina przebijających się dosłownie przez węzeł Szadółki...
        To tak na szybko Ci napisałem, bez większego zastanawiania. Ale jestem przekonany, że pewnie jeszcze by się dużo tego typu argumentów znalazło gdyby się pomyślało.
        Podsumowując, jeśli patrzysz tylko na swoją kieszeń nic nie osiągniesz, a jak zaczniesz współpracować to zyskasz x10.

        • 13 2

    • Spytaj w tamtej gminie

      • 4 0

    • Trzeba bylo zaproponowac w Budzecie Obywatelskim. Jezeli nikt o tym wczesniej nie pomyslal to teraz nie ma

      • 1 1

    • (1)

      Panie Stefanie, to pytanie należy zadać deweloperom;) Budują tam tanio, potem sprzedają w prawie gdańskich cenach, do tego bez jakichkolwiek inwestycji w infrastrukture.

      • 10 10

      • ale on nie pyta o dróżki osiedlowe a ciąg komunikacyjny

        a ten jest w gestii miasta.

        • 19 2

  • (2)

    POmysł z jezdnią to porażka, i tak są ciągle korki i nawet 4 pasy nie pomogą, także zabieranie jezdni to totalny absurd.
    Popieram utworzenie drogi rowerowej ale nie kosztem drogi!
    Sam pomysł jak najbardziej trafny i Super!

    • 31 6

    • Ja tam jeszcze nigdy żadnego korka nie widziałem. Po co zmyślasz

      Tam praktycznie nikt z prawego pasa nie korzysta. Jest niemal pusty do samego Chełma

      • 1 1

    • Skoro 4 pasy nie pomogą, to znaczy, że zabranie jednego też nie zaszkodzi. Jedynym sposobem odkorowania to przesiadka na rower.

      • 6 1

  • (2)

    niezłe będą jaja jak ktoś przeleci przez murek wprost pod nadjeżdżający samochód.

    • 13 4

    • (1)

      prędzej kierofczyk przeleci. Z tego słyniecie zresztą.

      • 4 2

      • no te suzuki co na rondzie poleciało jest najlepsze :D

        • 2 0

  • (3)

    Taki dwukierunkowy DDR z jednej strony to masakra przy takim nachyleniu terenu

    • 6 6

    • Na łostowickiej jest większe nachylenie (1)

      I węższa droga dla rowerów. Problemu nie ma.

      • 3 0

      • Nie wspominając o kartuskiej, cienistej, jaśkowej czy rakoczego

        tam jeszcze są serpentyny z przeszkodami, krawężnikami.... tu to bajka będzie jak to zrealizują.

        • 2 0

    • a jaki jest problem z nachyleniem? ;)

      • 4 1

  • Na kogo się wkurzacie?! Na siebie samych!! (4)

    Gdyby część oburzonych (może i słusznie..) wydawaniem pieniędzy na takie analizy zechciała brać udział w głosowaniach w BO, to może by tak kontrowersyjne projekty nie przechodziły. Po drugie - wnioski do BO to przecież wola mieszkańców, a nie pomysły urzędników. A więc to nie władza, tylko część współmieszkańców Gdańska ma czasem baaardzo odjechane pomysły.
    Odjechane, ponieważ wszyscy doskonale wiemy, na co wskaże ta analiza. Na coś, mianowicie, na co pieniędzy długo nie będzie. Także dlatego, że droga ta wcale nie jest pierwszej - dla rowerzystów nawet - potrzeby.

    • 3 2

    • Sam jesteś "odjechany". Bardzo przydatna trasa (2)

      Kiedyś jak był wyścig kolarski to na półlegalu sobie zjechałem tam rowerem.
      W kilka minut byłem w centrum. Kartuską lub Cienistą to ponad 20min

      • 2 1

      • (1)

        jak tobie Cienistą czy Kartuską zajmuje to 20 min to lepiej idź piechotą, dojdziesz przez 15 min.

        • 0 2

        • tak 20min.

          Tyle to zajmuje jak jedziesz zgodnie z przepisami.
          Nie skracam sobie chodnikiem drogi. Mam sztywny rower więc unikam także zaokrąglonej kostki i bruku.... bo po niej muszę jechać maks 5kmh więc to dodatkowa strata. Tak więc tyle to własnie zajmuje...

          • 0 0

    • Droga nie jest odjechana i jest pierwszej potrzeby, bo nie ma innej krótkiej alternatywy. I nie pisz, mi, że można jechać przez łostowicką i kartuską, bo to "objazd" a nie trasa dojazdowa. To tak jakbym napisał, że AK dla aut jest niepotrzebna bo mają południową obwodnicę gdańska.

      • 2 1

  • W końcu zapowiada się jakaś prawdziwa infrastruktura rowerowa

    Te esy floresy szlaczki zygzaczki w postaci różowego paseczka na chodniku to jakaś parodia.
    Cały świat się z nich śmieje.

    • 2 5

  • Smierdziele won! (3)

    A spaliny do kabiny! Tylko nakaz zamian konstrukcyjnych samochodu wpuszczający rure wydechową do kabiny samochodu uratuje nasz świat przed trującymi nas januszami.

    • 5 10

    • Mowa miłości w wykonaniu prawdziwego rowerzysty (2)

      • 6 3

      • A to że trujesz innych a nie siebie to przejaw miłości bliźniego? (1)

        • 1 3

        • Kierowcy dowożącemu Ci bułeczki do piekarni też życzysz podpięcia rury wydechowej do kabiny?

          • 2 1

  • Tam niepowinno byc nic poza torami tramwajowymi !!Zabrac wszystkie pasy dla blachosmrodów i zrobic kolejne linie tramwajowe (1)

    Proponuje dodatkową linie pospieszna do centrum zatrzymujaca się co 3 przystanki i linie super ekspres zatrzymujaca się tylko na jednym przystanku w dzielnicy. dodatkowo tramwaje towarowe dla dostarczania towarów do sklepów!!
    Pisałem to ja aktywista tramwajowy !!
    Miasto dla tramwajów nie dla ludzi !!

    • 1 5

    • Proponuję linie zatrzymująca się co 3,5 przystanka, a co!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (8 opinii)

(8 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane