• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci wciąż się skarżą na gdański sklep internetowy

Elżbieta Michalak-Witkowska
11 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Sprawa nieprawidłowości w działaniu sklepu [nazwa zakryta na żądanie sądu] ciągnie się już od 2012 roku i znana jest nie tylko policji, ale też Inspekcji Handlowej oraz gdańskiej prokuraturze. Sprawa nieprawidłowości w działaniu sklepu [nazwa zakryta na żądanie sądu] ciągnie się już od 2012 roku i znana jest nie tylko policji, ale też Inspekcji Handlowej oraz gdańskiej prokuraturze.

Kolejny raz o interwencję proszą nas czytelnicy, którzy czują się oszukani przez sklep internetowy [nazwa zakryta na żądanie sądu]. Zamówili towar, przelali pieniądze, ale nie doczekali się ani realizacji zlecenia, ani zwrotu wpłaconej należności. Sklep wciąż działa, mimo długów, jakie rosną na koncie jego właściciela.



Czy zdarza ci się kupować świąteczne prezenty przez Internet?

O nieprawidłowościach w działaniu sklepu internetowego [nazwa zakryta na żądanie sądu], z siedzibą w Gdańsku,pisaliśmy na prośbę naszych czytelników już w maju. I choć po artykule Paweł B. [nazwisko zakryte na żądanie sądu], właściciel sklepu, uregulował część zaległych spraw, sukcesywnie narastały nowe. Na policję i do Inspekcji Handlowej trafiło wiele nowych wniosków oskarżających firmę o oszustwo. Spiętrzyły się też listy czytelników trojmiasto.pl.

- Jestem jedną z oszukanych osób. W dniu 14 października złożyłam zamówienie na kwotę 690 zł, które do dzisiaj do mnie nie dotarło (pomimo zapewnień osób pracujących w sklepie, ze zostało trzykrotnie wysłane) - opowiada pani Agata. - Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam również zwrotu pieniędzy, chociaż taki wniosek wypełniłam i wysłałam do sklepu. Wielokrotnie kontaktowałam się z pracownikami i właścicielem [nazwa zakryta na żądanie sądu], którzy uprzejmie informowali mnie, że pieniądze zostały wysłane. Ale o wysłaniu potwierdzenia przelewu nie było mowy.

- Jestem niestety przykładem tego, jak sklep [nazwa zakryta na żądanie sądu] bezkarnie oszukuje swych klientów - pisze w liście pani Joanna. - 16.08 złożyłam zamówienie na wózek spacerowy dla dziecka, którego nie otrzymałam. Podobnie jak zwrotu pieniędzy. Sposób w jaki ten sklep traktuje swoich klientów jest karygodny. Kupuję w sieci już od lat i nigdy nie spotkałam się z czymś takim. Skoro firma postępuje tak z klientami, skoro ci składają skargi do policji i inspekcji, to dlaczego jeszcze funkcjonuje i bezkarnie przywłaszcza czyjejś pieniądze? Nadchodzą święta, ludzie zamawiają dla dzieci zabawki, a właściciele pewnie zacierają ręce..

Paweł B. [nazwisko zakryte na żądanie sądu], czyli właściciel sklepu, odmówił udzielenia komentarza w tej sprawie. Sprawdziliśmy jednak, ile nowych zgłoszeń wpłynęło na policję i do Inspekcji Handlowej w Gdańsku od maja, czyli od czasu naszej ostatniej interwencji.

- Wciąż wpływają do nas pisma od konsumentów, dotyczące realizacji zawartych umów na odległość przez przedsiębiorcę Pawła B., działającego pod firmą [nazwa zakryta na żądanie sądu], która we wrześniu zmieniła we wpisie nazwę na [nazwa zakryta na żądanie sądu] - mówi Waldemar Kołodziejczyk, p.o. rzecznika prasowego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Gdańsku. - Od 2 maja 2013 r. wpłynęło łącznie 31 pism i wniosków o wszczęcie procedury mediacji, a wartość wskazanych przez konsumentów kwot wyniosła łącznie 23 864,95 zł - dodaje.

Co w tej sprawie robią służby państwowe? Inspekcja Handlowa skierowała już zawiadomienie o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury rejonowej Gdańsk-Śródmieście, na szkodę 10 konsumentów, a policjanci z Oruni prowadzą dochodzenie dotyczące sklepu [nazwa zakryta na żądanie sądu].

- W samym październiku br. zgłosiło się do nas 25 pokrzywdzonych, a zebrany przez funkcjonariuszy materiał dowodowy pozwolił na przedstawienie właścicielowi sklepu zarzutu szeregu oszustw - mówi Lucyna Rekowska, rzecznik komendanta miejskiego policji w Gdańsku. - Niewykluczone, że podejrzany usłyszy kolejne zarzuty w tej sprawie, bowiem poszkodowani cały czas zgłaszają się do komisariatu - dodaje.

Przypomnijmy, sklep [nazwa zakryta na żądanie sądu] specjalizuje się w sprzedaży akcesoriów dziecięcych: fotelików samochodowych, zabawek, rowerków, leżaków, krzesełek, chodzików, mat edukacyjnych, pościeli, a także rzeczy niezbędnych dla mam. Firma od września br. zmieniła nazwę we wpisie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej [nazwa zakryta na żądanie sądu].

Jeśli ktokolwiek czuje się oszukany przez właściciela gdańskiego sklepu internetowego, powinien zgłosić swoją sprawę do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku oraz zawiadomić o podejrzeniu popełnienia przestępstw najbliższą jednostkę policji.

Miejsca

Opinie (88) ponad 10 zablokowanych

  • Zakup zabawki (1)

    Zabawkę którą zamówiłem w sklepie, odebrałem w przewidywanym czasie (6 dni roboczych licząc od daty zamówienia). Zabawka była w stanie bardzo dobrym zarówno w aspekcie mechanicznym jak i zgodna z opisem. Zaproponowana cena była korzystniejsza niż w innym sklepie internetowym (znalazłem też w innym sklepie ale była droższa, szukałem też w sklepie stacjonarnym ale w tym okresie akurat nie było jej w sprzedaży). Obsługa była bardzo miła, pani u której odbierałem zamówienie wskazała mi nawet krótszą drogę powrotną. W przypadku zamówień, które ze względu na dostawcę są realizowane z opóźnieniem klient zostaje o takiej sytuacji poinformowany e-mail'em (w moim przypadku e-mail przyszedł w dniu przewidywanej realizacji) i w związku z późniejszym terminem realizacji może podjąć decyzję o dalszym realizowaniu bądź anulowaniu zamówienia. Ogólnie sklep oceniam bardzo dobrze. W moim przypadku dużymi atutami sklepu okazały się dostępność produktu, konkurencyjna, niższa cena oraz miła obsługa. Jedyną wadą sklepu, w przypadku klientów mieszkających w innej miejscowości, może być położenie punktu odbioru osobistego (oczywiście w tym przypadku wybieramy dostawę do domu). Pozdrawiam i życzę udanych zakupów! ;)

    • 1 5

    • słodzik

      Tylko sie carmelito nie rozpłyń w zachwytach - jak tu trafiłeś skoro jesteś taki zachwycony co ? Pewnie szukałeś w googlach gdzie mogę pochwalić tak znakomitego sprzedawcę czyż nie ?

      • 3 0

  • SUPER

    Zamówiłem fotelik samochodowy, jeszcze tego samego dnia dostałem numer listu przewozowego. Przesyłka doszła bardzo szybko, super kontakt ze sprzedającym. Odebrał telefon poza godzinami otwarcia sklepu i nawet z cierpliwością odpowiadał na moje głupie pytania:)

    • 1 2

  • Osobiście polecam sklep

    Z ogromną satysfakcją wystawiam jak najlepsze referencje. W sklepie można wybierać wśród ogromnej ilości produktów. Wcześniej kupowałam zabawki dla dzieci. . Ostatnie zakupy - fotelik samochodowy Polecam, polecam, polecam. Sklep ma bardzo dobre ceny, produkty są atestowane, dobrych producentów. Koszty transportu są racjonalne.

    • 1 2

  • Zadowolony

    Jestem bardzo zadowolony z zakupów w Waszym sklepie. Towar zgodny z opisem, obsługa szybka i profesjonalna (zamówienie złożyłem w sobotę, a w poniedziałek miałem już przesyłkę w domu). Szczerze polecam. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!

    • 0 1

  • Spoko spoko

    Bardzo dobra obsługa. Zamówienie zrealizowane szybko - od zapłaty za towar (przelew), do wizyty kuriera upłyneły w zasadzie tylko dwa pełne dni (przelew we wtorek późnym wieczorem, dostawa towaru w piątek rano). Dodatkowo bieżąca i szczegółowa informacja mailowa o statusie realizacji zamówienia. No i najważaniejsze - towar zgodny z zamówieniem.

    • 0 0

  • Na plus

    bardzo polecam ten sklep. po raz drugi zrobilam tu zakupy (wózek i fotelik). ciągu 24 godz. otrzymałam telefon nt. realizacji zamówienia. Szybka wysyłka. Jeśli pojawiły się jakiś problemy (brak koloru który chciałam) natychmiast dostałam taką informację i do tego przesyłkę gratis.

    • 1 0

  • zakup w dn 13 maja 2014

    Właśnie odczytałam te opinie i boję się,że mnie też to będzie dotyczyło...Tak chciałam zrobić niespodziankę wnuczce...wpłaciłam 150 zł za zamówioną zabawkę.....niestety..

    • 0 0

  • zakup w dn 13 maja

    jak to przesyłka gratis?kurier kosztuje 25 zł..dzisiaj cały dzień dzwonię i nie odzywa się nikt....

    • 0 0

  • zakup w sklepie internetowym Littlebaby

    Dzień dobry..A ja jestem bardzo zadowolona z zakupu w niesłusznie pomawianym o nieuczciwość sklepie Littlebaby.Zamówienie złożyłam 12 ego maja 2014.Wieczorem ,13-ego maja otrzymałam meilem poświadczenie mojej zapłaty oraz nr.mojego zamówienia..Dzisiaj mam już numer listu przewozowego i czekam na odbiór przesyłki od kuriera.Dziękuję .Szkoda tylko,że krytyczny materiał dot działalności w/w sklepu wzbudził u mnie podejrzenia ...Zadowolona klientka - Elblążanka.15 maj 2014.

    • 1 0

  • uwaga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    czekam od trzech miesiecy na zwrot pieniedzy a sklep littlebaby.pl nadal nie zwraca gotówki. nie rozumiem jednego ... jesli od tak dawana jest znany na Policji i w Inspekcji Handlowej to dlaczega nadal bezkarnie działa i oszukuje ????

    • 0 0

    • uwaga

      żerują na uczciwych ludziach...trzeba zgłosić na KP Gdańsk ,Śródmieście i do W WOJEWÓDZKIEJ INSPEKCJI HANDLOWEJ W GDAŃSKU......pozdrawiam

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (8 opinii)

(8 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane