• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022. Jak wypadli uczniowie?

Wioleta Stolarska
1 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca. Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca.

Znamy wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022. Od godz. 10 uczniowie mogą sprawdzać swoje wyniki, przed nimi teraz ostatni etap rekrutacji do szkół średnich. Jak informuje Centralna Komisja Egzaminacyjna, w tym roku uczniowie ósmych klas najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego, najwięcej trudności sprawił im egzamin z języka niemieckiego i matematyki. Z egzaminami lepiej poradziły sobie również dziewczynki niż chłopcy.



Czy wynik z egzaminów był dla ciebie zadowalający?

Egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony od 24 do 26 maja 2022 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego w powyższym terminie, napisali egzamin 13, 14 i 15 czerwca br.

Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca. Za tydzień, 8 lipca, osoby, które podeszły do egzaminu, otrzymają zaświadczenia o wynikach szczegółowych.

Jak sprawdzić wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022?



Wyniki egzaminu ósmoklasisty. Jak wypadły w 2022 roku?



Do egzaminu ósmoklasisty w sesji głównej, tj. w maju 2022 r., na Pomorzu przystąpiło ok. 33 130 uczniów VIII klasy szkoły podstawowej, w tym 386 uczniów - obywateli Ukrainy. W Gdańsku ze 100 szkół 5880 uczniów, w Gdyni z 41 szkół 2776 uczniów i w Sopocie z 9 szkół 356 uczniów.

W całym kraju do egzaminu w maju przystąpiło ok. 502 900 uczniów, w tym ok. 6 150 uczniów - obywateli Ukrainy.

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury, w szczególności wyszukiwania w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością wykonywania prostych rachunków pamięciowych na liczbach całkowitych w sytuacji praktycznej. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego oraz języka niemieckiego najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych - informuje Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej.

- Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego, sprawdzające umiejętność poprawnego używania znaków interpunkcyjnych (przecinka). Z matematyki trudne okazało się zadanie zamknięte, którego rozwiązanie wymagało umiejętności prawidłowej interpretacji zapisu wyrażenia algebraicznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych, natomiast uczniowie przystępujący do egzaminu z języka niemieckiego najniższe wyniki uzyskali za zadania otwarte sprawdzające znajomość środków językowych oraz rozumienie ze słuchu - dodaje dyrektor OKE w Gdańsku.
Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które zostanie opublikowane na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej 19 września br.

Z informacji Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wynika, że uczniowie ósmych klas najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego - zdobywając średnio 67 proc., później z języka polskiego zdobywając średnio 60 proc. Najwięcej trudności sprawił im egzamin z języka niemieckiego - 50 proc. i matematyki 57 proc.

We wszystkich egzaminach lepiej poradziły sobie również dziewczynki niż chłopcy.

  • Średnie wyniki z egzaminów ósmoklasisty 2022.
  • Wyniki egzaminu ósmoklasisty w zależności od płci uczniów.
  • Wyniki egzaminu ósmoklasisty w zależności od lokalizacji szkoły.
  • Wybory uczniów co do egzaminu z języka obcego.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



Rekrutacja do szkoły średniej 2022. Gdzie wpisać wyniki egzaminu?



Cały czas trwa rekrutacja do szkół ponadpodstawowych. Po otrzymaniu wyników egzaminów kolejnym krokiem jest uzupełnienie aplikacji w wybranych szkołach.

Do 13 lipca 2022 do godz. 14 uczniowie muszą samodzielnie wprowadzić do systemu oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz informacje o innych osiągnięciach odnotowanych na świadectwie. Osiągnięcia uczniów gdyńskich publicznych szkół wprowadzają ich macierzyste szkoły. Również do 13 lipca 2022 r. do godz. 15 uczniowie muszą dostarczyć zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty.

W Trójmieście rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023 jest przeprowadzana w formie elektronicznej przy użyciu internetowego systemu. W systemie rekrutacyjnym powinniśmy znaleźć rubrykę "wyniki egzaminu ósmoklasisty" i właśnie tam wprowadzić konkretne liczby.

Opinie (185) 7 zablokowanych

  • komu zależało to się uczył, nie rozumiesz, nauczyciel olał i wysyłał dzieci na korki -sportowa w Gdańsku wiedzie w tym prym, (6)

    to bierzesz You tube , zbiór zadań i się uczysz.. W necie jest wszystko wyjaśnione. Komu zależało to dzisiaj ma 80,90,100 % wyniki. Kto liczył, że mu ponaciągają oceny i jakoś to będzie , to jest..50% z matmy jak dobrze poszło

    • 8 3

    • kto winny (3)

      to od czego w szkole są nauczycie ? to oni powinni uczyć , tłumaczyć do skutku ze zrozumieniem ale to nietsety tak nie działa i mamy wyniki jakie mamy

      • 4 5

      • Kto z was ma nastolatka? Nic się nie da zrobić gdy dzieciak nie i koniec, są metody, ale nie na wszystko działają,

        • 6 0

      • Kto się uczył ten ma wyniki. Kto się nie uczył i zwalił wszystko na niedobrych nauczycieli ten nie ma. Proste.

        • 11 1

      • Z pustego w próżne to i Salomon nie naleje. Liczba godzin pracy na jeden przedmiot jest ograniczona. Państwo nie daje kasy na zajęcia wyrównawcze. Za darmo nikt nie będzie zasuwał.

        • 0 0

    • (1)

      Która sportowa w Gdańsku? Bo jest ich kilka...

      • 0 0

      • z klasami z piłka nożną, tam doszo do tego ,że nauczycielka wstawiła ze sprawdzianu 6 mimo samych błędów i co?

        i powiedziała rodzicowi, ze tu się licza wyniki sportowe a nie wiedza..

        • 1 0

  • Czyli po staremu to za każdy przedmiot ocena dostateczna

    tak było przy 60 %. Angielski może 4-. Kiepskie wyniki egzaminów.

    • 4 1

  • Bo koszt korepetycji to 18 tysięcy rocznie! (4)

    Dlatego moje dziecko dobrze napisało bo w szkole niewiele ich nauczyli

    • 8 13

    • Moje napisało dobrze bez żadnych korków.

      Być może trafiło na dobrych nauczycieli, być może pomogła żmudna praca w domu, a być może to kwestia inteligencji.

      • 5 0

    • bleble

      Korki w podstawówce, litości? To co będzie potem?

      • 5 0

    • Cóż...

      Taki koszt korepetycji jaka mądrość dziecka...

      • 5 0

    • Po co chodzić do szkoły?

      To po co chodzi do szkoły? Nauczaj je indywidualnie?

      • 0 0

  • Haha (6)

    Polski 96, matma 100, angielski 98 - sporadycznie zaglądam do książek ;)

    • 4 14

    • Polski 100, matma 100, angol 100. W ogóle się nie uczę :-D (3)

      • 3 1

      • i zawal bo nie wiem co dalej wybrac - choc wybor juz dokonany ...

        • 0 0

      • Polski 150, angielski 140, (1)

        matematyka 200. Nawet nie umiem czytać i nie wiem, co to tabliczka mnożenia.

        • 5 0

        • Chylę czoła ;)))))

          • 2 0

    • Polski 1598, matematyka 2354, angielski 3212. A nawet nie poszłam na egzaminy. Można? Można!

      • 2 0

    • Haha

      Od kiedy 8-klasiści czytają artykuły na trójmiasto.pl?
      Ciekawe w której dekadzie miałeś/ miałaś taki wynik
      Ha, ha, ha

      • 1 0

  • Słabo (6)

    Patrząc na arkusze/zadania to słaby wynik. Tam naprawdę nie było nic trudnego. To stawia nauczycieli, uczniów i system edukacji w złym świetle.

    • 22 24

    • Oczywiście rodzice jak zwykle za nic nie odpowiadają... (3)

      • 14 2

      • a czy rodzice uczą w szkołach? (2)

        • 3 5

        • (1)

          Nie, ale mają wpływ na to, ile na kompie i telefonie ich pociecha spędza czasu w domu zamiast utrwalać

          • 6 1

          • Ja

            Mało tego, przychodzą z pretensjami, że ich oczko w głowie ma słabe oceny, bo nauczyciel się ,,wzioł i uwzioł", a pociecha siedzi na lekcji nieprzytomna bo katowała na kompie do 3-ciej w nocy.

            • 0 1

    • Jak wyniki dzieci są niskie to jest źle, jak są dobre to też jest źle. Ludzie ogarnijcie się.

      • 2 2

    • Ja

      A w najgorszym rodziców

      • 0 0

  • (4)

    Z tego wynika, ze za dużo jest innych niezwiązanych z prawdziwa science (nauka) przedmiotów, i mlodziez nie może opanować materiału. W Korei która ma najlepszy system nauczania na świecie jest tylko 9 przedmiotow: etyka, j koreanski, matematyka , biologia, chemia , fizyka , muzyka, plastyka, przedmiot techniczny. Pozostałe odbywają się po lekcjach na zajęciach fakultatywnych nieobowiązujących dla chetnych, oczywiscie ze większość uczęszcza, ale podstawa musi być!!

    • 4 4

    • W Polsce na zajęcia nieobowiązkowe niewielu by chodziło.

      • 0 0

    • (1)

      A na czym polega ta "najlepszość" koreańskiego systemu edukacji?
      Jakie stosujesz kryteria i wskaźniki pomiaru?

      W sieci znalazłem np. taką informację dotyczącą koreańskiej młodzieży szkolnej:

      "W ankiecie przeprowadzonej między lipcem a październikiem 2020 roku wzięło udział 5669 gimnazjalistów i licealistów. 27 proc. z nich przyznało, że w ciągu ostatniego roku rozważało odebranie sobie życia.
      Jako powód takich myśli prawie 40 proc. wskazało obawy o oceny i stres związany z nauką. 25,5 proc. badanych wymieniło obawy o przyszłość, w tym karierę zawodową, a 16 proc. konflikt w rodzinie. Dla 4,8 proc. powodem były spory z innymi uczniami, a dla 1,7 proc. trudności finansowe. Problem w większym stopniu dotyczył dziewcząt niż chłopców. Do myśli samobójczych przyznało się 35 proc. uczennic i niecałe 20 proc. uczniów podała agencja prasowa Yonhap. praw człowieka wśród dzieci i młodzieży."

      • 3 1

      • Najlepsze wyniki z koreanskiego na swiecie

        • 2 0

    • A w czasie egzaminów...

      Wstrzymany ruch samochodów w miastach. Natomiast ilość czasu spędzanego na smartphonach, próby samobójcze oraz depresje mocno porównywalne z nami. Te dwa odmienne kraje, a w czołówce światowej. I proszę porównać Włochy. Agresja uczniów? Problem po 2020 roku.

      • 1 0

  • kiepski poziom nauczania (2)

    Podstawówka mojego syna jest na pierwszym miejscu wśród szkół podstawowych państwowych w Gdyni. Ale gdyby nie chodził na korepetycje (te dzieci które miały dobre wyniki w nauce to wszystkie chodziły) to z angielskiego mówiłby jedynie Hello i Good bye i nie tylko dlatego, że poziom w szkole jest beznadziejny ale też dlatego, że lekcji angielskiego nie miał, bo różne panie które go uczyły były ciągle na zwolnieniach lekarskich. Inne przedmioty miał, ale gdyby nie korepetycje to na pewno nie napisałby dobrze egzaminu.
    Niestety prawda jest taka, że do szkół które są wysoko w rankingach chodzą dzieci rodziców, których stać na dodatkowe lekcje i nie ma to nic wspólnego z poziomem szkoły.

    • 30 3

    • dokładnie...18- stka

      • 2 0

    • Zawsze możesz zmienić szkołę...

      Trzeba było zmienić szkołę na taką, w której dobrze uczą, a nie ścigać się z innymi rodzicami w posyłaniu na korki. Przeciętnie zdolne dziecko w przeciętnej podstawówce powinno mieć dobre wyniki, a pracowite - bardzo dobre. Korkami są obłożone dzieci słabe lub takie, których rodzice są przewrażliwieni i posyłają je niepotrzebnie.

      • 2 0

  • (7)

    Mój syn: matma 20, polski 40, angielski 25%. Dramat.

    • 10 0

    • (3)

      Szkoła branżowa czeka. Nie każdy musi mieć maturę. Fachowców tez potrzeba. Zapewne jakieś uzdolnienia pociecha ma.

      • 2 0

      • (2)

        Tylko że sobie ubzdurał technika z oczywistych względów poza Jego zasięgiem, a teraz mam problem bo napewno nigdzie się nie dostanie.

        • 0 0

        • (1)

          Trzymam kciuki

          • 1 0

          • Dziękuję.

            • 0 0

    • Jaka matka taki syn (1)

      • 0 3

      • Dlaczego tak uważasz?

        • 1 0

    • córka polak 80, matma 92, angol 100 i może nie starczyć na mat-fiz

      • 0 0

  • tak sa przygotowani do liceum, że w 1 klasie nie są w stanie sprowadzić ułamka do wspólnego mianownika.

    Sytuacja po zesżłorocznym egzaminie

    • 13 1

  • komu zależało to ma wyniki w okolicach 90, kto idzie do pryw to ma gdzieś wyniki a kto olewał to ma co ma.

    Olewali uczniowie i olewali nauczyciele. mam 3 dzieci, jedna na studiach, druga 3 liceum i jedna właśnie odebrała wyniki...3 różne licea, 3 różne podstawówki ale podejście to samo....zlewka w szkole straszliwa. Uczyły się same. pozdawały wszystkie , wyniki po 95% z każdego przedmiotu. To, że potem dziwnym trafem w klasie miały ludzi bez podstaw z matmy czy polaka, to juz inna inszość. Tatuś miejsce w dobrej szkole załatwił.

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (8 opinii)

(8 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane