- 1 Miejskie pływalnie nie dla każdego? "Z dzieckiem bez szans" (62 opinie)
- 2 Rusza rekrutacja do szkoły średniej 2024/25. Jak zapisać się i wybrać klasę? (18 opinii)
- 3 Zwyciężyli w Odysei Umysłów w Polsce. Czeka ich finał w USA (16 opinii)
- 4 Egzamin ósmoklasisty 2024. Mamy arkusze z angielskiego (9 opinii)
- 5 Bańki, festiwal kolorów, rodzinne warsztaty, a może kino. Atrakcje na weekend dla rodzin (2 opinie)
- 6 Atrakcje dla rodzin na ładną pogodę (20 opinii)
Trasa rowerowa na Armii Krajowej. Którędy?
DRMG poszukuje wykonawcy, który opracuje analizę możliwości budowy trasy rowerowej z centrum Gdańska na Chełm. Pod uwagę brane są dwie opcje: trasa przebiegać będzie w ciągu al. Armii Krajowej lub obok jezdni. Dokumentacja obejmie również dwa warianty połączenia rowerowego ul. 3 Maja z Pohulanką.
Jednak zanim to nastąpi, muszą zostać przeanalizowane różne warianty przebiegu trasy.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poszukuje firmy, która opracuje analizę możliwości wykonania trasy rowerowej o długości ok. 2 km od ul. 3 Maja do al. Sikorskiego w dwóch opcjach:
- na istniejącej jezdni al. Armii Krajowej
- poza istniejącą jezdnią al. Armii Krajowej
Pierwsze rozwiązanie wiązałoby się z zajęciem jednego pasa Armii Krajowej. Trasa byłaby odseparowana od jezdni, po której poruszają się pojazdy.
Drugie rozwiązanie zakłada powstanie trasy rowerowej w rezerwie zieleni oraz częściowo na miniestakadzie nadwieszonej na lekkiej konstrukcji nad skarpą drogową na długości ok. 350 m na wysokości ul. Rogaczewskiego i Pohulanki.
Czytaj też: Gdańsk. Inwestycje rowerowe na 2020 rok
Analiza ma zostać wykonana w ciągu sześciu tygodni od podpisania umowy.
Wybrany wykonawca będzie musiał opracować również projekt koncepcyjny dla ok. 400-metrowego odcinka trasy drogowej łączącego ul. 3 Maja z ul. Pohulanki w dwóch wariantach:
- trasa wzdłuż al. Armii Krajowej
- trasa przez ul. Górka
Koncepcja ma powstać w przeciągu 10 tygodni od podpisania umowy.
Dla wybranego wariantu powstanie projekt budowlany i wykonawczy. Ma on zostać opracowany w ciągu pięciu miesięcy. Zwycięska firma będzie odpowiadała także za nadzór autorski.
Oferty można składać do 4 czerwca. Jedynym kryterium jest cena.
Opinie (272) 9 zablokowanych
-
2020-06-03 16:27
Niea takiej mozliwosci, ze pojadę tą ścieżką, jesli bedzie na jezdni.
- 2 2
-
2020-06-03 14:24
W ciągu jezdni za grosze. (1)
Wykorzystać niewykorzystane buspasy.
Na tym odcinku do Sikorskiego nigdy nie było korków. W tej wersji możnaby to zrealizować w ciągu miesiąca bez dużych kosztów. A kasę oszczędzać na to dla kierowców jest najważniejsze w tym miejscu od lat - wiadukt nad Łostowicką.- 1 1
-
2020-06-03 16:05
przecież tam nie ma buspasów !!!! a gdzie ta ścieżka ma się kończyć u góry ?
- 0 1
-
2020-06-03 15:27
proponuje ul.armii krajowej zwęzić do jednego pasa.... no i przesiądziemy się na wozy konne.
- 3 2
-
2020-06-03 14:30
Jest to najważniejszy frgment ścieżki rowerowej w Gdańsku (1)
Ten odcinek w końcu połączy tzw dolny taras z górbym. Do tej pory z Chełma do centrum trzeba było objęchać 3 razy dłuższą trasą. To tak jakby z Gdańska do Gdyni jecha przez Wejherowo.
- 3 3
-
2020-06-03 15:24
zgadzam się, ale niestety większość ludzi na tym forum to osoby, które najchętniej wjechałyby autem pod regał z promocją w biedrze dlatego tego nie zrozumieją
- 4 1
-
2020-06-03 10:03
jaja se robicie z tymi ścieżkami rowerowymi? (6)
jeszcze brakuje obniżenia prędkości do 5km/h,,,, co za kretyni są u władzy to ja nie mam pytań
- 114 42
-
2020-06-03 10:58
(2)
Jaja sobi robicie z tymi samochodami? Wszedzie wjezdzacie
- 15 5
-
2020-06-03 11:01
Ale nie do autobusu. (1)
- 3 3
-
2020-06-03 15:03
Za to całkiem nierzadko do tramwaju.
(a raczej pod tramwaj)
- 3 0
-
2020-06-03 10:25
He he marzenie PRL własne auto zderza się z nowoczesną Europą i nic nie rozumie jak to to moje marzenie życia to nie to?
- 8 10
-
2020-06-03 10:22
słychać wycie? znakomicie
- 11 10
-
2020-06-03 10:12
Partia bankrutów POlitycznych oraz fanów TW Bolka, płatnego konfidenta.
- 9 16
-
2020-06-03 11:50
(4)
Nie AK, tylko Lubuska, Kolonia Studentów, Pohulanka - tam jest sensowne miejsce na wytyczenie sensownej przestrzeni wspólnej dla pieszych i rowerzystów.
- 8 2
-
2020-06-03 11:58
(3)
to ma być trasa komunikacyjna, a nie rekreacyjna na weekendowe wypady.
chcesz to i teraz możesz się tą trasą poruszać rowerem. ;)
tam ten bruk jest niedoruszenia.- 3 3
-
2020-06-03 12:13
(2)
Nie do ruszenia, ale niewygodny, trasa bez oświetlenia. Ale co najważniejsze, przecież zaczynając na wysokości przystanku Pohulanka do przystanku Chałubińskiego - a o tym odcinku tu głównie mowa - zarówno jedną jak i drugą trasą jest praktycznie ta sama. Więc o jakiej trasie rekreacyjnej tu mowa? A komfort trasy komunikacyjnej lepszy niż w przypadku AK, co jednak istotniejsze, daje to też możliwość za jednym zamachem, wytyczenia również sensownej drogi dla pieszych. Rowerzyści chyba są skłonni do kompromisów, miasto dla wszystkich, czyż nie? ;)
- 1 2
-
2020-06-03 12:38
(1)
oświetlenie jest w trakcie realizacji. Problem tylko z miejscem na samej serpentynie, dalej pobocze szerokie jest do wykorzystania.
- 1 0
-
2020-06-03 14:56
to są grube miliony na przebudowę.
- 0 1
-
2020-06-03 11:46
(4)
Szkoda, że skupiają się tylko na rowerzystach, zamiast rozważyć również udogodnienia dla pieszych, którzy z Chełmu do Śródmieścia mają niedaleko, jednocześnie nie mając przy tym żadnej "cywilizowanej" drogi.
- 6 5
-
2020-06-03 12:38
(2)
Jeśli nie ma chodnika, to pieszy może zgodnie z prawem iść drogą dla rowerów, jednak musi ustępować miejsca rowerom.
- 2 1
-
2020-06-03 14:02
(1)
I wyobrażasz sobie pieszych na drodze rowerowej wytyczonej w części Armii Krajowej?
- 3 0
-
2020-06-03 14:55
jak mu lepiej po jezdni to niech idzie po jezdni
- 2 0
-
2020-06-03 12:36
dokładnie - Kolonia Studentów czeka na ucywilizowanie
- 3 1
-
2020-06-03 14:26
czy garstka ludzi ma decydować (1)
A może trzeba powiedzieć, że Armii Krajowej jest drogą krajową pod zarządem GDKiA ? A więc dlaczego wydaje się nasze pieniądze, a przecież samorządy mają aktualnie deficyty finansowe.
- 3 2
-
2020-06-03 14:53
to jest droga wojewódzka i w obrębie miasta jest pod zarządem miasta.
- 0 0
-
2020-06-03 14:33
Trasa rowerowa na Obwodnicy
Czy nie lepiej zwęzić Obwodnicę aby ludzie Metropolii mogli bez przeszkód dojechać do z Gdańska do Gdyni na rowerach?
Po co w takim razie te szopki z przetargami na skrzyżowania i przejścia podziemne, skoro zamyka się ruch dla samochodów w Gdańsku?- 3 2
-
2020-06-03 14:29
Najlepsza opcja na jezdni bo najkrótsza i najwygodniejszą by była od dawna jej brakuje
No i wreszcie dokończyć ścieżkę na Słowackiego do samej góry.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.