• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci wciąż się skarżą na gdański sklep internetowy

Elżbieta Michalak-Witkowska
11 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Sprawa nieprawidłowości w działaniu sklepu [nazwa zakryta na żądanie sądu] ciągnie się już od 2012 roku i znana jest nie tylko policji, ale też Inspekcji Handlowej oraz gdańskiej prokuraturze. Sprawa nieprawidłowości w działaniu sklepu [nazwa zakryta na żądanie sądu] ciągnie się już od 2012 roku i znana jest nie tylko policji, ale też Inspekcji Handlowej oraz gdańskiej prokuraturze.

Kolejny raz o interwencję proszą nas czytelnicy, którzy czują się oszukani przez sklep internetowy [nazwa zakryta na żądanie sądu]. Zamówili towar, przelali pieniądze, ale nie doczekali się ani realizacji zlecenia, ani zwrotu wpłaconej należności. Sklep wciąż działa, mimo długów, jakie rosną na koncie jego właściciela.



Czy zdarza ci się kupować świąteczne prezenty przez Internet?

O nieprawidłowościach w działaniu sklepu internetowego [nazwa zakryta na żądanie sądu], z siedzibą w Gdańsku,pisaliśmy na prośbę naszych czytelników już w maju. I choć po artykule Paweł B. [nazwisko zakryte na żądanie sądu], właściciel sklepu, uregulował część zaległych spraw, sukcesywnie narastały nowe. Na policję i do Inspekcji Handlowej trafiło wiele nowych wniosków oskarżających firmę o oszustwo. Spiętrzyły się też listy czytelników trojmiasto.pl.

- Jestem jedną z oszukanych osób. W dniu 14 października złożyłam zamówienie na kwotę 690 zł, które do dzisiaj do mnie nie dotarło (pomimo zapewnień osób pracujących w sklepie, ze zostało trzykrotnie wysłane) - opowiada pani Agata. - Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam również zwrotu pieniędzy, chociaż taki wniosek wypełniłam i wysłałam do sklepu. Wielokrotnie kontaktowałam się z pracownikami i właścicielem [nazwa zakryta na żądanie sądu], którzy uprzejmie informowali mnie, że pieniądze zostały wysłane. Ale o wysłaniu potwierdzenia przelewu nie było mowy.

- Jestem niestety przykładem tego, jak sklep [nazwa zakryta na żądanie sądu] bezkarnie oszukuje swych klientów - pisze w liście pani Joanna. - 16.08 złożyłam zamówienie na wózek spacerowy dla dziecka, którego nie otrzymałam. Podobnie jak zwrotu pieniędzy. Sposób w jaki ten sklep traktuje swoich klientów jest karygodny. Kupuję w sieci już od lat i nigdy nie spotkałam się z czymś takim. Skoro firma postępuje tak z klientami, skoro ci składają skargi do policji i inspekcji, to dlaczego jeszcze funkcjonuje i bezkarnie przywłaszcza czyjejś pieniądze? Nadchodzą święta, ludzie zamawiają dla dzieci zabawki, a właściciele pewnie zacierają ręce..

Paweł B. [nazwisko zakryte na żądanie sądu], czyli właściciel sklepu, odmówił udzielenia komentarza w tej sprawie. Sprawdziliśmy jednak, ile nowych zgłoszeń wpłynęło na policję i do Inspekcji Handlowej w Gdańsku od maja, czyli od czasu naszej ostatniej interwencji.

- Wciąż wpływają do nas pisma od konsumentów, dotyczące realizacji zawartych umów na odległość przez przedsiębiorcę Pawła B., działającego pod firmą [nazwa zakryta na żądanie sądu], która we wrześniu zmieniła we wpisie nazwę na [nazwa zakryta na żądanie sądu] - mówi Waldemar Kołodziejczyk, p.o. rzecznika prasowego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Gdańsku. - Od 2 maja 2013 r. wpłynęło łącznie 31 pism i wniosków o wszczęcie procedury mediacji, a wartość wskazanych przez konsumentów kwot wyniosła łącznie 23 864,95 zł - dodaje.

Co w tej sprawie robią służby państwowe? Inspekcja Handlowa skierowała już zawiadomienie o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa do prokuratury rejonowej Gdańsk-Śródmieście, na szkodę 10 konsumentów, a policjanci z Oruni prowadzą dochodzenie dotyczące sklepu [nazwa zakryta na żądanie sądu].

- W samym październiku br. zgłosiło się do nas 25 pokrzywdzonych, a zebrany przez funkcjonariuszy materiał dowodowy pozwolił na przedstawienie właścicielowi sklepu zarzutu szeregu oszustw - mówi Lucyna Rekowska, rzecznik komendanta miejskiego policji w Gdańsku. - Niewykluczone, że podejrzany usłyszy kolejne zarzuty w tej sprawie, bowiem poszkodowani cały czas zgłaszają się do komisariatu - dodaje.

Przypomnijmy, sklep [nazwa zakryta na żądanie sądu] specjalizuje się w sprzedaży akcesoriów dziecięcych: fotelików samochodowych, zabawek, rowerków, leżaków, krzesełek, chodzików, mat edukacyjnych, pościeli, a także rzeczy niezbędnych dla mam. Firma od września br. zmieniła nazwę we wpisie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej [nazwa zakryta na żądanie sądu].

Jeśli ktokolwiek czuje się oszukany przez właściciela gdańskiego sklepu internetowego, powinien zgłosić swoją sprawę do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku oraz zawiadomić o podejrzeniu popełnienia przestępstw najbliższą jednostkę policji.

Miejsca

Opinie (88) ponad 10 zablokowanych

  • no to im dziś licznik odwiedzin wzrośnie

    stronka działa, można składać zamówienia

    • 42 1

  • co to za sklep

    po co tam kupujecie jak ma taką opinie.pozdrawiam pana Borysewicza

    • 31 5

  • nie panikujcie

    mały poslizg moze sie zdarzyc. Okazcie troche serca - swieta ida:) przynajmniej ktos bedzie mial na syta wigilie i prezenty:) z Bogiem!

    • 15 27

  • (6)

    Powinny byc certyfikaty dla sklepow internetowych wydawane po spelnieniu roznych warunkow przez jakas zaufana instytucje i moze wtedy bedzie mniej takich firm jak powyzej.

    • 9 22

    • wtedy (1)

      Polski biznes upadnie

      • 7 1

      • Uczciwy biznes nie padnie

        • 0 5

    • Certyfikaty, sraty...

      ...i koncesje. A moze lepiej od razu upanstwowic wszystkie sklepy i bedzie git! Bo nic w nich nie bedzie, klienci nie beda kupowac (bo nie bedzie co) i wtedy nikt ich nie oszuka. Porste prawda?
      Rynek sam wyeliminuje oszustow. Ja skladajac zamowienie w sklepie internetowym szukam opinii o nim. To nie trudne w dobie internetu...

      • 16 1

    • Jakie certyfikaty? Przez kogo wystawiane? Za ile? Bullshit. (1)

      Robiąc zakupy w sklepie internetowym zawsze przeprowadzam szczegółowy research informacji i opinii w Sieci. Nie szukam wyłącznie opinii pozytywnych, bo te może napisać na zlecenie każdy, ale poszukuję zawsze informacji negatywnych (klient niezadowolny zawsze wyrazi swój żal).
      Ich brak + minimum roczny okres funkcjonowania sklepu daje mi prawie 100% pewności, że ryyzko jest minimalne.
      Do tego płatność za pobraniem, przesyłka kurierska, otwieranie przy bardziej wartościowych rzeczach paczki w obecności kuriera i nigdy nie miałam żadnych problemów przy zakupach, a kupowłama różne rzeczy via Internet - szklany stół, hokery, lampy, sprzęt sportowy, zasłony, karnisze, telewizor i mnóstwo innych często kruchych i wymagających dobrego zabezpieczenia rzeczy.

      • 8 1

      • pisze się risercz of informejszn

        • 2 0

    • sa takie certyfikaty

      • 1 0

  • Nie do końca rozumiem politykę trojmiasto.pl stosowaną ostatnio (2)

    Z imienia i nazwiska wymieniają przedsiębiorców w ich opinii działających nieprawidłowo. Tak było w przypadku Kleopatry, później lokalu należącego do kogoś z rodziny Kleopatry, a teraz ten artykuł.

    Czy rzeczywiście portal i forum jest najlepszym miejscem do ferowania wyroków?

    • 12 47

    • powinno się jeszcze facjaty takich ludzi upubliczniać jak to ma miejsce w normalnych krajach.

      • 14 0

    • z drugiej strony

      z portalu są usuwane negatywne opinie pod adresami nieuczciwych firm :] zatem firma firmie nie jest równa - trzeba zasłużyć na artykuł :]

      • 2 0

  • Dlatego płaci się kartą kredytową (2)

    I później nie ma problemu

    • 14 3

    • tzn? (1)

      wytłumacz mi to pan

      • 3 3

      • Chargeback. Ale dotyczy też debetowej nie trzeba się zadłużać.

        • 9 1

  • Nigdy nie robię zakupów w sklepie, który nie daje możliwości płatności za pobraniem. (2)

    Stosując się do tej zasady, nigdy nie miałam problemów w sklepie internetowym.

    • 14 5

    • ależ daje możliwość

      za jedyne 100 zł więcej :D

      • 2 0

    • i co ci to da? nie masz możliwości otworzenia paczki pocztowej bez wcześniejszej zapłaty za towar - tak czy siak może być tam cegła

      • 1 0

  • Regulamin

    Jak nie czyta się regulaminu to potem proszę się nie dziwić. W regulaminie nawet nie ma danych adresowych firmy. Równie dobrze mogłaby być założona na Kajmanach.

    Ehhh kiedy Ci ludzie się nauczą, że chytry dwa razy traci

    • 21 1

  • (...)

    Ja czekam od stycznia na zwrot pieniędzy 699zł i pewnie sprawa skończy się w sądzie . Nie kupujcie u nich a opinie mają złe .

    • 8 0

  • Jesli widze, ze nie ma na stronie adresu tylko podany jest numer kierunkowy (1)

    i nie ma stacjonarnego, to nawet sobie nie zawracam glowy z dalszym szukaniem czegokolwiek na stronie takiego pseudosklepu.

    • 21 0

    • akurat stacjonarnego coraz mniej ludzi używa, to o niczym nie świadczy

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Wystawa dinozaurów Di­no­world (7 opinii)

(7 opinii)
45 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (2 opinie)

(2 opinie)
28 zł
wystawa

Najczęściej czytane