- 1 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (22 opinie)
- 2 10-latka zrobiła wywiad z Tuskiem (185 opinii)
- 3 Bańki, festiwal kolorów, rodzinne warsztaty, a może kino. Atrakcje na weekend dla rodzin
- 4 Odra wraca? Do kwietnia więcej przypadków niż w całym ubiegłym roku (102 opinie)
- 5 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (85 opinii)
- 6 Z Żabiego Kruka do Rawenny? Dziewczyny z Gdańska walczą o wyjazd na zawody smoczych łodzi (12 opinii)
Nie ma rejonizacji w zerówkach. Zostaje "dowożenie na drugi koniec miasta"
Trwa rekrutacja do szkół podstawowych i przedszkoli, w przypadku przedszkoli i tzw. zerówek, które tworzone są w szkołach nie obowiązuje jednak rejonizacja. To oznacza, że w sytuacji gdy zabraknie miejsc część rodziców będzie musiała wozić swoje pociechy do placówek w oddalonych dzielnicach. - Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta z pewnością generuje większy ruch i korki, a w przypadku osób pozbawionych auta, również nie lada problemy logistyczne - pisze do nas czytelnik.
- Moja córka w tym roku kończy sześć lat i od września idzie do tzw. "zerówki". Mieszkamy na Jasieniu, w odległości kilkudziesięciu metrów od Szkoły Podstawowej nr 85, dlatego też podczas tegorocznej rekrutacji do oddziałów przedszkolnych była to szkoła naszego pierwszego wyboru - napisał do nas czytelnik.
"Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta"
Rodzina rekrutowała się jeszcze w kilku innych szkołach w sąsiadujących dzielnicach, by na końcu zaznaczyć szkołę w oddalonej dzielnicy Młyniska, która ostatecznie jako jedyna przyjęła dziecko.
- Córka nie tylko nie dostała się do szkoły obok domu, ale również do trzech pozostałych (co akurat mnie nie dziwi, bo tylko w pierwszej szkole miała punkty za rejon). Dodam, że w ubiegłych latach nie miała również szans na przedszkole w swoim rejonie zamieszkania - pisze ojciec dziecka i dodaje: - Oczywiście wiem, że zapewne pozostałe dzieci miały tych punktów więcej, ale skoro zerówki są obowiązkowe, to dlaczego, jak w przypadku klas pierwszych, dzieci z rejonu nie są przyjmowane z automatu? Dowożenie dziecka gdzieś na drugi koniec miasta z pewnością generuje większy ruch i korki, a w przypadku osób pozbawionych auta, również nie lada problemy logistyczne.
Zapisy do przedszkoli i szkół podstawowych 2024/25. Rekrutacja rusza już w marcu
Nie są to zresztą odosobnione historie.
- Moja sześciolatka też się nie dostała, w szkole wisi lista, na ok. 200 dzieci dostało się... ponad 50. Boję się, co będzie przy rekrutacji do I klasy - czytamy na jednym z portali społecznościowych.
Zamykają szkołę w Sopocie. Co z uczniami?
Nie ma rejonizacji
W tej sprawie poprosiliśmy o komentarz Urząd Miejski w Gdańsku, który zwraca uwagę, że rekrutacja do "zerówek" jest tożsama z rekrutacją do przedszkoli, a nie szkół podstawowych.
- Zgodnie z przepisami nie obowiązuje do nich rejonizacja, co oznacza, że rekrutować się mogą dzieci z całego miasta. Rekrutacja do "zerówek" odbywa się na tych samych zasadach co rekrutacja do przedszkoli - wskazuje Patryk Rosiński z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Warto jednak przypomnieć, że oddziały przedszkolne czyli tzw. zerówki tworzone są właśnie w szkołach podstawowych.
Rodzina napisała odwołanie do dyrekcji i komisji rekrutacyjnej.
Nowy ranking szkół podstawowych 2023 w Trójmieście
Rejonizacja w szkołach podstawowych ograniczyła liczbę oddziałów przedszkolnych
Rodzice dziecka zwracają również uwagę na inną kwestię. We wspomnianej szkole na Jasieniu, funkcjonowało więcej oddziałów, co skutkowało też przyjęciem większej liczby dzieci.
- Szkoła Podstawowa nr 85 to bardzo duża placówka, obejmująca ogromny rejon. Dziwi mnie, że w tym roku uruchamiane są zaledwie dwa oddziały przedszkolne (dostało się 52 dzieci), gdzie w latach poprzednich tych oddziałów było znacznie więcej. Czy magistrat nie widzi potrzeby tworzenia większej liczby miejsc? - dopytuje rodzic.
Miasto tłumaczy, że mniejsza liczba oddziałów jest spowodowana dużą liczbą dzieci w pierwszych klasach.
- W Szkole Podstawowej nr 85 zaplanowane zostały dwa oddziały ogólnodostępne oraz jeden integracyjny, łącznie trzy oddziały wychowania przedszkolnego - "zerówki". W ubiegłorocznej rekrutacji utworzone zostały cztery oddziały przedszkolne, jednak w związku z bardzo dużą liczbą dzieci rozpoczynających naukę w klasach I, zamieszkujących w obwodzie szkoły - gdzie obowiązuje rejonizacja tzn. ustawowo jesteśmy zobowiązani przyjąć wszystkie dzieci z rejonu szkoły - została podjęta decyzja o utworzeniu dodatkowej I klasy. Warunki lokalowe nie pozwalają na utworzenie większej liczby "zerówek" - tłumaczy Patryk Rosiński.
Piecki-Migowo: problem z dostępnością miejsc w zerówkach (82 opinie)
Miejsca
Opinie (220) 1 zablokowana
-
2023-03-29 15:11
problemem SP85 są rodzice spoza rejonu kłamiący w oświadczeniach o miejscu zamieszkania (1)
niektórzy po prostu ściemniają, bo nikt tego nie sprawdza, niektórzy fikcyjnie meldują się u znajomych albo w mieszkaniach wynajmowanych na 1 miesiąc. Dotyczy głównie mieszkańców Myśliwskiej i okolic, którym z ich prestiżowych morenowych apartamentów za daleko jest do rejonowej szkoły nr 2. Efekt jest taki, że u mojego dziecka w klasie połowa dzieciaków jest nie z rejonu. Swoje uwagi na temat przyczyn takeigo zachowania zostawcie dla siebie, są przepisy, które łamiecie i przez to cierpią inni.
- 32 2
-
2023-03-30 07:16
Problemem w tej rekrutacji nie jest
oświadczenie o zamieszkaniu. Miałam przez chwilę dojście do punktów danego dziecka. Okazuje się, że samotna matka z 3 dzieci w tym jedno niepełnosprawne mieszkająca poza rejonem miała 150 punktów. A w rzeczywistości aż taka samotna nie jest - konkubenta ma ale w Niemczech, niepełnosprawne dziecko owszem jest ale nie wymaga jakiejś ultra specjalistycznej opieki. I tak się kręci. A dzieci z normalnych rodzin mieszkających w pobliżu są spychane na margines.
- 2 1
-
2023-03-29 15:49
A to ciekawe (2)
W Pruszczu pierwszeństwo do zerówki mają dzieci z rejonu. Po raz kolejny przekonuje się, że Trójmiasto to pomyłka. Tu nie da się żyć. Na każdym kroku kłody pod nogi. Historyczny niż demograficzny, a w Trójmieście cyrki
- 26 0
-
2023-03-29 20:27
bzdura, w pierwszej kolejnosci są brane kryteria ustawowe , ustawowe rozumiesz? A tam nie ma zadnego słowa o rejonizacji
- 1 2
-
2023-03-29 15:54
Bo Pruszcz ma lepsze wladze samorzadowe.
- 8 0
-
2023-03-29 19:00
W ankiecie powinna byc do wyboru j3szcze jedna odpowiedz
Do publicznego-ale dziecko do zadnego sie nie dostalo,bo nie jest niepelnosprawne,a rodxice sa malzenstwem
- 13 0
-
2023-03-29 17:28
A co ze szkołą na Morenowym Wzgórzu??? (1)
Czy miasto nie będzie tego pomysłu szybko kontynuować? To ze zrezygnowala firma od meagamocnych nie zwalnia chyba miasta od szukania rozwiązania tego problemu
- 6 2
-
2023-03-29 18:18
dla miasta to nie problem
- 1 0
-
2023-03-29 14:26
w naszym Serdecznym mieście, najchętniej to by nam zakazali wjazdu autem a jednocześnie wymuszają wożenie dziecka na drugi (4)
- 34 3
-
2023-03-29 15:43
Nikt nie wymusza (2)
Po prostu zle wybrales miejsce zamieszkania.
- 4 12
-
2023-03-29 16:15
To ja sobie "wybiorę" Sopot przy Parku Północnymm (1)
A nie, czekaj, trzeba by zaplacić kilkanaście mln za nowe mieszkanie, rozumiem że mi dasz?
- 11 4
-
2023-03-29 18:08
koniecznie musisz nowe i kupic?
- 3 1
-
2023-03-29 17:14
Dlatego (i jeszcze z 20 innych powodów) wynosimy się z Trójmiasta
w Polsce B już mamy znalezione przedszkole, mniej niż jedna osoba na miejsce (tutaj po 2-3 osoby), blisko mieszkania (skończy się kiblowanie w aucie i wożenie dzieciaków w te i nazad) no i połowę tańsze.
Metropolie są dobre dla dorobkiewiczów a nie dla rodzin.- 14 3
-
2023-03-29 13:15
(4)
A jak pisałem, że przez ostatnie lata gdyby uszczkneli coś z 500plus i budowali przedszkola, szkoły... To nie. Wszystko pod deweloperke miasto sprzedaje i przeżera pieniądze bo tak było rządzone przez kupę lat.
- 42 5
-
2023-03-29 16:12
(1)
500+ daje państwo. Jak miasto ma wydawać te pieniądze na szkoły, skoro tymi pieniędzmi nie dysponuje?
- 2 3
-
2023-03-29 17:44
Jak ja lubie ten prawicowy bełkot.
Mam dochody załóżmy 10k. Z tego na rozrywke 2k, kredyt i oplaty 4k, na jedzenie 2k, na paliwo 1k i na odlozenie 1k. Jest 20ego i brakuje na jedzenie bo 2k juz wydane to nie moge wydac kasy z rozrywki bo to inna kupka i nie pojde na piwo lub do kina. Cóż ostatnie 10 dni bez jedzenia musze. Nie mam kasy. Zostaje basen, piwko ze znajomymi, kino i silownia. Na to jeszcze jest kasa z budzetu. A jesc nie musze.
- 0 3
-
2023-03-29 15:37
od 1998
- 2 0
-
2023-03-29 15:27
Przeciez szkoly to element polityki miasta
Jak wydaja zgode dewloperom bez postawienia warunkow to czego tu nie rozumiesz?
- 6 1
-
2023-03-29 17:16
ale z takich Lipiec bym chciał dojeżdżać np. na Osowę
- 1 0
-
2023-03-29 16:46
Głosowaliście na dulekewicz, to macie.
- 9 6
-
2023-03-29 14:47
(7)
Podobno za korki w mieście odpowiedzialni są rodzice którzy dowożą swoje dzieci do prywatnych szkół. Teraz dołączą do tego niechlubnego grona rodzice dzieci które chodzą do szkół publicznych poza dzielnicą zamieszkania.
- 41 3
-
2023-03-29 14:49
Serdecznie dziękujemy Pani Prezydent (6)
- 13 2
-
2023-03-29 15:11
Podziękuj Czerniakowi który rozwalił Oświatę :)))) (4)
- 9 7
-
2023-03-29 15:23
O czym ty fanzolisz? (3)
Przedszkola i szkoly naleza do miasta. Poza tym przedszkole to nie oswiata. a zarzadzane z UM Gdansk placowki.
Teraz zdaje sie ta wiceprezydent z Pucka odpowiada za to.- 7 4
-
2023-03-29 16:35
Zerówki mogą być w przedszkolach ale mogą być w szkołach i są obowiązkowe.
- 3 1
-
2023-03-29 15:31
Czerniak ci powiedział że Szkoły i Przedszkola należą do Miasta? :))) (1)
- 2 4
-
2023-03-29 15:44
Nie. wiem bo mieszkam w Gdansku cale zycie
Wejdz sobie kiedys do UM lub na ich strone.
- 3 1
-
2023-03-29 15:15
to ja odwolajcie
jest taka procedura
- 2 0
-
2023-03-29 15:20
Dramat (3)
W przedszkolu prywatnym nie ma zerówki, do publicznej nie można się dostać. Absurd!
- 12 4
-
2023-03-29 15:25
I do czetgo ci zerowka? (2)
Dzieci ucza sie duzo wczesniej chocby w domu.
- 0 11
-
2023-03-29 15:57
Zerówka jest obowiązkowa, czy mi to potrzebne, czy nie (1)
- 11 1
-
2023-03-29 16:28
to mozesz pojsc pozniej
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.