• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022. Jak wypadli uczniowie?

Wioleta Stolarska
1 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca. Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca.

Znamy wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022. Od godz. 10 uczniowie mogą sprawdzać swoje wyniki, przed nimi teraz ostatni etap rekrutacji do szkół średnich. Jak informuje Centralna Komisja Egzaminacyjna, w tym roku uczniowie ósmych klas najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego, najwięcej trudności sprawił im egzamin z języka niemieckiego i matematyki. Z egzaminami lepiej poradziły sobie również dziewczynki niż chłopcy.



Czy wynik z egzaminów był dla ciebie zadowalający?

Egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony od 24 do 26 maja 2022 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego w powyższym terminie, napisali egzamin 13, 14 i 15 czerwca br.

Wyniki tegorocznych egzaminów ósmoklasisty udostępniono w piątek, 1 lipca. Za tydzień, 8 lipca, osoby, które podeszły do egzaminu, otrzymają zaświadczenia o wynikach szczegółowych.

Jak sprawdzić wyniki egzaminu ósmoklasisty 2022?



Wyniki egzaminu ósmoklasisty. Jak wypadły w 2022 roku?



Do egzaminu ósmoklasisty w sesji głównej, tj. w maju 2022 r., na Pomorzu przystąpiło ok. 33 130 uczniów VIII klasy szkoły podstawowej, w tym 386 uczniów - obywateli Ukrainy. W Gdańsku ze 100 szkół 5880 uczniów, w Gdyni z 41 szkół 2776 uczniów i w Sopocie z 9 szkół 356 uczniów.

W całym kraju do egzaminu w maju przystąpiło ok. 502 900 uczniów, w tym ok. 6 150 uczniów - obywateli Ukrainy.

- Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury, w szczególności wyszukiwania w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością wykonywania prostych rachunków pamięciowych na liczbach całkowitych w sytuacji praktycznej. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego oraz języka niemieckiego najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych - informuje Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
  • Przykładowe zadania z egzaminu i rozwiązania uczniów.
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej.

- Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego, sprawdzające umiejętność poprawnego używania znaków interpunkcyjnych (przecinka). Z matematyki trudne okazało się zadanie zamknięte, którego rozwiązanie wymagało umiejętności prawidłowej interpretacji zapisu wyrażenia algebraicznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych, natomiast uczniowie przystępujący do egzaminu z języka niemieckiego najniższe wyniki uzyskali za zadania otwarte sprawdzające znajomość środków językowych oraz rozumienie ze słuchu - dodaje dyrektor OKE w Gdańsku.
Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które zostanie opublikowane na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej 19 września br.

Z informacji Centralnej Komisji Egzaminacyjnej wynika, że uczniowie ósmych klas najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka angielskiego - zdobywając średnio 67 proc., później z języka polskiego zdobywając średnio 60 proc. Najwięcej trudności sprawił im egzamin z języka niemieckiego - 50 proc. i matematyki 57 proc.

We wszystkich egzaminach lepiej poradziły sobie również dziewczynki niż chłopcy.

  • Średnie wyniki z egzaminów ósmoklasisty 2022.
  • Wyniki egzaminu ósmoklasisty w zależności od płci uczniów.
  • Wyniki egzaminu ósmoklasisty w zależności od lokalizacji szkoły.
  • Wybory uczniów co do egzaminu z języka obcego.

Ranking szkół średnich Trójmiasto.pl. Najlepsze licea i technika 2022



Rekrutacja do szkoły średniej 2022. Gdzie wpisać wyniki egzaminu?



Cały czas trwa rekrutacja do szkół ponadpodstawowych. Po otrzymaniu wyników egzaminów kolejnym krokiem jest uzupełnienie aplikacji w wybranych szkołach.

Do 13 lipca 2022 do godz. 14 uczniowie muszą samodzielnie wprowadzić do systemu oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz informacje o innych osiągnięciach odnotowanych na świadectwie. Osiągnięcia uczniów gdyńskich publicznych szkół wprowadzają ich macierzyste szkoły. Również do 13 lipca 2022 r. do godz. 15 uczniowie muszą dostarczyć zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty.

W Trójmieście rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023 jest przeprowadzana w formie elektronicznej przy użyciu internetowego systemu. W systemie rekrutacyjnym powinniśmy znaleźć rubrykę "wyniki egzaminu ósmoklasisty" i właśnie tam wprowadzić konkretne liczby.

Opinie (185) 7 zablokowanych

  • Jestem dumny!!! (1)

    Jestem dumny z mojego syna!!!
    Jest Szefem!
    Wyniki super.
    Polecam to uczucie.

    • 6 1

    • Ja

      Ja też: j. polski 96, matematyka 100, j. angielski 98.

      • 0 0

  • To i ja się pochwalę (1)

    Córka 100 angielski,97polski ,92 matma

    • 7 1

    • coś kręcisz

      nie można było mieć 97% z polskiego. Jeden stracony punkt to 98%, a 2 punkty stracone to 96%

      • 0 0

  • Tylko 57%

    A taka latwa miała być matematyka... z polskim też słabo...

    • 4 0

  • Jestem zadowolona i córka też !!! (2)

    polski 78%, matma 80%, angielski 98%
    Jest ok. Do wybranej szkoły na pewno się dostanie! Świętujemy!

    • 4 0

    • ja bym się tak nie spieszył z tym świętowaniem (1)

      progi punktowe będą na pewno wyższe niż w latach wcześniejszych. Aplikuje półtorej rocznika, a w Gdańsku sporo uczniów napisało dobrze.

      • 0 0

      • Półtora rocznika

        • 0 0

  • Miejmy nadzieje, ze wystarczy miejsc dla wszystkich, chociaz wiecej w tym Vulkanie jest dzieci niż miejsc, martwimy sie, niech sie wszyscy podostaja blisko miejsca zamieszkania bo z dojazdem bedzie kryzys, najwyżej beda uczyc sie pól w szkole pól zdalnie. Juz w liceum powinny byc same przedmiotry naukowe jak chcemy miec ludzi wykształconych na studiach.

    • 16 2

  • Problem z przecinkiem!?

    Problem jest taki,ze dzieci w 30-40 % nie potrafia pisac!! Prosze sprawdzic zeszyty! To jak niektorzy pisza wola o pomste...

    • 6 1

  • Na Pomorzu i w Trojmiescie tez była ta średnia jak w całym kraju? Dlaczego dopiero sprawozdanie we wrzesniu ? Przecież wszystko jest w systemie, i co z dostaniem się do szkół srednich teraz, bo widać ze miejsc mało a uczniow dużo Włącznie z Ukrainą, i co teraz? Otworzycie nowe oddziały, nauka pół zdalna , bo coś z tymi zdolnymi dziećmi trzeba zrobić

    • 3 1

  • Egzamin

    Nie rozumiem jaki jest cel wprowadzenia egzaminu z innych przedmiotów dla uczniów obecnych klas szóstych i przedmiotu do wyboru.Kolejna głupota

    • 6 0

  • Egzamin

    Stres duży a za 2 lata będzie jeszcze gorzej bo zostanie wprowadzony dodatkowy przedmiot egzaminacyjnym przy przeładowanym programie .Dzieci będą wykończone.Kolejna głupota

    • 7 2

  • nauka w grupie (1)

    Nauka języka obcego w grupie 30 osobowej , w której każdy jest na innym poziomie od tych uczniów którzy tylko przerabiają podręcznik do tych , którzy chodzą do różnych szkół językowych , jeżdżą na obozy językowe itp. Taki to przedmiot . Są rodzice , którym zależy na języku , są tacy którym zależy na sporcie , a są też tacy którym zależy na matematyce . Każdy ma jakieś zdolności i zainteresowania . Z angielskim jest o tyle trudno, że w grupie tak dużej jak w naszych szkołach nie da się zrobić zbyt wiele. Ja osobiście uważam, że w klasach 1-3 powinno się tylko mówić , rozmawiać z uczniami . Nauczyć ich podstawowych zwrotów by mogli się dogadać na wakacjach i polubić przedmiot , który okaże się przydatny. Większość z nich doskonale zna zwroty z gier i z tym jest coraz lepiej . Nie boją się rozmawiać z rówieśnikami i to jest pozytywne . Natomiast różnica w klasie między uczniami jest bardzo duża . Jedno się nudzą inni nie mogą zrozumieć podstawowych zdań . Niestety tak to wygląda . Natomiast nie mamy co liczyć na to, że nauczyciel w takiej licznej grupie uczyni cuda . Zresztą czy na matematyce nie jest podobnie ? Jedni się nudza a inni udają że coś rozumieją. W szkole średniej jest już lepiej , bo poziom się wyrównuje . Dzieci z podobnymi zdolnościami są w jednej klasie i można wówczas liczyć na więcej.

    • 8 0

    • W szkole podstawowej powinien być podział na poziomy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (8 opinii)

(8 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane