- 1 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (200 opinii)
- 2 Koniec z nauką HiT-u w szkołach. Jest rozporządzenie ministerstwa (26 opinii)
- 3 Ruszyła rekrutacja uzupełniająca do przedszkoli i szkół podstawowych (19 opinii)
- 4 Rusza rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Jak zapisać się i wybrać klasę? (20 opinii)
- 5 Atrakcje na rodzinny weekend w Trójmieście (2 opinie)
- 6 Miejskie pływalnie nie dla każdego? "Z dzieckiem bez szans" (81 opinii)
Nauczyciele z Trójmiasta w "Szkole z TVP"
Projekt "Szkoła z TVP", w ramach którego prowadzona jest zdalna edukacja dla uczniów na czas zamknięcia szkół w związku z koronawirusem, przebojem wdarł się do telewizji i internetu. Pomorskie Kuratorium Oświaty pochwaliło się, że w realizacji programu uczestniczą także nauczyciele z Trójmiasta.
Koronawirus Gdańsk - Gdynia - Sopot - wszystko o COVID-19 w Trójmieście
️
Program szybko stał się jednym z hitów internetu. Głównie za sprawą wpadek, do jakich dochodziło na antenie. Wśród nich było np. stwierdzenie, że "liczby parzyste to takie, które mają parę" czy pomylenie przez nauczycielkę obwodu koła ze średnicą. Wszystkie odcinki "Szkoły z TVP" obejrzeć można na stronie internetowej TVP.
Kuratorium oświaty nadzoruje prace przy nowych odcinkach
Jak informuje Małgorzata Bielang, Pomorski Kurator Oświaty, właśnie powstają nowe odcinki programu, które są kręcone także w gdańskim ośrodku TVP.
- W realizacji programu na Pomorzu uczestniczą: TVP Gdańsk, nauczyciele, dyrektorzy szkół, a ich działania koordynuje Pomorski Kurator Oświaty. Serdecznie dziękuję wszystkim nauczycielom, którzy - pomimo wielu bieżących obowiązków - podjęli trud przygotowania i prowadzenia lekcji telewizyjnych. Zachęcam do oglądania - zaprasza Małgorzata Bielang.
Matematyczka z Gdańska i nauczyciel geografii z Gdyni
Nauczyciele z Trójmiasta, których zobaczymy w "Szkole z TVP" to Barbara Dembek-Bochniak z Zespołu Szkół Samochodowych w Gdańsku, która poprowadzi lekcje matematyki oraz Marcin Jank z II Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, który poprowadzi lekcje geografii. Nauczycieli wspierać będą doradcy metodyczni z Gdańska, Gdyni, Sopotu i Redy.
Czytaj też: Do poprawki rok szkolny czy cały system edukacji?
Od poniedziałku, 6 kwietnia, na antenach TVP Kultura, TVP Sport, TVP Rozrywka i TVP HD rozpoczęła się emisja materiałów edukacyjnych adresowanych do uczniów szkół ponadpodstawowych. Wcześniej lekcje były prowadzone dla uczniów podstawówek. Lekcje można oglądać codziennie, od poniedziałku do piątku. Emisja premierowa na antenach TVP prowadzona jest w godzinach od 9 - 13.
Proste eksperymenty, które wykonasz z dzieckiem w domu
Miejsca
Opinie (129) ponad 10 zablokowanych
-
2020-04-08 18:52
Opinia wyróżniona
Pani od matematyki super, brawo (6)
Świetne, metodycznie prowadzone zajęcia. Lekcja pani Dembek była najlepszą jaką widziałem ale szacunek należy się wszystkim nauczycielom, którzy podjęli takie wyzwanie jak prowadzenie lekcji przed kamerą. Należy także docenić wysiłki wszystkich nauczycieli , którzy na różne sposoby kontynuują lekcje w tej niezwykłej sytuacji.
- 119 51
-
2020-04-09 01:38
(5)
Wszystkim to może nie, niektórzy telewizyjni nauczyciele wykazali się słabością merytoryczną, niechlujstwem (powerpointy z żenującymi błędami) i mocno niepoprawną polszczyzną.
- 12 5
-
2020-04-09 09:16
Tak, ale... (3)
Polecam przeczytać w sieci wywiad właśnie z jedną z takich "wpadkowych" nauczycielek. Zostali zmuszeni do prowadzenia tych lekcji, nie mieli żadnego wsparcia, postawiono ich przed kamerą w prawie pustym studiu, stres ich zżerał i nie pozwolono nawet potem sprawdzić nagranego materiału. Nie mogli też korzystać z żadnych swoich pomocy naukowych, z
Polecam przeczytać w sieci wywiad właśnie z jedną z takich "wpadkowych" nauczycielek. Zostali zmuszeni do prowadzenia tych lekcji, nie mieli żadnego wsparcia, postawiono ich przed kamerą w prawie pustym studiu, stres ich zżerał i nie pozwolono nawet potem sprawdzić nagranego materiału. Nie mogli też korzystać z żadnych swoich pomocy naukowych, z których korzystają w szkołach. Nauczycielce angielskiego kazano prowadzić matematykę itd. Nie usprawiedliwiam ich, gadali bzdury, wszyscy wiemy, że nie każdy jest nauczycielem-pasjonatem i do tego showmanem. Dlatego to MEN powinien odpowiednio dobrać nauczycieli do tego pasma edukacyjnego, a potem weryfikować wypuszczane materiały. Hejt na te babki nic nie da, a może wręcz doprowadzić do tragedii - już się boją wychodzić z domów, będzie, jak z ginekologiem ze Śląska.
- 9 1
-
2020-04-10 12:02
Nie przesadzajmy, gdzie ten hejt? Ciągle tylko słyszę, że jest hejt, ale gdzie? Nie ma go na youtube, instagramie, forach internetowych. Jest za to dużo metrytorycznych uwag i krytyki . Krytyka to nie hejt. Krytykują profesjonaliści, nagradzani, najlepsi nauczyciele w Polsce (może trzeba było ich zatrudnić?), metodycy nauczania. Polecam video na
Nie przesadzajmy, gdzie ten hejt? Ciągle tylko słyszę, że jest hejt, ale gdzie? Nie ma go na youtube, instagramie, forach internetowych. Jest za to dużo metrytorycznych uwag i krytyki . Krytyka to nie hejt. Krytykują profesjonaliści, nagradzani, najlepsi nauczyciele w Polsce (może trzeba było ich zatrudnić?), metodycy nauczania. Polecam video na kanale Deutschlike na youtube, szczegółowa analiza błedów gramatycznych, językowych, metodycznych tvpisowskiej lekcji niemieckiego. Nie kupujcie pisowowskiej narracji o zaszczutych, zestresowanych, przejęzyczających się nauczycielach, bo jeżeli ktoś robi błąd co 10 sekund, jest po prostu złym nauczycielem. Podobnie jak matematyk, który nie umie podnieśc -3 do piątej potęgi. Przestańmy stawać po stronie leniów i ignorantów, stańmy po stronie dzieci. Co to w ogóle znaczy, że nauczycielce angielskiego "kazano" prowadzić matematykę??? Zomo z karabinem stało?
- 1 0
-
2020-04-09 09:36
(1)
To ci "wpadkowi" nauczyciele nie powinni wykonywać swojego zawodu. Przypominam, że nauczyciele najpierw uczą się swojego zawodu na studiach, potem w praktyce. Prezentowanie wiedzy to jest ich praca.
Stres? To jak taki nauczyciel radzi sobie na sali, na której jest 30 nastolatków?
I skąd błędy wskazujące na brak wiedzy - a nie stres?To ci "wpadkowi" nauczyciele nie powinni wykonywać swojego zawodu. Przypominam, że nauczyciele najpierw uczą się swojego zawodu na studiach, potem w praktyce. Prezentowanie wiedzy to jest ich praca.
Stres? To jak taki nauczyciel radzi sobie na sali, na której jest 30 nastolatków?
I skąd błędy wskazujące na brak wiedzy - a nie stres? Żenujące błędy literowe w lekcji angielskiego, błędy wymowy w lekcji niemieckiego... Nauczycielka chemii nie potrafiąca powiedzieć, co ta znaczy higroskopijny i rozróżnić oznaczeń na substancji niebezpiecznej.
Mam w rodzinie nauczyciela z kilkudziesięcioletnim stażem - był zażenowany i stwierdził, ze to chyba jakieś podstawione "kobiety z kuratorium bez żadnej praktyki".
Zresztą sam prowadzę szkolenia i po takich błędach uczestnicy by mnie wprost wyśmiali.- 5 3
-
2020-04-09 11:16
Proszę przeczytaj mój komentarz do końca i ze zrozumieniem. Można najechać na magiczną ikonkę "rozwiń", wiesz? :D Klasa 30 dzieciaków to raczej nie to samo, co kamera, studio nagraniowe i tysiące telewidzów. I napisałem też, że kazano uczyć przedmiotów nauczycielom z zupełnie innymi klasyfikacjami. Zdrówka i spokoju na Święta!
- 7 0
-
2020-04-09 06:37
Bo to byli "nauczyciele" z przewspaniałej "Uczelni" papcia Smardzyka.
Zatrudnieni przez TVPiS w celu zdyskredytowania normalnych nauczycieli w oczach Polaków, przecież chcieli w zeszłym roku podwyżki pensji, a jak tu dać podwyżkę komuś takiemu?
- 8 7
-
2020-04-08 16:22
Opinia wyróżniona
Powodzenia! (10)
Niełatwo jest stanąć przed kamerą przed całą Polską. Aktorzy i dziennikarze uczą się tego latami..
- 121 48
-
2020-04-09 14:27
szacunek
Podziwiam Ich - przełamali się pomimo blamażu wcześniejszych programów. Nie zapominajmy o celu nadrzędnym - edukacja naszych dzieci.
- 0 0
-
2020-04-09 09:38
A nauczyciele uczą się latami, jak wykładać. Więc gdzie tu różnica? A ich praca też polega na występowaniu przed ludźmi.
- 1 2
-
2020-04-09 07:25
...
Jak przed całą Polska? Tylko przed widzami TVPis zapewne średnia wieku 65+ i biednymi wnukami tego pokolenia
- 3 1
-
2020-04-09 01:40
(1)
Nie przesadzajmy. To były nagrywane materiały. Ich bohaterowie nawet nie domagali się wglądu w nagrany materiał, żeby poprawić błędy.
- 2 3
-
2020-04-09 09:18
Nie mieli takiej możliwości. Taśmowo nagrywano i od razu wysyłano do publikacji.
- 3 0
-
2020-04-08 20:18
Aktorzy się tego uczą w szkołach aktorskich (1)
A TVP wcisnęła dzieciom do gardeł zwykłą amatorszczyznę. I na to poszły tegoroczne 2 tysiące milionów?
- 12 3
-
2020-04-09 09:18
Jakie 2? Poszło i pójdzie łącznie 10 miliardów kochanieńki - po 2 mld każdego roku przez 5 lat. Taka prawda :)
- 2 1
-
2020-04-08 18:57
Obciach
- 6 4
-
2020-04-08 17:43
(1)
A jak strajkowali to się nie stresowali żeby przed kamerą krzyczeć jak im źle!!!
- 7 36
-
2020-04-09 09:25
No właśnie to jest tego efekt, że krzyczeli, ale nikt nie chciał ich usłyszeć - 1. dobrzy nauczyciele powyjeżdżali, bo za takie psie pieniądze nie można się utrzymać w tym kraju, a jeszcze dobrze edukować dzieci i poświęcać się swojej pracy całkowicie; 2. nauczycielom się już zwyczajnie nie chce - wszyscy ich hejtują, wiecznie rodzice mają do nich
No właśnie to jest tego efekt, że krzyczeli, ale nikt nie chciał ich usłyszeć - 1. dobrzy nauczyciele powyjeżdżali, bo za takie psie pieniądze nie można się utrzymać w tym kraju, a jeszcze dobrze edukować dzieci i poświęcać się swojej pracy całkowicie; 2. nauczycielom się już zwyczajnie nie chce - wszyscy ich hejtują, wiecznie rodzice mają do nich pretensje, zarabiają grosze, poświęcają swój czas wolny na pracę i nikt im za to nie zapłaci. Wg mnie nauczyciele to jest grupa, podobnie jak lekarze, którzy mają jakąś misję, a większość społeczeństwa w ogóle o tym nie myśli i hejtuje, jeśli ktoś zaczyna się domagać uczciwego wynagrodzenia swojej pracy.
- 5 2
Wszystkie opinie
-
2020-04-08 16:18
(7)
najlepiej zainwestowane 2 mld pln
- 91 45
-
2020-04-08 17:19
(1)
Zmarnowane
- 21 3
-
2020-04-08 20:13
nauczycielka dostanie 100zł
i bedzie się cieszyć jak gwizdek
- 10 5
-
2020-04-08 19:58
(2)
Każde miasto w Polsce mogłoby mieć za to swój rydwan... i pewnie jeszcze by zostało na jakiś pomnik
- 7 11
-
2020-04-08 20:37
(1)
Kazde miasro mogloby miec za to np. respiratory :)
- 12 2
-
2020-04-09 07:13
A ile można by ich kupić za te wszystkie pieniądze dane TVNowi...
- 3 9
-
2020-04-08 20:54
Dzieci
Przecież dzieci mają w tym czasie lekcje online, więc kto to ogląda?? ;)
- 7 3
-
2020-04-08 20:56
powrót do przeszłości
czemu telewizja nie udostępniła lekcji z archiwum. Lata 70/80 na wysokim poziomie lekcje w tv.
Jedyny problem, to zbyt wysoki poziom dla obecnej kadry i ucznów.- 7 1
-
2020-04-08 16:22
Opinia wyróżniona
Powodzenia! (10)
Niełatwo jest stanąć przed kamerą przed całą Polską. Aktorzy i dziennikarze uczą się tego latami..
- 121 48
-
2020-04-08 17:43
(1)
A jak strajkowali to się nie stresowali żeby przed kamerą krzyczeć jak im źle!!!
- 7 36
-
2020-04-09 09:25
No właśnie to jest tego efekt, że krzyczeli, ale nikt nie chciał ich usłyszeć - 1. dobrzy nauczyciele powyjeżdżali, bo za takie psie pieniądze nie można się utrzymać w tym kraju, a jeszcze dobrze edukować dzieci i poświęcać się swojej pracy całkowicie; 2. nauczycielom się już zwyczajnie nie chce - wszyscy ich hejtują, wiecznie rodzice mają do nich pretensje, zarabiają grosze, poświęcają swój czas wolny na pracę i nikt im za to nie zapłaci. Wg mnie nauczyciele to jest grupa, podobnie jak lekarze, którzy mają jakąś misję, a większość społeczeństwa w ogóle o tym nie myśli i hejtuje, jeśli ktoś zaczyna się domagać uczciwego wynagrodzenia swojej pracy.
- 5 2
-
2020-04-08 18:57
Obciach
- 6 4
-
2020-04-08 20:18
Aktorzy się tego uczą w szkołach aktorskich (1)
A TVP wcisnęła dzieciom do gardeł zwykłą amatorszczyznę. I na to poszły tegoroczne 2 tysiące milionów?
- 12 3
-
2020-04-09 09:18
Jakie 2? Poszło i pójdzie łącznie 10 miliardów kochanieńki - po 2 mld każdego roku przez 5 lat. Taka prawda :)
- 2 1
-
2020-04-09 01:40
(1)
Nie przesadzajmy. To były nagrywane materiały. Ich bohaterowie nawet nie domagali się wglądu w nagrany materiał, żeby poprawić błędy.
- 2 3
-
2020-04-09 09:18
Nie mieli takiej możliwości. Taśmowo nagrywano i od razu wysyłano do publikacji.
- 3 0
-
2020-04-09 07:25
...
Jak przed całą Polska? Tylko przed widzami TVPis zapewne średnia wieku 65+ i biednymi wnukami tego pokolenia
- 3 1
-
2020-04-09 09:38
A nauczyciele uczą się latami, jak wykładać. Więc gdzie tu różnica? A ich praca też polega na występowaniu przed ludźmi.
- 1 2
-
2020-04-09 14:27
szacunek
Podziwiam Ich - przełamali się pomimo blamażu wcześniejszych programów. Nie zapominajmy o celu nadrzędnym - edukacja naszych dzieci.
- 0 0
-
2020-04-08 16:27
wspaniała inicjatywa. Gratulacje. (9)
Po to właśnie jest TVP, bardzo dobrze realizuje cele; oby tak dalej
- 37 227
-
2020-04-08 17:48
...i wspaniałe lekcje. Moje ulubione to liczby parzyste (3)
i ołów na stacji benzynowej
Skąd oni ich biorą?- 38 2
-
2020-04-08 20:09
WF też jest super ! (1)
- 14 0
-
2020-04-08 20:40
Pancia w butach na obcasie i spódnicy robi ruchy jak w slow motion i to ma byc wuef:))))))
- 15 2
-
2020-04-09 07:40
Może był jakiś tajny casting w ,,Mam talent'' ? XD
- 2 0
-
2020-04-08 20:57
(2)
za PRLu takie lekcje w TV w godzinach przedpołudniowych to była norma, pamiętam jak za dzieciaka podczas 2-tygodniowej choroby mozna było przerobić fizykę i chemię na 2 klasy do przodu, a potem przyszpanować na lekcjach, ku bezbrzeżnemu zdumieniu nauczycielki. A Sonda? jak to poszerzało horyzonty!
- 12 0
-
2020-04-08 23:11
Sonda była super, ale lekcji nikt nie przerabiał w tv. Bez przesady.
- 5 0
-
2020-04-09 01:41
A jaki to miało merytoryczny poziom! W przeciwieństwie do tej tandet
- 5 0
-
2020-04-08 23:56
O panie...
Puk puk, wstajemy, tu ziemia...
- 1 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2020-04-08 16:28
Podjęli trud - dobre. (3)
Albo występ gościnny, albo szykany. Prościej (ale i drożej) byłoby zredagować materiał i dać go profesjonalnym prezenterom albo aktorom...
- 78 13
-
2020-04-08 20:21
To nawet nie chodzi o to że drożej (1)
TVP to po prostu dziadostwo. Zbiór niekompetentnych partyjniaków którzy nic lepiej zrobić nie potrafią. Żaden inteligentny specjalista nie chce mieć z reżimem nic wspólnego, więc zrobili jak umieli.
- 20 4
-
2020-04-08 20:57
bredzisz
- 2 9
-
2020-04-08 20:39
Ty dobry jesteś, masz takie trafne rady, telewizję musisz założyć, bogaty będziesz.
- 3 10
-
2020-04-08 16:43
(2)
Chwalą się? Niestety brak podstawówek wiedzy i robienie z dzieci baranów to nie powód do dumy.
- 96 15
-
2020-04-08 18:17
Podstawowej*
- 7 0
-
2020-04-09 11:17
Występowanie w TVP tym bardziej
- 1 0
-
2020-04-08 16:50
(3)
zobaczycie na dniach jakie będą cięcia w szkołach, najgorzej to będą miały dzieci ze specjalnymi potrzebami, obetną wszystko. Już dzisiaj było spotkanie dyrektorów z władzami miasta
- 42 12
-
2020-04-08 20:58
(1)
czyli wróci do punktu wyjścia. Kiedyś na "dzieci ze specjalnymi potrzebami" nie było żadnych dodatkowych środków. I to jeszcze całkiem niedawno
- 5 1
-
2020-04-08 21:38
Oj będzie znacznie gorzej
- 1 0
-
2020-04-08 21:43
Trzaskowski w warszawie już to zrobił. Wszystkie godziny pozalekcyjne obcięte do minimum
- 2 0
-
2020-04-08 17:37
To tylko pokazuje że nie zasłużyli na podwyżki o które tak bardzo walczyli,
- 26 68
-
2020-04-08 17:45
Tylko niech nie zrobią z siebie pośmiewiska (5)
jak tamte "orlice" nauczania.
- 81 11
-
2020-04-09 02:28
Śmiesznie ale smutne (4)
Śmiejemy się z tego, ale czytałem że nauczyciele są zmuszani do występowania przed kamerą, i to faktycznie widać w TV. Przerażone, zdenerwowane nie mają pojęcia jak się zachowywać przed kamerą i co mówić, gdzie patrzeć, ubrane w ciuchy w których przyszły z domu. Mimo że programy nie są na żywo, nie robią powtórki po pomyłce tak jakby TVP chciała celowo zrobić z nauczcielek id.............. i. Pamiętamy że nauczyciele, lekarze i inni ludzie nauki to dla władzy "gorszy sort"
- 10 2
-
2020-04-09 03:28
(1)
Co to znaczy zmuszani??? Toż to dorośli, relatywnie wykształceni ludzie. Jak takie postaci bez kręgosłupa maja dzieci uczyć? Czego?
- 6 2
-
2020-04-09 12:40
Masz do wyboru praca albo brak pracy i żadnych szans na zmianę szkoły bo i tak Minister edukacji cie tam znajdzie.
- 2 1
-
2020-04-09 09:44
Wystepowanie przed publicznoscia to tak jakby normalna praca nauczyciela. To, ze nie wiedza gdzie patrzec i jak sie ubrac nie ma dla mnie kompletnie znaczenia, bo nie to jest wazne. Problem jest wtedy gdy nauczyciel nie odroznia srednicy od obwodu, albo nie wie co to liczby parzyste.
- 7 0
-
2020-04-10 08:22
Nauczyciel, ten naprawdę dobry, jest po troszę aktorem i szołmenem
bez tego będzie kiepskim nauczycielem. To nie jest zawód dla każdego.
I nie ma tłumaczenia, że stres, itp. bzdety. Jeśli pani od niemieckiego ma fatalną wymowę, pani od angielskiego nie widzi błędów na tablicy w prostym zdaniu, a pani od matematyki (?) nie odróżnia obwodu od średnicy, to wytłumaczyć to można tylko niedokształceniem. Lepiej było tam postawić zawodowe aktorki, nawet jakby gadały bzdury, byłoby to chociaż zabawne.- 0 0
-
2020-04-08 18:06
(3)
Ale wstyd....ja bym na ich miejscu poprosiła o czarny kwadracik w miejscu twarzy...
- 61 40
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2020-04-08 22:36
Czy warto .....
... pieniądze dziś zarobione, a już latem lub najpóźniej na jesieni wstyd, który będzie towarzyszył do końca pracy. Czy warto ....
- 2 1
-
2020-04-12 15:59
Wstyd?
Wstyd to kraść..
Elka ale ty tego nie zrozumiesz..- 1 0
-
2020-04-08 18:43
Z jednej strony rozumię, że można mieć tremę przed kamerą (5)
Ale już wiele razy owi "nauczyciele" udowodnili, że nie wiedzą czego uczą. To znaczy pokazali, że brak im elementarnej wiedzy. Wystarczy zerknąć na kompilacje ich wyczynów na YT. Ale jaka telewizja tacy nauczyciele. Cieszę się, że od 10 lat nie oglądam TV:)
- 46 46
-
2020-04-08 19:04
Umię i wszystko w temacie hahaha
- 34 1
-
2020-04-08 20:59
z tymi "kompilacjami" to weź ty lepiej nie uprawiaj hejtingu. A co do ogólnego poziomu nauczania, cóż, dobór do tego zawodu jest negatywny od lat, więc czemu się dziwisz? Studentki które nie dały rady na inne specjalizacje szły na nauczycielską i masz tego skutki.
- 7 1
-
2020-04-08 21:26
(1)
Rozumię zaorałeś samego siebie. Ten kto robi takie błędy, nie jest upoważniony do rozmów o edukacji.
- 21 1
-
2020-04-09 20:33
Zgadzam się!
I co to w ogóle za mania z tym pisaniem 'rozumię', 'umię', jak można popełniać takie błędy? Wytłumaczcie mi. Chodziłam do szkoły, u nikogo z kolegów / koleżanek nigdy nie widziałam czegoś takiego...- 5 0
-
2020-04-10 00:32
Rozumię...
Pogrążyłeś się ... wracaj do szkoły , albo przed tv na lekcje ,może jeszcze nie jest za późno
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.